Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1496
Hei

Jeg ripa opp en parkert bil i dag, ganske ny og pen.
Blir forsikringssak av greia.

Så lurer helt enkelt på om jeg får dekka skaden på min bil i samma slengen?

Poster under etikk da jeg tok den etiske besluttningen og kontakte bileieren, selv om jeg fint kunna kommet meg unna med det.
Har du kasko og velger å ta den på kaskoen vil du kunne få dekket skaden på din egen bil mot en egenandel. Hvis ikke, så vil du nok ikke få dekket den. Avhengig av skadene og din egen økonomi lønner det seg ofte å betale for små skader selv.
Har du fullkasko, delkasko eller ansvar? Hvilket forsikringsselskap?
Kong Neptun!
Mötley Crüe's Avatar
Trådstarter
Har full kasko fra Gjensidige. Er ikke snakk om veldig liten skade, bakskjerm må rettes opp, og støtfanger bak må nok byttes på den andre bilen, min er ikke så skadet, men skal det tas på forsikringa så er det vel like greit å få tatt min i slengen.
Sist endret av Mötley Crüe; 19. september 2015 kl. 19:42.
Ja tar du skaden på den andre bilen på ansvarsforsikringa vil du vel miste ca 20% i bonus, bruker du deretter kaskoen må du vel legge til egenandelen. Isåfall kan det jo være verdt det.
Kong Neptun!
Mötley Crüe's Avatar
Trådstarter
Takker for det.

Ha en videre god helg
Jeg vil bare si at jeg synes det er utrolig kjekt å lese at du tok kontakt med eieren av bilen og ordnet opp. Det står det helt tullete mye respekt av. Ikke engang Jens Stoltenberg gjore det du gjorde.

Fikk selv en skade på parkeringsplass ganske nylig. Takstert til 20k. Gjerningsperson gjorde seg ikke til kjenne. Du er et bra menneske og jeg håper du vinner i karmalotteriet for det har du fortjent.
Kong Neptun!
Mötley Crüe's Avatar
Trådstarter
Takk for det.

Skal jeg være helt ærlig så dro jeg fra stedet i panikk. Men fikk samla meg og dro tilbake. Så det ordnet seg til slutt.
Kunne flere vært som deg, Mötley Crüe! Kudos!