Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  94 13062
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
vil si at RepoMen er ganske mindfuck, da den inneholder en merksnodig twist.

Pluss at den generelt bare er jævlig sjuk.
Vis hele sitatet...
Repo Men likte jeg veldig godt. Enig, sjuk film.

Revolver syns jeg var ganske mindfuck.
▼ ... over en uke senere ... ▼
The Man From Earth - Veldig tankevekkende film med et VELDIG fascinerende tema. Ikke direkte "mindfuck", men den leker med hjernen din.

Moon, 2001: A Space Odyssey, Fight Club og Oldboy(ekstremt bra koreansk mindfuck film) anbefaler jeg også på det sterkeste.
"The Wall" muligens?
vet ikke om det er nevnt, men memento er vel en litt sånn mindfuck film
Deja Vu med Denzel Washington, er ikke helt ekspert på dette området men denne filmen fucka i hvert fall med hjernen min for å si det mildt. Sjekk den ut og se om du liker den !
Haha.. Om du vil se en film OM mindfucking, så se Get Him To The Greek. (2010) Fenomenalt artig film. xD
Noen av disse er nok nevnt i tråden fra før, men her er ei god samleliste, med filmer fra midten av 1900 tallet frem til nåtidens filmer, jeg har satt sammen Enjoy!

12 Monkeys
1408
2001 A Space Odyssey
A Beautiful Mind
A Clockwork Orange
A Scanner Darkly
Adaptation
After Hours
Altered States
American Beauty
American Psycho
Angel Heart
Barton Fink
Being John Malkovich
Begotten
Blade Runner
Blue Velvet
Brazil
Chasing Sleep
Clean Shaven
Code 46
Crash
Cube
Cube 2 Hypercube
Cup Of My Blood
Cypher
Day Watch
Dark City
Dead Man
Dead Mans Shoes
Deepwater
Donnie Darko
El Topo
Eraserhead
Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
Event Horizon
Eyes Wide Shut
eXistenZ
Fallen
Fargo
Fear And Loathing In Las Vegas
Fight Club
Frailty
Gattaca
Gummo
Hard Candy
I Heart Huckabees
Identity
In The Mouth Of Madness
Inland Empire
Jacobs Ladder
La Jetee
Liquid Sky
Lost Highway
Lucky Number Slevin
K-Pax
Ken Park
Man Bites Dog
Matchstick Men
Memento
Memories Of Murder
MirrorMask
Mulholland Drive
Naked Lunch
Natural Born Killers
Night Watch
No Way
November
Oldboy
One Hour Photo
One Point O
Open Your Eyes
Palindromes
Paprika
Perfume The Story of a Murderer
Persona
Pi
Pink Floyd The Wall
Primal Fear
Primer
Rashomon
Renaissance
Repo Man
Repulsion
Requiem For A Dream
Revolver
Scanners
Schizopolis
Secret Window
Session 9
Slacker
Solaris
Spellbound
Sphere
Spider
Spun
Stalker
Stay
Stephen Kings Misery
Swimming Pool
Synecdoche
Tetsuo
The 13th Floor
The Big Empty
The Butterfly Effect
The Cook The Thief His Wife And Her Lover
The Dark Hours
The Devils Advocate
The Final Cut
The Fly
The Fountain
The Game
The Heart Is Deceitful Above All Things
The Holy Mountain
The I Inside
The Illusionist
The Jacket
The Lair Of The White Worm
The Lazarus Project
The Life Of David Gale
The Machinist
The Man From Earth
The Manchurian Candidate
The Mist
The Nines
The Ninth Gate
The Number 23
The Others
The Prestige
The Quiet Earth
The Salton Sea
The Science of Sleep
The Signal
The Sixth Sense
The Skeleton Key
The Truman Show
The Usual Suspects
They Live
THX 1138
Tideland
Timecrimes
Total Recall
Twin Peaks Fire Walk With Me
U Turn
Unbreakable
Vanilla Sky
Videodrome
Visitor Q
Waking Life
Wild At Heart
What Dreams May Come
Zardoz
Kynodontas (Dogtooth)

En veldig fucked up film, men jeg digget den!

Les plot summary på imdb!

Trailer
The Machinist
American Psycho
Fight Club
Memento

Disse omhandler psykiske lidelser, har litt twists and turns, og er veldig bra.

