Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 14967
Nettopp sett på denne nye satsningen til TV Norge, der 6 kids som har blitt tørka bak gjennom hele oppveksten, og tross av en alder som de fleste er ferdig med utdanning og har skaffet seg et liv, - fortsatt ligger hjemme på gutterommet og får alt servert på sølvfat.

http://www.dagbladet.no/2011/03/14/k...orge/15812918/

Veldig underholdene, og veldig sjokkerende. Stakkars barn tenker jeg, er helt klart foreldrene som har skylden her? Eller hva tror dere?
Man får ikke slike unger, man skaper dem.

Såg selv første episode i dag. Tragisk underholdende. Regner med foreldrene skammer seg.
Det er i slike tider jeg er glad for at tven er ute av huset. Du må huske at dette er underholdning og det blir sikkert smørt på og klippet sammen på en finurlig måte.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Jeg fikk bare sett en liten del av episoden, men er faktisk ikke hvor late de er som sjokkerte meg, ei var det hvor bortskjemte de var/er. Jeg kunne til og med se meg selv i mange av sitasjonene; hvor mye er det ikke jeg får av foreldrene mine ute å en gang vurdere og løfte den slappe rævva mi fra stolen. Det som sjokkerte meg var hvor inkompetente de drittungene faktisk var. At de i en alder av 25 fortsatt ikke klarer å tenke lengre hvor mange øl de skulle ta etter maten. At de ikke klarte å dele på de enkleste oppgavene, eller innse hvem i gruppen som gjorde en god jobb, og fortjente den rosen han fikk.

Foruten om dette må jeg si jeg var mektig imponert over Lars Petter sine burberry pysjbukser.
Aldri hørt om det og jeg hater det allerede.
Tragiske greier. Vi har noen sånne her og, dessverre -.-
Kan vinkle det fra to synspunkter. 1) De er bortskjemte, og trenger å bli tatt fra alt sammen, slik at de nå må passe på seg selv og finne ut hvordan livet egentlig fungerer!

2) Hvis foreldra er millionærer, er det da noe poeng for dem å jobbe? De vil jo være økonomisk trygge resten av livet uansett?
De kan være hva de vil for meg. Hadde jo vært best om de fortsatte med å råtne i bobla si, men livet har en hard lekse til de bortskjemte også. Dessverre for alle andre kommer den så seint at de kanskje er gråe i håret før de skjønner at all respekten de har fått var gitt på falskt grunnlag.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Kan vinkle det fra to synspunkter. 1) De er bortskjemte, og trenger å bli tatt fra alt sammen, slik at de nå må passe på seg selv og finne ut hvordan livet egentlig fungerer!

2) Hvis foreldra er millionærer, er det da noe poeng for dem å jobbe? De vil jo være økonomisk trygge resten av livet uansett?
Vis hele sitatet...

Utifra det jeg har sett på tv-programmet virker det som om dette er helt vanlige familier som bruker uvirkelig mye penger på barnet sitt (Enebarn.)

