Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 5757
Hei,

Noen som vet hva disse spiser? Hva ville jeg trenge for ha denne som er "kjæledyr"?

Any inputs?

http://www.fhi.no/eway/imgstore/9128A9E0CB.jpg
Sist endret av OlavGal; 20. september 2010 kl. 21:15.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Fluer, andre små edderkopper og kryp du finner, mygg osv.

Mener å huske de lever kun i noen mnd, skaff deg heller en tarantell
Er helt hypotetisk sett, har et par av disse løpe rundt i leiligheten :P
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du burde uansett i fange de, eller kvitte deg med de

De fjerner de fleste smådyr i huset ditt, knott, mygg, fluer, og noen ganger flått, og det er jo flott.(lulz)
Off Topic: Du valgte rett nick her på nFF. OlavGal.
Sitat av OlavGal Vis innlegg
Er helt hypotetisk sett, har et par av disse løpe rundt i leiligheten :P
Vis hele sitatet...
Og vil du ha flere leieboere er det bare å fange så mye fluer du klarer og slippe dem løs i leiligheten. Prøv også å ha oppe vinduer om natta med alt lys på, slik at småkryp finner veien.
Jeg våkna med en sånn en på trynet engang. Jeg klaska den av og dro til den 3-4 ganger. Du kan få den om du har lyst, den spiser ikke så mye.
Tegenaria Atrica regner jeg med at du tenker på, denne kan faktisk leve i flere år. Uten at jeg kan så mye om akkurat denne edderkoppen, så vil jeg anta at den lever av små insekter.

@FlipWare under: Dyrebutikker har vanligvis ikke peiling på taranteller engang, så at de vet hva husedderkopper trenger tviler jeg på.
Sist endret av Archj; 20. september 2010 kl. 21:27.
Google maten? Eller stikk innom nærmeste dyrebutikk med den i hånda og spør hav den eter?
den spiser nok innsekter ja. spør på en dyrebutikk du. så kanskje du får levende innsekter tilogmed
Du kan kjøpe sirisser på dyrebutikken, eller så kan du fange fluer til den. En edderkopp trenger iallfall levende (eller nylig dødt) for 2-3 ganger å måneden. Man kan holde dem i et terrarie, med bark, eller noe annet som holder litt på fuktighet i bunn. Alt dette fåes kjøpt i en standard dyrebutikk. Det er også greit med noe den kan gjemme seg under.
Edderkopp er et veldig enkelt kjæledyr å holde, hvis man bare leser litt om den.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av NiteOwl Vis innlegg
Du kan kjøpe sirisser på dyrebutikken, eller så kan du fange fluer til den. En edderkopp trenger iallfall levende (eller nylig dødt) for 2-3 ganger å måneden. Man kan holde dem i et terrarie, med bark, eller noe annet som holder litt på fuktighet i bunn. Alt dette fåes kjøpt i en standard dyrebutikk. Det er også greit med noe den kan gjemme seg under.
Edderkopp er et veldig enkelt kjæledyr å holde, hvis man bare leser litt om den.
Vis hele sitatet...
Sirisser er litt for store kanskje, Melormer(Ikke Zophobas) er passe, fåes som ofte i dyrebutikker.

Om den ikke har fanget (og drept) maten selv, så vil den ikke ha den.
Sitat av NiteOwl Vis innlegg
Du kan kjøpe sirisser på dyrebutikken, eller så kan du fange fluer til den. En edderkopp trenger iallfall levende (eller nylig dødt) for 2-3 ganger å måneden. Man kan holde dem i et terrarie, med bark, eller noe annet som holder litt på fuktighet i bunn. Alt dette fåes kjøpt i en standard dyrebutikk. Det er også greit med noe den kan gjemme seg under.
Edderkopp er et veldig enkelt kjæledyr å holde, hvis man bare leser litt om den.
Vis hele sitatet...
Dude er du gal? En vanlig husedderkopp eter ikke sirisser, de er jo større enn kroppen til husedderkopper. Det må isåfall være unger som gis, men da må det avles opp selv.
Disse edderkoppene, Tegenaria Atrica som Archj nevner, er svært nyttige i hjemmet. Kan være ugreit å våkne med den på ansiktet, men den spiser skadedyr og andre uvelkomne insekter i hjemmet. Den kan leve opptil flere år som Archj sier, og lever best i ca 15-20 grader.

Jeg veit lite om å ha edderkopper som kjæledyr, men jeg veit i alle fall at denne edderkoppen ikke egner seg. Det er en jeger, og styrken dens er hurtighet. Uten å være sikker vil jeg tro at å ha denne inni et bur bare vil føre til en sakte død. I motsetning til de fleste andre edderkopper som er fine å ha i et bur, spinner ikke denne edderkoppen vev, den jakter, og derfor kan jeg tenke meg at den ikke vil trives veldig godt i et lite rom. Jeg vil heller anbefale deg å ikke kverke de i kjellern hvis du har det. Ha vinduene åpne om natta og slikt, så er disse edderkoppene nesten de eneste som lever i de norske hjem, og de dreper andre insekter som kommer inn såfremt det ikke er store masser! Lykke til! Hvis du finner ut at du vil beholde en inni et bur (eller et glassmonter, orker ikke rette på det) så husk å gi den nok fuktighet, men ikke for mye. Et spray om dagen med en jif-flaske fylt med vann holder.
Sitat av h1web Vis innlegg
Jeg våkna med en sånn en på trynet engang. Jeg klaska den av og dro til den 3-4 ganger. Du kan få den om du har lyst, den spiser ikke så mye.
Vis hele sitatet...
Måtte le høyt av den signaturen din altså
Jeg lar de nok løpe rundt i leiligheten jeg, synes de er veldig interessante
Ja jeg har sett disse løpe rundt, passer nok ikke til et bur nei.
Sært :P De der havner fort i støvsugeren her as xD
Sitat av Archj Vis innlegg
Tegenaria Atrica regner jeg med at du tenker på, denne kan faktisk leve i flere år. Uten at jeg kan så mye om akkurat denne edderkoppen, så vil jeg anta at den lever av små insekter.

@FlipWare under: Dyrebutikker har vanligvis ikke peiling på taranteller engang, så at de vet hva husedderkopper trenger tviler jeg på.
Vis hele sitatet...
Hvorfor måtte du si det? Vanligvis når jeg ser en edderkopp og den bailer og gjemmer seg går jeg ut ifra at den er død i løpet av en uke. Nå kommer jeg til å ha konstant noia for edderkopper når jeg ser dem.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Hvorfor måtte du si det? Vanligvis når jeg ser en edderkopp og den bailer og gjemmer seg går jeg ut ifra at den er død i løpet av en uke. Nå kommer jeg til å ha konstant noia for edderkopper når jeg ser dem.
Vis hele sitatet...
Jeg kan trøste deg med at de ikke er farlige for mennesker. Det har skjedd, i noen få tilfeller, at noen har blitt bitt av husedderkoppen, men det er bare litt vondt, og man kan få et lite utslett bare.
Har heldigvis ikke sett slike der jeg bor. Og hadde jeg våknet med en slik en i trynet så skulle jeg ha gassa ned huset med zyklon B.

Ei jeg kjenner hadde en lik en som hu fant like ved hytta om sommeren. Fant et gammelt akvarium som den bodde i. Hu hang opp fluepapir og fanget fluer på den måten, de dør jo ikke med en gang. Så da var det bare å høste inn mat til den jævla edderkoppen.
Disse edderkoppene tok faktisk knekken på en haug av fluer jeg hadde i leiligheten en stund..

Mener det var de som gjorde det i hvertfall :P