Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  208 27875
Egne penger brukes etter eget behov? Om noen har behov for å bruke 1,7mill i russetiden for å KANSKJE få seg et ligg på 17 dager med fest, så kan dem GJERNE bruke det!
Sitat av Xasma
Egne penger brukes etter eget behov? Om noen har behov for å bruke 1,7mill i russetiden for å KANSKJE få seg et ligg på 17 dager med fest, så kan dem GJERNE bruke det!
Vis hele sitatet...
Erlig talt, jeg har lest mange tullete innlegg i denne diskusjonen, mitt eget inkludert.

Men å være så trangsynt at du tror at folk fra Asker, Bærum og Oslo må bruke penger for å få se noe så er det kanskje dette forumets mest meningsløse kommentar i en diskusjon noensinne. Og om det var et forsøk på å være morsom syns jeg du skal skal vurdere noe annet enn å åpne kjeften og håpe at folk ler.

Jeg skjønner ikke hvorfor du sier det engang. Er det en oppfatningen du har at man må bruke penger for å få seg på kassa?
syntes det rett og slett er ren idioti og bruke så mye penger på en fuckings russebus. bedre og bruke det på noe annet mer fornuftig.
Russetiden med en skikkelig buss er noe av det feteste du kan oppleve. Alt er selvfølgelig relativt, en van kan ha det like morsomt som en buss til over en mill, det kommer helt an på personene. Poenget er at det ofte er lettere å ha det gøy om du er på en skikkelig buss kontra f.eks. en van. På de fleste treffene skjer de store samlingene rundt de større bussene, det er da greit å enten være på en eller hvertfall kjenne folket på bussen.

Var ikke selv på en satsebuss, heller en med et litt lavere budsjett, men det sosiale nettverket rundt bussen skaffet oss nok oppmerksomhet og morro. Ser ikke hvorfor det er så negativt å ville bruke litt ekstra for å lage et helvetes liv. Det blir en tid du neppe vil glemme med det første...

Jeg var innom Alive ringen i Stavanger, helvetes liv dere lagde gratulerer med det! Må ha vært Stavangers desidert sykeste lyd og lysshow.

Vil bare legge til at for dere som tror 1,7 mill bare kommer flyvende ut av foreldrenes lomme tar dere nok sårt feil. Fjorårets storbuss The Lodge hadde et nokså sykt budsjett, jeg vet de jobbet rævva av seg over lang tid, noe sannsynligvis gutta fra Alive også har gjort. Er nok ikke så lett å få foreldrene til å sponse såpass mye penger da også de sannsynligvis synes det er nokså tåpelig
Sist endret av Zepplin; 20. mai 2008 kl. 01:08.
Sitat av mazage
Er man fra Asker/Bærum så blir man med en gang sett ned på og folk tenker faen ass ekle gutter som kun får penger av far. Slik er ikke verden, de fleste her jobber. De fleste jeg går i klasse med som har fedre/mødre som tjener mer enn det som er vanlig, jobber fortsatt i kassa på rimi/kiwi/rema eller en bensinstasjon.

Få folk her som faktisk får penger av foreldrene sine her, og ikke gjør en dritt for dem.
Tror dere alle voksene er dumme siden de har tjent mye penger og da kaster 60k rett på barnet sitt? Hahahahahahaha dere er tåplige.
Vis hele sitatet...
WORD!

Er enig i at det er renspekket idioti å bruke 1,7millioner på en russebuss, men det er jo et invisteringsobjekt da. og på samme måte som at gangsterne lærer seg "gatespråket" ved å deale narkotika, så lærer wannabekeegene fra asker det ved å overgå de fra bærum med å bruke penger! Kontrakter som må undertegnes osv..

Dessutten så kan det neppe være så veldig vanskelig å tjene opp 50 000 på to år. Alt går, og vil man det nok, så jobber man for å nå målet sitt!