Er jo selfølgelig ingen tvil om at alt er satt på spissen, og klippt og limt sammen for og gjøre det så sjokkerende som mulig. Men si et tv-program som ikke er det?
Så dette idag, ble helt kvalm av han ene som så ut som en jente, forøvrig alle de andre også..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg er faktisk en av deltakerene i programmet, og kan informere om at nesten alt slik det fremstilles, er feil. Jeg og en av de andre går fremdeles på videregående skole, og tar skolearbeidet svært seriøst. Dette ble klippet bort ettersom det strider mot konseptet at vi går på skole og har planer om videre utdanning etterpå. Flere av deltagerene tjener sine egne penger, og svært mye av det vi sier og gjør er utifra manus som er skrevet for programmet.
Virkelig: ingen av oss er sånn som det ser ut på skjermen. Ikke la TV Norge innbille dere noe annet.
Sitat av revejakta Vis innlegg
Virkelig: ingen av oss er sånn som det ser ut på skjermen. Ikke la TV Norge innbille dere noe annet.
Vis hele sitatet...
Det er ikkje noko nytt, men deltakarane gjer det ikkje akkurat vanskeleg for dei som klyppar programmet.
Sitat av revejakta Vis innlegg
Jeg er faktisk en av deltakerene i programmet, og kan informere om at nesten alt slik det fremstilles, er feil. Jeg og en av de andre går fremdeles på videregående skole, og tar skolearbeidet svært seriøst. Dette ble klippet bort ettersom det strider mot konseptet at vi går på skole og har planer om videre utdanning etterpå. Flere av deltagerene tjener sine egne penger, og svært mye av det vi sier og gjør er utifra manus som er skrevet for programmet.
Virkelig: ingen av oss er sånn som det ser ut på skjermen. Ikke la TV Norge innbille dere noe annet.
Vis hele sitatet...
Alle lurer, hvem av de er du?
Det MÅ jo være Karoline!
Sitat av iGnome Vis innlegg
Det MÅ jo være Karoline!
Vis hele sitatet...
Tror jeg også
I og med at Revejakta skriver i en annen tråd her på forumet at hun har dreads holder jeg en knapp på at Revejakta= Karoline
Sitat av Taurean Vis innlegg
Kan vinkle det fra to synspunkter. 1) De er bortskjemte, og trenger å bli tatt fra alt sammen, slik at de nå må passe på seg selv og finne ut hvordan livet egentlig fungerer!

2) Hvis foreldra er millionærer, er det da noe poeng for dem å jobbe? De vil jo være økonomisk trygge resten av livet uansett?
Vis hele sitatet...
Sånne typer som den kan lett starte å jobbe. Bare de finner den RETTE jobben som passer stilen dems.
100,- på at "revejakta" er Karoline!

Det er noe rart med mora til hun ene mørke som er med der. Mora jobber med psykiatri, med klarer alikevell å gi dattera 15k i mnd.

Da Tv2 som spurte hvordan hun hadde råd til det ville hun ikke utdype mer. Noen som har noen teorier om hva hun driver med?
Sist endret av Madxoc; 18. april 2011 kl. 16:47.
Sitat av Madxoc Vis innlegg
100,- på at "revejakta" er Karoline!

Det er noe rart med mora til hun ene mørke som er med der. Mora jobber med psykiatri, med klarer alikevell å gi dattera 15k i mnd.

Da Tv2 som spurte hvordan hun hadde råd til det ville hun ikke utdype mer. Noen som har noen teorier om hva hun driver med?
Vis hele sitatet...
Fælt så nysgjeruge og tabloide vi vart her då. Det kjennest litt småcreepy å stalke revejakta på kven ho er. Og litt merkeleg er det no, å spekulere om folk driv med noko "attåt" — svartarbeid, dop, prostitusjon? — fordi dei sit med pengar. Det luktar i heile jantelov av detta.
er vel ikke så rart å spekulere i hvem revejakta er? (selvom det er 100% sikkert at det er Karoline)
morra kan jo ha en liten GoldDigger bakrunn?
Haha, ja, det var vel kanskje ikke så vanskelig å gjette at jeg er Karoline
Får jeg de 100 spenna?

Men det Sara har sagt er at hun KAN få OPPTIL 15 tusen. Ikke at det er normalen hver måned. Men som hun har nevnt selv så er dette penger hun delvis tjener selv på modelloppdrag. Det er moren som forvalter pengene hennes, så det er å regne med at en andel av pengene hun får av moren er penger hun selv har tjent.
En limo koster forresten ikke mer enn 300-400 spenn å leie en times tid, så det ikke akkurat et tegn på overdreven rikdom at hun og venninnene spleiser på limo når de skal på kule fester. Så jeg tror vi kan oppsummere med at livsstilen hennes antagelig ikke er så rik som tvnorge liker å vinkle det til.
Så Gullungene sin første episode, aldri mere...
De kjerningene i Gullungene var grusomme monster fra annet tid, hyling og gnåling, høres ut som tantene og bestemora min sitt og snakker politisk

Sitat av revejakta Vis innlegg
Haha, ja, det var vel kanskje ikke så vanskelig å gjette at jeg er Karoline
Får jeg de 100 spenna?

