Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 3996
Jeg skal på en fest om halvannen uke, hvor hovedpoenget sannsynligvis blir å innta alkohol.
Problemet er at jeg ikke har drukket noe særlig på årevis, og alkohol smaker ikke godt. Hver gang jeg drikker det blir det liksom "sterkt" i halsen og jeg får frysninger av det.

Hvor lang tid tar det å venne kroppen til alkohol slik at jeg kan nyte festen uten å mislike alt jeg drikker? Tenkte å kanskje drikke litt i dagene før. Noen som har noe forslag til hvor mye jeg bør drikke? Vil helst ikke bli pære full hver dag heller, men på en eller annen måte venne kroppen sakte til å innta alkohol i løpet av halvannen uke.
Drikk noe rusbrus eller noe i starten da? Evt. noen saftige drinker.
Drikk noen få øl eller rusbrus da hvis du føler du må. Det er ikke sterkt i halsen i allefall, og øl smaker aldeles nydelig når du venner deg til det.
Men jeg må si jeg synes det høres fælt ut å skulle tvinge kroppen til å tåle alkohol. Det virker ikke som det er det du ønsker heller..

Lykke til da.
Herregud da, ta no bare flaska å bælm innpå..vitsen me å vær så pyse?

Lag deg en karsk.
Trådstarter
26 0
Tingen er at jeg synes egentlig en fest av og til er kult, og har ingen ting i mot å drikke. Men den første festen på lenge blir så kjip når jeg ikke liker alkoholen liksom. Jeg har lyst til å nyte det jeg drikker siden det smaker veldig godt når man venner seg til å drikke det.
Og jo, jeg synes rusbrus er sterkt i halsen. Kroppen er like vant med alkohol som kroppen til en treåring
haha det måtte komme fra en trønder^^

Edit: rusbrus er sterkt i halsen eh? wow, ja da vet ikke jeg. Synes rusbrus smaker dårlig saft jeg. Eneste da er vel å blande ut rusbrusen med mer veske.. Men da hadde jeg heller latt være altså hehe.
Sist endret av Rakkern; 4. september 2006 kl. 23:08.
Trådstarter
26 0
Sitat av Hhli
haha det måtte komme fra en trønder^^
Vis hele sitatet...
Hehe ja, det var ikke overraskende Men jeg tror ikke karsk er tingen i dette tilfellet gitt.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Mitt stalltips er å blande svakt til du begynner å bli brisen. Alkoholsmaken forsvinner ofte etterhvert som promillen øker.
Om du ikke er så vandt til å innta alkohol så tåler man gjerne litt mindre også.
Det dummeste du gjør er å blande for sterkt/drikke for fort, da sier de fleste mager fyfy og kvelden ender med oppkast.
Hvis du skal drikke 'midlt' så kjøper du en kasse øl så e det bare å drikke
Så blir det mye bedre neste gang du drikker!
Trådstarter
26 0
Sitat av error
Hvis du skal drikke 'midlt' så kjøper du en kasse øl så e det bare å drikke
Så blir det mye bedre neste gang du drikker!
Vis hele sitatet...
Liker dessverre verken øl eller rusbrus. Det eneste jeg liker som man kan få på butikken er sånn eple-smirnof ice (eller hva det er, kanskje det er rusbrus det), og pærecider. Men pærecider må man jo drikke så himla mye av før man merker noe. I tillegg er det svindyrt synes jeg.
Skal ikke være lett.
Greit du ikke tåler mye siden du drikker sjeldent, men å blande rusbrus vil vel ha null effekt med mindra man har usansynlige store mengder?

De første gangene jeg drakk, så hadde jeg ikke no problem med at det svei i halsen med mindre det var rein sprit, men var smaken av øl jeg kunne rope på elg av i lange stunder.
Så min taktikk var bare å blande drinker og shotte til jeg ble litt full, så forsvant smaken av øl etterhvert, så da var det bare å bøtte nedpå til det kom opp igjen. Lenge leve fjortisfylla!
Men nå kan jeg virkelig kose meg med en kald øl når som helst, så man vender seg til det som alt annet, men om du klarer det på en uke er heller tvilsomt.

Så det du kan gjøre er å shotte sprit av noe slag. Det svir vel for de fleste igrunn, men det er fort gjort og man blir kanakas så det holder av det. Bare pass på så det ikke kommer i retur, så kanskje ikke så smart å line opp 10 shotter bortover og pælme de nedpå før du kjenner virkningen av det etterpå.
Hvis du liker cola, så kjøper du deg baccardi black og blander med cola, ikke bland så sterkt i starten.
Ha i isbiter da kjenner du knapt sprit smaken, også kan du blande sterkere etter vært.. Det er godt.
Drikk pils, og ta deg tid. Kjør noen drinker med litt slunkent blandingsforhold.
Eller kjør på med brennnevin så det svir i halsen!

