Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  240 42342
Sitat av vedinhio Vis innlegg
Har aldri vært suicidal, jeg har aldri greid å forstå folk som vil gjøre det. Du kan jo gjøre hva som helst annet?
THE WORLD IS YOURS. Har ingen sett Scarface eller? Ikke at man skal forvente samme abisjoner av alle som Tony Montana hadde, men noe av meldingen som var i filmen?
Du kan gjøre hva faen du vil med livet ditt. Du kan velge å bli hatet, elsket, hva som helst du vil at folk skal tro om deg kan du få de til å tro om deg. Du kan være hvem du vil. Flytt til et nytt sted, lat som at du er den du akuratt vil være.
Vis hele sitatet...
Nå beskriver du selvfølgelig en film som handler om en narkis som ender opp med å ødelegge alt for seg selv.
Sitat av Skogslarve Vis innlegg
Nå beskriver du selvfølgelig en film som handler om en narkis som ender opp med å ødelegge alt for seg selv.
Vis hele sitatet...
Er jo ikke akuratt det som er poenget da dust? Bedre å gjøre det Montana gjorde enn å ta selvmord uansett.
Poenget er at du kan gjøre hva faen du vil?
Sitat av SikkoDude Vis innlegg
Sånn på generelt grunnlag mener jeg at selvmord er egoistisk med tanke på de som er igjen osv.
Vis hele sitatet...
Det ER egoistisk. Man tenker gjerne at man skal dø uansett, så da spiller det ingen rolle. Jeg tipper at de fleste som gjør det er klar over at det de gjør er egoistisk.

Sitat av vedinhio Vis innlegg
Er jo ikke akuratt det som er poenget da dust? Bedre å gjøre det Montana gjorde enn å ta selvmord uansett.
Poenget er at du kan gjøre hva faen du vil?
Vis hele sitatet...
Er det bedre å gjøre kyniske handlinger, utnytte folk, drepe og så dø enn å bare drepe seg selv?
Sist endret av Skogslarve; 13. oktober 2010 kl. 12:34.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Grunnen til at det er ganske så jævlig, er at noen av oss her så faktisk på det..
Så ikke videoen selv, men kom over noen bilder av at han tok livet sitt når jeg surfet på nettet i natt. Syke greier, må han hvile i fred der han er nå.
Vetikke hvorfor, men det gjorde meg ikke noe å se det o.O
jeg burde vel bli veldig sjokkert.

Det som gjorde meg mest pissd var folk som sa at han bare burde gjøre det.
Sist endret av RydEN; 13. oktober 2010 kl. 14:10.
Grusom sak, så absolutt, trist at mennesker oppfordrer til å ta selvmord.

Blir også positivt overrasket over alle på forumet som syns synd på menneskene som oppfordret gutten til å ta selvmord. Det er selvfølgelig jævlig gjort av dem, men det er nå slik at det faktisk er de som sitter igjen med den verste følelsen etter nærstående personer.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Vetikke hvorfor, men det gjorde meg ikke noe å se det o.O
jeg burde vel bli veldig sjokkert.

Det som gjorde meg mest pissd var folk som sa at han bare burde gjøre det.
Vis hele sitatet...
Hardt.
Sist endret av bendiks; 13. oktober 2010 kl. 14:22.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Vetikke hvorfor, men det gjorde meg ikke noe å se det o.O
jeg burde vel bli veldig sjokkert.

Det som gjorde meg mest pissd var folk som sa at han bare burde gjøre det.
Vis hele sitatet...
Samma med meg og.
Det var ekkelt, men jeg klarte å se det.
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Samma med meg og.
Det var ekkelt, men jeg klarte å se det.
Vis hele sitatet...
samma her :/ merkelig.

herregud hvor syke noen av de på flashback var, oppfordret han til å gjøre det de kan ikke ha det bra etter å ha sett det.

