Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 6196
Vet at det er ulovelig å selge steroider, men er det ulovelig å kjøpe også? Hørte at det ikke var ulovelig å ha det da. Noen som vet?
Det er ulovlig både å kjøpe og å selge steroider, men ikke å bruke de.
Sitat av Pje Vis innlegg
Det er ulovlig både å kjøpe og å selge steroider, men ikke å bruke de.
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt det er ulovlig og selge men ikke bruke
Har fått greie på det nå. Aldri noen som har blitt straffet for å kjøpe små mengder så lenge det er til eget bruk. Hadde jeg derimot kjøpt i store mengder hadde det vært noe annet. Skal bare slette smsene fra selgeren så går alt bra
SÅ med andre ord hvis du blir tatt for det på en eventuel urinprøve så kommer det ikke til og skje noe?
Jo viss treningsentret, du trener på har kontrakt med anti-doping Norge ellerno så jo.
Lovlig å bruke, lov å oppbevare til eget bruk men ikke selge eller kjøpe eller innføre i landet. Dersom du har signert avtale med treningsenteret og blir busta så blir du vel kastet ut ville jeg tro?
Straffeloven, §162b sier dette

"Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler fastsatt av Kongen er ansett som dopingmiddel, straffes for dopingforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år. Grov dopingforbrytelse straffes med fengsel inntil 6 år. Ved avgjørelsen av om overtredelsen er grov, skal det særlig legges vekt på hva slags stoff det gjelder, kvantumet og overtredelsens karakter. Uaktsom dopingforbrytelse straffes med bøter eller med fengsel inntil 2 år. Medvirkning til dopingforbrytelse, eller til bruk av dopingmiddel som nevnt i første ledd, straffes som bestemt ellers i denne paragrafen.

Hva besittelse angår er dette satt til 4gram steroider - 4000 mg.
Kilde: http://www.domstol.no/DAtemplates/Ar...epslanguage=NO


Hva testing for steroider angår, må private treningssentre ha konsesjon fra Datatilsynet til å gjennomføre slike tester, samt en egenerklæring fra medlemmene der de går med på dette.
Er du tilsluttet et idrettslag som videre er tilsluttet Norges Idrettsforbund, gjelder NIFs regler - og her er det en egen seksjon om doping - og som gjør at de kan dopingteste deg.
www.nif.no
Hei

Jeg har sett på dopinglista og legemiddellisten etter stoffet "oxandrolone"
Dette stoffet finnes i et veksthormon som kalles jintropin hgh.

siden dette stoffet ikke står på noen av listene, er det vel lovlig å impotere dette??

ahh
er brukt som et legemiddel for personer som har HIV, noen som vet vilket preperat det er?
greier ikke finne det på legemiddel listen?

Hvis det er registrert som et legemiddel, er det vel lovlig å bestille fra EØS området?
Så lenge det ikke er et A preperar da, eller på doping lista.
Sist endret av phyton; 8. mars 2009 kl. 03:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du må lese en gang til

"...
oksabolon
oksandrolon
oksilofrin
...
"
du har lov til å oppbevare opp til 4 gram AAS. Salg/kjøp er ulovlig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Treningssentere har ikke tilgang til å dopteste medlemmene sine. De har ikke lov til å ha det som kontraktsvilkår at medlemmet plikter å avgi urinprøve eller lignende. Man kan således heller ikke bli utvist fra treningssenteret for bruk av doping.

Kilde: http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=234
på trening senterer som SATS, Elixia osv. tror jeg man skriver under på at man går med på dopingtest
Det er uansett ikke lov.
Sitat av pIRq Vis innlegg
på trening senterer som SATS, Elixia osv. tror jeg man skriver under på at man går med på dopingtest
Vis hele sitatet...
Hvis du leser linken til ninjatriks, eventuelt blar helt ned på den så satt Markedsrådet en stopper for det.
Trådstarter
Sitat av pIRq Vis innlegg
på trening senterer som SATS, Elixia osv. tror jeg man skriver under på at man går med på dopingtest
Vis hele sitatet...
Har du vært på Elixia Hamar så ser du at dette umulig kan være tilfelle
din røver
Zeco's Avatar
Sitat av ninjatriks Vis innlegg
Det er uansett ikke lov.
Vis hele sitatet...
Hvis du skriver under, og godtar å bli dopingtestet, er det jo selvfølgelig lov.
Om det er bare politiet som har lov til å ta den, er jeg ikke helt sikker på.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
nei, de kan ta testen selv.
det er ikke ulovlig å bruke og å ha i kroppen, men du har et forklaringsproblem mtp. hvor du fikk tak i stoffet fra.

det eneste som skjer ved et positivt resultat fra prøven, er at du ikke får lov å trene på treningssenteret mer.
Trådstarter
Sitat av somnium Vis innlegg
nei, de kan ta testen selv.
det er ikke ulovlig å bruke og å ha i kroppen, men du har et forklaringsproblem mtp. hvor du fikk tak i stoffet fra.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke har veldig store mengder (for videresalg) så er det ingen som bryr seg.

Sitat av phyton Vis innlegg
Hei

Jeg har sett på dopinglista og legemiddellisten etter stoffet "oxandrolone"
Dette stoffet finnes i et veksthormon som kalles jintropin hgh.

siden dette stoffet ikke står på noen av listene, er det vel lovlig å impotere dette??

ahh
er brukt som et legemiddel for personer som har HIV, noen som vet vilket preperat det er?
greier ikke finne det på legemiddel listen?

Hvis det er registrert som et legemiddel, er det vel lovlig å bestille fra EØS området?
Så lenge det ikke er et A preperar da, eller på doping lista.
Vis hele sitatet...
Det har ikke noe med veksthormon å gjøre det er et anabolt steroid kalt anavar, et høyanabolt og lavanadrogent oralt steroid. Bra steroid, blandt de dyreste i bruk. Dyrest av alle oraler.