Hvis du ikke klarer det, drikk lettøl eller munkis. Og kall deg avholdsmann. Eller sjåfør.

edit: Ser ikke helt poenget med å "lære seg å like" alkohol. Overhode ikke noe digg å være full, egentlig. Og munkis er ganske godt. Samt utrolig digg å slippe å ta nattbuss/taxi hjem!
Sist endret av maedhros; 4. september 2006 kl. 23:28.
Trådstarter
26 0
Sitat av TechLash
Greit du ikke tåler mye siden du drikker sjeldent, men å blande rusbrus vil vel ha null effekt med mindra man har usansynlige store mengder?

De første gangene jeg drakk, så hadde jeg ikke no problem med at det svei i halsen med mindre det var rein sprit, men var smaken av øl jeg kunne rope på elg av i lange stunder.
Så min taktikk var bare å blande drinker og shotte til jeg ble litt full, så forsvant smaken av øl etterhvert, så da var det bare å bøtte nedpå til det kom opp igjen. Lenge leve fjortisfylla!
Men nå kan jeg virkelig kose meg med en kald øl når som helst, så man vender seg til det som alt annet, men om du klarer det på en uke er heller tvilsomt.

Så det du kan gjøre er å shotte sprit av noe slag. Det svir vel for de fleste igrunn, men det er fort gjort og man blir kanakas så det holder av det. Bare pass på så det ikke kommer i retur, så kanskje ikke så smart å line opp 10 shotter bortover og pælme de nedpå før du kjenner virkningen av det etterpå.
Vis hele sitatet...
Hadde ikke planer om å blande ut rusbrusen nei, det er jo meningsløst.
Det er for øvrig ikke fjortisfylla jeg skal på, men en helt ordinær fest. Og jeg har ingen planer om å drikke til jeg spyr Nettopp derfor jeg ønsker å venne meg litt til alkohol først, sånn at jeg ikke overvurderer meg selv og går på en smell.
Takk for alle tips forresten.
Hvis man begynner å blande ut rusbrus så blir vel toalettbesøkene langt heftigere enn virkningen av alkoholen....

Å begynne å "drikke seg opp" i dagene før synes jeg også høres litt uheldig ut. Nå har jeg aldri prøvd det, men jeg klarer bare ikke se for meg et stålende resultat med det.

Som andre har sagt, så bør du absolutt tenke på at toleransen din sannsynligvis er _veldig_ lav. Da kan fort alkoholen fort virke vel kraftig, særlig hvis du ikke er stor.

Jeg tror det aller beste vil være å skippe alkoholen på festen. Kan aldri tenke meg at du får det særlig gøy dersom du må tvinge den ned, og da er det bedre å fokusere på å ha det gøy (selvfølgelig blir det litt mindre gøy enn med alkohol, men hvis du sitter og lider på en fest bare for å bli full så blir det neppe gøy i det hele tatt). Så får du heller ta deg en øl mer i uken og tenke langsiktig - som med all trening...
Søte drinker, tyrker elns Kjenner du mer tyrkisk pepper smaken enn alkoholsmaken. Vil nok få deg i form etter et par shotter ;D
Trådstarter
26 0
Sitat av drQ

Jeg tror det aller beste vil være å skippe alkoholen på festen. Kan aldri tenke meg at du får det særlig gøy dersom du må tvinge den ned, og da er det bedre å fokusere på å ha det gøy (selvfølgelig blir det litt mindre gøy enn med alkohol, men hvis du sitter og lider på en fest bare for å bli full så blir det neppe gøy i det hele tatt). Så får du heller ta deg en øl mer i uken og tenke langsiktig - som med all trening...
Vis hele sitatet...
Situasjonen er litt kjip, fordi festen er i jobbsammenheng, og det ser ikke ut til at jeg kan "slippe unna" den heller. Kort sagt er det en fyllefest, og det er ingen som legger skjul på det heller
Men jeg bare vet at det kunne blitt skikkelig gøy hvis jeg hadde likt å drikke, så det er jo litt synd hvis det blir årets kjipeste kveld.