forresten, kan noen bli anmeldt for å ha oppfordret til selvmord? tenker da på de som har oppfordret på flashback forumet.
Nå får det være nok til grining og hets av de som " oppfordret" til selvmord. Denne gutten virket ÅPENBART som en som trollet stort, spesielt da dette med å ta selvmord er blitt en kul greie å true/fortelle andre at du har planer om å gjøre, som oftest med ønske om oppmerksomhet i bakhodet. At han få minutter senere faktisk gjennomførte denne handlingen kunne ingen tenkt seg, hvis dere faktisk bruker tid på å lese forumtråden vil dere se at gutten hadde bestemt seg lenge før noen kom med "oppfordringer". Han virket i godt humør dog. Husk at han led av aspergers-syndrom og følte derfor ingen empati for andre rundt seg.
Sist endret av flexx; 13. oktober 2010 kl. 14:52.
selvmord, europeisk fenomen, generelt hvor bedre folk har det hvor mer selvmord finner man(stemmer dog ikke helt i 2010) syntes aldri synd på noen som tar selvmord, bare de som sitter igjen med sorgen. feige mennesker.
Sist endret av ali88; 13. oktober 2010 kl. 16:30.
Sitat av gotejds Vis innlegg
syntes aldri synd på noen som tar selvmord, bare de som sitter igjen med sorgen. feige mennesker.
Vis hele sitatet...
Huff, så trangsynt da gitt. Du forstår åpenbart ikke problematikken rundt de som begår selvmord. Jeg foreslår at du holder slikt for deg selv, eller helst av alt; tenker deg litt om.
Sist endret av Sky; 13. oktober 2010 kl. 16:42.
Sitat av gotejds Vis innlegg
selvmord, europeisk fenomen,
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...y_suicide_rate
Land som Kazakhstan, Japan, Russland, Sri-Lanka, Sør-Afrika etc. scorer langt høyere enn f.eks. Norge og Sverige. Så å si at det er et europeisk fenomen er åpenbart feil.

Sitat av gotejds Vis innlegg
generelt hvor bedre folk har det hvor mer selvmord finner man(stemmer dog ikke helt i 2010)
Vis hele sitatet...
Dette var diffust. På den ene siden så gir du en påstand, som du umiddelbart trekker tilbake for 2010. Hvor vil du hen?

Sitat av gotejds Vis innlegg
syntes aldri synd på noen som tar selvmord, bare de som sitter igjen med sorgen. feige mennesker.
Vis hele sitatet...
Så hvordan en slik person har det før han tar livet av seg er for deg helt irrelevant?

Det er for sent og ganske meningsløst å påpeke at noen som allerede har klart ta selvmord er feige. Hvis noen sier til deg at de er redde for å mestre livet - svarer du at de er feige og burde finne glede i vestens velstand?
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei kekurikekaka, det er faktisk dere som sutrer og griner om dette som er hyklere.
Hvorfor i alle dager skal en eneste svenske som valgte å ta livet sitt få mer fokus enn all de millioner som sulter, flyter fra krig, dør av barnesykdommer eller blir drept for meningene sine?
Det eneste som får dere til å reagere er tydeligvis at han er en ung, svensk mann på Internett. For å si det på en annen måte, noen dere kan identifisere dere med. Det gjør det ikke til noen viktig sak, det bare viser hvor lite dere bryr dere om folk dere ikke kan identifisere dere med.
For å si det på en annen måte, jeg har ikke sett en eneste tråd om hvordan Frankrike, ett av Europas viktigste og mest innflytelsesrike land, river ned over 300 rom-leire og tvangssender tusenvis av EU-borgere (som har sin fulle rett til å ferdes fritt i hele EU) ut av landet på bakgrunn av at de er ett "kriminelt folkeslag." Det er selvfølgelig ikke riktig å sammenligne disse to sakene, noen tusen stats- og rettighetløse flyktninger er jo mye vanskeligere å identifisere seg med, enn en sjuk 21år gammel svenske som valgte å ta sitt eget liv live på nettet. Det finnes tusenvis av saker som er mye viktigere, sykere og mer sjokkerende enn denne, men man kan ikke ta innover seg alt. Derfor er det hyklersk å gå til noe så banalt som ett selvmord, for så å klage på at folk ikke bryr seg.
Den verste dobbeltmoralen er dere som i en tråd roper på blod og henrettelser av kriminelle, men så fort en svenske velger å avslutte sitt eget liv så er det den største synd i verden og en helt ufattelig at folk kan være så grusomme og at noen ikke bryr seg.

Synd, trist, leit for de pårørende, men det er bare nok ett selvmord i rekken og fint lite å fyre seg opp over.
kekurikekaka, flott at du føler deg bedre etter å ha donert penger til Leger uten grenser, fortsett med det. Resten av innlegget er ikke spesielt rettet til deg.
Vis hele sitatet...
Jeg ser penget ditt. Men synes ikke det er forferdelig at folk bryr seg om dette. Man må få reagere på ting selv om det alltid skjer verre tragedier i verden. Og selv om dette selvfølgelig er "mindre viktig". Det er helt naturlig at det går mer inn på en når det er noe du kan identifisere deg med som skjer, men det gjør deg ikke til en hykler. De som har skrevet i dennetråden og reagert på dette de bryr seg ikke om romfolket og de andre større problemer og tragedier mener du? En håpløs konklusjon.