BTW:
Sitat av AntonSR
At noen bruker styggmye penger på russebuss er for meg like interessant som hva Ari Behn gjør i helgene.
Vis hele sitatet...
Han kjøper kalde pølser til barna sine på Shellstasjonen på Bærums Verk!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Nydelig, rett og slett nydelig: http://www.youtube.com/watch?v=wHRoqcb080A
Det er ikke uvanlig å betale opptil 30 000+ for en satstebuss. Selv ville jeg aldri ha gitt den summen for en måneds russefeiring.
Jeg mener at de som er villige til å betale ræva av seg for å vinne noen priser har misforstått hele poenget med russebuss.

Jeg valgte å være med på buss, fordi det er svært sosialt. De beste minnene jeg har fra russetiden er ikke Tryvann, Landstreffet eller kåringer.. Det er alle rullekveldene jeg festet og hadde det gøy med kompisene mine.
En er jo som regel på samme buss som vennene sine, men se på det slik da, at jeg har ræva full av penger, og min beste venn ikke eier nåla i veggen. Da kan jo ikke han være på samme buss som meg, sett at jeg vil være med på en satsebuss..

Det å betale ekstremt mye for en kul buss har kanksje ikke noe med vennskap og samhold å gjøre?. Det er rett og slett en statusmarkering.

Det var fett å rulle med Berserk! Ikkesant Marcen? :P
Sitat av Lebowski Vis innlegg
Tror selve brunkremen var innleid ifra Italia, de hadde egentlig budsjett på 1,6 mill men så hadde de helt glemt og dyppe trynet i brunkrembøtta DERAV 1,7 mill budsjett.
Vis hele sitatet...
Haha, det er så mye sjalusi i denne tråden at man bare må le. Norge er og blir jantelovens høyborg.
Sitat av Butchern Vis innlegg
Jeg satt og leste dette i går og så filmen på vg-nett. Jeg syns det er nesten kvalmt å se!
Ikke fordi de har valgt å gjøre _SÅ_ mye at av russe tiden (eller kanskje litt?), men fordi de har en så arrogant oppførsel!
Jeg kan ha feiltolka litt men syns de oppførte seg fryktelig barnslig...
Vis hele sitatet...
Jeg er så jævla enig i deg der ass! Jeg beklager hvis jeg fornærmer noen nå, og dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men jeg kan ikke fordra arrogante, klysete handelsgym-fitter med store 9000kr-boblejakker, sleik, Dolce solbriller og bånd som lever på pappas penger og ikke gjør en dritt bortsett fra å bruke penger drikka kaffe på MajorstuEN
Sist endret av Buddapower; 3. februar 2009 kl. 22:33.
de liker å føle seg viktige bare
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Jeg er så jævla enig i deg der ass! Jeg beklager hvis jeg fornærmer noen nå, og dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men jeg kan ikke fordra arrogante, klysete handelsgym-fitter med store 9000kr-boblejakker, sleik, Dolce solbriller og bånd som lever på pappas penger og ikke gjør en dritt bortsett fra å bruke penger drikka kaffe på MajorstuEN
Vis hele sitatet...
De er nok viktigere enn du tror, det er sånne mennesker som får deg til å føle deg jordnær og fornuftig To veldig gode følelser synes nå jeg
til dere som ikke er med på en buss i asker og bærum, alle som jeg kjenner betaler for bussen sin selv. det er ingen ansvarlige fedre som betaler for 17 dager med ren fyll. Jeg vet selv godt hvem disse gutta er og de har betalt alt selv. Og til dere som ikke klarer å tjene opp 50-100 tusen på ett år, hvor lite jobber dere egentlig? jeg selv går på skole får bra karakterer har et bra sosial liv og tjener mellom 10-15 tusen i mnd. jobber på i en sportsbutikk forresten. alt som trengs for å tjene inn penger er litt vilje og god spare even. Uten de store satsebussen hva hadde et russetreff vært da? skulle de berømte vanene og små bussene spilt fra bomblasterene sine?
Er enig om at å bruke 1,7 mil på litt over 17 dager er sinsykt, men det er de som lager liv på treff.
Sist endret av haakon123; 5. februar 2009 kl. 12:09.
Sitat av haakon123 Vis innlegg
til dere som ikke er med på en buss i asker og bærum, alle som jeg kjenner betaler for bussen sin selv. det er ingen ansvarlige fedre som betaler for 17 dager med ren fyll. Jeg vet selv godt hvem disse gutta er og de har betalt alt selv. Og til dere som ikke klarer å tjene opp 50-100 tusen på ett år, hvor lite jobber dere egentlig? jeg selv går på skole får bra karakterer har et bra sosial liv og tjener mellom 10-15 tusen i mnd. jobber på i en sportsbutikk forresten. alt som trengs for å tjene inn penger er litt vilje og god spare even. Uten de store satsebussen hva hadde et russetreff vært da? skulle de berømte vanene og små bussene spilt fra bomblasterene sine?
Er enig om at å bruke 1,7 mil på litt over 17 dager er sinsykt, men det er de som lager liv på treff.
Vis hele sitatet...
Det er nok mer et etisk spørsmål, om man skal bruke 20 000 kr på rein fyll. Tenk hva man kunne gjort med de 20 000 kr, som er fornuftig.

