Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 1758
Hvor mye tror dere jeg kan få for denne pcen?
Er ca 6-9mnd gammel.( Kjøpte delene spredt ut over)

Kabinett: Coolermaster HAF-932
Skjermkort: PowerColor Radeon HD 6950 2GB GDDR5
Prosessor: Intel® Core i7-2600K
RAM: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 16GB KIT CL9
SSD: OCZ SSD Agility 3 Series 2,5" 90GB
Hovedkort: MSI Z68A-GD80 (Gen3), Socket-1155 (en helt lik, men ikke akkuratt den)

Betalte selv ca 10k for den, og håper og få vertfall 8k fra en eller annen på finn.no
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Kan si det såpass at du IKKE får 8k for det der.

Jeg personlig hadde ikke gitt mer enn 4k.
Sitat av kribw Vis innlegg
Kan si det såpass at du IKKE får 8k for det der.

Jeg personlig hadde ikke gitt mer enn 4k.
Vis hele sitatet...
4k? Er du seriøs?
4k synes jeg var i underkant lite. Men kanskje 5-6k?
Tenkte kansje den var verdt 6-7k og at jeg kansje kan få 8k fra en eller annen noob som nettopp har hatt konf.
4-5k, og det er max
Kan ikke skjønne hvordan dere kan si det!
Pcen er ikke gammel, og den er jo rimlig up 2 date og drar alt!
Sant som du sier, men så fort elektronikk er brukt synker det helt perverst i pris.
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Tenkte kansje den var verdt 6-7k og at jeg kansje kan få 8k fra en eller annen noob som nettopp har hatt konf.
Vis hele sitatet...
Klin masse lys på den, og si at den drar alle spill på ultra

Da får du sikkert 15k på finn...
Sitat av hateitsomuch Vis innlegg
Klin masse lys på den, og si at den drar alle spill på ultra

Da får du sikkert 15k på finn...
Vis hele sitatet...
Den har faktisk dradd alt jeg har prøvd på ultra ;p
Hmm ville nok ha gitt den for rundt 5-6k.
i det du tar på maskinen halveres prisen, og etterhvert som du bruker den synker det fort. Etter et halvt år kan man sjeldent forvente mer enn 1/3 av prisen. Kanskje rundt halv pris fra folk som ikke har peiling og for mye penger å brenne av.
Var klar over at de sank mye, men ikke så mye!
Tror jeg hiver i noe j***** med lys og hiver den ut på finn.no til 10k jeg
Jeg har kjøpt flere ting brukt av folk, også brukt det en stund og solgt det for mer enn jeg selv kjøpte det. Alt kommer ann på hvordan du presanterer og overbeviser dem
På finn så får du den lett for 8k om du har et kabinett med lys og skriver KRAFTIG gaming PC!!!

4k? .... om du formaterer alle hardiskene og gjør den som ny, ville jeg kjøpt den for 7k
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Hvis man skulle kjøpt det samme oppsettet idag ville det kommet på ca. 9000kr. (Forutsatt at du har en OK PSU og HDD) Ved bruktsalg kan man regne med å få 50-60% av nypris hvis komponentene er noenlunde up to date. Verdien på oppsettet ditt ligger mao. ikke på mer enn 4-5000kr. Jeg kunne nok startet på 6500kr med rom for pruting uten at samvittigheten min hadde plaget meg så alt for mye.
Sist endret av 83leo; 7. juni 2012 kl. 16:37.
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Den har faktisk dradd alt jeg har prøvd på ultra ;p
Vis hele sitatet...
Tviler jeg på, med mindre du gamer RuneScape.


Du får kansje 6k for den.
Sitat av jugax Vis innlegg
Tviler jeg på, med mindre du gamer RuneScape.


Du får kansje 6k for den.
Vis hele sitatet...
Kjørte MW3 og BF3 som er det tyngste jeg har prøvd på høyest uten lagg
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Kjørte MW3 og BF3 som er det tyngste jeg har prøvd på høyest uten lagg
Vis hele sitatet...
Unødvendig å juge.

Kilde: http://www.techspot.com/review/458-b...nce/page3.html

MW3 er ikke tungt. craptopen min med HD540V drar det på high med fin fin FPS. (kan droppe litt, men er fortsatt et skjermkort med 512mb ram og er basert på HD 4500)


Utifra den testen så hadde de imellom 37 og 29 FPS. Det er absolutt store mengder lagg! Man kan ikke si skjermkortet klarer BF3 i ultra uten lagg før den holder stabile 60FPS i 1080P. Og da mener jeg online, ikke singleplayer. Det er ihvertfall normen blant gamere. Og du er tydeligvis det.

Som du ser, så klarer ikke HD6970 det heller.
Du fortjener ikke noe annet en at pcn din brenner opp. Hater trolls.

Trykk på bildet under denne teksten for å se resultatene.

http://bildr.no/thumb/1199622.jpeg
Sist endret av hateitsomuch; 8. juni 2012 kl. 02:53.
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Kjørte MW3 og BF3 som er det tyngste jeg har prøvd på høyest uten lagg
Vis hele sitatet...
Da har nok du et annet syn på lagg en mange andre. Vet du hvor mye FPS du har i BF3 på ultra? Mitt 6970 drar det på rundt 40-50 FPS. Helt laggfritt er 60 FPS.

