Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 14469
Jeg er en gutt på 16 som for første gang drakk sist helg. Drakk 3 Rusbrus som hadde
4.7% vol. (Smirnoff Ice). Er dette nok til å gjøre meg sikkelig full? Følte liksom ikke det ga så veldig stor effekt. Er sånn mellomstor, ca. 65kg.

Det bør kanskje nevnes at jeg spiste middag så og si rett før jeg drakk.

Takker for alle svar!
Begynn med å drikk sakte du... en rusbrus i pr 20minutt...:
Tipper at du kjenner det etter 6 stk....
3 rusbrus, det holder ikke til hul-tanna engang :P
Du må ha mange-mange rusbrus får å bli skikkelig full.
Drakk alle på under en time forresten. Hvorfor drikke sakte? :O

Sitat av Noaidi
3 rusbrus, det holder ikke til hul-tanna engang :P
Du må ha mange-mange rusbrus får å bli skikkelig full.
Vis hele sitatet...
Hva i all verden skal hul-tanna bety? :P
Spørs selvsagt på om en spiser først. Og om hvor sulten en er før en starter å drikke. Og hvor hyper en er. Og jeg personlig ville ikke anbefalt deg rusbrus å drikke deg full på. Jeg blir ihverfall kvalm av såpass mye.
(Og vær så snill, ikke bli en av de som blir drittsekk når de er fulle. Så hadde du gjort resten av verden en stor tjeneste)... Nyt alkoholen forsvarlig
Bare et "ordtak".. kom ikke på det riktige orde for det... men du skjønner sikkert?
Men når du blir SKIKKELIG full. da merker du det! hehe. er ikke no tvil om det
Er alle her på forumet veldig "hardcore" eller noe sånt? :P Jeg har liksom hørt om mange som drikker seg full på rusbrus.. men kanskje d bare er BS
Tja, rundt 2 flasker kalinka 22 og en sixpack halvliterere (i den rekkefølgen) pleier å få meg i akkurat passe godform
Sitat av Knutulf
Er alle her på forumet veldig "hardcore" eller noe sånt? :P Jeg har liksom hørt om mange som drikker seg full på rusbrus.. men kanskje d bare er BS
Vis hele sitatet...
det er jo selvfølgelig mulig å drikke seg full på rusbrus, men jeg tror nok
du trenger litt fler enn tre stykker
Jeg er selv ny innen fenomenet "å drikke". Jeg vil ikke anbefale deg å drikke deg full på rusbrus. Begynn kanskje med en, og fortsett med noen gode øl. Ta det rolig og kos deg, det er ikke om å gjøre å være mest kokko men å ha det fint. Bare noe forbanna tøys å drikke så mye som mulig så fort som mulig så lenge som mulig til man sovner.

Forøvrig har jeg testet Syko 16 sin oppskrift - Den er meget fin.
leste en plass (tror det var her på nFF) at hvis kroppen ikke var vant til alkohol, kunne den ta stor skade av det hvis du starta veldig "brått på" liksom. 3 Rusbrus er en mild start ikke sant? =D

*edit - Hvor lang tid tar det forresten til alkoholen er sånn noenlunde ute av blodet? Sånn at det er mulig å komme hjem og gå i seng, uten å falle eller "avsløre" at du har vært skikkelig dritings ovenfor foreldrene?
Sist endret av Knutulf; 11. september 2006 kl. 21:46.
Bare ikke gjør samme feil som mange andre og tro at du tåler masse sprit

NEI 3 rusbrus er ikke nok til å gjøre deg ordentlig full nei. trenger nok litt mer.
kjøp deg en six-pack og drikk den i et tempo du syns er passe, ikke fr fort eller for sakte
Sist endret av sauistorby; 11. september 2006 kl. 21:47.
Drikker du deg full på KUN rusbrus vil jeg tro du blir kvalm. mye sukker og drit. men et par rus brus på starten er fint. kjenner omtrent ikke alkohol smaken så fine og kose seg på. Alternativt: hølje.
så kan du ta deg noen øl har du så har du litt sprit liggende så blann det ut med Swepps f.eks
Da blir du nok fin.
Vil du bli fort på et blunk kan du jo hølje halv liter sprit da
Gjorde jeg sist. Men kvelden ente ikke så bra som jeg håpet :P
Sitat av Knutulf
Drakk alle på under en time forresten. Hvorfor drikke sakte? :O
Vis hele sitatet...
Jeg sa du kan drikke 6 stk... ca 20 min pr stk.... er vel omtrent det samme som 3stk på en time det...