Hvis en ungdom kjører inn i et fjell og tar livet av seg i hjem"bygden" min så vil jeg sikkert tenke på, snakke om og diskutere dette en del. Hva så? Jeg synes det er like tragisk og latterlig hvordan Frankrike behandler romfolket.
Sist endret av Don Veto; 13. oktober 2010 kl. 18:08.
Jeg personlig skjønner hvorfor dette er så spessielt. Folk dør over alt hele tiden. Det er ingenting som gjør dette noe mer spessielt noe annet dødsfall. Jeg er helt enig i Mith sitt innlegg og kunne ikke brydd meg mer om denne personen. Akkurat som jeg ikke bryr meg noe særlig om alle de som dør rundt om i verden av forskjellige årsaker. Rett og slett fordi det ikke har noe med meg å gjøre.
Sitat av gotejds Vis innlegg
selvmord, europeisk fenomen, generelt hvor bedre folk har det hvor mer selvmord finner man(stemmer dog ikke helt i 2010) syntes aldri synd på noen som tar selvmord, bare de som sitter igjen med sorgen. feige mennesker.
Vis hele sitatet...
Nei såklart synes du ikke synd på de som har hatt det så jævlig og vært så langt nede, og ikke klart å tenke rasjonelt, at de har tatt livet av seg.

Hvis du, den uberkule og populære, som åpenbart aldri har opplevd motgang noe i nærheten av det en suicidal har, bestemmer deg for å ta livet av deg på gøy og for å pye ut familien din, så vil det selvsagt være egoistisk.

Det ligger så mye mer bak, tragiske historier og psykiske problemer, noe et gullegg som deg aldri kan klare å sette deg inn i. Du dummer deg ut med slike trangsynte kommentarer.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...y_suicide_rate
Land som Kazakhstan, Japan, Russland, Sri-Lanka, Sør-Afrika etc. scorer langt høyere enn f.eks. Norge og Sverige. Så å si at det er et europeisk fenomen er åpenbart feil.
Vis hele sitatet...
les litt historie. selvmord var utbredt i ett velstående europa lenge før andre kulturer med mindre klasseskille. hvorfor tror du jeg nevner at det er annerledes idag?


mange bekjente har tatt selvmord. majoriteten har vært i stoffmiljøet eller hatt rike foreldre og dameproblemer

Sitat av Don Veto Vis innlegg
Nei såklart synes du ikke synd på de som har hatt det så jævlig og vært så langt nede, og ikke klart å tenke rasjonelt, at de har tatt livet av seg.

Hvis du, den uberkule og populære, som åpenbart aldri har opplevd motgang noe i nærheten av det en suicidal har, bestemmer deg for å ta livet av deg på gøy og for å pye ut familien din, så vil det selvsagt være egoistisk.

Det ligger så mye mer bak, tragiske historier og psykiske problemer, noe et gullegg som deg aldri kan klare å sette deg inn i. Du dummer deg ut med slike trangsynte kommentarer.
Vis hele sitatet...
latterlige argumenter, du vet ingenting om meg.

selvmord er egoistisk
Sitat av shonny Vis innlegg
Poenget er ikke at han tar selvmord. Det er det vel flere som gjør daglig. Poenget er at han skriver om dette på et forum, for så å streame det hele.
Vis hele sitatet...
WTF?!?!
når enn tar selvmord er man jo egentligt bare egoistisk!!
tenk på de som faktiskt brydde seg om ham! tenk hvor vondt de har, tenk hvordan de går å tenker på om det var noe de kunne ha gjort å så dypt de savner ham! ingenting er så vondt som å miste noen man er glad i!!!
mista selv en av mine bedre kompiser for snart ett år siden!!
aldri hatt så vondt inni meg!!!


R.I.P
Ja det er ikke godt å si hva som driver mennesker til å gjøre noe sånn. Men det var vel dette her han ønsket å oppnå, tenker jeg. Sjokkere, skape debatt..
Et brennende ønske om å bli sett og hørt
Så dere mener det er egoistisk at ta sitt eget liv hvis man har det så jævlig og er så langt nede og i tillegg har en sykdom som ofte skaper suicidale tanker som han ikke har kontroll over?

Hvis man har det så ille at man vil dø så må det være lov å tenke på seg selv synes da jeg.

Vet dette er et litt xtremt eksempel men la oss si at du var døv, blind, stum og lam. Hvis noen da hadde gitt deg en pistol, ville du skutt eller ville du ha fortsatt å leve i kansje 50-60 år uten å kunne gå, snakke, se eller høre? Igjenn veldig xtremt eksempel men hvis du hadde vært i den situasjonen så tror jeg ikke at du hadde nølt...
Sitat av Powlair Vis innlegg
Så dere mener det er egoistisk at ta sitt eget liv hvis man har det så jævlig og er så langt nede og i tillegg har en sykdom som ofte skaper suicidale tanker som han ikke har kontroll over?

