Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1278
Et par bilder jeg tok her om dagen.



30 sekunders lukkertid
f/8
Iso 200
bv: 18mm





Lommelykta som er brukt, er en 3xLED med oppladbare trippelA batterier for optimal lysskarphet og bevegelse.

Trykk på bildene for å se full scale.
Sist endret av OracIe; 11. oktober 2008 kl. 18:50.
Det første bildet fikk meg til å le, artig og originalt påfunn!
Jeg er desverre ingen god fotograf, så all kritikken jeg kan komme med nå er å anbefale deg å sladde skiltene dine neste gang
Sist endret av Lunicks; 11. oktober 2008 kl. 18:53.
kreativt
Sist endret av random16439; 11. oktober 2008 kl. 19:13.
Du har rørt en lommelykt over bildet mens det slapp inn lyset?^^
Det har jeg gjort vettu, Defqon. haha!
Jeg tror du kan finne mer interressante ting å 'tegne' rundt, enn bilen.

http://www.flickr.com/photos/lichtfaktor/page2/
Mye kreative folk der ja, nitrous
Er det noen som kort kan forklare meg hvordan jeg gjør dette med mitt kamera?Har forsåvidt ett canon EOS 350D.med vanlig 10-55 linse(tror jeg?)
På forhånd takk
Sitat av esbens
Er det noen som kort kan forklare meg hvordan jeg gjør dette med mitt kamera?Har forsåvidt ett canon EOS 350D.med vanlig 10-55 linse(tror jeg?)
På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Jeg vil vel anta at du setter kamera ditt på funksjonen TV hvor du kan stille lukkertiden. Derretter setter du kamera f.eks på et stativ (kjekt at det står støtt om natten og ved lange lukkertider) og stiller inn lukkertiden til f.eks 10sek eller 15sekunder eller så, det tester du deg fram til. Så springer du foran kamera og vifter med en lommelykt eller laserpenn eller hva som helst.

Prøv deg fram, på canonen din så er det enten TV eller M du skal ha på. M er jo masse mer innstillinger, men for å ta helt ok bilder trenger du bare stille på TV..
Sist endret av tafsern; 12. oktober 2008 kl. 12:51.
Thank you very much mr tafser..
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg er også fan av denne teknikken. Bra bilder begge to.

På det første bildet ser man veldig lite av bakgrunnen; den er blurret ut fordi du har stått i veien. Ta ett bilde der du ikke veiver og lime sammen? Eneste problemet jeg kan komme på er at det muligens blir vesentlig forksjell på belysning av bakgrunnen.