Jeg skal bruke 15000 kr på russebuss, og jeg angrer, men har nok ikke mulighet for å trekke meg nå. For 15-20 000 kr, så kan du være i Thailand i flere uker og leve helt greit. Mye morsommere det?

Jeg er selv flau over at jeg bruker så mye penger på dritt. Det er kvalmt.
for 5000 i thailand klarer du å leve i 6 uker, er sykt kult. kjørte tuktuk i 3 timer og betalte 10 nok. ja jeg er enig i at det er feil å bruke så mye penger på russefeiringen, men er ikke noe vits å blåse en sak så mye opp. skjønner ikke at folk bryr seg. er nesten det samme som å kjøpe en ferrari i norge der du kan bruke bilen på sommeren. eller en stor yatch som man maks i 3 uker i norge. er like idiotisk det, men her går vel debatten mer på at de er unge og at de bruker penger på noe de ikke får igjen.
Dette er ikke så ekstremt som det høres ut. Det de nok har gjort er å spyttet inn 30 000 hver med egenoppsparte midler (planlagte nok dette fra 1. klasse), resten tjener bussen sammen med å gjøre oppdrag som en gjeng (vareopptelling, husmaling etc.) og litt sponsorer kanskje.

Det er mye jobb, masse masse jobb. Men bare det å jobbe så hardt over vel et år eller mer i en gjeng på 30 stykker er vel så mye verdt som de ukene man kjører rundt med bussen i min erfaring.

Det er veldig lett å bli "kvalm" eller å kalle de pappagutter. Men min erfaring er at selv om det gjerne er en pappagutt eller 3 blant de så må de fleste tjene alle pengene selv. Og det er en verdifull erfaring for resten av livet...
Jeg blir kvalm av sånne folk...
Hvorfor bryr folk seg så veldig? La dem gjøre hva de vil. Uansett ikke dere som driter dere ut så.
Godt at myten om at "pappa betaler" er avkreftet for lengst i denne tråden. Det som sjokkerer meg mest er ikke prisen i seg selv, men at de virkelig ikke synes den gjennomsnittlige russebuss slår en vanlig van i harry-faktor. En gjeng uniformerte ungdommer i en gammel scania ofte tapetsert med en eller annen kul strofe som inneholder et fyllaordspill. Buss generelt er jo ikke en gang eksklusivt og fancy lenger. Alle byer, og tilogmed diverse små bygder stiller med buss nå. Heldigvis er det noen som noen forstår at pris < konsept. Selvom jeg kjørte rundt i van til 6000 kr i russetiden, så syntes jeg det var dritfett å bli med inn i satsebussene på landstreffet og se hvor sykt langt de hadde dratt det.

