Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 26704
"Pineapple Express" - komedie med dop. :P
"Den siste revejakta" - norsk film. :P
stoner filmer

den første suger spør du meg
Sist endret av sykofant; 12. februar 2009 kl. 21:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vet ikke om den har blitt nevnt tidligere men den danske filmen "Nordkraft" er virkelig verdt å se!
http://www.imdb.com/title/tt0403360/

En knallfilm!
Kommer på to stk i farten som ikke er nevnt:

Basketball diaries - heroingreier med leonardo dicaprio som kid. litt depresiv, men bra.
Bongwater - ganjasmoking med jack black og brittany murphy blandt annet. Standard+ røykefilm.
Sitat av battlecaT Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Første på lista "24 Hour Party People (2002). MDMA, Cocaine, Methadone, Marijuana, and a mention of the multitude of crack in Barbados."

Ohh, yeah

And ofcourse "Fear and Loathing in Las Vegas (1998). Marijuana, mescaline, LSD, cocaine, amphetamines, barbiturates, alcohol, ether, amyl nitrate, opium, hashish, hash oil, adrenochrome ."
The longest list of them all
Sist endret av Gloss; 12. februar 2009 kl. 23:24.
Vil tippe gjengfilmen "Slippin" har en del droger i seg. Men finner den bare ikke på nettet...Noen som har den?
BLOW! med Johnny DEPP.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Maria Full of Grace for litt siden, og den kan absolutt anbefales. Handler om ei jente som smugler kokain fra Colombia til USA.
Det er en film som er dæven så artig men kommer ikke på hva den heter, han som er med i The 70 show. han Hyde, krølleduden. Også en annen jælk. Noen som vet hvem film jeg mener? Røyker pot dagen lang, kommer innpå rehabelitering osv..?
Homegrown... Tror den var morsom... HUsker ikke helt (gjett hvorfor).
mitnick du tenker på Puff Puff Pass.
Sitat av Initzuriel Vis innlegg
Homegrown... Tror den var morsom... HUsker ikke helt (gjett hvorfor).
Vis hele sitatet...
because i got high, because i got high, because i got high....!!!
Keem em coming folks

Er også en del dop i

"Hood Life"
Sist endret av Carlsberg; 23. februar 2009 kl. 20:20.
Noen som vet om noen filmer som går under samme sjanger som Requiem for a Dream og Trainspotting?
Street trash ruler, se den!
The Wire er en fet serie om dophandelen i Baltimore
Cocaine Cowboys var en veldig fin dokumentar.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Her er et par stykker som (jeg tror) ikke har blitt nevnt.

Humboldt County
Veldig ålreit drama, som inkluderer en gjeng cannabisbønder men i større grad fokuserer på karakterutvikling enn selve rusmiddelet.

Half Baked
Fantastisk stonerkomedie, skrevet av blant annet Dave Chapelle, med masse morsomme cameos.

Party Monster
Fantastisk indiefilm med Macaulay Culkin (all grown up) og Seth Green i hovedrollene. Sentrert rundt klubbscenen i New York på slutten av åttitallet og begynnelsen av nittitallet.

Naked Lunch
Meget spesiell sak om en kar som blir avhengig av middelet han bruker for å drepe insekter, for så å havne i en rar verden styrt av insekter. Egentlig ganske ubehagelig film, og ikke nødvendigvis noe alle vil like (eller forstå).