Men det Sara har sagt er at hun KAN få OPPTIL 15 tusen. Ikke at det er normalen hver måned. Men som hun har nevnt selv så er dette penger hun delvis tjener selv på modelloppdrag. Det er moren som forvalter pengene hennes, så det er å regne med at en andel av pengene hun får av moren er penger hun selv har tjent.
En limo koster forresten ikke mer enn 300-400 spenn å leie en times tid, så det ikke akkurat et tegn på overdreven rikdom at hun og venninnene spleiser på limo når de skal på kule fester. Så jeg tror vi kan oppsummere med at livsstilen hennes antagelig ikke er så rik som tvnorge liker å vinkle det til.
Vis hele sitatet...
Er 18 - 19 år, får kanskje et lån på 1000,- hos min kjære mor eller pappa, men da må pengene gå til en godsak, og ikke festen og junk food...

Det du sier er at Sara treng mora si til og holde styr på pengene?
Revejakta: Har du lyst til og si litt om hvordan dere ble rekruttert av TvNorge? Foreldre som meldte dere på eller på deres eget intiativ?

Følte du at du ble "et nytt og bedre menneske" etter programmet?
Nja, det var vel sikkert noen av de andre som meldte seg på, jeg veit ikke helt. En foreldrer kan selvsagt ikke melde på uten barnets samtykke.
Sjæl kjente jeg noen som drev med Gullungene-prosjektet, så jeg fikk telefon med spørsmål om jeg ville være med.
Jeg sa ok, så ble jeg med. Hadde egentlig fint liten peiling på hva konseptet gikk ut på.

Haha, nei jeg hadde jo ingen problemer! Jeg spurte fattern om han kunne møte opp på serien og si at jeg var en douchebag, og det sa han at han godt kunne gjøre.
Jeg er så absolutt et oppegående og fint barn med ambisjoner og planer om hvordan livet mitt skal utarte seg, og økonomisk lever jeg på det staten har å tilby meg av støtte i form av stipend. Jeg har ingen ting i serien å gjøre.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Så med andre ord, alt du gjorde var bare skuespill? : )
Jeg gjetter forsåvidt på at du er han med krøllet hår.

"Aight, du er karoline ja.
Sist endret av Quakecry; 18. april 2011 kl. 18:07.
Ja, det meste var bare tull. Jeg ønsket å se tv-produksjon fra innsiden, og mission accomplished.
Selsagt, fikk jo med en stor posjon offentlig ydmykelse på kjøpet, for ikke å snakke om komentarer på gata og ca 50 freindsrequests på face om dagen fra småkids. Woho.

Jeg føler virkelig jeg har fått stor uttelling.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Haha, vell fint det da. Angående friendrequests, er bare å fjerne muligheten for å sende venne inv. det.
Du virker forsåvidt heller aldri som ei som hadde så mye å gjøre der, verre med de to andre jentene der. Huff.
Dette er et program som gjør meg kvalm!
Noe så arrogant å jævlig som disse bortskjemte drittungene skal du lete lenge etter. Å dette blir det laga underholdning av!? Media må få seg nye medarbeidere, de har tydligvis gått tom for idér.

Jeg mener det er foreldrene som burde hatt hjelp! Her har de helt klart feila stort. Ingen er født sånn, dette er noe man uheldigvis klarer å skape med slett å høyst dårlig oppdragelse!
Sitat av revejakta Vis innlegg
Nja, det var vel sikkert noen av de andre som meldte seg på, jeg veit ikke helt. En foreldrer kan selvsagt ikke melde på uten barnets samtykke.
Sjæl kjente jeg noen som drev med Gullungene-prosjektet, så jeg fikk telefon med spørsmål om jeg ville være med.
Jeg sa ok, så ble jeg med. Hadde egentlig fint liten peiling på hva konseptet gikk ut på.

Haha, nei jeg hadde jo ingen problemer! Jeg spurte fattern om han kunne møte opp på serien og si at jeg var en douchebag, og det sa han at han godt kunne gjøre.
Jeg er så absolutt et oppegående og fint barn med ambisjoner og planer om hvordan livet mitt skal utarte seg, og økonomisk lever jeg på det staten har å tilby meg av støtte i form av stipend. Jeg har ingen ting i serien å gjøre.
Vis hele sitatet...