Og ja, det er kanskje litt patetisk. Men hadde kanskje håpet det fantes en enkel måte å gjøre det på sånn at festen ville blitt kul for min del også
Sist endret av moor; 4. september 2006 kl. 23:33.
Sitat av maedhros
edit: Ser ikke helt poenget med å "lære seg å like" alkohol. Overhode ikke noe digg å være full, egentlig. Og munkis er ganske godt. Samt utrolig digg å slippe å ta nattbuss/taxi hjem!
Vis hele sitatet...
Det å være full, må være noe av det beste jeg veit om. Kall meg gjerne allkis, men føler som om det mangler noe hvis det går en helg uten at jeg har drukket.
De fleste mener det at det å være full kun er morsomt de første gangene, men jeg syns det er morosamt enda, og jeg er vel på mitt 4 år som alkoholkonsumer. (enda ung i gamet ja, men så lenge man har gode venner er det lite som slår å være drita)
Shotter funker for å bli full, men med liten tilvenning kan det vel fort bety flatfyll (danse på bordet og sovne etter en time) og en del spy. Skal du lure deg unna er du enten syk/litt dårlig eller kjører, men det funker jo ikke alltid.

Når jeg begynte å drikke gikk det stort sett i øl, tar du det rolig skal det ikke være noe stort problem. Bacardi og cola (cuba libre?) tror jeg er det minst alkoholsmakende jeg har smakt og kan sikkert funke som en grei innledning.

Sitat av maedhros
edit: Ser ikke helt poenget med å "lære seg å like" alkohol. Overhode ikke noe digg å være full, egentlig.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg du har hatt noen dårlige erfaringer. Ganske mange vil nok være uenige med deg.
Sitat av maedhros
Samt utrolig digg å slippe å ta nattbuss/taxi hjem!
Vis hele sitatet...
Her skal jeg faktisk være veldig enig med deg. Det jeg virkelig savner er en avknapp på fylla...
Sist endret av drQ; 4. september 2006 kl. 23:43.
Sitat av moor
Liker dessverre verken øl eller rusbrus. Det eneste jeg liker som man kan få på butikken er sånn eple-smirnof ice (eller hva det er, kanskje det er rusbrus det), og pærecider. Men pærecider må man jo drikke så himla mye av før man merker noe. I tillegg er det svindyrt synes jeg.
Skal ikke være lett.
Vis hele sitatet...
Prøvd med Smirnoff Apple Twist eller hva den nå heter? er en 37,5%, smaker nesten som rusbrusen, anbefales

Og det å drikke seg opp i dagene før, nei det funker ikke så lett som det høres ut som, etter den første dagen på fylla smaker drammen jævlig, etter den andre ikke fullt så jævlig, men fortsatt ikke fristende.. Iallefall hos meg når jeg drikker flere dager på rad er det slik at drammen smaker ikke godt dagen derpå før 4. eller 5. dagen. Og derfor er det både dyrt og dumt, fordi du blir meget sliten og at sjangsen for å bli alkoholiker når man 'reparerer' hver dag er meget stor
God drikk. Lag varm te, og tilsett vodka etter smak.
Nesten bare offtopic:

Sitat av drQ
Da tror jeg du har hatt noen dårlige erfaringer. Ganske mange vil nok være uenige med deg.
Vis hele sitatet...
Har vi ikke alle

Systemet:
Fyll >= flatfyll > snurr > bris > sovepils = (2 bjørnunger


Tror også du kan legge hele prosjektet med å "varme opp" på hylla.


BTW: Alkohol aleine gjør ingen mann til alkoholiker.
Sist endret av maedhros; 5. september 2006 kl. 00:07.
Nå har ikke jeg orka å lest alt her, men kjøpt deg vodka å bland med sprite og juice.
Ellers så har jeg hørt at SAFT skal kverke alkoholsmaken kraftig!
Går rykter om at melk skal kverke mye av smaken.
Det beste tipset jeg har er å kjøpe en god del Smirnoff Ice rusbrus og 3.5 dl Amundsen vodka.
Den er fin å rund i smaken i forhold til annen sprit syns jeg. Så når du blir fullere og fullere blander du sprit i rusbrusen. Bra greier
Jeg synes du burde tvinge i deg alkohol (selv om du ikke liker det) til du blir full i halvannen uke nå.. Men kun annenhver dag.. Ikke drikk dagen før festen for da ender du kanskje med å være fyllesyk på festen og jeg tror ikke du er personen til å ta deg en legepils om morgenen..
Kjøp en flaske jegermeister og noen bokser battery, så blander du 1 del jeger og 3 deler battery, det smaker kjempe godt, og du får en utrolig fet fyll xD
Sitat av trulsH
Kjøp en flaske jegermeister og noen bokser battery, så blander du 1 del jeger og 3 deler battery, det smaker kjempe godt, og du får en utrolig fet fyll xD
Vis hele sitatet...
Tror det blir litt for sterkt for en som ikke klarer å drikke rusbrus på 4-5 prosent, mens drikken din er vel 15-20%?
Sitat av petterøes 3000
Tror det blir litt for sterkt for en som ikke klarer å drikke rusbrus på 4-5 prosent, mens drikken din er vel 15-20%?
Vis hele sitatet...
1 del 35% + 3 deler 0% = 4 deler 8,75%
øhm, matte er ikke min sterkeste side da
Men uansett, 8.75% er mer enn 4-5%. Det er det jeg prøver å få fram
kjøp deg noe vin....black tower eller noe,smaker så og si ikke alkohol...
Går ned/smaker som eplenektar eller noe...hehe...eneste forslaget jeg kunne komme på på denne tiden av døgnet... ZZzZZzzzz

