Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 17620
hei! jeg lurer på hvilken snus som er sterkest?

jeg tror det er skruf sterk.

men er ikke sikker:P

MVH:Nicolas
General løs har en helt annen, og mye bedre smak enn skruf løs. Skruf løs er også sterkere enn general løs.

Jeg tror skruf sterk skal være det sterkeste.. i hvert fall blandt de vanlige merkene.
Sist endret av patches; 22. januar 2007 kl. 17:41.
Roller, eller hva den heter som de selger i Sverige med pakkesom er litt avlang og rund er i hvertfall den sterkeste jeg har smakt.
Testet Skruf sterk en gang på fest. Ble dårlig av den, selv om jeg snuser fast til vanlig. Mulig at alkoholen gjorde at jeg ble dårligere, men jeg syntes iallefall ikke det var noe bra snus...

General er best uansett, og har ikke behov for noe sterkere

Btw, nei, vet ikke noe om hvilken snus som er sterkest. Noen føles svakere og noen sterkere, men det er sikkert pga smak og vane. Vet ikke ?
Huff og huff, du har jo ikke peiling i det hele tatt trippy. Hold deg til catch og mocca du.

Sterkeste snusen er: Skruf sterk, bake og Nick And Johnny, bake, også har vi selvfølgelig Granit, men den smaker herpes, så den bør du holde deg unna.
Skruf sterk har hvertfall 35% nikotin da Nick and Johnny smaker derimot salmiakk men boksen er sexy ;P

Burde ikke dette vært under Rusmidler?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av h4llik
Skruf sterk har hvertfall 35% nikotin da Nick and Johnny smaker derimot salmiakk men boksen er sexy ;P

Burde ikke dette vært under Rusmidler?
Vis hele sitatet...
35% nikotin? Nikotin har LD50 på 40-60mg. Ifølge mine utregninger skulle en box snus da knekke livet på ~300 mennesker... Og folk diskuterer om snus er helseskadelig?
Jeg mener å ha lest her ett sted at Nick and Johnny er sterkest. Selv er jeg glad i skruf. Og jeg tror du tenker på Rocker(eller noe i den durn)kamikaze666, avlang rund boks med sølvpapir under lokket. Selv syns jeg ikke den er spessielt sterk.
snuser du nok så blir general jævla sterk når du begynner å få sår i leppen
I Frankrike har vi en slags tobakk, er litt usikker på åssen, vi kaller den bare for Afrika. Uansett den er sykt sterk, og selv når de største snuserne her snuser det, så blir de som regel helt borte. Den er ganske vill, men kan vel ikke klassifiseres som snus.
nicotin plaster unner begge armhulene å på kukhuet, en hel boks med porsjons snus i flabben å i ræva. Porsjonsnsusen er bare der før å gjøre det enklere å røyke 4-5 sigger sammtidig.

lykke til

Edit: glente nicotin tyggisen
Digital nomade
trippy's Avatar
Kommer vel egentlig helt ann på om du bruker bake eller ikke. Viss du fyller hele leppa med snus begyner du og bli ganske loka:-D
Skruf Stärk er er sterkest.
Men når det kommer til kvalitet vill jeg gå for General Lös<3
Nick&Johnny skal visst ha "sterk" på etiketten sin, mange i min krets mener smaken er best i pose.

Panybs: Er det den helvetes apedriten man får i små metallbokser? Kalles chicheur eller lignende.

Fransk snus er i hvert fall det villeste jeg har vært borti, grå leire aktig tobakk med mufumle tilsatte stoffer oppi.
Har hørt rykter om at den "luxus" snusen, Kardus elns skal være sterk. Har ikke prøvd den though. Dra heller til sverige og kjøp en boks med skruf sterk.
Sitat av petter47
Har hørt rykter om at den "luxus" snusen, Kardus elns skal være sterk. Har ikke prøvd den though. Dra heller til sverige og kjøp en boks med skruf sterk.
Vis hele sitatet...
Da kan jeg avkrefte ryktene. Den er jævlig å bake og er ikke sterk. Ikke kjøp!!!
tja, husker ikke hva jeg betalte, tror det var rundt 70-80 spenn eller noe, så er jo ikke så jævlig.
Så vidt jeg vet er nick and johnny sterkest, denne har ca. 40% mer nikotin enn general. Skruf ligger på en god andreplass med 35% mer. Det er iallefall dette firmaene reklamerer med. Selv blir jeg ikke ødelagt av noen av delene, og det tror jeg ingen andre som snuser mer eller mindre fast blir heller.

