Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 7046
Er det mulig å få skaffet noen andres telefonutskrift? SMS og innkommende og utgående samtaler? I'm having trust issue here. Om det er etisk riktig bryr jeg meg ikke om. Har mine grunner
Sist endret av E-fukt; 19. september 2008 kl. 16:31.
Ikke med mindre du utgir deg for å være vedkommende og klarer å "bevise" dette på noen slags måte, som igjen strider med norsk lov. Mener også det er slik at teleselskaper kun gir ut utgående, og ikke innkommede, men dette er jeg ikke helt sikker på.
På Telenor fikk jeg liste over nr. jeg hadde ringt på regningen, tror jeg? Mener å ha sett det.. (Betaler ikke selv, så kan ikke si 100% sikkert)
Tja, det bør i teorien gå fint det. Jeg mistet telefonen min på byen for et par år siden, ringte opp til Tele2, ga de personnumeret mitt for å kunne identifisere meg. Deretter spurte jeg hvilke telefonsamtaler som var ringt ut og inn de sist 24 timene, en liste jeg fikk. Med dette var det selvfeølgelig en smal sak å få tak i den som hadde tatt telefonen min.

Så dersom du klarer hoste opp et personnummer, bør det ikke være noe problem.
Trådstarter
28 4
tusen takk. person-nummer har jeg, så det skal være grei skuring.
men det var det der med sms'er da. skulle gjerne ha sett innholdet av dem og...

Be safe, be suspicious.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Innholdet av smser vil du neppe få fra mobiloperatøren med mindre du har en rettslig kjennelse. Om du ikke har tilgang til noen av partenes mobiltelefon eller meldingene ikke eksisterer der lengre tror jeg du har en så og si umulig oppgave.

Det er selvfølgelig ingen fasitsvar på dette. Med gode skills i social engineering kan det emste være mulig, men det er opp til deg, og få kan fortelle deg hvordan..
Jeg jobbet en periode for NetCom, 1. linje kundeservice. Der hadde vi ihvertfall ikke tilgang til noe annet enn hvem kunden hadde sendt SMS til, samt hvem vedkommende hadde ringt. Når 1. linje ikke har tilgang til annet enn det kan det bli ganske vanskelig tror jeg. Vanlig kundeservice vil ihvertfall være de du kan lure med på sprell, kommer du lenger inn i systemet blir det mer motstand.
Sist endret av Benson; 19. september 2008 kl. 19:41.
Det du spør etter er det kun politi som kan finne ut av. Innhold i SMS og telefonsamtaler.
Hvis du har så gode grunner til dine trust issues som du sier, bør du heller slå opp (for jeg tolker dette at det dreier seg om en kjæreste).
Hvis du bare er litt paranoid så prat heller med kjæresten din om det.
Regner med at det her dreier seg om en jente. Folk snakker om å identifisere seg med personnummer, og navnet på abonnenten vil antakelig dukke opp hos den ansatte i telefonselskapet... hvordan har du da tenkt til å forklare at du har motsatt kjønn av personen du prøver å utgi deg som?

Det du trenger er forøvrig en samlivsterapeut og mental modning.
Sitat av fabianca
Regner med at det her dreier seg om en jente. Folk snakker om å identifisere seg med personnummer, og navnet på abonnenten vil antakelig dukke opp hos den ansatte i telefonselskapet... hvordan har du da tenkt til å forklare at du har motsatt kjønn av personen du prøver å utgi deg som?

Det du trenger er forøvrig en samlivsterapeut og mental modning.
Vis hele sitatet...
Nå handler ikke tråden om noen av dette heller, og å påstå han trenger samlivsterapeut og "mental modning" viser bare hvem som egentlig trenger det. Trådstarter sier klart og tydelig i førstepost at han ikke vil ha noe av moral issues.

Sitat av loathsome
Nå handler ikke tråden om noen av dette heller, og å påstå han trenger samlivsterapeut og "mental modning" viser bare hvem som egentlig trenger det. Trådstarter sier klart og tydelig i førstepost at han ikke vil ha noe av moral issues.