Alkoholen har en tendens til å plutselig smelle i hodet/kroppen om man drikker fort, da er det vanskelig å begrense hvor full man blir, og det er lett å bli FOR full.
I vertfall når man ikke vet helt hvor grensen går....
ok, takker t33zr Skal huske det!
viss du ikke liker øl, så kjøp deg heller litt sprit å bland deg svake drammer. Du må vende deg til rusen, ikke bare drikk for å bli full. Aldri nå digg første gangene uansett det
Husker da hvertfall at jeg syntes det var digg første gang

Foreslår du kjøper deg litt sprit jeg.. trenger ikke nødvendig vis ta med deg alt heller, så må du kjenner selv på hvordan formen blir. Drikk sagte.. bruke 15 på et glass ca. Bland med litt sprit og litt masse battery..
Jeg kan si at jeg ikke tåler så veldig mye alkohol, men det har vel med at jeg drikker veldig sjeldent. Etter 4-5 0,5l Carlsberg så begynner jeg å føle meg brisen, 10 til så er jeg drita full. Er det lite? Oo
Jeg veier også 65kg, dog jeg er ganske høy. Pleier og bli akkurat passe hvis jeg sper 6 pære cider utover kvelden! Jeg blir langt ifra pærefull, men bare god, brisen og i et sykt godt humør Er litt drit at jeg bare drikker cider da. Koster 26 per flaske, men jeg brekker meg av øl. Kjøper alltid med en øl på siden av ciderne bare for å prøve å vende meg til det.. En ting er bedre med cider i hvert fall! Du får MYE bedre ånde enn øl! Og pisset ditt lukter ikke bajsmarinert monkelus med dangelbær..

Lundern: Nja.. Jeg kjenner jo folk som gjerne vil bøtte innpå en halvliter 40% før de begynner å bli fulle, men så er ikke det normalt

Glemte forresten å si at det har MYE å si om du spiser først! Og hvis du spiser 1-3 råe egg før du skal på fylla kan du bare glemme å bli dritings! Det skal vertfall MYE til..
Sist endret av hedningen; 11. september 2006 kl. 22:12.
Sitat av syko16
Tja, rundt 2 flasker kalinka 22 og en sixpack halvliterere (i den rekkefølgen) pleier å få meg i akkurat passe godform
Vis hele sitatet...
Gud så bullshit! Om du hadde veid 90 kilo hadde promillen din vært rundt 4,5. Du vill vært død.
Trådstarter: Kjøp en sixpack med øl/rusbrus, ta det du liker best (ca samme alkoholinnhold) er du uerfaren holder det som regel i massevis.
Sitat av Sot-Jo
Gud så bullshit! Om du hadde veid 90 kilo hadde promillen din vært rundt 4,5. Du vill vært død.
Trådstarter: Kjøp en sixpack med øl/rusbrus, ta det du liker best (ca samme alkoholinnhold) er du uerfaren holder det som regel i massevis.
Vis hele sitatet...
JEg vil se din utregning for 4,5 promille.
Sist endret av Golder; 11. september 2006 kl. 22:39.
Sitat av Sot-Jo
Gud så bullshit! Om du hadde veid 90 kilo hadde promillen din vært rundt 4,5. Du vill vært død.
Trådstarter: Kjøp en sixpack med øl/rusbrus, ta det du liker best (ca samme alkoholinnhold) er du uerfaren holder det som regel i massevis.
Vis hele sitatet...
før når jeg var yngre (!) så kunne jeg drikke 20 tuborg på en kveld uten å dø for å si det sånn.. 12 kalinka var vanelig når jeg var på fjortissfylla. for å si det sånn kommer helt ann på dagsformen.. noen ganger blir jeg litt over brisen av 12 øl, andre ganger kanon..