EDIT: Ninja
Sist endret av Eplekjekk; 8. juni 2012 kl. 02:52.
Sitat av hateitsomuch Vis innlegg
Unødvendig å juge.

Kilde: http://www.techspot.com/review/458-b...nce/page3.html

MW3 er ikke tungt. craptopen min med HD540V drar det på high med fin fin FPS. (kan droppe litt, men er fortsatt et skjermkort med 512mb ram og er basert på HD 4500)


Utifra den testen så hadde de imellom 37 og 29 FPS. Det er absolutt store mengder lagg! Man kan ikke si skjermkortet klarer BF3 i ultra uten lagg før den holder stabile 60FPS i 1080P. Og da mener jeg online, ikke singleplayer.
Som du ser, så klarer ikke HD6970 det heller.
Du fortjener ikke noe annet en at pcn din brenner opp. Hater trolls.

http://static.techspot.com/articles-info/458/bench/1920_Ultra.png
Vis hele sitatet...
Da tror jeg at jeg har drete meg på draget og forvekslet bf3 med ett annet spill jeg har prøvd den på
Er ikke dere jeg skal selge den til, så prøver ikke og lure dere
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Da tror jeg at jeg har drete meg på draget og forvekslet bf3 med ett annet spill jeg har prøvd den på
Er ikke dere jeg skal selge den til, så prøver ikke og lure dere
Vis hele sitatet...
Det er noe helt annet. Likevel, jeg forstår ikke helt hvordan du kan ta feil av BF3? Det er et ganske unikt spill... (Ift. andre FPS om dagen, og Frostbite 2 som spiser opp GPU'ene din omtrent.)

Edit: Jeg lagde thumbnail. Hvorfor ble bildet så stort når han quotet? o.O
Sist endret av hateitsomuch; 8. juni 2012 kl. 02:57.
Sitat av hateitsomuch Vis innlegg
Det er noe helt annet. Likevel, jeg forstår ikke helt hvordan du kan ta feil av BF3? Det er et ganske unikt spill... (Ift. andre FPS om dagen, og Frostbite 2 som spiser opp GPU'ene din omtrent.)

Edit: Jeg lagde thumbnail. Hvorfor ble bildet så stort når han quotet? o.O
Vis hele sitatet...
Prøvde bare spill på den i starten når jeg fekk den, syntes og huske at jeg prøvde BF3 på den, men var sikkert noe annet
5k, hilsen en som kjøper og selger pcn sin èn gang i året.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Se her:
http://bildr.no/thumb/1199633.jpeg

Jeg vil tro at om du bruker prisguide i tillegg, så kan du spare minst 1.500,-.
Det vil si at denne pcen er verdt ca 8k splitter ny i dag. Så om du da tar med at utstyret faktisk er brukt, god sjans for mindre feil, så kan du sikkert også senke denne prisen med en 30%, noe som ender opp på 5600,-.
Right on the money for alle andre som har sagt en pris mellom 4-6.000 kroner.

Har har for ordens skyld lagt inn PSU i handlekurven, slik at den inneholder alle nødvendige deler for å fungere.
Sist endret av Kekurikekaka; 8. juni 2012 kl. 07:25.
Selv om mange her sier rundt 4-5k, tror jeg nok ikke du vil ha problemer med å få 6-7k for det på finn.
Sist endret av Grix; 8. juni 2012 kl. 07:56.
Sitat av kribw Vis innlegg
Kan si det såpass at du IKKE får 8k for det der.

Jeg personlig hadde ikke gitt mer enn 4k.
Vis hele sitatet...
4000 er da litt lite, jeg ville ha gitt opp til 6-7000, spørs tilstanden til pc-en da!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Personlig ville jeg sagt 4-6k, men 6-7k på finn

Lykke tel.
Enig i ca 6000,- får du nok for den. 4k er et røverkjøp isåfall, og latterlig billig.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Enig i ca 6000,- får du nok for den. 4k er et røverkjøp isåfall, og latterlig billig.
Vis hele sitatet...
4k om maskinen er i en urenset tilstand (dvs. at den har støv og slikt i/på seg, noe som ikke gjør den meget fin for gjensalg.

Om du gidder TS burde du rense maskina, alltid kjipt å få en støvjækel i posten...
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
4k om maskinen er i en urenset tilstand (dvs. at den har støv og slikt i/på seg, noe som ikke gjør den meget fin for gjensalg.

Om du gidder TS burde du rense maskina, alltid kjipt å få en støvjækel i posten...
Vis hele sitatet...
hahahahaha! årets

Fra spøk til revolver. 6k for en maskin som tygger og spytter ut alt av tyngre spill pr idag er en god pris.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Den tygger kanskje over det meste av tunge spill per idag, men ikke uten betydelige tannsmerter. Dessuten er det ikke et godt kjøp hvis man er ute etter en ren spill-PC pga. i7 2600k og forsåvidt RAM-mengden.

Til 7-8000kr får man en splitter ny maskin som er like god til spill så hvorfor betale 6000kr for en brukt maskin som man dessuten aldri vet hvordan er behandlet? Det er sikkert de som blir fristet av i7, 16GB RAM og HAF932 med røde lys, men 6000kr for denne maskinen er ingen god pris.