Det jeg lurer på er hvorfor i all verden stiller du opp på noe sånt? Dere blir jo latterliggjort for hele norges befolkning (utenom nffere da som kan lese at du virker helt normal)

Tenker du ikke på hva ola nordmann tenker når han ser deg på gata og det førsteinntrykket folk får gjennom serien?

Skal også nevnes at du som er såpass pen trenger ikke tv for også få venner, selvom det kan virke kult.
Sitat av revejakta Vis innlegg
Ja, det meste var bare tull. Jeg ønsket å se tv-produksjon fra innsiden, og mission accomplished.
Selsagt, fikk jo med en stor posjon offentlig ydmykelse på kjøpet, for ikke å snakke om komentarer på gata og ca 50 freindsrequests på face om dagen fra småkids. Woho.

Jeg føler virkelig jeg har fått stor uttelling.
Vis hele sitatet...

Skjønner. Du fikk altså ikke noen form for briefing samt advarsel om at dere kom til og bli ydmyket værre en Paradise hotel-deltagerne?

Synes du var en av de som (til nå) har kommet heldigst ifra det. Du virker som et reflektert, samt oppegående menneske i motsetning til noen de andre deltakerne.

Reagerer forøvrig på at TV-Norge lager en serie der de skal "redde" arbeidsky og lat ungdom. Men i realiteten fremstiller de som "monstre" og skremmer bort alt av fremtidige arbeidsgivere, - Som er det siste deltakerne trenger.
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Dette er et program som gjør meg kvalm!
Noe så arrogant å jævlig som disse bortskjemte drittungene skal du lete lenge etter. Å dette blir det laga underholdning av!? Media må få seg nye medarbeidere, de har tydligvis gått tom for idér.
Vis hele sitatet...
Jeg syns det burde finnes offisiell bok-tid, hvor alle måtte sette seg å lese en bok i stedet for å se på tv. Eller en dag i uka hvor man bare kunne se på National Geographic eller Dicovery.

Men det er ikke til å benekte, samfunnet i dag elsker den type underholdning program som Gullungene og Paradise byr på. Jeg trøster meg ved å tenke at jo mindre intelligent andre er, jo mer intelligent vil jeg være i forhold.

Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Det jeg lurer på er hvorfor i all verden stiller du opp på noe sånt? Dere blir jo latterliggjort for hele norges befolkning (utenom nffere da som kan lese at du virker helt normal)

Tenker du ikke på hva ola nordmann tenker når han ser deg på gata og det førsteinntrykket folk får gjennom serien?

Skal også nevnes at du som er såpass pen trenger ikke tv for også få venner, selvom det kan virke kult.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde faktisk ikke at NOEN kom til å se på programmet. Det bygger på nøyatig samme prinsipp som både Bratcamp og internatet, og jeg gikk utifra at folk var mette på det konseptet. Hadde jeg visst at det ville bli såpass popluært og få såpass stor medie-dekning, ville jeg aldri ha blitt med.

Selvsagt merker jeg at folk ser på meg på bussen i blant, og jeg syns ofte det er ubehagelig med tanke på at de umulig kan tenke noe positivt. Men hva et tilfeldig menneske på bussen mener om meg, er ikke akkurat avgjørende for min hverdag og i hvertfall ikke min selvfølelse. Og jeg har selvsagt stor forståelse for at fremmede tenker negativt om meg og de andre deltagerene. Men så fort programmet er ferdig, vil alt være glemt uansett, det er ingen ting å dvele ved.

Jeg har en hel masse awesome venner, jeg har ikke deltatt på programmet for å utvide min vennekrets.

Sitat av morgenstern Vis innlegg
Skjønner. Du fikk altså ikke noen form for briefing samt advarsel om at dere kom til og bli ydmyket værre en Paradise hotel-deltagerne?

Synes du var en av de som (til nå) har kommet heldigst ifra det. Du virker som et reflektert, samt oppegående menneske i motsetning til noen de andre deltakerne.

