Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 875
Hei, jeg kjøpte Bioshock via steam for noen dager siden og har opplevd noen problemer.

Først så ville ikke spillet starte p.g.a application crash (Som jeg fikk løst etter mange google søk og emails til Steam Support) og nå får jeg ikke lyd etter introen i spillet.

Jeg har funnet ut at det er mange som har slitt med det samme problemet på Vista/W7 og har prøvd noen av tipsene de har gitt, blant annet:

- Enable Stereo Sound i kontrollpanel.
- Forandre MaxChannels i .ini fila fra 168 til 64 (usikker på om det var akkurat de verdiene da jeg er på en annen data akkurat nå)
- Sette på stereo sound i options (har også prøvd de andre lydalternativene)
- Kjøre i Windows compatability mode (XP, Vista med SP1, SP2 og SP3)

Ingen av disse tipsene har hjulpet og jeg har enda ingen lyd. Jeg har også sendt en mail til steam support men har enda ikke fått svar, og det begynner og bli en del dager siden nå.


Data specs:

Hovedkort: Asus Crosshair IV
CPU: AMD Phenom II X4 965
GPU: XFX Radeon HD6870
RAM: Corsair Dominator 1600mhz (4Gb)
(HDD: WD Caviar black, 1TB)


Er det noen av dere som vet hva jeg kan gjøre for og løse problemet? Begynner og bli ganske lei av og ikke få til å spille spillet jeg har kjøpt nå.

Mvh. Zolantor



Edit: Lydkortdriverne er oppdatert.
Sist endret av M. Inconnus; 26. februar 2011 kl. 19:05.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har du prøvd å oppgradere lydkortdriveren?

Tipper det sitter et realtek-kort på dette hovedkortet.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Har du prøvd å oppgradere lydkortdriveren?

Tipper det sitter et realtek-kort på dette hovedkortet.
Vis hele sitatet...

Ja, det første jeg gjorde når jeg opplevde Appcrash'en var og oppdatere lydkortdriverene.
Hadde selv det problemet da jeg kjøpte Bioshock når det kom ut.

Husker dessverre ikke hvordan jeg løste det, men mener å huske det ikke var veldig innviklet.


Nå husker jeg: Kjørte det i kompatibilitesmodus til WinXP.
Sist endret av Roundsound; 26. februar 2011 kl. 20:11.
Som jeg skrev i OP så gjorde ikke compatability mode noen forskjell. Prøvd alle SP til WinXP og Vista.

Irriterer meg ordentlig når jeg først betaler for ett spill og det ikke funker.
Prøv dette, høyreklikk på bioshock i lista di over spill i steam, velg "Properties" deretter "launch options" og skriv inn -dx9

Hvis det ikke funker, er det en guide her: START HERE > BioShock 1 - How to fix: Sound + Start-up Bugs!
Sist endret av Turbolego; 26. februar 2011 kl. 22:24.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Prøv dette, høyreklikk på bioshock i lista di over spill i steam, velg "Properties" deretter "launch options" og skriv inn -dx9

Hvis det ikke funker, er det en guide her: START HERE > BioShock 1 - How to fix: Sound + Start-up Bugs!
Vis hele sitatet...

Så igjennom guiden nå nettopp men fant ikke noe som hjalp. Installerte ALchemy da det vart sagt og ordne problemet men fortsatt ingen sigar.

-dx9 kommandoen gjorde absolutt ingen forskjell.