Jeg glemmer forresten aldri da vi stoppet på en øde rasteplass midt på natten på veien til kongeparken. Vi stod og pissa da en svær hvit jentebuss rullet inn bak oss. Den hadde kokt over, og bussen trengte vann til radiatoren fort for å få plassen sin på landstreffet. Fikk et rimelig greit inntrykk av hvor mye det hele faktisk betydde for dem, da 5 av ca. 20 jenter stod og grein, hylte og skrek mens de ti andre strevet for å holde dem fra å fly på oss. Skal ikke gå inn i detaljer ang. hva vi fikk dem til å gjøre, men vi kjørte etter hvert et par mil til nærmeste bensinstasjon og hentet noen kanner med vann til dem.

Fatter ikke at man lar seg provosere. Hard jobbing, disiplinert sparing, og samhold igjennom flere av tenårene er intet annet enn imponerende, synes jeg.
Hvor mange bensinstasjoner og dagligvarebutikker er det i Bærum når de fleste som går på VGS jobber der? Her i nærområdet er det vel noen hundre VGS elever fordelt på 4-5 slike arbeidsplasser. Jeg kan umulig forestille meg at en Kiwi-butikk ansetter 40-50 tenåringer.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvor mange bensinstasjoner og dagligvarebutikker er det i Bærum når de fleste som går på VGS jobber der? Her i nærområdet er det vel noen hundre VGS elever fordelt på 4-5 slike arbeidsplasser. Jeg kan umulig forestille meg at en Kiwi-butikk ansetter 40-50 tenåringer.


Nå er det jo ikke alle i asker og bærum som er på en russebuss som har et stort budsjett da!

jeg er selv fra bærum og er på en russebuss som kommer til og bruke litt penger..
Jeg bruker ikke penger bare for og vise meg frem men jeg synes det er morsomt og kunne være med på og skape noe.
Jeg skal også si dere en ting at det er jævlig mye jobbing og organisering.
og det er faktisk de rike her i lande som gjør at norge går rundt og at de fleste normenn har en jobb og gå til!
Kanskje ikke såret, men fornermet! Jeg er fra asker og blir kvalm av hvordan dere setter oss i båser. Alle fra asker og bærum er skiit rike høres det ut som. Men nei, desverre dere, de fleste har normal inntekt. Jeg selv bor i et knøtt lite rekke hus. Uten bil og så vidt internett.
Så klart bor det en del "rike" folk her, men tenk litt om før dere snakker om et sted dere kanskje ikke har vært selv engang. Som at jeg skal si at alle fra trondheim går med skinn vest og har mega stor bart. Alle fra trondheim gjør ikke det, men det er kanskje flere der enn i Asker.
De fleste i Norge er "rike". Det handler for det meste om prioriteringer.

Om ungdommen vil ta opp lån / snylte av foreldrene sine for så å bruke alle pengene på noe som varer to knappe uker, så skal ikke jeg stoppe dem.

Men mitt personlige synspunkt er at hele russeferiring er overflødig. I alle fall i den grad som vi snakker om her.
Er enig meg Yellowpillow her jeg. Irriterer meg over folk som skal komme og slenge driit etter ALLE i Asker og Bærum....
Ta f.eks min bror sin buss. Vi bor i bærum, men han var emd på en buss som brukte...Tja, nå husker ikke ejg akuratt men jeg vet at etter salget av bussen så hadda han tapt rund 5-6 tusen.

Så, ja. Ikke alle bruker 1,7 mill på en buss selvom det er en buss i Asker som gjøre det.
kjedelig streiting
Sitat av Ulvengunnar Vis innlegg
Men ingen kan kommer her og si at det er penger de har tjent inn selv.
Å rydde rommet for 2500kr i uka holder ikke for meg.
Om dere skjønte hva jeg mente.
Vis hele sitatet...
Nå så jeg ikke hvor mange russ dette var, men er det 30 stk, så blir det ca 60k på hver. Ikke akkurat noe en ungdom ikke klarer å tjene på litt jobbing over ett par år...