Reagerer forøvrig på at TV-Norge lager en serie der de skal "redde" arbeidsky og lat ungdom. Men i realiteten fremstiller de som "monstre" og skremmer bort alt av fremtidige arbeidsgivere, - Som er det siste deltakerne trenger.
Vis hele sitatet...
De fortalte oss at programmet skulle være et snilt program hvor "de hjemme i sofaen skal heie på dere!". Bullshit.
Vi følte oss lurt alle sammen. Det programmet vi ble fortalt at vi skulle delta på, var et HELT ANNET enn det det viste seg å være. Nå i ettertid ser jeg overhodet ingen likhetstrekk ved det de fortalte oss og det det ble.

Jeg søkte på en jobb forrige uke som jeg ikke fikk fordi de googlet meg og fant ut av min deltagelse på Gullungene. Tusen takk TvNorge, jeg skal virkelig for alltid kjøpe kanalpakker hvor dere er representert.
Tjente du i det minste penger på dette da? Sto det ingenting i kontrakten deres om hvordan dere kom til å bli framstilt på tv etc. Det høres jo ut som ett overgrep fra TVNorges side!
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Og du fikk avslag på jobben pga deltagelsen der? Det er jo rett og slett helt jæva fantastisk idiotisk.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Revejakta, kan du på noen måte bekrefte at du er Karoline ?
Hvem som helst kunne jo egentlig lagd seg en bruker og si at di heter Karoline og var med i gullungene på TV Norge
Huff synes syndt på deg nå, les hva som står i kontrakten og vurder søksmål.

Dette kommer folk til og huske, er det noe vi ikke liker er det "bortskjemte snørrunger".
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Tjente du i det minste penger på dette da? Sto det ingenting i kontrakten deres om hvordan dere kom til å bli framstilt på tv etc. Det høres jo ut som ett overgrep fra TVNorges side!
Vis hele sitatet...
Det er kun den som vinner som får noe for det.
Dette kan jeg ikke uttale meg videre om da jeg har underskrevet kontrakt om taushetsplikt.

De løy til oss hele tiden. Ettersom jeg og Sara måtte ta oss fri fra skolen for å delta, forsikret de oss om at de skulle tilrettelegge slik at vi kunne arbeide med skolearbeid. Jeg hadde med meg masse skolebøker og notater om hva jeg skulle gjøre for å holde meg oppdatert på undervisningen jeg gikk glipp av.
De beslagla alt som hadde med skolearbeid å gjøre da jeg kom, de sa jeg skulle på det utlevert noen timer annenhver dag ca, men dette fikk jeg ikke en eneste gang til tross for at jeg maste iherdig.
De sa til oss at vi hadde krav på alene-tid når presset ble for tungt, men det godet dro de fort inn igjen før noen hadde rukket å benytte seg av det. Reglene ble endret, og plutselig hadde vi ikke lov til å ha private samtaler uten kamera overhodet, og de hadde lov til å filme oss på badet hvis vi var mer enn én der inne.
De sa vi fikk møte venner og familie under oppholdet, at vi kunne få dra hjem i blant, at vi kunne ha mobil og ipod, at vi kunne få gå ut når vi ville og at vi skulle skjermes fra å bli filmet lettkledd.
De tok mobiler og alt av teknologisk utstyr. Sara fikk ringe moren sin én gang, og det var under spesielle omstendigheter. Ellers var det null kommunikasjon med noen utenfor huset. Noen ganger holdt de oss inne i flere dager i strekk hvor det eneste vi fikk av frisk luft var å gå ut på verandaen. Og de filmet oss hver morgen når vi kledde på oss.
Stort sett var taktikken å legge et så stort press på oss at vi tilslutt ville gå fra vettet, og sik produsere god tv.
Dette virket ikke spesielt godt, så etter hvert begynte de å gi oss alkohol i håp om at det ville skape noe det var verdt å filme.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Huff synes syndt på deg nå, les hva som står i kontrakten og vurder søksmål.

Dette kommer folk til og huske, er det noe vi ikke liker er det "bortskjemte snørrunger".
Vis hele sitatet...

Kan høres ut som en god plan med søksmål, -det eller og gå til media.

Men har også vært med i en tv serie, - riktignok tv2-produsert. Men de kontraktene dekker så og si alt. Etter siste scene er skutt har du egentlig ikke en dritt og komme med.