Hvis man har det så ille at man vil dø så må det være lov å tenke på seg selv synes da jeg.

Vet dette er et litt xtremt eksempel men la oss si at du var døv, blind, stum og lam. Hvis noen da hadde gitt deg en pistol, ville du skutt eller ville du ha fortsatt å leve i kansje 50-60 år uten å kunne gå, snakke, se eller høre? Igjenn veldig xtremt eksempel men hvis du hadde vært i den situasjonen så tror jeg ikke at du hadde nølt...
Vis hele sitatet...
Enig. Hadde jeg bare blitt så mye som blind hadde jeg skutt meg selv. Gjelder neste samme med hørselen, musikk en og alt. jeg hadde ikke klart meg.
Sitat av luiigii Vis innlegg
WTF?!?!
når enn tar selvmord er man jo egentligt bare egoistisk!!
tenk på de som faktiskt brydde seg om ham! tenk hvor vondt de har, tenk hvordan de går å tenker på om det var noe de kunne ha gjort å så dypt de savner ham! ingenting er så vondt som å miste noen man er glad i!!!
mista selv en av mine bedre kompiser for snart ett år siden!!
aldri hatt så vondt inni meg!!!


R.I.P
Vis hele sitatet...

Er det ikke også egoistisk å forvente at noen skal leve, når de selv ikke vil, for kun selv å slippe smerten? Tenk på denne personen som sikkert har hatt det ganske jævlig en stor del av livet sitt

Sitat av RydEN Vis innlegg
Enig. Hadde jeg bare blitt så mye som blind hadde jeg skutt meg selv. Gjelder neste samme med hørselen, musikk en og alt. jeg hadde ikke klart meg.
Vis hele sitatet...
Vel, mennesket har en unik evne til å tilpasse seg.
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Er det ikke også egoistisk å forvente at noen skal leve, når de selv ikke vil, for kun selv å slippe smerten? Tenk på denne personen som sikkert har hatt det ganske jævlig en stor del av livet sitt



Vel, mennesket har en unik evne til å tilpasse seg.
Vis hele sitatet...
Noen mennesker har større behov enn andre.
Sitat av gotejds Vis innlegg
les litt historie. selvmord var utbredt i ett velstående europa lenge før andre kulturer med mindre klasseskille. hvorfor tror du jeg nevner at det er annerledes idag?
Vis hele sitatet...
Jeg studerer historie takk.

Selvmord har en dyp og utbredt historie utenfor det "velstående europa". I Japan var det forbundet med stor ære å ta selvmord som protest eller opprettelse av feil. I India var det vanlig at enker kastet seg på bålet da mannen døde. Plenty av eksempler i antikk historie også hvor selvmord diskuteres. Tror du også klasseskiller er en vestlig oppfinnelse?

Jeg kan ikke se noe annet enn at selvmord har vært utbredt til de fleste tider og kulturer.

Du må gjerne komme med noen kilder og slikt på det du sier; burde være lett siden du mener man ikke trenger mer enn "litt" historie.

Kanskje verdt å bemerke seg at den moderne vesten også har adskillig flere innbyggere enn før - ergo flere individuelle selvmord som kan kommenteres.

Sitat av gotejds Vis innlegg
selvmord er egoistisk
Vis hele sitatet...
Er det egoistisk å kreve at noen må leve, selv dypt ulykkelig, slik at en selv ikke blir trist? Forsvinner egoismen om man går sammen med andre mennesker som krever det samme?

Egoisme er en liten del av hendelsen. Skal du henvise til at det er egoistisk fordi de etterlate sørger- så må du jo også trekke inn hva slags menneske de sørger for og det faktum at det ikke orket mer.
Sist endret av Kinseek; 13. oktober 2010 kl. 19:29.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Så dere mener det er egoistisk at ta sitt eget liv hvis man har det så jævlig og er så langt nede og i tillegg har en sykdom som ofte skaper suicidale tanker som han ikke har kontroll over?

Hvis man har det så ille at man vil dø så må det være lov å tenke på seg selv synes da jeg.

