Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1101
Heihå!
Har to bilder det hadde vært årleit å fått litt tilbakemelding på.
Spytt ut konstruktiv kritikk!

http://img153.imageshack.us/img153/3284/larssomkarakterensinny.jpg
http://www.flickr.com/photos/engelien/5387929214/

.
.
http://img689.imageshack.us/img689/7108/matsbw.jpg

http://www.flickr.com/photos/engelien/5378299535/
Sist endret av OracIe; 7. februar 2011 kl. 20:59.
Jeg kan kommentere èn ting som irriterte meg umiddelbart.
Det gjelder det nederste bildet.

Hele mannen bærer preg av å være tøff og hard.
Sneipen i munnviken, kutt i leppa, skjeggete og forslått.
Dette er noe jeg syns er interessant å se på, men så la jeg merke til den skiftenøkkelen, hvilket som ser ut til å være en helt ordinær, mellomstor skiftenøkkel på 10".

Det at han bærer rundt på en så liten skiftenøkkel på skulderen bidrar til at det helhetlige bildet av hardhet blir spolert umiddelbart.
Og en ting til, holder modellen helt ute på tuppen av skiftenøkkelen for å få den til å se større ut?
Heihå NitroFis!
Jo, skiftenøkkelen var egentlig noe vi fant liggende som ble spontant med på et par bilder. Burde vært rusten og større for å holde hardhets inntrykket!
likte det første bildet ganske godt, føler dette er typisk noe som kunne ha vært på et album cover egentlig.

Likte ikke det andre bildet, det ble som NitroFis sa, litt tamt. Og det kuttet han har på nesa irriterte meg noe sykt.

Men alt i alt, fine bilder!

han fyren had awesome skjegg btw!
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jeg kan kommentere èn ting som irriterte meg umiddelbart.
Det gjelder det nederste bildet.

Hele mannen bærer preg av å være tøff og hard.
Sneipen i munnviken, kutt i leppa, skjeggete og forslått.
Dette er noe jeg syns er interessant å se på, men så la jeg merke til den skiftenøkkelen, hvilket som ser ut til å være en helt ordinær, mellomstor skiftenøkkel på 10".

Det at han bærer rundt på en så liten skiftenøkkel på skulderen bidrar til at det helhetlige bildet av hardhet blir spolert umiddelbart.
Og en ting til, holder modellen helt ute på tuppen av skiftenøkkelen for å få den til å se større ut?
Vis hele sitatet...
Digget bilde nummer to jeg. Håret, sneipen, blikket og skiftnøkkelen gjorde bildet bra!
Jeg likte veldig godt skarpheten og detaljene i det øverste bildet, og den korte dybdefokusen. Forøvrig kjekk mann.

OT; Han på nederste bildet ligna på Owen Wilson!
Takk for rosende ord!
Såret over nesa tar seg best ut i farger! Ser jalla ut i BW ja.
jeg vil ikke være slem, men likte ingen av dem.

begge bildene er jo falske. de leker noe de ikke representerer.

jeg aner ikke hva problemet til han på bilde nr1 er, men man ser at han "presser" fram utrykket.

Det er ikke "han" hvis du skjønner.

og nr 2 ble for klisje med kutt og og en røyk med knukket rygg elns. og håret hans, for mykt og shiny. pusekatt m.a.o.

og han er ikke seg selv heller på det bildet.

Sånne type bilder hvor man prøver å få fram en beskjed bare med et blikk må være ekte.

Som hu jenta med blå øyne som ble verdenskjent. eller gatebarn fra india som ser triste ut.

Da ser man virkelig tristheten i øya dems. det er ekte shit.

og ja, du sier, men dette var jo bare for tull eller hobby, men finn på noe annet. ta bilde av en fugl elns.
blir for teit å leke noe man ikke er.

hvis jeg hadde sett de bildene på et galleri elns så hadde jeg gått rett ut igjen. just saying hvis du vil tjene penger på dette elns. lykke til.
Første bilde:

Det første som fanget meg var pupillene, meget bra og modellen har "spennende" øyner, men resten av bildet selv om komposisjonen var okei, så lar jeg meg irritere av at luen er ute av fokus. Vet nok at du har brukt en stor blenderåpning og slik, men det virker som du har tatt dette bildet litt ovenfor og ned på modellen, eller at du ganske enkelt bare er mye høyere ann han, men uansett, når du har et bilde der du ser litt ned på modellen, så er det første du ser på luen, og her var den ute av fokus, noen tråder og annet som er løst og forstyrrende på akkurat "lue-partiet".

Ellers er dette bildet bra, jeg ville ha vurdert å droppet luen helt. Bilde er bra komponert, det er grei luft både over luen og til sidene. Tedensen er desverre at høyreiste bilder slik som dette hadde gjort seg med enda litt mere luft over luen, evt. at man ikke cropper så tett inn på modellen, selv om man skal ha fokus på modellen.

All over et helt greit bilde.

Andre bilde:

Du har nok tenkt mye "dirt and gritt" for å få en hard og tøff look, men desverre så synes jeg du tar livet av denne looken med alt for mye høylys. Pannen er alt for lys og man kunne gjerne ha brukt mere sminke og mere skitt/olje. Det neste høres gjerne ut som flisespikkeri, men det er kanskje det også. For den knekte sigaretten i munnen, den er så å si 98% helt ren, den er brukket, men en handy-man med olje og litt skitt på fingrene klarer vel å sette litt fleker eller avtrykk på siggen sin, og selv om det kanskje ser slik ut, men er den tent opp ? ... skulle gjerne sett at det kom røyk fra siggen, eller ivertfall ha vært mere fremtredene at den har vært fyrt opp en gang. Vet dette er smådetaljer, men gubban så små detaljer kan skape "ekthet" i et bilde. Har du Raw-filen på dette bildet så ville jeg definnetivt tatt det en tur i photoshop å fått justert litt på lysnivåene og gått inn med burn-tool for å framheve litt mere "dirty" for å fremheve det litt harde & tøffe uttrykket som du forsøker å få frem.
Det har du rett i, sugerøret! Det er ikke noe ekte budskap bak bildene - men det trenger det heller ikke være i alle sammenhenger! Verden trenger mer enn krigsfotografer
Dette er tatt i anledning UKA TV og skal representere en karakter i serien (Burde kanskje stått i beskrivelsen)
Bilde nr.2 er tatt for ei venninna av meg, make up artist- som ville ha bilder til eksamensoppgaven sin.
Ellers takk for kritikk på bilde.nr2

Mantuz:
Hjertelig! Det med luen gir stor mening! Den tar alt for mye oppmerksomhet, og det med at den er ute av fokus samtidig gjør det ikke bra!

Tar rett og slett frem PS og gjør bilde nr2 litt skittnere samt legger på ekstra detaljer.
Takk for konstruktive ord!
Sist endret av OracIe; 7. februar 2011 kl. 21:51.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det som hadde vært stilig på det nederste bilde hadde vært om han hadde holdt en fiolin, som en kontrast.