Edit: Revejakta kom litt før.
Sist endret av morgenstern; 18. april 2011 kl. 19:43.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Seriøst? Høres jo sykt ut. TV-crewet var tillogmed der mens dere sov og gjorde ting? Så dere kunne ikke snike dere ut eller noe? Blir litt provosert av å høre hvordan ting egentlig foregikk. Viste ikke dette i det hele tatt.
Jeg blir rimelig provosert selv av å høre det her. Dere har jo blitt utnyttet til de grader og løyet til om så og si alt som er viktig! Søksmål synes jeg høres ut som en god ide. Skaff deg en advokat, titt igjennom kontrakten, mulig de har oversett noe.
Jeg føler at forholdene forklarer mye av vår adferd der inne. Jeg har altid tenkt at på TV vises ekstreme personer, men egentlig (slik jeg har opplevd det) er det helt vanlige folk, bare plassert under ufrie, ubehagelige og uvandte omstendigheter, frontet med uvandte situasjoner det er vanskelig å ta stilling til.

Det var faktisk så ekstremt at vi ikke fikk lov til å gå de tre meterne utenfor utgangsdøra for å kaste søpla. Det var det de ansatte i selvskapet som gjorde. For vi skulle jo ikke få gå ut.
En gang var det underbemannelse i crewet da jeg skulle ut å kjøpe tamponger og det kunne jo ikke utsettes. Så de lot meg gå alene. Og den frihetsfølelsen det gav meg, det å kunne gå gatelangs uten et kamera i ansiktet, uten folk som stoppet og stirret, uten en som sa hvordan vi skulle gå og uten de andre deltagerne...
Det gav meg et helt nytt perspektiv på personlig frihet. Der lærte jeg virkelig å sette pris på mitt vanlige liv. Det var en lekse jeg er glad jeg lærte.
Sånn sett vil jeg si programmet ikke var helt bortkastet for min del.
Men; kort spørsmål.
Hvorfor orket du å bli med på konseptet mer enn typ en uke feks? Jeg hadde blitt fucked i hodet uten iPod og PC låst inne i et hus sammen med 6 andre(eller hvor mange dere nå var). Og hvis jeg ikke hadde fått lov til å møte venner utenfor programmet hadde jeg jo tiltet helt.
Dette minner jo egentlig mer om BigBrother enn noe annet.
Hun skrev under en kontrakt. Hun kunne jo ikke bare forlate produksjonen.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Vist kan ho det. Hu der martine eller hva enn navnet var, gjorde jo det.
Da skjønner jeg veldig lite selv, da kunne hun jo bare drite i hele greia så fort hun fant ut hva det dreiet seg om, om det er tilfelle.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Hun skrev under en kontrakt. Hun kunne jo ikke bare forlate produksjonen.
Vis hele sitatet...
Nja, hvis de hadde kontraktsbrudd med elektronikk, familiebesøk ol hadde ikke jeg hatt noen problemer med å gjøre det samme..En muntlig avtale er fortsatt bindene, og hvis alle deltakere kan bekrefte at de ble lovet ting som de ikke fikk så stiller man med en ganske god sak ved en eventuel rettskonflikt.
Sitat av moret Vis innlegg
Men; kort spørsmål.
Hvorfor orket du å bli med på konseptet mer enn typ en uke feks? Jeg hadde blitt fucked i hodet uten iPod og PC låst inne i et hus sammen med 6 andre(eller hvor mange dere nå var). Og hvis jeg ikke hadde fått lov til å møte venner utenfor programmet hadde jeg jo tiltet helt.
Dette minner jo egentlig mer om BigBrother enn noe annet.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne forlate programmet. Jeg hadde underskrevet kontrakt, men de kunne på ingen lovlig måte tvinge oss til å være der.