Synes vi bør la disse russene få holde på som dem hvil, penger er jo til for å brukes? De kunne jo sikkert dratt til syden, dratt på byn hver helg i året, kjøpt seg noe fett til hjemmet, men det må dem jo få bestemme selv?
Jeg fatter ikke at folk klarer engasjere seg så mye i en så latterlig sak som dette. Vil de bruke 2-mill på noen uker? Hvilken innvirkning har det i livene til dere her i tråden? Antagelig ikke en dritt, så hvorfor bruke energi på det?

Kaksene blåser millioner på børs, bolig o.l hver dag. Hvorfor skal det bekymre noen andre enn kaksene selv? Alt er relativt. har man 2 mill å bruke på russetiden så er det ikke så mye penger. Har man det ikke så er det latterlig mye penger. Bruk dine penger til det du vil bruke dem på og gi en god faen i hva alle andre bruker sine på...
Tjohei!
Vi er 7 stykker fra toten som har kjøpt en diger Van til 30.000. Hver og en smelte inn 5k på en konto, så har vi råd til ymse til bilen og drekke! Funker helt fint og er økonomisk til de grader!
Sist endret av OracIe; 13. april 2009 kl. 16:01.
Det er vel omtrent akkurat som de med russebuss tenker? Bortsett fra at de gjerne er 30+ og bruker litt ressurser på å pynte opp kjerra.

Jeg kjenner selv flere som har vært med på busser, eller skal i år. Jeg har aldri vært russ, kommer vel aldri til å være det heller.

De som har vært med på busser har brukt ulike summer, alt fra 15000 til 25000, enkelte jeg kjenner bruker 25000 i år.

Det er egentlig ikke så mye penger når man tenker over at de har spart opp disse pengene over opptil 2 år med jobbing ved siden av skolen.

Skjønner ikke helt hva folk whiner på i denne tråden. Alright, noen i Asker og Bærum har mye penger og velger å oppføre seg som idioter med rosa pannebånd o.l. Andre gjør ikke det og syntes de gir oss ett dårlig rykte.

Jeg er fra Bærum selv, kan ikke akkurat si at vi har kjempe god råd og svømmer i penger, foreldrene mine har lån på lik linje med 90% av den norske populasjon, de tjener vel gjennomsnittlig i forhold til andre.

Det finnes jo klart folk som kjører jaguar og bor i gigantiske hus, men så finnes det også mange som bor i rekkehus og kjører 15 år gammel peugeot.

Det er ikke rettferdig å bare kjemme alle under en kam og si at alle i Asker og Bærum er sossette svin.

Jeg er vel direkte anti-soss og syntes synd på folk som bruker tusenvis på merkeklær og brunkrem.
Hva gir dere rett til å kalle meg soss?
For noen er ikke 1.7 mill mye penger, rett og slett.

De ungdommene i videoen på VG oppførte seg forøvrig som noen arrogante idioter etter min mening.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Jeg fatter ikke at folk klarer engasjere seg så mye i en så latterlig sak som dette. Vil de bruke 2-mill på noen uker? Hvilken innvirkning har det i livene til dere her i tråden? Antagelig ikke en dritt, så hvorfor bruke energi på det?

Kaksene blåser millioner på børs, bolig o.l hver dag. Hvorfor skal det bekymre noen andre enn kaksene selv? Alt er relativt. har man 2 mill å bruke på russetiden så er det ikke så mye penger. Har man det ikke så er det latterlig mye penger. Bruk dine penger til det du vil bruke dem på og gi en god faen i hva alle andre bruker sine på...
Vis hele sitatet...
Fordi at det er kjekt å mobbe folk som brukar pengar på meiningslause ting.
kjedelig streiting
Sitat av jarinalus Vis innlegg
Fordi at det er kjekt å mobbe folk som brukar pengar på meiningslause ting.
Vis hele sitatet...
Meningsløse ting er ett relativt ord! Hva du mener er meningsløst må ikke være meningsløst for andre.
I stedet for å krangle om det her nå kan vi jo spørre samme folkene om et par år, og høre om de synes det var verdt det?
Hvert eneste år er det russ som bruker mange av pappa sine penger på russebuss. I de store byene er det som oftest en, to, tre slike busser. De fleste bussene kommer fra snobbeskoler som ingen liker fra før. Hvert år påstår de at de har jobbet dugnad og stått på for å tjene pengene. OM man tjener 1,6 mill på dugnad og slikt så ring meg neste gang det er dugnad. Det vil uansett alltid være noen som forsvarer og noen som er i mot disse folkene. Jeg mener at de ikke har peiling på verdien av penger og vil gå på en smell senere i livet. Jeg tok buss under min russetid og lever fortsatt.
men hvorfor i allverden kan ikke folk få bruke penger på det de selv vil?
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Selv har jeg brukt 28 000 på russebuss, billetter, klær og hotell inkludert. JBussen har vært et byggeprosjekt i snart 1,5 år! Vi har stått på og skapt et kjempesamhold i bussen.