Har selv blitt fratatt og bøtelagt for besittelse av mengder steroider over 4000 g. Husker ikke mengden, men det var kun kuren min. Boten lød på 5000.
Sist endret av InTrance; 31. mars 2009 kl. 21:32.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av InTrance Vis innlegg
Har selv blitt fratatt og bøtelagt for besittelse av mengder steroider over 4000 g. Husker ikke mengden, men det var kun kuren min. Boten lød på 5000.
Vis hele sitatet...
4kg med piller? eller væske? i alle dager er det slags kur du går på?
Mye tåkeprat her.

1. Bruk av doping er ikke ulovlig i norge. (Om du er idrettsutøver og tilknyttet til et forbund står du naturligvis til ansvar overfor dem. Mange treningssentre er tilknyttet til Norges Treningssenterforbund, men de har altså likevel ikke anledning til å dopteste vanlige trimfolk.)

2. Treningssentre har ikke adgang til å dopingteste sine medlemmer. (Ref. http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=234)

3. Politiet kan ikke straffe/bøtelegge deg for bruk av dopingmidler. Naturligvis så tester de ikke folk for dette heller.
Sitat av somnium Vis innlegg
4kg med piller? eller væske? i alle dager er det slags kur du går på?
Vis hele sitatet...
Mente klart 4000mg. Fordelt over både orale og injeksjonsløsninger.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av InTrance Vis innlegg
Mente klart 4000mg. Fordelt over både orale og injeksjonsløsninger.
Vis hele sitatet...
det burde jeg skjønt, var nok litt trøtt
Sitat av Carlsberg Vis innlegg
Har du vært på Elixia Hamar så ser du at dette umulig kan være tilfelle
Vis hele sitatet...
ikke bare elixia.. hvis du går forbi exhale ved posthuset i sentrum så er det noen svææære folk der som jeg ikke tror har helt rent mel i posen
Private kjeder har i utgangspunktet lov til å gjøre hva de vil, så sant det ikke er diskriminering.
Nekter du å gå med på avtalevilkårene (som i dette tilfellet er å signere en kontrakt der du sier deg villig til å avlegge eventuell dopingprøve), kan de utestenge deg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som vet hva en eventuel straff / henlegelse , vil bli for og bestille en kur over nettet.
Og hvor stor sjangs er det at det kommer frem og ikke blir stoppet på veien, tenker da på sider som buysteroids.com om noen har no erfaringer på det
BLir ikke pikken mindre eller ballene vis man boler seg a ?

Hvorfor gjør folk det da ?
http://www.steroider.net/index.php?o...=104&Itemid=28

På den siden der kan du lese om noen av de bivirkningene man kan oppleve hvis man tar steroider. Testiklene kan krympe og hos gutter som ikke har kommet inn i puberteten enda, så kan størrelsen på penis øke. Man kan også bli impotent og andre mer alvorlige bivirkninger.
Sitat av cas Vis innlegg
Private kjeder har i utgangspunktet lov til å gjøre hva de vil, så sant det ikke er diskriminering.
Nekter du å gå med på avtalevilkårene (som i dette tilfellet er å signere en kontrakt der du sier deg villig til å avlegge eventuell dopingprøve), kan de utestenge deg.
Vis hele sitatet...
Nei de har ikke lov til å heve seg over norsk lov.

For å si det sånn - de KAN nekte deg å melde deg inn hvis du ikke skriver under på dopingavtalen, men da vil de miste konsesjonen for å drive med disse kontraktene. Datatilsynet har gjort det klinkende klart at disse testene skal foregår frivillig, ingen skal tvinges til noe som helst.
Skjønner?
Dette er en problemstilling som ikke fungerer i praksis. Dessuten så vet "cas" veldig godt hva han snakker om.

Til og med når man ikke har undertegnet noen avtale kan ADN (Antidoping Norge) lage et helvete for deg dersom du nekter å ta en dopingtest på gymmet dersom de spør om det.
ADN er til syvende og sist organet som velger om man skal utestenge deg fra det aktuelle treningslokalet eller ikke.

Ser at det er litt spekulasjoner rundt det med mindre testikler og mindre kjønnsorgan ved bruk av steroider.
Dersom brukeren ikke er en prepubertal valp så vil kun testiklene minke litt i diameter et par uker etter kurstart. Dette vil vedvare helt til egenproduksjonen av testosteron er på vanlig nivå igjen.

Dette skjer somregel innen en måned etter kurslutt. (avhengig av PCT)
Sist endret av Knask; 8. juni 2009 kl. 01:15.
Siden mange sitter og vet masse uten å vise til noe som helst så skal jeg gjøre det. Har også en kopi (pdf) av en sak der spenst ble meldt inn til datatilsynet da en person ble tvunget til å skrive under på dopingavtale. Resultatet var at Datatilsynet krevde en redegjørelse og spenst la seg flate og beklagde hele greia.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...fold/1.6148139
"Etter det NRK kjenner til skal flere personer ha blitt tvunget til å skrive under på en dopingkontrollavtale for å tegne et medlemskap på treningssenteret.

Kim Stian Olsen i lederteamet ved treningssenteret Spenst mener dette er beklagelig, og sier at det ikke er praksis på treningssenteret. Informasjonssjef i Datatilsynet Ove Skåra, poengterer at en dopingtestavtale er frivillig å skrive under på.

Dersom personer blir tvunget til å skrive under på en slik avtale kan det få konsekvenser for treningssenteret, sier Skåra"
http://www.markedsradet.no/article.a...7&parent_id=28
http://www.datatilsynet.no/templates/Page____1553.aspx