Vet dette er et litt xtremt eksempel men la oss si at du var døv, blind, stum og lam. Hvis noen da hadde gitt deg en pistol, ville du skutt eller ville du ha fortsatt å leve i kansje 50-60 år uten å kunne gå, snakke, se eller høre? Igjenn veldig xtremt eksempel men hvis du hadde vært i den situasjonen så tror jeg ikke at du hadde nølt...
Vis hele sitatet...
ja, det er egoistisk. tenk på bare foreldrene, som må bruke resten av livet sitt på å drukne i tankene på hva man kunne gjort for avkommet sitt. poenget er at det finnes nesten alltid lys i enden av tunnelen. selvmord er gjort av håpløse egoistiske mennesker som har ett sykelig behov for oppmerksomhet av en eller annen grunn.

selvfølgelig er det fælt å leve i ett depresjons helvete men det er fortsatt en feig måte å takle det på uansett hvordan du vrir å vrenger på det.
Sitat av gotejds Vis innlegg
ja, det er egoistisk. tenk på bare foreldrene, som må bruke resten av livet sitt på å drukne i tankene på hva man kunne gjort for avkommet sitt.
Vis hele sitatet...
Hva om han sa ifra til foreldrene og de ikke gadd å gjøre noe med deT?
Enig med RoundSound. Er vell også egoistisk å kreve at en person skal leve og ha det vondt bare fordi du ikke skal ha det vondt.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Nei såklart synes du ikke synd på de som har hatt det så jævlig og vært så langt nede, og ikke klart å tenke rasjonelt, at de har tatt livet av seg.

Hvis du, den uberkule og populære, som åpenbart aldri har opplevd motgang noe i nærheten av det en suicidal har, bestemmer deg for å ta livet av deg på gøy og for å pye ut familien din, så vil det selvsagt være egoistisk.

Det ligger så mye mer bak, tragiske historier og psykiske problemer, noe et gullegg som deg aldri kan klare å sette deg inn i. Du dummer deg ut med slike trangsynte kommentarer.
Vis hele sitatet...

Hvordan vet du hvordan jeg har det? Hvordan kan du komme og fastslå at jeg har hatt et perfekt liv uten motgang? Jeg har opplevd at nære har dødd før så ikke kom og si at jeg har hatt det utrolige fantastiske livet du påstår!
Sist endret av sixfeetunder; 13. oktober 2010 kl. 19:39.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Hvordan vet du hvordan jeg har det? Hvordan kan du komme og fastslå at jeg har hatt et perfekt liv uten motgang? Jeg har opplevd at nære har dødd før så ikke kom og si at jeg har hatt det utrolige fantastiske livet du påstår!
Vis hele sitatet...
Jeg skrev da vitterlig ikke til deg.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Hvordan vet du hvordan jeg har det? Hvordan kan du komme og fastslå at jeg har hatt et perfekt liv uten motgang? Jeg har opplevd at nære har dødd før så ikke kom og si at jeg har hatt det utrolige fantastiske livet du påstår!
Vis hele sitatet...
kanskje ikke, men det er det du høres ut som.
Oppfør deg som den du er istedet.
Sitat av gotejds Vis innlegg
ja, det er egoistisk. tenk på bare foreldrene, som må bruke resten av livet sitt på å drukne i tankene på hva man kunne gjort for avkommet sitt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor de det? De må vel like lite bruke all sin tid på å være ulykkelig som han med depresjons problemer over lengre tid har...

Sitat av gotejds Vis innlegg
selvmord er gjort av håpløse egoistiske mennesker som har ett sykelig behov for oppmerksomhet av en eller annen grunn.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke hvordan oppmerksomhet kommer inn, og hvordan du kvalifiserer det som sykelig. Hva om en person har blitt mobbet i mesteparten av livet sitt og ikke har noen venner og er dypt ulykkelig - har han etter deg et sykelig behov for oppmerksomhet?

Hva enn oppmerksomhet en får når en dør, blir en jo ikke igjen til å verdsette. Jeg tror de som gjør det er klar over det og ikke har oppmerksomhet som et mål.

Sitat av gotejds Vis innlegg
selvfølgelig er det fælt å leve i ett depresjons helvete men det er fortsatt en feig måte å takle det på uansett hvordan du vrir å vrenger på det.
Vis hele sitatet...
Det er feigt ja - men det er jo bare en liten del av menneskehistorien bak handlingen. Å poengtere til en suicidal at det er feigt det han tenker å gjøre kommer vel neppe noen vei - antageligvis er personen smertelig enig i det.
Sist endret av Kinseek; 13. oktober 2010 kl. 19:47.
Sitat av gotejds Vis innlegg
jaselvmord er gjort av håpløse egoistiske mennesker som har ett sykelig behov for oppmerksomhet av en eller annen grunn.
Vis hele sitatet...

Tåpelig. Behov for oppmerksomhet er nok neppe en stor årsak til selvmord. Du viser så total mangel på innsikt, empati og egentlig alt annet av gode egenskaper, gidder ikke diskutere mer med (sånne som) deg.
Sist endret av Don Veto; 13. oktober 2010 kl. 19:50.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvordan oppmerksomhet kommer inn
Vis hele sitatet...
hvordan kan du ikke forstå det? selvmord er alltid ett skrik etter en eller annen type for oppmerksomhet

Sitat av Don Veto Vis innlegg
Tåpelig. Behov for oppmerksomhet er nok neppe en stor årsak til selvmord. Du viser så total mangel på innsikt, empati og egentlig alt annet av gode egenskaper, gidder ikke diskutere mer med (sånne som) deg.
Vis hele sitatet...
Nei nei nei. Det er bare du som misforstår meg og ikke klarer lese mellom linjene her. Ingen har sagt at alle som tar selvmord har det fint...
Sitat av gotejds Vis innlegg
hvordan kan du ikke forstå det? selvmord er alltid ett skrik etter en eller annen type for oppmerksomhet
Vis hele sitatet...

