Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1801
Hei, har nylig kjøpt en ny Sony Bravia 40" TV men har noen problemer.
Skjermen blir innimellom rosa når den er koblet til PC (Via HDMI), noe som er ekstremt irriterende da man nesten ikke ser noe som helst.

Jeg har søkt etter en løsning på internett, men finner bare folk med samme problem. Er det noen her som kanskje har noen råd?
Du har en ødelagt TV? Lever den tilbake dit du kjøpte den? Du har 5 års reklamasjonsrett uansett hva?

Er det bare med HDMI når du kobler pc'en til?
Jeg har akkurat samme TV, og akkurat samme problem.

Jeg har ikke hatt TV'en i mer enn 2 uker, og jeg begynner allerede å bli mektig lei av å måtte bytte fra HDMI til TV og tilbake igjen for å bli kvitt blå/rosafargen.

Kanskje det har kommet en firmwareupdate jeg har gått glipp av?
Mener å ha lest at det er en software feil i noen av Bravia TV'ene og at det er derfor man får rosa skjerm. Grunnen til at jeg spurte om hjelp var fordi jeg ikke er så gira på å levere inn TV'en å stå uten dataskjerm ei lita stund.
Erklært blond
Jeg har et lignende problem på min sony 40nx700. Her er det VGA kabelen som ikke funker, kobler opp PC, men TV'n sier at jeg må koble til en PC via VGA for at det skal komme bilde. Men det har jeg allerede gjort! Noen tips?

-Tech
Sist endret av Tech373; 21. februar 2011 kl. 15:43.
Sitat av Tech373 Vis innlegg
Jeg har et lignende problem på min sony 40nx700. Her er det VGA kabelen som ikke funker, kobler opp PC, men TV'n sier at jeg må koble til en PC via VGA for at det skal komme bilde. Men det har jeg allerede gjort! Noen tips?

-Tech
Vis hele sitatet...
Prøv og trykk windows-knappen + "p" og bytt litt i mellom skjerm visningene der, kanskje det funker. (Hvis du har windows 7, er usikker på om det er det samme på gamlere OS)
Erklært blond
Jeg har win7, dette funker bra når jeg bruker ekstrern skjerm på bærbaren (er en toshiba satellite l300 2cl) så vet at PC'n funker. Kan det vere at faktisk det er noe gale med tv'n?

-Tech
Jeg har også denne tv'n, men aldri opplevd noe sånt problem.
Eneste jeg ikke liker helt, er at bildet kan være ganske mørkt. Flere som synes det?
Sitat av Torst3in Vis innlegg
Jeg har også denne tv'n, men aldri opplevd noe sånt problem.
Eneste jeg ikke liker helt, er at bildet kan være ganske mørkt. Flere som synes det?
Vis hele sitatet...
Det er også ett av "problemene" jeg har med denne TV'en. Jeg bytter til f.eks HDMI 4 som er koblet til datamaskinen min og bildet er lyst, og så etter en liten stund så "bytter" (kan beste sammenlignes med refresh på ei nettside..) den igjen til HDMI 4 og bildet er mørkere.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Why so serious?
Sorry for at jeg tar opp en gammel tråd. Men har samme problem, noen som vet hva det kommer av?