Vi har kjøpt inn ting selv, vi har bygget ting selv, ALT har vi gjort selv, og jeg gleder meg virkelig til å sette meg i den bussen om litt over en uke, føle at jeg har lagt all min sjel og mange penger i dette prosjektet, og at vi kommer til å ha livets morsomste tid sammen.
Alle gutta har stått på, og vi er som bestevenner nå, så dette er ikke noe jeg har angret på i det hele tatt.

Disse pengene har jeg jobbet for! Og selvfølgelig, resten går til sparekontoen.

Bussen er forresten solgt, og vi får ca 18 000 kr tilbake per pers. 10 000 for 3 uker med kjempefesting og masse moro med verdens kuleste (i mine øyne) gutter? Ja, takk.

For å ta matten her litt kjapt:
Tryvannstreff: 1750 kr
Lillehammer/Stavanger: 1300 kr
Russeklær: ca 1000 kr
Hotell: ca 1500-2000 kr

Makspris: 6050 kr

Så når alt kommer til alt, så har jeg brukt ca 4000 kr mer enn dere som sitter og klager over russebusser. Er det et kjempetap?

Sist endret av M72; 14. april 2009 kl. 02:13.
Men det er forskjell på 28 000 og 280 000, bare for å nevne et eksempel. Tror det er det folk her vil. De fleste som har hatt russebuss har nok lagt ned noen penger i det. Men det finnes grenser. 28 000 er vel egentlig helt grei sum mtp hvor gøy det blir.
kjedelig streiting
Sitat av SungaDee Vis innlegg
Hvert eneste år er det russ som bruker mange av pappa sine penger på russebuss. I de store byene er det som oftest en, to, tre slike busser. De fleste bussene kommer fra snobbeskoler som ingen liker fra før. Hvert år påstår de at de har jobbet dugnad og stått på for å tjene pengene. OM man tjener 1,6 mill på dugnad og slikt så ring meg neste gang det er dugnad. Det vil uansett alltid være noen som forsvarer og noen som er i mot disse folkene. Jeg mener at de ikke har peiling på verdien av penger og vil gå på en smell senere i livet. Jeg tok buss under min russetid og lever fortsatt.
Vis hele sitatet...
Del 1,7 mill på 30stk å du sitter igjen med 60k. Klarer man ikke å tjene 60k på et par år, så er man passe lat. Verdien av penger? Hva mener du det er greit å bruke penger på da? Hjemmekino, reise o.l? Hva som er sløsing, kommer an på hvilke øyne du ser det fra.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Del 1,7 mill på 30stk å du sitter igjen med 60k. Klarer man ikke å tjene 60k på et par år, så er man passe lat. Verdien av penger? Hva mener du det er greit å bruke penger på da? Hjemmekino, reise o.l? Hva som er sløsing, kommer an på hvilke øyne du ser det fra.
Vis hele sitatet...
Det er et av mange eksempel. Her i Bergen var det 10 stk som brukte 1,2 mill på russebuss. Det er mange slike eksempler. Å bruke velfortjente 60 000 og bruke de på russebuss som man har i en måneds tid mener jeg og mange andre er sløsing. Men om de da la oss si har tjent de 120 000 hver på jobb så er det en annen ting enn om pappa har bladd opp pengene. Jeg mener bare at det er alltid 60%-40% hat/elsk mot disse russene. For min del må de gjøre det som passer de, og det at avisene gidder å lage slike agurk nyheter er bare for å sette dagsordenfunksjonen og lage debatter. Og det virker tydligvis.
Sist endret av SungaDee; 14. april 2009 kl. 05:16. Grunn: Skriveleif
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg er selv buss-sjef på bussen min, som kommer ut i 2010. vi har budsjett på rundt 25k. ALLE på bussen tjener inn pengene selv, og som sagt så syntes VI at det er verdt pengene. Har snakket med mange eldre som angret på at de ikke brukte mer penger under russetiden, eller det at de ikke var russ i det hele tatt. Russetiden er så og si den siste store festen i ditt liv, noe du vil huske i all evighet, og vil se tilbake på som en bra tid. Vi er alle fra bærum, men ingen av oss er rike, vi jobber for pengene selv.

