Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4139
Hei.

Kjøpte meg en bil på fredag for 40000kr,-. Jeg betalte kontant til selger på stedet, og han skulle ta seg av å sende eierskifte neste morgen.Nå er det tirsdag(Snart onsdag) og han har enda ikke sendt det.

Når jeg ringer han tar han ikke telefonen. Tenkte dette var litt merkelig, at han ikke tar telefonen på 2 dager, så jeg prøvde å ringe fra en venn sin telefon til han, som har et annet nummer. Da plukket han opp telefonen med en gang, og han virket litt overasket og sur da han fant ut at det var jeg som ringte.

Jeg spurte om han hadde sendt eierskifte, som han sa han skulle sende lørdag morgen. Men han sier han skal gjøre det i morgen tidlig. Også bare la han på røret.

Prøver han å svindle meg? Er det en kjent sak at folk driver å lurer folk med at dem ikke sender eierskifte, og tar tilbake bilen?

Takker for svar !
Mulig det er en stjålet bil? =/
Skrev dere kontrakt?
Trådstarter
Sitat av Torst3in Vis innlegg
Skrev dere kontrakt?
Vis hele sitatet...
Ja, vi skrev kontrakt.
Ta kontakt med en erfaren bruktbilkjøper eller en advokat, så får du en liten walkthrough om hvordan du burde gå fram. Det er viktig at du kan bevise ditt kjøp og ha alt ditt på det rene, slik at du lett kan bevise at bilen er kjøpt av deg.

Dette lukter svindel lang vei. Selv om det ikke hjelper stort akkurat nå, er det flere plikter du har (som jeg ikke kjenner til) som kjøper og enda flere råd du burde ha fulgt. Slike saker kan ofte koste mange penger og dra veldig langt ut, dersom han skulle ha solgt deg en stjålet bil eller hevde at du har stjålet den av ham.
Trådstarter
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Ta kontakt med en erfaren bruktbilkjøper eller en advokat, så får du en liten walkthrough om hvordan du burde gå fram. Det er viktig at du kan bevise ditt kjøp og ha alt ditt på det rene, slik at du lett kan bevise at bilen er kjøpt av deg.

Dette lukter svindel lang vei. Selv om det ikke hjelper stort akkurat nå, er det flere plikter du har (som jeg ikke kjenner til) som kjøper og enda flere råd du burde ha fulgt. Slike saker kan ofte koste mange penger og dra veldig langt ut, dersom han skulle ha solgt deg en stjålet bil eller hevde at du har stjålet den av ham.
Vis hele sitatet...
Som bevis har jeg:

Jeg tok opp hele samtalen jeg hadde med han, satt på voicerecordern på iPhonen. Tok et snik bilde av han da han skrev på kontrakten(Som bevis på at han var der da jeg kjøpte den), har kontrakten og opptak fra telefon samtalene.

Holder dette for å bevise at "jeg har rett" ?
Sitat av popza Vis innlegg
Som bevis har jeg:

Jeg tok opp hele samtalen jeg hadde med han, satt på voicerecordern på iPhonen.
Vis hele sitatet...
tror ikke det er ett brukbart bevis hvis han ikke godkjente dette.
Sitat av popza Vis innlegg
Som bevis har jeg:

Jeg tok opp hele samtalen jeg hadde med han, satt på voicerecordern på iPhonen. Tok et snik bilde av han da han skrev på kontrakten(Som bevis på at han var der da jeg kjøpte den), har kontrakten og opptak fra telefon samtalene.
Vis hele sitatet...
Hvis du var så skeptisk da dere tegnet kontrakta, burde du vel ha luktet lunta?
Det er neppe svindel, sikkert bare selger som er treg. La det gå en stund til, husk at biltilsynet har garantert litt forsinkelse i sine systemer også så fra han sender det til du kan sjekke opp at det faktisk er gjort går sikkert noen dager. Er det ikke skjedd noe om to uker kan du begynne å bekymre deg.

Og neste gang, pass på å skriv to salgsmeldinger. Greiest vist man har en hver så vet man iallefall at man kan levere den.
Sitat av Rick Vis innlegg
Det er neppe svindel, sikkert bare selger som er treg. La det gå en stund til, husk at biltilsynet har garantert litt forsinkelse i sine systemer også så fra han sender det til du kan sjekke opp at det faktisk er gjort går sikkert noen dager. Er det ikke skjedd noe om to uker kan du begynne å bekymre deg.

