Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1273
Pc'en min begynner å bli litt rusten, så tenkte å kjøpe en ny. Jeg har satt sammen en pc jeg tror er den beste i prisklassen 6-7000,-

Vil gjerne få litt tilbakemeldinger. Tenker at pc'en skal vare ganske lenge med tanke på gaming og annet bruk.

Foreløpig hardware

Har hørt at Core 2 Duo E8400 har fått mye positivt, men vurder Quad Core 9450 med tanke på hvor lenge pc'en skal være. Noen innspill på det?

Er hovedkortet greit, eller burde jeg legge i en 500,- for et Intel X48-brikkesett?

Håper på noen gode innspill!
Trådstarter
Har sett de linkene du ga meg. Er ikke interessert i noe ferdig-sett. Trenger kun hardware, har kabinett selv. Noen innspill til hva som kan byttes ut, evt. oppgraderes/nedgraderes?

- På forhånd takk
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/s
Ta den testen, se hva de recomender.. De gir deg linker til billige deler. Med 8000 grier du fint og kjøpe deg til en bra spill data
Trådstarter
Jo, takk, har sett den også, men det jeg spørr om er direkte innspill på de komponentene jeg har valgt ut. Noen andre en Pegasus som har noe å komme med?
Trengte pc til AoC.

Kjøpte Core2Duo 3Ghz
4GB PC8500 RAM
9600GT
Nytt HK med SLI
Ny DVD-brenner

Pris: 5k

Kjører AoC på 1920*1200 med ca alt på max og 3500m view distance. PENT!
Trådstarter
Høres bra ut! Tenkte å gå for en Core 2 Duo E8400 i stedet.. sies å være bedre enn E6400, som du antakeligvis har? Tenker å bruke litt mer på skjermkort også. Er det mye forskjell på PC6400 og PC8500 i ytelse?
Fungerer denne for conan? Noe jeg har glemt? :]
Handlekurv

Hvor stor strømforsyning burde jeg ha?
Sist endret av snox; 26. mai 2008 kl. 15:07.
Trådstarter
Sitat av snox
Fungerer denne for conan? Noe jeg har glemt? :]
Handlekurv

Hvor stor strømforsyning burde jeg ha?
Vis hele sitatet...
Ser ganske greit ut. Ville personlig gått for noen litt bedre RAM og muligens slenge i et par hundrelapper til for et litt bedre hovedkort.

En 600W strømforsyning tror jeg er greit, med tanke på skjermkortet ditt. Har ikke veldig peiling selv, men har gjort litt research.

Se handlekurven min - Tror det er noe av de beste specsa man kan få til den prisen, også genialt til Conan.

Venter dog enda på noen innspill! Bring it on!
Sist endret av novastar; 26. mai 2008 kl. 15:25.
Er ikke så jævlig god når det gjelder pc, så jeg spør dere som er her!(Ny pc)
Det her er pc'en min.. Funker denna til AoC tro?!

Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T7500 @2.20GHz
3,00 GB RAM
Navida GeForce 8600M GS

Noe mere dere trenger å vite om pc'en, spør: )
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nuffee : Siden det er en laptop kan jeg iallefall garantere deg at den kommer til å jobbe hardt.

Men ser ikke bort fra at du kan klare spillet ok på medium iallefall.
Takk for tilbakemeldingen: ) Er iallefall glad for at den klarer å dra spillet.. For er folk på skolen som drar AoC på låne pc i fra skolen.. Å de skal vist være rimlig dårlige..
novastar: jeg ville valgt et Asus-hovedkort med P35-, X38- eller X48-chipset. P5E er et godt valg, til rundt 1500 kroner. Ellers ser hardwaren din helt OK ut. Skal du ha mest mulig ytelse for pengene er 9800GTX dog dumt. Kjør heller 2X9600GT eller 8800GT i SLI (da må du ha hovedkort med nForce 7xx-chipset), da får du mye bedre ytelse til samme pris.

snox: samme gjelder for deg angående skjermkort. Hovedkortet ditt er billig, men det duger forsåvidt. Ville doblet RAM-en, helt klart.
Trådstarter
Sitat av Kråketær
novastar: jeg ville valgt et Asus-hovedkort med P35-, X38- eller X48-chipset. P5E er et godt valg, til rundt 1500 kroner. Ellers ser hardwaren din helt OK ut. Skal du ha mest mulig ytelse for pengene er 9800GTX dog dumt. Kjør heller 2X9600GT eller 8800GT i SLI (da må du ha hovedkort med nForce 7xx-chipset), da får du mye bedre ytelse til samme pris..
Vis hele sitatet...
Takk for litt feedback, men nå er ikke jeg akkurat no hardcore-gamer, så tror det skal holde met et enkelt 9600GTX.