Lykke til
Trådstarter
26 0
Hm takk for alle svarene. Ble usikker på hva jeg skal gjøre her. Sannsynligvis dropper jeg hele prosjektet med å forberede kroppen siden det egentlig virker litt for enkelt til å være mulig.
Men synd da, at det ikke finnes noen enkel måte
ØL smaker PISS de første gangene. Men smaker herlig når man har blitt vandt til det
Amphorum er en veldig lettdrukkt hvitvin. Smaker som søt saft. Billig er den også. Litt for søt for min smak nå, men har da drukket en del flasker før i tiden
Bilde av flaska.
du er skada mann.. går ikke an å venne seg til alkohol sånn da vett!!!!!!

så om du skal på tacoparty så skal du spise en løk og en tomat daglig i forveien da eller??

du får fixe deg noen gode drinker som ikke smaker alkohol, som f.eks bacardi limon og cola, eller en mojito (rom, peppermynteblader, en halv lime og knust is. fyll opp med sprite eller sodavann)

om du vil ha en fin fest hvor du liker d du drikker, så gjør som noen av de andre har sagt her.. ta et par shotter av tyrker eller noe, så du får opp formen litt, og da smaker ikke alkoholen vondt lengre! bland svakt på drinker så går d bra!

eneste måten å "like" alkohol på er å bli full!!! så sett i gang...
hvorfor er de så mange som ikke liker øl jeg elsker de de smaker himelsk...
OT: du burde prøve og blande drikker som ikke er så syrlige, prøv fanta/cola med sprit(ikke bland for sterkt) og isbiter de smaker nydeli.
Sist endret av woopahh; 5. september 2006 kl. 10:22.
Jeg kjenner meg godt igjen. Start med noe som er lett og godt og drikke som f.eks rusbruser. Det er deilig forfriskende og ikke sterkt i halsen. Så kan du prøve deg på sterkere drinker senere
Sitat av moor
Jeg skal på en fest om halvannen uke, hvor hovedpoenget sannsynligvis blir å innta alkohol.
Problemet er at jeg ikke har drukket noe særlig på årevis, og alkohol smaker ikke godt. Hver gang jeg drikker det blir det liksom "sterkt" i halsen og jeg får frysninger av det.

Hvor lang tid tar det å venne kroppen til alkohol slik at jeg kan nyte festen uten å mislike alt jeg drikker? Tenkte å kanskje drikke litt i dagene før. Noen som har noe forslag til hvor mye jeg bør drikke? Vil helst ikke bli pære full hver dag heller, men på en eller annen måte venne kroppen sakte til å innta alkohol i løpet av halvannen uke.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke venne kroppen til å "tåle" alkohol.
Det er bare inntaket/tiden/forbrenningen som avgjør hvor mye alkohol du får i deg.
Men kroppen vil forsøke å motarbeide forgiftningen, ved å produsere/frigi andre stoffer i kroppen, slik at du kanskje ikke føler deg så påvirket.

Se bare på alkoholikere, de drikker hver dag, og de blir fortere dritings enn den "vanlige mann i gata".