Selvmordsforsøk er et rop om hjelp. Selvmord er ikke.
Sitat av luiigii Vis innlegg
WTF?!?!
når enn tar selvmord er man jo egentligt bare egoistisk!!
tenk på de som faktiskt brydde seg om ham! tenk hvor vondt de har, tenk hvordan de går å tenker på om det var noe de kunne ha gjort å så dypt de savner ham! ingenting er så vondt som å miste noen man er glad i!!!
mista selv en av mine bedre kompiser for snart ett år siden!!
aldri hatt så vondt inni meg!!!


R.I.P
Vis hele sitatet...
Hva?

Jeg svarte på hva en annen skrev.
Sitat av gotejds Vis innlegg
hvordan kan du ikke forstå det? selvmord er alltid ett skrik etter en eller annen type for oppmerksomhet
Vis hele sitatet...
Selvmordsforsøk kan kanskje være et skrik om oppmerksomhet. Det samme kan nok trusler om selvmord. Jeg stiller meg derimot kritisk til om selvmord alltid er et skrik etter oppmerksomhet. Oppmerksomhet vil man vel helst ha når man er i live. Hvordan skal man klare å ta imot, og sette pris på oppmerksomheten man får når man er død?
Sitat av gotejds Vis innlegg
selvmord er alltid ett skrik etter en eller annen type for oppmerksomhet
Vis hele sitatet...
Igjen med de bastante selvsagthetene som faller på sin egen urimelighet.

Selvsagt er det ikke alltid et skrik for oppmerksomhet. Hvis noen etter et lengre smertefullt sykeleie tar selvmord - var det fordi de søkte oppmerksomhet? Nei, det var fordi de ville unnslippe smerten. Du kan lett finne andre motiver også, både sjeldne og utbredte.

Selvmordet i seg selv er sjeldent et skrik om oppmerksomhet, og det er jo for ham som begår det en totalt meningsløs form for oppmerksomhet (siden han ikke henger rundt i ettertiden til å nyte den).

Det er om noe en flukt fra ønsket om oppmerksomhet.

Ønsker du forøvrig diskutere eller skal du bare pøse ut påstander som du ikke er særlig interessert i å følge opp videre om noen stiller spørsmål ved dem?
Sist endret av Kinseek; 13. oktober 2010 kl. 20:06.
La meg fortelle litt av bakgrunnen til mitt synspunkt..

Min gamle venn, la oss kalle han Tjattrikk. 20 år gammel gutt. Styrtrike foreldre. Alltid kjørt motocross, hatt suksess med damene, enorm vennekrets. Han holdt fester for lokal gjengen svært ofte og deriblant hver eneste nyttårsaften.

Han hadde en kjæreste, la oss kalle henne for josefine baltasar. De var sammen i drøye 1 år. Det tok selvfølgelig slutt en vakker dag og Tjattrikk satt igjen med en evig kjærlighetssorg ettersom hans kjære josefine baltasar fant seg en ny type rimelig fort.

Tjattrikk klarte ikke lenger og leve med tankene. Han hadde vokst opp med slik en trygg ramme bak seg og visste aldri om nedturer i livet.

Han inviterte alle sine venner på nyttårsfest. Det var tidlig på kvelden og man var så vidt i gang med vorset da han foreslo for kompiser at man skulle gå ut og ta seg en aldri så liten sigarett. Tjattrikk forsvant fort tilbake inn i huset da hans venner stod ute og røkte. Da man hadde stumpet sigaretten og labbet inn i huset hang Tjattrikk i trappeoppgangen. Stein død før klokken 12.

Hvorfor? Selvfølgelig, blind av kjærlighet.

Slikt er det med alle selvmord. Man er blind og ser ingen annen utvei. Man leter ikke etter verdensberømmelse, det er ikke det jeg legger i ordet "oppmerksomhet"... Prøv og tenk litt selv

Slik som dere prater tolker jeg det slik at alle med feil kan likegodt ta selvmord, ettersom de tydeligvis aldri vil kunne finne bedre dager
Sist endret av ali88; 13. oktober 2010 kl. 20:15.
Sitat av gotejds Vis innlegg
Slikt er det med alle selvmord. Man er blind og ser ingen annen utvei. Man leter ikke etter verdensberømmelse, det er ikke det jeg legger i ordet "oppmerksomhet"... Prøv og tenk litt selv
Vis hele sitatet...
Jeg tror du skal forsøke å tenke litt mindre selv og heller ta inn over deg at verden er litt større enn deg og den ene vennen din.