Må vel punge ut med en tusing til for å kjøre 2x 8800GT i SLI? Vil det ha mye å si for ytelsen i lengden, f.eks om et års tid? Vil jeg fortsatt kunne kjøre ting mer smooth enn med et enkelt 9600GTX?
Trådstarter
Har gjort litt research de siste dagene. Jeg har ikke noe stort behov for ny pc i sommer, så tror nok jeg venter til høsten. Er det mye nytt, og vil prisene synke til etter sommeren?

Hvis det ikke er verken prisforskjell, eller noe nytt og spennende etter sommeren kan jeg like så godt bestille nå.
Sitat av novastar
Har gjort litt research de siste dagene. Jeg har ikke noe stort behov for ny pc i sommer, så tror nok jeg venter til høsten. Er det mye nytt, og vil prisene synke til etter sommeren?

Hvis det ikke er verken prisforskjell, eller noe nytt og spennende etter sommeren kan jeg like så godt bestille nå.
Vis hele sitatet...

Prisene kommer nok til og synke etter sommeren som med alt annet.
novastar: både ATI og Nvidia lanserer helt nye grafikkbrikker i juni, så her blir det store forandringer, og store prisfall. Om to-tre måneder skal du ikke se bort fra at du får 8800GT/9600GT til rundt 7-800 kroner, 9800GTX rundt 1700-1800. Man skal ikke ukritisk tro på hype fra produsenter før en modellansering, men ATI sier de igjen vil være konkurransedyktige i high-end-markedet med sine nye kort, og Nvidia vil ihvertfall ikke lansere noe som er dårligere enn det de har
Intel har også annonsert nye modeller og priskutt innen både to- og firekjerner, så der kan det også være mye å tjene på å vente. Selv har jeg lenge vurdert å kjøpe meg ny pc, men har bestemt meg for å vente til juni/juli eller kanskje august, pga. mange store lanseringer.


"9600GTX" som du snakker om eksisterer ikke. 9600GT, 9800GTX. STOR forskjell. 9600GT koster rundt 1k.- mot 9800GTX som ligger rundt 2300.- på det billigste. Det jeg sa er at det ikke lønner seg å kjøpe 9800GTX i dag, da dette yter mye dårligere enn to 9600GT i SLI, som blir omtrent samme pris.
Sist endret av Kråketær; 27. mai 2008 kl. 10:50.
Trådstarter
Sitat av Kråketær
novastar: både ATI og Nvidia lanserer helt nye grafikkbrikker i juni, så her blir det store forandringer, og store prisfall. Om to-tre måneder skal du ikke se bort fra at du får 8800GT/9600GT til rundt 7-800 kroner, 9800GTX rundt 1700-1800. Man skal ikke ukritisk tro på hype fra produsenter før en modellansering, men ATI sier de igjen vil være konkurransedyktige i high-end-markedet med sine nye kort, og Nvidia vil ihvertfall ikke lansere noe som er dårligere enn det de har
Intel har også annonsert nye modeller og priskutt innen både to- og firekjerner, så der kan det også være mye å tjene på å vente. Selv har jeg lenge vurdert å kjøpe meg ny pc, men har bestemt meg for å vente til juni/juli eller kanskje august, pga. mange store lanseringer.


"9600GTX" som du snakker om eksisterer ikke. 9600GT, 9800GTX. STOR forskjell. 9600GT koster rundt 1k.- mot 9800GTX som ligger rundt 2300.- på det billigste. Det jeg sa er at det ikke lønner seg å kjøpe 9800GTX i dag, da dette yter mye dårligere enn to 9600GT i SLI, som blir omtrent samme pris.
Vis hele sitatet...
Ok, takk for hjelpen. Jeg mente selvfølgelig 9800GTX, ikke 9600GTX. Jeg tror nok jeg venter til august med å kjøpe. Har ikke store planer om å bruke pc i sommer uansett. Blir nok en ny thread en gang i august da Takk for all hjelp så langt
DementVita: Hæ? Krever de seriøst 9000.- for den maskina der? Man får bygd tilsvarende eller bedre for 2/3 av prisen...
^^
Tja :P den kosta mer for 2 dager siden xP det er ganske lattis. Tror helt ærlig at det er vista som trekek den opp :P
Vista Ultimate OEM selges for 1300 kroner, så det er ikke det dyreste i verden. Er mer det at nettbutikkene bruker sånne "tilbud" til å kvitte seg med gamle komponenter (som CPU-en i dette tilfellet) samtidig som de tjener grovt.
sant sant ^^
har ikke dreve me spesielt mye handel av hardware siden komfen noen år tilbake.