(edit) glemte antall
Sist endret av Mathias666; 11. september 2006 kl. 22:37.
Lundern, er ikke lite det. Sånn akkurat passe. Er selv 70kg og pleier å drikke 7dl +/- viking.. vet ikke hvor mangen øl det tilsvarer jeg, men blir vel kanskje noe i nærheten?
Veide omtrent d samme som deg da eg begynte å drikke, og rundt 6 rusbrus pleide å være helt perfekt. Da ble eg brisen og fin, og kunne oppføre meg fint når eg kom hjem.

Til Sot-Jo:
Går fint an å drikke så mye! Har en kamerat som begynte på sin tredje helflaske en gang vi var på fest, men dette var da en lang kveld.
Sitat av hedning*
Glemte forresten å si at det har MYE å si om du spiser først! Og hvis du spiser 1-3 råe egg før du skal på fylla kan du bare glemme å bli dritings! Det skal vertfall MYE til..
Vis hele sitatet...
Får droppe de 3 råe eggene jeg pleier å ta før festen neste gang da...
Ouch, ser sannelig ut som jeg dreit meg ut da, og jeg som var så krass og skråsikker. Tilgi! :P Er det snakk om to helflasker med kalinka22 og seks øl antar jeg det er ganske mye alikevel.(?)
Sist endret av Sot-Jo; 11. september 2006 kl. 23:18.
Du skal passe deg når du eter egg for å "ikke bli full". Om du drikker i god tro om at du rett og slett ikke blir full fordi du har spist egg, bør du ihvertfall pelle deg til sengs før eggene er fordøyd!

Jeg har ikke testet det, men har ihvertfall hørt at det smeller godt i skolten om egge-"forsvaret" ditt forsvinner under en sånn kule.
hvis du vil bli snytt som det kalles, så er det bare å shotte litt brennvin.. 4-5 ganger så er du godt i siget
Husker godt de første gangene jeg drakk at 6 pils holdt i massevis (ihvertfall til å tro at jeg var full).
Som sagt tidligere, du føler godt når du er ordentlig full. Smak deg fram og finn din grense, du kommer garantert til å ende på stup fylla med hodet godt plantet i do mang en gang før du finner din "limit".

Pass på deg selv, når kroppen din sier stopp bør du stoppe.
Når du har drukket litt, og føler at "dette var fett, nå er jeg glad og full", det er da bør du stoppe å drikke. Du har allerede drukket mer enn kroppen har absorbert, det er ennå litt alkohol som er på vei ut i blodet, og du kommer til å bli litt fullere selv om du stopper å drikke ved dette punktet. Fortsetter du, blir du dårlig og kaster opp. Det er ikke slik at det blir mer gøy jo mer du drikker, du når et punkt og så blir det plutselig veldig lite gøy.

(ikke det at du kommer til å høre på dette da, du kommer til å drikke til du spyr mange mange mange ganger uansett hva folk sier)
hoff.. man får jo sukkersyka før man blir full hvis man drikker rusbrus
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Ja, som DonTomaso sier så er ikke kroppen helt ferdig med og registrere all alkoholen du har inntatt. Det tar vel ca. 3 timer før du er på "topp". Da er du på full promille og enten over en toalettskål, badekar, bøtte, en seng eller lignende med middagen du nettopp spiste på deg og alt annet Gjør som de fleste anbefaler her. Kjøp litt, drikk litt, kjenn ann formen. Øk med 1-2 flasker neste gang. Det kommer også en del ann på hva du har spist i forveien da. Brødmat har jeg hørt skal absorbere en del alkohol.
Jeg for min del klarer meg fint med 2-3 øl og en 0.7 flaske med sprit. Da er formen min fin Mer enn dette, og kvelden går rett til helvette.
Var på fylla første gang som tretten-åring. og trengte 6pils og da blei rett og slett dritings.. ihvertfall psyken min gjorde at jeg ble det,uansett kroppen min sa nei og tålte ikke mer.