Det kryr av filmer med doptematikk men det er dessverre ganske langt mellom de virkelig gode. Kunne sikkert ha sitti her å lista opp i all evighet.. men.. jeg er lat.
rocknrolla av guy ritchie - handler om noen gangster typer i london som kommer opp i en røre med noen eiendomsfolk, noen "crack heads" en russisk milliardær og noen eks krigsforbrytere. genial underholdning!
Sitat av plohg Vis innlegg
Noen som vet om noen filmer som går under samme sjanger som Requiem for a Dream og Trainspotting?
Vis hele sitatet...
Nå ser jeg ikke helt sjangersammenligningen din mellom Requiem og Trainspotting, men Candy med Heath Ledger er omtrent like jævlig å se som Requiem
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Dodecha Vis innlegg
...men så vidt jeg kan lese meg til røyker hun ikke selv. Hotteste stonerjenta jeg har sett
Vis hele sitatet...
Anna faris, kuleste jenta i hele verden.
Smiley face er ikke den eneste filmen hun røyker i, har sett alle filmene, og flere steder spiller hun en character som røyker, kommer ikke alltid like godt fram og har somregel ingenting med handlingen å gjøre.
Sist endret av Sixpounder; 26. august 2009 kl. 16:25.
Hm, Drugstore Cowboys, Requiem For a Dream, American Gangster og Platoon (ikke så veldig mye her men).
De er sikkert alle sammen nevnt :P
dokumentaren for the doors er om Jim morrison som var narkoman
▼ ... noen uker senere ... ▼
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Serien '' OZ '' handler ganske mye om narkotika, anbefaler den
Digital nomade
trippy's Avatar
Fy faen jeg blei påvirka av Requiem for a Dream :S
Anbefaler alle å se den, den er veldig sterk!
Må se Grandma's boy, vært helt avhengi av den filmen
Noen som vet hva denne filmen heter:
To gutter som røyker, også får de munchies, så de drar til et sånn burger-sted. (White Castle?) Så møter de masse problemer på veien dit.
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Noen som vet hva denne filmen heter:
To gutter som røyker, også får de munchies, så de drar til et sånn burger-sted. (White Castle?) Så møter de masse problemer på veien dit.
Vis hele sitatet...
Harold and Kumar goes to white castle
walk the line, Ray, og diverse andre filmer om kjente og kjære musikere har som regel en del dop i handlingen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Vet ikke om denne er nevnt, men. Shottas! Værdt å se, sønnen til bob marley er hoved skuespilleren.

http://www.imdb.com/title/tt0281190/
Sitat av Butchern Vis innlegg
Trainspotting

Ganske bra film med en god dose humor. Anbefales.
Vis hele sitatet...
Vil anbefale trainspotting jeg òg.
Filmen setter heroin som the main thing, og viser hvordan livet til noen gutter går rett i dass. Har ikke sett bedre "narkofilm" enda, men jeg skal titte litt på de som er nevnt sjøl .
Den siste revejakta !
Sitat av wubster Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Denne dokumentaren var dritbra, se også dope fra samme bruker.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Får nevne 2 dokumentarer. Disse dokumentarene har fått meg til og sitte og tenke og tenke i flere timer.

Cocaine Cowboys
Cocaine Cowboys 2
half baked ser ikke ut til å være nevnt? Xp
Bitch, please
MrAsrud's Avatar
Formula 51, genial film!
Spun, Christiane F, True romance, Fear and loathing in Las vegas, Prozac nation er gode filmer hvor dop/narkotika er den del av tematikken/plotene på forskjellig vis.
Traffic er dritbra! Og Fear and Loathing er helt sinnsyk. Jeg likte dessuten også den norske dokumentaren Smilet i øyet. Også har du jo Slipp Jimmy Fri da, som er hysterisk morsom.
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som kan komme med noen skikkelige dop filmer som Drugstore cowboy eller spun. Filmer der de bruker narkotika meste parten av filmen, mere enn å bare røyke. :P
Gadd ikke å sjekke om disse er nevnt fra før, men her har du ihvertfall et par

Life Is Hot in Cracktown
The Wackness
Half Baked (Komedie)
Så har du jo dokumentarserien Drugs Inc som sendes på National Geographic
Edit: Glemte en! Bullet
Sist endret av Sk0nk1; 28. desember 2010 kl. 23:43.
en som ikke er nevnt er Un prophète. fra i fjor. tror den nylig vant noe greier på cannesfestivalen. http://www.imdb.com/title/tt1235166/ den er fransk.
Tomme Tønner! (?)
PUSHER triologien. Danske filmer.. Er de beste jeg har sett av europeisk realitet.
Sitat av naxoz Vis innlegg
Super High Me, må sees

Vil også anbefale og se serien weeds. Denne er veldig bra
Vis hele sitatet...

Noen fler enn meg som stusser over at han aldri innhalerer sakene sine under filmen, Super High Me? Det ødela litt.
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Filmen Blow er basert på sann historie, samme historie som dokumentaren Cocaine Cowboys handler om. Begge filmene anbefales på det sterkeste Johnny Depp gjør en super jobb (som vanlig) i filmen Blow!
Vis hele sitatet...
Denne filmen går på tv 3 i natt kl. 03:00, for de som er interesserte Anbefales!