Det er mange grunner til selvmord, og noen er helt sikkert mer overfladiske enn andre. Men å basere hele sitt syn på et så omfattende problem som dette på at en av dine kompisser var litt idiot en gang blir for dumt.

Du aner rett og slett ikke hva du snakker om!
Sitat av gotejds Vis innlegg
La meg fortelle litt av bakgrunnen til mitt synspunkt..

Min gamle venn, la oss kalle han Tjattrikk. 20 år gammel gutt. Styrtrike foreldre. Alltid kjørt motocross, hatt suksess med damene, enorm vennekrets. Han holdt fester for lokal gjengen svært ofte og deriblant hver eneste nyttårsaften.

Han hadde en kjæreste, la oss kalle henne for josefine baltasar. De var sammen i drøye 1 år. Det tok selvfølgelig slutt en vakker dag og Tjattrikk satt igjen med en evig kjærlighetssorg ettersom hans kjære josefine baltasar fant seg en ny type rimelig fort.

Tjattrikk klarte ikke lenger og leve med tankene. Han hadde vokst opp med slik en trygg ramme bak seg og visste aldri om nedturer i livet.

Han inviterte alle sine venner på nyttårsfest. Det var tidlig på kvelden og man var så vidt i gang med vorset da han foreslo for kompiser at man skulle gå ut og ta seg en aldri så liten sigarett. Tjattrikk forsvant fort tilbake inn i huset da hans venner stod ute og røkte. Da man hadde stumpet sigaretten og labbet inn i huset hang Tjattrikk i trappeoppgangen. Stein død før klokken 12.

Hvorfor? Selvfølgelig, blind av kjærlighet.

Slikt er det med alle selvmord. Man er blind og ser ingen annen utvei. Man leter ikke etter verdensberømmelse, det er ikke det jeg legger i ordet "oppmerksomhet"... Prøv og tenk litt selv
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner fire mennesker som har prøvd å ta livet av seg. To av dem var så godt som døde når de ble funnet. Ingen av dem sa ifra om dette på forhånd. Ingen av dem fortalte om hvor vondt de hadde det til vennene sine. Ingen av dem søkte etter oppmerksomhet, med andre ord. Jeg skal være enig i at "trusler" om selvmord kan være et skrik om oppmerksomhet, selv om jeg heller vil si at det er et skrik etter hjelp. Men det er det eneste jeg er enig i.

Du er ikke den eneste som har opplevd slikt, eller lignende. Og jeg sympatiserer veldig med deg - slikt er jævlig. Men enig med deg er jeg ikke.

Jeg beklager forøvrig mitt usaklige innlegg tidligere, men det kalles svar på tiltale. Nå skulle jeg riktignok ønske jeg ikke hadde skrevet det, men det føltes riktig der og da.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Hvordan vet du hvordan jeg har det? Hvordan kan du komme og fastslå at jeg har hatt et perfekt liv uten motgang? Jeg har opplevd at nære har dødd før så ikke kom og si at jeg har hatt det utrolige fantastiske livet du påstår!
Vis hele sitatet...
bare for at noen nære har død er ikke ekvivalent med at du har hatt motgang, besides, selv paris hilton har vel besteforeldre som har tatt kvelden, og hu har jo et rimelig fantastisk liv..
At det er et skrik etter oppmerksomhet er i mange tilfeller helt sikker sant, både når det gjelder selvmord og selvmordforsøk. Men det ligger alltid noen indre grunner til hvorfor dem vil ha oppmerksomheten. Det er ikke slik at personen gjør det for han/hun vil at du skal se den nye buksa han/hun har kjøpt.

Kanskje dem har følt seg oversett hele livet. Kanskje han/hun er veldig deprimert og har det tungt, men føler at ingen ser det, eller vil hjelpe dem. Hvem vet?
I alle tilfeller er det et skrik etter hjelp, og de har det genuint vondt. Derfor blir det feil og avvise hele greia, selv om det på overflaten bare ser ut som de var ute etter oppmerksomhet.
Utrolig trist at slikt skjer, men forhåpentligvis så setter dette søkelys å det økende problemet med selvmord blant unge. Og til folk som svarer negativ på slike innlegg fordi de tror det er trolling, istedenfor å rapportere det..
Sist endret av Jorg; 13. oktober 2010 kl. 22:55.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Det må da gå an å diskutere slike emner, uten at man er nødt til å se etter slike ting? En gammel klassekamerat døde i sommer, og jeg får stadigvis beskjed om å si HEI til han. Jeg ber ikke facebook slette personen av den grunn..
Vis hele sitatet...
[CENTER]Vell noen personer tar det mer inn på seg en andre. Jeg har opplevd mye tragisk i det siste og det hjalp lite å se den filmen hvor han hengte seg.
( Jeg klikket på en link som jeg trodde var til noe helt annet )


