Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1574
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Har et irriterende problem som jeg håper noen her inne har en løsning på. Musen beveger seg bittelitt opp mot venstre helt av seg selv og dette skjer med jevne mellomrom (10-40 sekunder). Prøvde å blåse under ved laseren bare for å konstatere at det ikke var noe feil der i tillegg til at jeg har vasket og renset musematten, prøvd en annen musematte og installert og avinstallert forskjellige drivere.
Det var ikke før jeg dro ut USB-kabelen at jeg virkelig klødde meg i hodet, for den fortsetter å bevege seg selv om musen er koblet fra.
Jeg er ikke sikker på om dette har skjedd før eller om jeg først legger merke til det nå fordi jeg har begynt å se film på den stasjonære, men jeg er ganske sikker på at det er noe nytt noe maskinen min har funnet på.
Det er en MX518 som brukes på Windows 7. Kan selvfølgelig hoste opp flere specs hvis det er nødvendig.

Takk for all hjelp.
Har du prøvd formatering?
Vil tippe det er hovedkortet, om ikke det er software. Prøv å avinstallere driver'n også.

Ellers vet ikke jeg noe mer. Atx har sikkert en løsning
^ Formatere for slikt.. ? Det tar litt tid, så det er vell sistevalget.

Prøv å oppdatere driverne.
Har engelsk versjon, men:
Control Panel -> Hardware & Sound -> Device Managaer (Under Devices & Printers).
Trykk på Mice and Other Pointing Devices og finn den som er til din mus, dobbelklikk og trykk på "Driver" og så "Update Driver".

Har du prøvd andre muser og sett om problemet er der fremdeles?
Sist endret av Vod0; 18. oktober 2013 kl. 01:31.
Har du prøvd forskjellige underlag?
Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Har du prøvd forskjellige underlag?
Vis hele sitatet...
Når mus-peker fortsetter å bevege seg UTEN at musen er tilkoplet, tyder det på at det IKKE er underlaget sin feil.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Trådstarter
Sitat av enanthate Vis innlegg
Har du prøvd formatering?
Vil tippe det er hovedkortet, om ikke det er software. Prøv å avinstallere driver'n også.

Ellers vet ikke jeg noe mer. Atx har sikkert en løsning
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har ikke prøvd formatering. Jeg skjønner jo selv at det kanskje kan fikse problemet, men som Settoz nevner så tar det såpass med tid at det blir i så fall det siste jeg prøver. Alt av relevante drivere har blitt avinstallert, installert og oppdatert.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Prøv å oppdatere driverne.
Har engelsk versjon, men:
Control Panel -> Hardware & Sound -> Device Managaer (Under Devices & Printers).
Trykk på Mice and Other Pointing Devices og finn den som er til din mus, dobbelklikk og trykk på "Driver" og så "Update Driver".

Har du prøvd andre muser og sett om problemet er der fremdeles?
Vis hele sitatet...
Alt av drivere er oppdatert og jeg har prøvd to andre muser, men har fortsatt samme problem.
Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Har du prøvd forskjellige underlag?
Vis hele sitatet...
Vel, som jeg nevner i første post så beveger musen seg selv om den ikke er koblet til så skjønner ikke helt hva et annet underlag skal hjelpe for. Men takk uansett.
Sist endret av kosepaa; 18. oktober 2013 kl. 01:39.
Jeg har av en eller annen grunn svart uten å lese noe mer enn overskriften. Beklager.