Bare det å delta i et så stort prosjekt som en russebuss er en fantastisk erfaring du kan ta med deg senere i livet, og jo større pengesummer det er snakk om, jo større utfordring.
Å bruke flere titalls tusen kroner på en buss de bruker i noen uker er en meget dum invistering. I den aldern er det så mange andre fornuftige ting å bruke pengene på.
Her i byen kjører russen rundt i 20 år gamle folkevogner malt med gammel husmaling øltønne og kanskje en wonderboum i speilet. Og selfølgelig MASSE bass.

Er det ikke sånn russefeiringen skal være? En uformell feiring av at skoletiden snart er slutt for ungdomm, som ikke har veldig mye penger og er så drita at de ikke ser forskjell på bilene/ bussene uansett.
Sist endret av zerto; 2. mai 2009 kl. 15:18.
Sitat av coLE Vis innlegg
jeg er selv buss-sjef på bussen min, som kommer ut i 2010. vi har budsjett på rundt 25k. ALLE på bussen tjener inn pengene selv, og som sagt så syntes VI at det er verdt pengene. Har snakket med mange eldre som angret på at de ikke brukte mer penger under russetiden, eller det at de ikke var russ i det hele tatt. Russetiden er så og si den siste store festen i ditt liv, noe du vil huske i all evighet, og vil se tilbake på som en bra tid. Vi er alle fra bærum, men ingen av oss er rike, vi jobber for pengene selv.

Bare det å delta i et så stort prosjekt som en russebuss er en fantastisk erfaring du kan ta med deg senere i livet, og jo større pengesummer det er snakk om, jo større utfordring.
Vis hele sitatet...
Jeg er delvis enig med deg. Som flere andre her har påpekt, så er det å bruke så mye penger på russetiden ganske kvalmt og uetisk, men på en annen side, hvis dere tjener opp pengene helt selv, så er det deres valg.

Noen syns det er så usannsynlig kvalmt at folk bruker så mye penger på russebuss, men folkens, fins folk som bruker 8 mill på biler. 100 mill på boliger, så reagerer vi så kraftig på at ungdom bruker noen tusen på festing? Greit det kan være kvalmt til tider, men det er noe man velger selv. I 2010 så skal jeg selv være på en russebuss, og vi skal vel bruke omlag 15000 kr hver. Det er mer enn nok, og jeg kommer sikkert til å angre, men er så lei av at folk skal forbanne seg over meg og mine venner fordi vi bruker penger på fest og fyll, det er vårt valg.

