Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 894
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Hei!

Jeg skal gjøre en jobb til helgen der jeg skal redigere 6 filmer (det er i forbindelse med en blåtur) Men poenget mitt er at jeg trenger litt hjelp til musikkvalg...
Det eneste jeg vet er at det er 6 filmer, og at de er delt inn i 6 genrer...

Krim

Grøsser

Fjernsynskjøkken

IDOL

Sport

Komedie

Musikken må altså være veldig stereoptyp for genren siden jeg ikke vet noe som helst om handlingen før jeg setter meg ned å redigerer... Jeg har heller ikke mulighet til å skaffe musikken under redigeringen (da dette skjer på et hotell...)

Noen som har bra forslag her???
Jeg står spessielt fast på fjernsynskjøkken og komedie. Men alle råd blir tatt imot med STORT takk!
Blåtur.. er ikke det sånn derre speidergreie?
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Trådstarter
var vel egentlig ikke det jeg spurte om... men nei, det er teambuilding med jobben!
Komedie....prøver å tenke på sanger jeg forbinder med noe morsomt, og da er jo "the lion sleeps tonight", som blir brukt i "paringsscenen" i Ace Ventura noe jeg knekker sammen av når jeg hører etterpå. Men det spørs jo helt hvilken film du skal bruke den i, men mange med meg forbinder den med Ace Ventura og dermed latter.

Når det gjelder fjernsynskjøkken...Weird Al - Eat it?
Sport, Dire Straits - Walk of Life.
Blir alltid blid av å høre den.
Grøsser: Sjekk ut The Omen soundtracket. Ave Satani er en vinner.
Komedie: siden verken du eller jeg ikke vet hvordan selve filmen er så kan jeg jo kanskje anbefale Benny hill themen.
Ikke sikkert at denne passe akkurat til denne filmen, men er et forslag siden vi enda ikke vet hvordan selve filmen er som sagt
Sitat av Sigar
Grøsser: Sjekk ut The Omen soundtracket. Ave Satani er en vinner.
Vis hele sitatet...
The Omen - Ave Satani er ikke såå skummel....prøv å finn Gregorian - Ave Satani...nyinnspilling av den, den friker meg ut.
Synes den mister en del av stemningen jeg. Men gamle horrorfilmer har masse bra og passende musikk.
Du kunne ikke forklart litt mer som hva "ideen" rundt de forskjellige emnene er? Altså, hva som skal sje på de filmene i de forskjellige kategoriene? Jeg ville heller valgt musikk ut fra hva som skjer, skummelt musikk som "freaker deg ut" trenger ikke automagisk å passe til en klipp som kan være noe skummel.

f.eks, Dire Straights - Walk of life, greit nok at man føler seg gla av den og den kan passe til noen sportsgrener (kappgang maybe) men, er det snakk om en fotballklipp så kunne musikk med litt mere rytme falle mer i smak.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Trådstarter
Det er jo akkurat dette som er problemet... som jeg sa tidligere har jeg ikke peiling på hva de forskjellige filmene skal handle om.... bare sjanger....
Vel, da blir den første problemstillingen din å finne ut mere eksakt hva de er av, finne lete frem sanger som passer! Man lager ikke avis uten å ha artiklene først
Fjernsynskjøkkenet: Spanish flea - er det ikke den som ble brukt i fjernsynskjøkkenet i gamle dager?

Komedie: All slags musikk kan brukes, kommer an på humoren. Skal du ha låter med morsom tekst, foreslår jeg Cheech & Chong, King Missile...

Krim: Tom Waits har noen låter som kan passe...

Men å komme med forlag som dette er vel egentlig håpløst, da ingen av oss har sett filmene. Å sette musikk til film krever vel mer enn bare en sjanger..

Getlonewolf: spiedere drar sikkert på blåtur de også, men konseptet blåtur er når noen arrangerer en tur og de øvrige deltakerne ikke vet hvor de skal før de er der. Dette konseptet er vel egnet for både speidere, tryllekunstnere, spedalske og ellers alle andre!
krim: jimmy smith - the cat, låt som sier "follow that car!" i mine ører hvertfall
eventuelt jimmy smith & wes montgomery - night train, passer til mord på orientekspressen ellerno.

grøsser: goblin - suspiria

sport: kanskje det kunne passet med noe surf, eller punk? men det er litt risky bisniss, tror du bør ha et par låter klare her.

komedie (eller grøsser): tiny tim - tip toe thru the tulips (jeg har aldri sett hvor mange t-er det er før. wow!), eller the other side.