For min del kan du bare diskurtere så mye du vill angående denne saken, men jeg ser ingen grunn til hvorfor du har lyst til å gjøre det. Fyren hente seg, noe som er dypt tragisk. Det er rett og slett ingen vits i å diskurere dette.

Bruk google om det er noe som du lurer på ang selvmord..ettersom de fleste som har erfaring med dette, ikke lengre er blant oss[/CENTER]
Sitat av gotejds Vis innlegg
Dere er så ufattelig dumme. Bor dere hjemme sammen med mamma også eller? Tviler på at dere har sett særlig til selvmord blant vennekrets og hvor lite det skal til hos enkelte.
Vis hele sitatet...
HADDE en kompis som valgte å ta sitt eget liv for ganske nøyaktig 1 år siden nå i måned skifte oktober/november.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Jeg personlig skjønner hvorfor dette er så spessielt. Folk dør over alt hele tiden. Det er ingenting som gjør dette noe mer spessielt noe annet dødsfall. Jeg er helt enig i Mith sitt innlegg og kunne ikke brydd meg mer om denne personen. Akkurat som jeg ikke bryr meg noe særlig om alle de som dør rundt om i verden av forskjellige årsaker. Rett og slett fordi det ikke har noe med meg å gjøre.
Vis hele sitatet...
Det som gjør det spesiellt her er at han drepte seg selv frivillig. Folk dør hele tiden, men det er noe annet å se det streamet på nett med grusom realisme enn og lese om to ungdommer som døde i en bilulykke fordi han ene hadde tatt en pils for mye.
JEg klarer ikke å bry meg like mye om folk som dør når jeg leser om det i avisen eller ser en reportasje om det på TV..
Lurer på om dette kommer til å skape en "selvmordstrend" nå (samme type fremgangsmåte som i Sverige).

Liknende episoder har hendt før, men ikke i Skandinavia. Folk blir påvirket, og det blir som i en vennekrets, hvor som kjent et selvmord kan føre til at andre i sammen kretsen tar sitt liv. Tenker da at forumsamfunnet i Skandinavia blir som en slags stor vennekrets.
Sist endret av Mathias666; 13. oktober 2010 kl. 23:34.
Folk har fullstendig rett til å ta sitt eget liv hvis de ønsker det.
Det er egoistisk å si at folk som tar selvord er egoistiske.
Sitat av polizei Vis innlegg
Folk har fullstendig rett til å ta sitt eget liv hvis de ønsker det.
Det er egoistisk å si at folk som tar selvord er egoistiske.
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt fult legetimt å si at det er egoistisk å ta sitt eget liv.

Personlig mener jeg ikke det er egoistisk, men åpenbart uten tanke på de som står igjen er det, og at noen anser det for å være egoistisk har jeg full forståelse for.

Selvmord viser dog til langt større psykiske problemer enn at det kan avfeies direkte som en egoistisk (og enkel?) løsning slik jeg ser det.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det er selvsagt fult legetimt å si at det er egoistisk å ta sitt eget liv.

Personlig mener jeg ikke det er egoistisk, men åpenbart uten tanke på de som står igjen er det, og at noen anser det for å være egoistisk har jeg full forståelse for.

Selvmord viser dog til langt større psykiske problemer enn at det kan avfeies direkte som en egoistisk (og enkel?) løsning slik jeg ser det.
Vis hele sitatet...
Det er like legitimt å si at det er egoistisk å mene selvmord er egoistisk.

At noen avfeier det som egoistisk av svake mennesker viser bare, for meg, at en er et stjerneeksempel på det å være selvgod og trangsynt. Uten forståelse, empati og evne/vilje til å sette seg inn i andres tragiske situasjoner. Selvsagt går det ikke an å sette seg fullstendig inn i hvordan de har det, uten slike problemer selv, men med en smule innsikt og empati kommer man langt.

Den som mener det er egoistisk ser bare på overflaten, fra en side av saken og har verken evne eller vilje til noe annet, og har altså ikke peiling på hva man uttaler seg om. Samme person vil helt sikkert også si "Deprimert? Er du helt teit? Det er jo bare til å gå ut og ha det gøy. Det er jo bare å tenke positivt!" I rest my case...

Synes man skal vise mer respekt til disse tapte skjebnene.