Den brysomme mannen
Dogtooth

Ikke mindfuck-filmer av den typen, men skikkelig merkelige filmer, som varmt anbefales.
The Usual Suspects. My mind was blown.
jeg så shutter island i går, definitivt en mindfuck fil, spesielt mot slutten, en virkelig god film.
Sitat av zevz Vis innlegg
vet ikke om det er nevnt, men memento er vel en litt sånn mindfuck film
Vis hele sitatet...
Den var mer slitsom enn mindfuck imo..
Running with scissors er definitivt en brain-fuck. The sunshinegirl er også hærlig, virkelig vært å se! (kanskje ikke så mye manipulering av tid og psykiske lidelser i den siste, men likevel)
▼ ... over et år senere ... ▼
Så nettopp Dogtooth. Hva i alle dager er moralen i filmen? Er det noe mellom linjene? Rent visuelt så så jeg og forstod, men slet med å finne meningen med filmen.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
The Experiment med Adrien Brody & Forest Whitaker. Sistnevnte gjør en oscar verdig innsats og like intens som alltid.. Genial film og en av mine favoritter gjennom tidene.

http://www.imdb.com/title/tt0997152/
Vet ikke om disse er nevnt tidligere, eller om de kan anses som mindfuck filmer, men for meg er de det
The Wave (fra 60-tallet)
Hide and Seek
Identity (http://www.imdb.com/title/tt0309698/)
▼ ... over en måned senere ... ▼
-Donnie Darko(!)
-The prestige
-Barton Fink
-Fight club
-Memento
-Reservoir dogs
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Så nylig Revolver, absolutt å anbefale innenfor denne kategorien!
Den ultimate mindfucked filmen er Martyrs ( http://www.imdb.com/title/tt1029234/ ) ...... når du tror at det skummleste er over, da begynner jævelskapen. Fy flate for en film. Har ikke før eller etter sett en slik film. Den er må se, if you have the stomache for it
I-See-You.Com er ganske rar, vet ikke om den kommer under kategorien mindfuck...
Sjokkerer meg at ingen har nevnt Limitless enda.. Første jeg tenkte på når jeg leste tittelen. Elsker denne filmen.
Sist endret av tgod; 18. mai 2012 kl. 23:30.
Mind fuck og mind fuck, satt værtfall å tenkte grundig å hart på denne filmen underveis:

Duplicity
http://www.imdb.com/title/tt1135487/
Edit: Coneheads Denne er mindfucked til 1000
Shutter-Island? kødda med mitt hode hvertfall
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Eraserhead av David Lynch. Hvis du klarer å pinpointe deg inn på filmens frekvens er det duket for en magnus opus av en mindfuck. Elsk med angstens kjerne. Ohhh.. fucking psycho %)
Sist endret av bipbapbop; 18. mai 2012 kl. 23:52.
Sitat av tgod Vis innlegg
Sjokkerer meg at ingen har nevnt Limitless enda.. Første jeg tenkte på når jeg leste tittelen. Elsker denne filmen.
Vis hele sitatet...
Hvorvidt du elsker limitless spiller ingen rolle, det er absolutt ingen mindfuck-film..
Veldig mye mainstream og horror/skrekk filmer som er nevnt, det blir i mine öyne litt missledende, en mindfuck film er som en "hidden gem" blant alt annet "dritt". Det er noe ved det å TENKE for å finne underholdning/glede. Noen "fikser/orker" det, andre ikke.

Skikkelige mindfuck filmer er for meg Inland Empire (tidenes beste skuespill) og Primer.
"Titicut Follies" - dokumentar om pasienter på et mentalsykehus (1967)

"El Topo" (1971) og "Holy Mountain" (1973) , spillefilmer laget av
Alejandro Jodorowsky, også kjent som medforfatter sammen med
Jean Giraud (aka Moebius) bak tegneserien om John DiFool.
Sist endret av PVestlandia; 19. mai 2012 kl. 00:10.
Martyrs, PI, Haute Tension, Aus dem Leben der Marionetten.

Enkelte av dem er kanskje i grenseland for hva jeg tenker på som mindfuck, men etter å ha lest noen av de andre forslagene i tråden passer de fint inn. De er også knallfilmer det er verdt å bruke tid på.
Sitat av subscribe Vis innlegg
Hvorvidt du elsker limitless spiller ingen rolle, det er absolutt ingen mindfuck-film..
Vis hele sitatet...
Jeg syntes det var rimelig mindfuck når han plutselig så seg selv komme gående etter seg selv og slike ting. Han begynner jo også å miste hukommelsen for flere dager i strekk utover i filmen som gjør at det blir vanskelig å følge med i tid, og man vet aldri helt hva som er realitet eller ikke i og med at pillene han går på plutselig slutter å virke gradvis mer og mer.