Men jeg dro ikke likevel, jeg ønsket å fullføre. Og vi hadde det jo fint der inne også, sosialt sett. Jeg og Simen og Remi kunne sitte ute på verandaen i mange timer og diskutere filosofi og konspirasjoner. Jeg kjøpte meg en tykk bok jeg begravde meg i, og Sara lærte meg hvem alle kjendisene i et Se&Hør-blad hun hadde kjøpt, var. Det hele var alt i alt et solid og godt studie i sosialisering og adferd, for ikke å snakke om at man lærer veldig mye om seg selv i en slik situasjon. Og som regel hadde vi det veldig hyggelig sammen oss i mellom. Lars Petter danset og sang Britney Spears, og Simen imiterte Jan Thomas.
Men selvsagt tar de ikke med noe av det hyggelige. Det som vises er 45 minutter av tre døgn. Så de viser de 45 minuttene hvor vi oppfører oss som dritt. Alt det morsomme vi gjorde sammen er jo ikke noe god tv.
Sitat av revejakta Vis innlegg
svært mye av det vi sier og gjør er utifra manus som er skrevet for programmet.
Virkelig: ingen av oss er sånn som det ser ut på skjermen. Ikke la TV Norge innbille dere noe annet.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden gikk dere med på dette, om dere levde i den tro at seerne ville "heie" på dere? Det virker relativt, unnskyld uttrykket, dumt og naivt.
Lett å sitte på nett å si man er skuespiller.. dømmer ikke deg nødvendigvis, men du skjønner nok hva jeg mener.
Sitat av revejakta Vis innlegg
Jeg syns det burde finnes offisiell bok-tid, hvor alle måtte sette seg å lese en bok i stedet for å se på tv. Eller en dag i uka hvor man bare kunne se på National Geographic eller Dicovery.

Men det er ikke til å benekte, samfunnet i dag elsker den type underholdning program som Gullungene og Paradise byr på. Jeg trøster meg ved å tenke at jo mindre intelligent andre er, jo mer intelligent vil jeg være i forhold.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke noe fan av å lese bøker, så jeg brukte faktisk den halvtimen\timen gullungene varte, på å pusse fiskeutstyre å hagla mi! (Det er skinnende rent, å venter på at sessongen skal starte, for dere som lurer på det!)

Både før å etter Gullungene starter, så har jeg jobb å andre hobbyer som tar min tid, så jeg er meget skuffet over at dette programmet har havnet i min dedikerte tv-tid! Så ikke tro at jeg noe tv-slave.

Jeg kjenner deg ikke, men jeg har fått et inntrykk av at du er mer oppegående enn hvordan TvNorge har framstilt deg. Hadde jeg vært deg, ville jeg krevd kompensasjon for ødelagt "rykte".

Det er ikke bare Gullungene som er et irriterende søppelprogram, du nevte et til som er like latterlig... Paradise!

National Geographic å Discovery har endel rask de også, men de har flere lærerike å informative dokumentarer.

revejakta; ikke ta det personlig, du er sikkert ei knall jente!
Sitat av EoT Vis innlegg
Hvorfor i all verden gikk dere med på dette, om dere levde i den tro at seerne ville "heie" på dere? Det virker relativt, unnskyld uttrykket, dumt og naivt.
Vis hele sitatet...
Du har jævlig rett. Og du trenger på ingen måte å unnskylde uttrykkene, de er på sin plass. Jeg forstår ikke selv hvorfor jeg trodde på deres løfter om gull og grønne enger. Bare stikkordene "tvnorge" og "reality" burde gjort sitt.
Men de var så overbevisende, og som jeg har nevnt ovenfor, pitcha de et TOTALT annent program på intervjuene enn det det viste seg å være i praksis. Det er lett å skjønne i ettertid at det var banalt og trivielt, men under selve møtene virket det hyggelig og nesten utdannende.
De sa det skulle være et motiverende program hvor vi kunne lære om arbeidslivet og generelle utfordringer ved livet etter forlating av redet.
Men uansett hva jeg sier er det ingen unnskyldning for å ha falt for triksene deres. Jeg burde ha visst bedre, jeg burde ha gjennomskuet det og jeg burde ha brukt det jeg er blitt tildelt av normal IQ til å si nei takk. Dette gjorde jeg altså ikke, og resultatet er offentlig ydmykelse og selvbebreiding, for ikke å snakke om tvil vedvarende min egen dømmekraft. Men jeg har lært noe, så absolutt lært noe, og om fem-seks uker når programmet er ferdig sendt, vil alt være glemt og jeg vil sitte igjen med mer enn én verdifull lekse. Jeg velger å anse dette som et steg i min forståelse av hvordan mye av media i dag fungerer.