Edit: Kardus er jævlig...
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Jeg er enig med LaDa. Av og til kjenner jeg en aldri så liten "buzz" av Nick (& Jonny) og Skruf. Ivertfall vist jeg snuser annen snus i en periode og så går over til en av de. Det er nokk en Nick & Jonny falt i smak første gang jeg prøvde den :-).

"Skruf og Skruf Stark". Jeg merket ingen forskjell på den svenske som kun heter "Skruf Stark" i fohold til den norske varianten Skruf . Tror eneste forskjellen er att den er uten advarsel/ navnet Stark.

Edit. Ja Kardus suger.
Skruf er benytter seg av tobakksblader håndplukket av eksperter, noe som angivelig gjør at mengden giftstoffer blir redusert med en viss mengde

Når det gjelder nikotininnholdet i snusen så må man ta til tanke hvor stor "porsjon" det er snakk om. Baker du deg en skikkelig feit prille på 2-2.5 gram med general løs, så får du i deg mye mer nikotin enn via èn skruf stärk porsjon, selv om nikotininnholdet er mer konsentrert i skruf stärk porsjonen.
Uansett så burde man ikke merke noe "buzz" etter man har snust fast en liten stund. Gikk ihvertfall fort over for meg.

Syns uansett det er greit å snuse det man syns at smaker godt. Personlig er mine favoritter Skruf Portion og General Løs, men det er mange andre gode snus ute på markedet og. Fikk fort sansen for Nick & Johnny portionen, og så har det kommet en mer eller mindre ny en i Sverige som heter Diplomat, den var fin, og så har man jo alltids Rallarsnus, den er ålreit. Ettan er fin og.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Jeg har alltid trodd "Skruf stärk" var sterkere enn "Nick (and Johnny)". Er det bare spekulasjoner eller er faktisk "Nick (and Johnny)" sterkere enn "Skruf stärk"?
Litt ot: Ang. "Nick (and Johnny)". Er det sant at på porsjon-snusen står det "Nick (and Johnny)", mens på bakesnusen står det "Johnny (and Nick)"?

Edit: Ble litt mye Johnny, Nick, Nick, Johnny
Ok, for å sette et punktum for denne diskusjonen, Nick & johnny er sterkere enn skruf stärk.. 5% sterkere er den... Men ikke smaksmessig...

Og når det gjelder rocker selges den som light-snus i sverige...

og btw, Portion heter nick (and johnny) oh lös heter (nick and) Johnny..

-Jøllepimp
moca er det råeste du får taki! haha snus det du gutt så blir nok mor di stolt
Den sterkeste jeg har hørt om er Wolf eller noe i fra USA.. Må være 21 for å kjøpe den.
Den er så sterk at etter en boks så er du nesten hekta :P
Tror strongcut er en av de sterkere, my favorite!
Strongcut er da sterkere enn skruf
etter min erfaring så er det general løs men har ikke smakt skruf enda
Sitat av piuu
Panybs: Er det den helvetes apedriten man får i små metallbokser? Kalles chicheur eller lignende.

Fransk snus er i hvert fall det villeste jeg har vært borti, grå leire aktig tobakk med mufumle tilsatte stoffer oppi.
Vis hele sitatet...
hehe, ja stemmer. Nei den er ikke så særlig mye å skryte av smaksmessig og utseende, men effekt har den!
STRONG CUT den slår alt! den er sterk som FAEN!
hva hjelper det om snusen er sterk hvis den smaker høgg?
Jeg snuser Nick and Johnny fast pga. at den er sterk, og den smaker ikke så verst. Av alle de merkene jeg har prøvd (det er ganske mange) så er Nick & Johnny og Skruf Sterk de sterkeste.
Digital nomade
trippy's Avatar
Skruf er karnskje sterkest, men jeg holder meg til min dyrebare quality general bake:-D
General 4 life, haha.
1) Skruf Stärk løs
2) (Nick and) Johnny Løs
3) Skruf Stärk portion
4) Nick (and Johnny) portion

Etterpå her er det Strong Cut, General og vanlig Skruf snus.