Klarer du ikke å begrense inntaket, evt. fordele inntaket slik at du holder deg oppegående, da foreslår jeg at du enten hiver deg ut i det og blir sørpe dritings, eller at du dropper å drikke.
Kan ikke være mye morro å gå på fest når du er nødt for å sjekke på et forum på internett hvordan du skal innta giften for å unngå å bli dritings

Sitat av moor
Men synd da, at det ikke finnes noen enkel måte
Vis hele sitatet...
Joda, det gjør det! Du trenger ikke engang "trene" på det for å få det til å fungere.
Amfetamin gjør susen, da holder du deg "edru" mens du drikker. Men husk at du blir like fyllesjuk dagen etter, for kroppen din sliter fortsatt med alkohol giften.
Trådstarter
26 0
Poenget med dette (som så mange andre forumtråder som opprettes) var bare å prøve å få svar på noe jeg rett og slett lurte på. Det er vel ikke så galt? Det er jo sånn man lærer, og via denne tråden har jeg fått svar på det jeg lurte på.
Jeg er ikke -avhengig- av å gjøre noe som helst forberedelser for å gidde å gå på en fest. Jeg ville bare høre om det i det hele tatt gikk an. En fest med alkohol blir ganske enkelt morsommere når man vet at man takler alkohol bedre enn en treåring.
Man kunne jo selvfølgelig latt være å drikke. Men det har jeg faktisk ikke lyst til. Jeg liker rusen av alkohol, det er bare det at det er så lenge siden jeg har kjent den at kroppen er veldig uvant med det.

Og amfetamin er nok definitivt ikke løsningen gitt. Mulig du var ironisk, men uansett
1 del sprit (blankt)
1 del appelsinjuice
1/2 del sprite
noen dråper sitronsaft.

vips, god drink uten alkoholsmak i det store og hele
Ekke no vits å "forbrede" kroppen dersom du kan blande drammer skikkelig. Kjøp deg ei flaske vikingfjord og noen battery og tilsett battery etter smak.. smaker så og si bare battery, men hvis du skal bli skikkelig full og så erre best å ta dem litt sterkere en det, men du trenger fortsatt ikke kjenne så masse til sprit-smaken.
Du kan jo kjøpe Grenadine. Grenadine finner du sammen med andre drinkmixer, den er rød:P
Den er så søt at det meste av spritsmaken forsvinner og om du blander bra så blir den ikke altfor sirupaktig, men personlig syns jeg den blir altfor søt i lengden.
Bånnsk 0,1 dl god himert og skyll ned med noe du liker (vodka etc) og deretter ett godt kaldt bad.. (og ja det kom fra ein nordlænning) Du får i allefall noe annet å tenke på enn smaken.. og hvis du tviler.. Prøv det før du sier at det er uaktuelt =)

PS: Gjenta hvis nødvendig (men ikke meir enn 6 ganga..)
Sist endret av Bang_Master; 5. september 2006 kl. 22:08.
Sitat av vajper
Hvis du liker cola, så kjøper du deg baccardi black og blander med cola, ikke bland så sterkt i starten.
Ha i isbiter da kjenner du knapt sprit smaken, også kan du blande sterkere etter vært.. Det er godt.
Vis hele sitatet...
og om baccardi blir for sterkt, kan man kjøpe en flaske malibu istedet.. (21%) , det smaker himla godt med cola.. kjenner ikke spritsmaken
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Sot-Jo
Du kan jo kjøpe Grenadine. Grenadine finner du sammen med andre drinkmixer, den er rød:P
Den er så søt at det meste av spritsmaken forsvinner og om du blander bra så blir den ikke altfor sirupaktig, men personlig syns jeg den blir altfor søt i lengden.
Vis hele sitatet...

kremt... nå er grenadine smakløst da... skal være i alle fall... grenadine er bare for fargen det. vi bruker sukkerlake i drinkene for å gjøre den søt, eller en sirup.
Sist endret av Ericson; 3. juni 2007 kl. 02:05.
har ikke lest alt så kan være noen har sagt dette men.. kjøp vodka og cola.. så blander du bare i mer cola cis du syns det er sterkt å mer vodka vis du syns det er svakt..
Sitat av moor
Liker dessverre verken øl eller rusbrus. Det eneste jeg liker som man kan få på butikken er sånn eple-smirnof ice (eller hva det er, kanskje det er rusbrus det), og pærecider. Men pærecider må man jo drikke så himla mye av før man merker noe. I tillegg er det svindyrt synes jeg.
Skal ikke være lett.
Vis hele sitatet...

Tuborg er 4.5 %, mens grevens cider er 4.7 %. Hva får deg da til å si at man må drikke så mye for å merke noe?

Jeg liker heller ikke øl, så blir for det meste cider, rusbrus og sprit.

Hvis du tåler lite, så gå for ca 4 cider og 4 smirnoff i starten. Etter det merker du sikkert ikke så mye av smaken....

Hvis RUSBRUS svir i halsen, så er det noe rart med deg! Svir vann? Saft?
Har hørt at hvis du blander sprit med melk eller noe med fett i så tar det vekk mye av svien. Har ikke prøvd det selv for det høres ut som en god oppskrift til å bli dårlig av.