Jeg er selv med på russebuss fordi mange av vennene mine er med, og jeg vil gjerne være med de i russetiden, men er man lur, så bruker man penger på studie og slikt. Er man dum, og en rølper, så kan man bruke penger på f.eks russetiden, og det er faktisk kvalitetstid for noen mennesker også.
Jeg forstår meg ikke hva som er " kvalitets tid " Gå rundt og være drita i 17 dager i strekk , bruke altformye penger , bli totalt fucka i hode pga fyll og fest :P men ja, er nok enig. Kunne selv vært russ i år, men valgte å ikke være pga har 3års studietid. Men gøy kan man ha, første tryvannskvelden hvis jeg ikke husker riktig 24 april ? var jeg på martins i lillestrøm, natt til første var jeg på hardstyle DNA på ballroom. Konge parties begge dager :P

Så , man kan ha det gøy og ha " kvalitets tid " uten å være russ og kjøpe fra nazi selskapet " russedress " og kjøpe altmulig for å ha fult utstyr wtf lizm ?
Droppet så å si russetiden selv, men så bor jeg dog i nord, hvor det nærmeste man kommer russebuss er en boble med rød eller blå maling på.

De som bruker mye penger i russetiden har det sikkert sinnsykt fett, siden de får mye oppmerksomhet. Det er jo tross alt et selvrealiserende projekt som man bruker pengene på. Vi andre, vi kommer bare å ser på.

Det vil alltid være sjalusi blandt de som har alt for mye penger, og som bruker dem uansvarlig. Men tro det eller ei, de fleste som hadde kommet fra en familie som var styrtrik, og som fikk det de pekte på, ville aldri ha tatt dette med "sløsing" av penger så tungt. Det er ikke noe galt i det, det er bare uforståelig og sjalusi fra oss som ikke har så mye penger.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Og siden vi er demokratiske er de ekle og burde brenne. Flertallet FTW!
er verdt det.
En haug med Asker ungdommer har "gått sammen" med penger de selv har tjent (o rly?)

Tja, å spørre pappa etter penger regnes kanskje som arbeid der?
Sitat av Eliazzen Vis innlegg
En haug med Asker ungdommer har "gått sammen" med penger de selv har tjent (o rly?)

Tja, å spørre pappa etter penger regnes kanskje som arbeid der?
Vis hele sitatet...
At du orket og registrere deg bare for å si en ting du overhodet ikke kan bevise tyder på sinnsykt mye mindre i skallen enn de som selv velger å jobbe og slite for å få en sykt fet russetid.

Det er jo et år siden Alive nå, men jeg tror likevel hvis man spør dem at de syntes det var verdt det. Det handler jo bare om hva man vil prioritere pengene på. Hvis man har lyst til å bruke sine egene opptjente midler på tre uker så be my guest.

Og foresten, hvordan orkere folk å bry seg om de gutta, okei kanskje de har spurt pappa om penger og kanskje de har fått det. So what, ikke er det ditt liv, og man er egentlig bare missunelig (tror jeg), men klarer og gjemme det under å ytre meninger om at alle skal ha det like bra og bla bla som forøverig går inn det ene øret og ut det andre på de fleste.
Jeg sier bare en ting: jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvor mye asker/bærum, whatever folk bruker på russebuss ( altså det bryr meg midt opp i...). Bryr meg med andre ord, like mye som hvor mye naboen bruker på en ny bil. DE får no kaste vekk så masse penger de bare orker.
heh, husker da jeg var russ for et par år siden, da var målet vårt å bruke minst mulig penger, og ha mest mulig gøy... Kjøpte bil for 11000 kroner, fikk maling, sparkel, stål, dekk og felger gratis mot litt reklameplass på bilen. Hjemmelagd spoiler, anlegget var lånt fra litt her og der... Totalt budsjett på bilen: 11000 for bilen, pluss omregistreringsavgift(1500) og forsikring(6000).. 7 personer på bilen = under 3000 kroner pr person. Resten av sponsorpengene gikk til disel

Alt i alt, så hadde vi den styggeste bilen, men dog, den mest populære... "alle" ville komme og sitte på med oss og feste i vår bil, for vi var ikke så nøye med den stygge bilen vår. De andre bilene (i femtitusenkronersklassen og sånt) var de så redde for å få ødelagt, at det var umulige å hygge seg og finne på sprell i de bilene...
La dei bruke pengene sine, de som har peng:-) Skal jo være staslig på Tryvann/Kongeparken!