Det med 35% nichotin i skruf stark; Er at det er 35% mere nichotin i skruf stark enn det er i general.

Skruf stark er ikke lovlig i Norge pga den høye nichotin mengden, men "(Nick and) Johnny" er et norsk merke tror jeg.
Sist endret av ZODORiX; 24. januar 2007 kl. 18:00.
Jeg merker ingen forskjell på svensk skruf stärk og norsk skruf ivertfall.. Veldig oppskrytt snus egentlig i mine øyne, smaker værre en skruf vanlig også. Nick & Johnny og Skruf er ivertfall de sterkeste jeg har funnet

*edit* Etter mine erfaringer er ikke strongcut noe særlig sterkere, kjøpte et rør strong cut og et rør skruf stärk sist jeg var i sverige, og jeg likte skrufen best.. Den virket sterkere og hadde mye bedre smak..
Sist endret av Cheese; 24. januar 2007 kl. 18:27.
Blå strongcut (med ginsmak ellerno) syns jeg hvertfall har jævlig digg smak, synd de ikke selger den i Norge.
Strongcut er den sterkeste snusen solgt i sverige. kun porsjon though
Sitat av Fonzey
Skruf er benytter seg av tobakksblader håndplukket av eksperter, noe som angivelig gjør at mengden giftstoffer blir redusert med en viss mengde
Vis hele sitatet...
Fasinerende. Og afrikanere plukker ikke tobakken billigere ?
Hvis jeg hadde vært en ekspert på tobakk og plukket blader, hadde det vært mindre gift i samme bladene enn hvis du hadde plukket dem ?
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Holder meg til Göteborg rapé jeg Nick and Johnny er jo helt grei, men ble litt lei smaken etterhvert. Skruf tranebær er jo også chill
denne tråden passer perfekt for meg nå. Jeg sitter her med influensa og får ikke til å røyke (kjempe vont i halsen) så jeg har bestemt meg for å kjøpe snus i morgen. Da får det vel bli Skruf da.

takk
Skruf stärk er den beste snusen ever! Har prøvd utallige merker, men dette er den beste og en av de sterkeste!
www.skruf.se

Der står det at skruf stark portion er sterkest.. tviler på at den nick and jonny er noe sterk... siden det ikke selges skruf stark i norge. Synes den bare er veldig salt jeg...
Nick and johnny er en blanding mellom general og skruff føler jeg.

Skruff er det sterkeste i Norge av vanlige greier.

Skruff stärk er som sagt enda sterkere. Det blir ikke solgt i Norge (enda) og det gjør meg ingenting egentlig. Har snust i 3 år eller noe nå og syns ikke at det var så utrolig godt med stärk egentlig. Ble litt vel kraftig og ikke noe du vil bli vant til for så å komme tilbake til svakere snus i Norge. (snuser selv skruff...)
Sitat av microcuts
Strongcut er den sterkeste snusen solgt i sverige. kun porsjon though
Vis hele sitatet...
De selger den som løssnus også.. Nesten litt for mye nikotin spør du meg.
▼ ... over et år senere ... ▼
nå har det jo kommet en ny snus på markedet som heter nick and johnny west og nick and johnny east(tror west er sterkest), men lurer litt på om den er sterkere enn skruf stark. Jeg leste at den skal ha 35% mer nikoton enn den gamle, men vet ikke helt hvor mye det er.

Noen som vet?
Sitat av Transe
nå har det jo kommet en ny snus på markedet som heter nick and johnny west og nick and johnny east(tror west er sterkest), men lurer litt på om den er sterkere enn skruf stark. Jeg leste at den skal ha 35% mer nikoton enn den gamle, men vet ikke helt hvor mye det er.

Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Vet du når disse snustypene kommer på markedet?
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
General Sterk er vell den sterkeste til nå tror jeg, den og Skruf sterk.
Sitat av Reitaner
Vet du når disse snustypene kommer på markedet?
Vis hele sitatet...
De er allerede komt, jeg kjøpte en boks til noen unger utenfor rema1000 for et par dager siden.
Ikke prøv dem, er selv en uheldig kunde av NJ West, og det er bortimot det værste jeg har snust.
Kan sammenlignes med Røda lacket posjon, Mocca, Verigo og den driten der. Altså, en svak, svak, svak white porsjon.
Finner vel en del info om gothiatek sine typer her