Vis hele sitatet...
Tror det kan være greit å opplyse om at han sannsynligvis vil bli avslørt dersom han prøver |d13m0bs råd uten ytterligere social engineering. Nå vil kundeservice neppe forfølge saken videre, men det er kanskje ikke en sjanse trådstarter er villig til å ta, ettersom han tydeligvis ikke vil "låne" vedkommenes mobil i smug.
Operatøren vil med stor sannsynlighet ikke kunne fortelle deg innhold i SMS, tror bare politiet evt. kan få tak i dette. Hverken 1. linje (kundesenter) eller 2. linje (teknisk) vil kunne gi deg dette svaret.
Så vidt jeg vet skal spesifikasjon med tanke på trafikk utelukkende sendes skriftlig og ikke oppgis over telefon, men det kan godt være det bare er rutiner fra de erfaringene jeg har innen bransjen.

Tror altså du skal være veldig heldig for å få tak i det du ønsker ved å ringe kundesenter og kun ha personnummer tilgjengelig selv. Og som sagt, innhold i sms får du ikke.

Er du heldig så har dere en familieløsning som du er ansvarlig av, da er du juridisk eier og kan få hva du vil av spesifikasjon tilsendt. Det enkleste er dog å lure til seg telefonen og sniklese sms og logger på den.

Lykke til og håper vedkommende du ikke stoler på viser seg å være til å stole på =)
Mulig jeg er helt ute å kjøre nå, men er det ikke en slags gadet som fikser dette?

Hvis man velger seg ut et "offer" og fester denne gadeten på, og offeret sender en sms til et nr. Gjorde ikke denne gadeten at sms'en også blir sendt til den som festet gadeten?

Vet dette var hårreisende dårlig beskrevet(Innser nå at jeg kanskje burde drite i hele innlegget, menmen.), men mener ganske sikkert at dette finnes.
Det finnes virus du kan legge inn på nyere telefoner med OS på ja minigolf. Disse programmene gjør at du kan lese alle meldinger personen sender og mottar på en nettside. Der kan du også lese anropsloggene.

Men hvis du er interessert i data fra tidligere så må du nok prøve deg på social engineering og ringe teleselskapet. Deler dere adresse kan du jo bare ringe og be om å få en spesifisert regning denne måneden. Og så når dere får den hjem så later du bare som om du ikke vet hvorfor den har kommet.
Jupp det går fint å legge inn spionprogram (flexispy/rexspy?) på de fleste nyere telefoner som kjører symbian/windows os. Moral skal vi la ligge. Gi meg kp om jeg er helt på viddene her
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har en venn som jobber med core GSM. SMSer blir slettet fortløpende fra SMS senteret. Innhold av SMS eller selve samtalene får du kun hvis avlytting er aktivert på Mobile Switching Centre. (I følge han). Hvemsomhelst kan ikke gjøre dette
Sist endret av cspace; 30. oktober 2008 kl. 01:38.
Hvis du kjenner noen som jobber på expert, elkjøp eller lignende, så har de tilgang til Dowesys (Netcom) og telenor sitt system.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Sitat av fresj Vis innlegg
Hvis du kjenner noen som jobber på expert, elkjøp eller lignende, så har de tilgang til Dowesys (Netcom)
Vis hele sitatet...
De har fortsatt ikke muligheten til å finne info om SMSer og telefonsamtaler.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ring inn og bestill spesifisert faktura, også er det bare å vente på postmannen de neste dagene
Sitat av fresj Vis innlegg
Hvis du kjenner noen som jobber på expert, elkjøp eller lignende, så har de tilgang til Dowesys (Netcom) og telenor sitt system.
Vis hele sitatet...
Jeg jobber på Expert, og har ingen mulighet til å lese SMS/se anropslogg til folk. Den eneste muligheten jeg hadde hatt var å gi et nytt simkort til nummeret, for så å lese meldingene jeg hadde fått.
Det panelet selgere har tilgang til i butikk er mindre rettigheter til. Avdelingsleder har tilgang til en panlkonto med langt mer rettigheter på.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Avdelingsleder hos? Expert? Han har ikke disse rettighetene det snakkes om her anyways.
BS. Hverken DOWE eller Online Forhandler har mulighet til å se samtalespesifikasjon.

Som cspace også sier. innhold av sms slettes når mottakers telefon sender tilbake bekreftelse på at denne meldingen er mottatt ok (evt etter at leveringstiden er utløpt)