På hvilke måte er Limitless absolutt ikke en mindfuck-film?
Sist endret av tgod; 19. mai 2012 kl. 00:36.
Babycall med Noomi Rapace hjernepulte meg da jeg så den.
Hobby Filosof
http://www.cultcinema.net/2010/09/se...film-2010.html

Jeg har ikke sett en sykere film noen sinne, da mener jeg syk, som i twisted, hva faen står i hodet på regisøren!?
Ligger torrent link i linken - og et par ord ifra en som anbefalte den til 'meg' fant den via en link en i denne tråden postet .. fy faen ass - vil ikke spoile noe, last den ned, se den uten og vite noe om den .. den blir bare helt extrem ..
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
http://www.cultcinema.net/2010/09/se...film-2010.html

Jeg har ikke sett en sykere film noen sinne, da mener jeg syk, som i twisted, hva faen står i hodet på regisøren!?
Ligger torrent link i linken - og et par ord ifra en som anbefalte den til 'meg' fant den via en link en i denne tråden postet .. fy faen ass - vil ikke spoile noe, last den ned, se den uten og vite noe om den .. den blir bare helt extrem ..
Vis hele sitatet...
Denne filmen er forøvrig ulovlig i Norge.

http://p3.no/filmpolitiet/2011/07/a-...rbudt-i-norge/
Sist endret av DenNorskeste; 19. mai 2012 kl. 02:24.
Er det egentlig så mye mindfuck i A Serbian Film? Ikke sett den, bare hørt om den. Ettersom jeg har hørt er det vel bare at den skal være drøy med en del tortur/vold/sex osv?
Ere det man er ute etter kan man jo også ta en titt på Salò.
Sitat av Nekroper Vis innlegg
Er det egentlig så mye mindfuck i A Serbian Film? Ikke sett den, bare hørt om den. Ettersom jeg har hørt er det vel bare at den skal være drøy med en del tortur/vold/sex osv?
Ere det man er ute etter kan man jo også ta en titt på Salò.
Vis hele sitatet...
Ja, vil ikke spoile noe, men det er temmelig kraftig mindfuck i den.
Hobby Filosof
Ja, Mindfuck til de grader.
- Men no vet vel de fleste som ser den via denne tråden hva det går i, så det ødelegger vel litt.
Det som gjorde filmen så syk for meg, var at jeg viste ingen ting om den annet enn at den var drøy .. så ting kom som et sjokk underveis.
Sist endret av WhyNot!; 19. mai 2012 kl. 02:37.
Btw, så burde alle sjekke ut siden han her nevner:
Sitat av ribtin Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har det meste av det beste av seriøs mindfuck som man kan finne, det var der jeg ved en tilfeldighet fant "A Serbian Film" en vakker høstdag i 2010, heldigvis(...) hadde han ikke spoilet noe så jeg hadde ikke peiling på hva jeg gikk til utennom at det tilsynelatende var en temmelig sjuk film. Jeg hadde heller ikke sett noe spesielt ekle/sjuke filmer før, f.eks så hadde jeg unngått filmer som Saw og Hostel før jeg så denne Alle som ser den anbefales ihvertfall til å se hele når du først begir deg ut på den
Frenemy/Little Fish Big Pond

Drit i coveret. Zach Galafianakis er knapt med i det hele tatt og har svært lite med filmen å gjøre. Utrolig tankevekkende, dyp og litt skremmende film. Er ikke en sånn film for folk som ikke klarer å se viktigheten i dialog.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Jeg synes ikke "A Serbian Film" er noen mindfuck. Just another gore-/slasherfilm. Jeg gjespet meg gjennom, lite shockvalue hvis du er vant til den type filmer.

Men har du aldri sett en gore-/slasherfilm så for all del.

Mindfuck for meg er ikke filmer basert på gore, men heller det å formidle de mørke dype og delikate sidene av menneskets psyke. Som f.eks Eraserhead.

Når det er sagt, jeg syntes en gang gore var psychoshit, menneh, etterhvert ser man hvor billig og overfladisk det er. Enhver moron kan lage en slasher og tjene noen kroner på sine volds-/krigsinfiserte tanker. Fair enough

Jeg lager loop og biter meg i halen. To each his own!
Sist endret av bipbapbop; 19. mai 2012 kl. 10:13.
aricz: Ganske nøyaktig det der jeg har hørt fra ganske mange tidligere Og jeg har mer samme synet på mindfuck som det du forklarer der, så da trur jeg jaggu jeg skal finne andre filmer å bruke tia på.
Sitat av aricz Vis innlegg
Mindfuck for meg er ikke filmer basert på gore, men heller det å formidle de mørke dype og delikate sidene av menneskets psyke. Som f.eks Eraserhead.
Vis hele sitatet...
THIS!!!
Som for eksempel Frenemy/Little Fish Big Pond