Idag 21år. sleng på 10-12 halvlitere pluss noen shots med reint brennvin så er jeg fin.
Kroppen må du bare la utvikle seg og føle deg fram til hvor mye du egentlig tåler. fordøyings systemet i kroppen din har noe å si, hva du veier, hvor høy du er, hvordan psyken din for alkohol er.

Mye som spiller inn, Alkohol er en vanesak, rett og slett.
Sitat av Knutulf
Er alle her på forumet veldig "hardcore" eller noe sånt? :P Jeg har liksom hørt om mange som drikker seg full på rusbrus.. men kanskje d bare er BS
Vis hele sitatet...
Ingen som har sagt du ikke kan bli full av rusbrus da.. Men 3 stykker er uansett for lite!
3 pils hadde gjort akuratt like liten (eller enda mindre) nytte. Folk tåler forskjellig men ingen greier seg med under 6 pils/rusbrus..
Og som Bob Saget sier, det hender folk blir full av under 6 stk, men da er det bare mer eller mindre bevisst skuespill så full er vel kanskje ikke rette ordet likevel..
Sist endret av Juno; 12. september 2006 kl. 03:35.
Kjøp 3 munkholm øl! Da lover jeg du blir KANON :P
Sitat av Robin1705
Kjøp 3 munkholm øl! Da lover jeg du blir KANON :P
Vis hele sitatet...
Nå drite du deg ut! Det MÅ faktisk 4 munkholm og 1 clausthaler til for at man skal begynne å merke noe! Dæven, ungdommen nå til dags...
Hmm.. Jeg kan ikke noe for at jeg ikke tåler så mye
Ellers pleier jeg selv å blande meg litt Gøy saft og Vann til slutt hiver jeg opp i et sugerør på en fancy måte. jeg føler det blir litt i sterkeste laget med overlever
Over til det virkelige spørsmålet: Som jeg sa tidligere merker du helt sikker når du er full.
Tviler du ble det på 3 rusbrus.
Men mye prat om hvorvidt du skal trene opp kroppen så det ikke kommer opp igjen.
Spy i fylla er nok noe som kommer til å skje hehe ingen tvil.
Men man kan kose meg alkoholen også da
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Tre rusbrus kan være nok til å kjenne rusen, men ikke på langt nær nok til å drikke seg sørpa på. Om du spiser middag rett før du drikker kommer du heller ikke til å få en like sterk rus som du ellers ville fått. Den "letteste" måten å bli full på er å spise lite den dagen du skal drikke, og begynne med høy prosent (sprit i form av shots etc.).

Mange gøye innlegg her. Drikker man 7dl+ Vikingfjord (eller annen 40%) blir man garantert helt suppe. Man har ikke kontroll etter ei sånn flaske. Har selv drukket 1L Vikingfjord på en kveld, og det ble i meste laget. Alt jeg husker fra den kvelden er at jeg falt og skrubba kneet mitt og ødela ene knokkelen min på hånda permanent.

Om du skal nyte en fuktig aften kan du begynne med å drikke rundt 8-10 pils. Regner med det kommer til å holde for en på 65kg. Om du skal drikke sprit; for guds skyld ikke drikk mer enn 0,5L på en kveld. Det er direkte farlig. Lykke til på fylla da :P

