Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 972
Hei,

Jeg har da fått meg et nytt kamera, en canon 550D! Jeg ønsker å ta noen bilder av biler i ''sladd'', jeg ønsker å få denne effekten.

http://bildr.no/thumb/819180.jpeg

Jeg har prøvd litt med bare å ta et helt vanlig bilde, men dette ble egentlig bare merkelig og skurrete.

Hvordan skal jeg gå fram?

Bildet skal taes på is/snø forresten og håper å få noe snø til å blåse opp bak bilen

Takk på forhånd
legg kameraet litt på siden, gjerne panorer slik at bilen blir skarpere.

skru opp lukkertia masse, i snøen er det lyst og fint så det kan gi veldig skarpe og fine bilder.

ellers er det bare å experimentere og prøve seg fram med forskjellige innstillinger.
Jeg syns du har fått til dette veldig bra!
Hva var lukkeren?
Panorering er stikkordet, sett kamera på lukkerprioritet og en lukkertid på ca. 1/100 eller lengre for å få fartsfølelsen i bildet.

Ser at bildet er tatt i fra en annen bil, skal du ta bilder fra en annen bil eller ståendes i veikanten?
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Det er ikke meg som har tatt det bildet altså !
Bare for å vise hva slags effekt jeg vil ha, hehe!
Haha ,trudde du du hadde tatt bildet xD

Litt av en bil i såfall ;D
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Panorering er stikkordet, sett kamera på lukkerprioritet og en lukkertid på ca. 1/100 eller lengre for å få fartsfølelsen i bildet.

Ser at bildet er tatt i fra en annen bil, skal du ta bilder fra en annen bil eller ståendes i veikanten?
Vis hele sitatet...
Jeg kommer nok til å stå i veikanten
Har fargen på bilen noe å si forresten? Det er en gull-farget bil med flakes, og en blå.
I veikanten så ville jeg gått for panorering og prøvd meg litt frem. Sett fokusen på AI servo og kjør på.
Du må ihvertfall prøve å få til panoreringen bra som de sier over her. Altså følge bilens bevegelse med kameraet, i en jevn bevegelse. Monopod er visst et fint hjelpemiddel her: http://www.google.no/search?aq=f&sou...TF-8&q=monopod