Og neste gang, pass på å skriv to salgsmeldinger. Greiest vist man har en hver så vet man iallefall at man kan levere den.
Vis hele sitatet...

Er du serriøs nå ? Når man betaler 40 k så svarer ikke han på telefonen så ville jeg da faen vært bekymret. Jeg vet ikke hvordan du er med pengene men når man betaler så mye så burde man forventa med en gang. Jeg hadde selv klikka i vinkler hvis han ikke svarte på mobilen
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Er du serriøs nå ? Når man betaler 40 k så svarer ikke han på telefonen så ville jeg da faen vært bekymret. Jeg vet ikke hvordan du er med pengene men når man betaler så mye så burde man forventa med en gang. Jeg hadde selv klikka i vinkler hvis han ikke svarte på mobilen
Vis hele sitatet...
Det er ikke alle som har med mobilen over alt.
Mobiler slås ofte av i møter o.l., samt at folk ikke gidder ta de med over alt, nettopp for å slippe å bli forstyrret.

Jeg lar ofte mobilen ligge igjen (eller slår den av/lydløs) dersom jeg vet den kommer til å forstyrre meg i det jeg driver med.

40 000 er dessuten småpenger for en bil i dag. Så det burde ikke være en faktor her.
Selv om selgeren virket litt lat, og ikke gjorde som han lovte.
Sist endret av Grimdoc; 14. april 2010 kl. 00:07.
Trådstarter
*Problem løst*

Takk for alle som svarte
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av popza Vis innlegg
*Problem løst*

Takk for alle som svarte
Vis hele sitatet...
Hva ble "løsningen"?
Sitat av djxfade Vis innlegg
Hva ble "løsningen"?
Vis hele sitatet...
Rekner med at gamle eieren fikk somla seg til å melde eierskifte
Grimdoc, hva faen prater du om? 40000,- er da mye penger for en ung mann selv om mange skal brife rundt i en bil de så absolutt ikke har råd til.
Trådstarter
Sitat av djxfade Vis innlegg
Hva ble "løsningen"?
Vis hele sitatet...

Han ringte meg og sa at han hadde fikset det. Jeg sjekket det med biltilsynet og det stemte

Ville ikke kjøpt noe av han igjen.

Konklusjon:

Vær skeptisk når du kjøper billig bruktbil på finn.no !
Vær heller skeptisk til å betale kontant. Er en grunn til at man har mulighet til å overføre penger via bank idag (Noe som skaper en større sikkerhet, da han ikke kan nekte på å ha mottatt penger om det skulle bli et problem.)
Enig med blackkoz. Betale kontant i 2010 er ikke så lurt, spesielt med så mye penger inni bildet.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Enig med blackkoz. Betale kontant i 2010 er ikke så lurt, spesielt med så mye penger inni bildet.
Vis hele sitatet...
Mye enklere og få kjøpt en bil når du gjør det sånn.

Du: Er bilen enda til salgs?
Han: Ja, men har fått noen tilbud da
Du: Jeg kommer med 40.000 kontant om jeg får kjøpe den i dag!
Han: Solgt!

Aner ikke hvorfor det er sånn, men når jeg gjør det på denne måten får jeg alltid kjøpt.
Sist endret av Rallo Tubbs; 14. april 2010 kl. 16:48.
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Er du serriøs nå ? Når man betaler 40 k så svarer ikke han på telefonen så ville jeg da faen vært bekymret. Jeg vet ikke hvordan du er med pengene men når man betaler så mye så burde man forventa med en gang. Jeg hadde selv klikka i vinkler hvis han ikke svarte på mobilen
Vis hele sitatet...
Ja jeg var seriøs! Jeg har kjøpt og solgt MANGE biler til nå i mitt liv, og møtt på de fleste typer selgere. Mest sannsynlig så har han unngått telefonen kun pga han ikke giddet å få kjeft av bilkjøperen.

Nå har han jo tydeligvis knødd seg ned på biltilsynet, og for å summere på verdens mest irriterende måte. I told you so! Var ingenting å bekymre seg over
gentleman #1
ViceR's Avatar
Sitat av popza Vis innlegg
Han ringte meg og sa at han hadde fikset det. Jeg sjekket det med biltilsynet og det stemte

Ville ikke kjøpt noe av han igjen.

Konklusjon:

Vær skeptisk når du kjøper billig bruktbil på finn.no
!
Vis hele sitatet...
Nei, uff! Det ville jeg aldri vært.