Edit1: Det skal vel også nevnes at det ikke er så lurt å blande høy- og lavprosent. Hold deg til enten pils, vin eller sprit. Altså, ENTEN ELLER. Noe annet ender bare i 2 timer med spying og magekrampe. Iallfall for min del
Sist endret av thomasf; 12. september 2006 kl. 08:48.
Heeedning!, Den sig'en din er farlig :-( sitter på jobb ^_^
Det som funker fint er en helflaske smirfnoff, noen få rusbrus/cider (hva du liker best) og avslutte det hele med noen stramme tyrker shots. Da blir du passelig full og i godt humør
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av nLay
Det som funker fint er en helflaske smirfnoff, noen få rusbrus/cider (hva du liker best) og avslutte det hele med noen stramme tyrker shots. Da blir du passelig full og i godt humør
Vis hele sitatet...
Ærlig talt! Se hva gutten veier. Tatt i betraktning at han aldri eller skjeldent har vært på fylla før så vet man aldri hva som kan skje dersom han får i seg så mye alkohol. Kroppen må venne seg til alkohol. Så mye... galskap.
Og som Ålesundere, så er proxick og jeg godt vant til alkohol, det ligger i vår natur, uansett vekt og kroppstilstand . Meningen med denne flåsete setningen er at trådstarter bør passe litt på, det er ingen grunn til å satse på å bli drita første gang, og det er ingen som syntes at drita folk er morsomme heller, for da kan ikke de gjøre noe. Bli brisen, og ta litt til, da kommer du i en finfin form. Som Proxick nevner, start i det lille, om kroppen rives inn i alkoholverdenen kan du havne i sjokktilstand, og du må pumpes.
Sitat av Mushy
Som Proxick nevner, start i det lille, om kroppen rives inn i alkoholverdenen kan du havne i sjokktilstand, og du må pumpes.
Vis hele sitatet...
Jepp, dette har jeg erfart :P
Edit: eller ikke jeg.. heller kompisen som var med :P
Den letteste måten å lære seg å drikke på er å prøve og feile.
Start med lav % og øk etterhvert når du kjenner hvordan det går.
Husk også at tipset til DonTomaso: Det tar tid før alkoholen funker, så ikke drikk for fort.
Sprit tar ofte en 15-30 min før virkningen kommer, og om du da har drukket en del sprit i løpet av de minuttene så smeller det virkelig.
En siste ting, dagsformen. Om du tålte 10 halvlitere på tirsdag, er det ikke sikkert du tåler 10 på fredag.
det verste du kan gjøre er jo og drikke mye 96% first time, da regner jeg med at magen di får tømt seg for lunsj og frokost og middag.
Sitat av larrizzz
det verste du kan gjøre er jo og drikke mye 96% first time, da regner jeg med at magen di får tømt seg for lunsj og frokost og middag.
Vis hele sitatet...
Det gjor jeg første gangen, og kan si jeg aldri har drukker mer sprit etter det
Noe jeg pleide å gjøre; Kjøp 5 Øl, 5 Russbrus/Cider (whatever) ta annen vær. Hvis du ikke er så glad i øl smaken funker dette.

Hadde problemer før med og klare å drikke en hel 2x6 pack med øl ettersom jeg ikke likte smaken så godt. Øl er får mange noen man må lære seg og like, å finne den ølen man liker.

Men som nevnt før, kos deg med øllen. Ta gjerne et glass vann innemellom, det hjelper deg mot og bli dårlig.
Hmm. Jeg drikker vanligvis 2-3 cider og et par shots, og det er nok til å gjøre meg god i formen. Nå er jeg ikke så überstor heller, though.

Øl er tingen de første gangene man drikker. Kjøp en sixpack eller noget.
Sitat av flexd
Heeedning!, Den sig'en din er farlig :-( sitter på jobb ^_^
Vis hele sitatet...
Another one bites the dust!

Men til trådstarter: Hør på Proxick! Han vet tydeligvis hva han snakker om..
For all del IKKE hør på de som sier at du skal drikke sprit.. Du kommer til å ha den kjipeste kvelden iom at du kommer bare til å ligge over gjerdet å spy. Har du ikke en god venn der blir du sikkert liggende og sove i en grøftekant og våkne opp sår i ræva og med en fin lungebetennelse
Sist endret av hedningen; 12. september 2006 kl. 13:53.
øl eller rusbrus er best for de som ikke har drukket så mye. jeg begynte med det, og gikk over til sprit, og for all del, ikke drikk øl og sprit de første gangene. da blir det retur deluxe