Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2144
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
jeg lever den dag idag etter den regelen att man ikke skal slå kvinner uansett hva. men jeg lurer på hva man egentlig skal gjøre vis en kvinne tilter i alle vikler og flyr på en? altså, man vil jo ikke slå, men hvor går denne grensen?

jeg selv, når jeg har stått i de situasjonene er att jeg enten har tatt imot, eller lagt individet i bakken etc. kan hende det var vært litt hardhendt, men er jo per definisjon ikke vold. det er vel likestilling her i landet også?

Det jeg egentlig lurer på, er hva dere har, hadde gjort eller slike ting? jeg vet att jeg aldri kommer til å slå en kvinne, men må ærlig inrømme att det frister når en kvinne flyr på en og angriper ansikt, skrittet og slike skjøre plasser.

vi alle tåler vel et slag i skulderen f.eks. personlig jeg blir totalt fly forbanna når jeg blir slått i ansiktet, uansett kjønn, men er som regel mitt eget kjønn som får igjen, jenter får som regel 10 liter med kjeft og evt att noen venniner hjelper :P (ps, jeg hadde slått om jeg hadde blir truet med noe våpen av slag, men da vender jo saken også totalt) kjenner forøvrig jenter jeg kunne banka shiten ut av både meg og kompiser. evt, det kunne blitt jevnt om vi hadde slått. men likevel...

Vil odå att om noen forteller sin egen historie hvor de f.eks har tatt igjen på en kvinne ikke skal få noe moralisering, det pleier å ødelegge tråden. føl dere frie til å diskutere, jeg kommer nok til å følge tett med denne topicen
Sist endret av CHillZoNE; 8. mars 2009 kl. 06:55.
Jeg er veldig for likestilling, så om noen intierer fysisk vold føler jeg meg fri til å ta igjen, uansett kjønn. Om jeg velger å gjøre dette eller ikke har kun noe med hvor stor trusselen/provokasjonen er.

Jeg har fått noen reaksjoner på dette, men de fleste ser poenget i at i og med at en kvinne kan være like sterk som en mann er det lite poeng å gi alle i den gruppen særbehandling.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Akhkharu Vis innlegg
Jeg er veldig for likestilling, så om noen intierer fysisk vold føler jeg meg fri til å ta igjen, uansett kjønn. Om jeg velger å gjøre dette eller ikke har kun noe med hvor stor trusselen/provokasjonen er.

Jeg har fått noen reaksjoner på dette, men de fleste ser poenget i at i og med at en kvinne kan være like sterk som en mann er det lite poeng å gi alle i den gruppen særbehandling.
Vis hele sitatet...
Jeg har det nok lignende.

Jenter ser ut til å bli oppdratt i en type tro der det heter "Du er jente. Og man _kan_ ikke slå jenter". Har sett en del at de bruker det som et teit argument. "Jammen jeg er jente! Du kan ikke slå meg! (selv om jeg nettopp tilførte deg ganske stor fysisk smerte..)".

Alle vet at menns kropper i gjennomsnitt er sterkere bygd enn kvinners, men det betyr ikke at man ikke får lov til å forsvare seg, for eksempel om en kvinne flyr på deg uten kjærlighet i blikket. Den generelle oppfatningen ser heller ut til å være at folk slår så hardt de kan når de slår, og menn kan slå hardere enn kvinner (og også gjør dette by default).

Scenario: Kvinne blir illsint på mannen sin, og begynner å slå og sparke i skinnleggen, mannen prøver å holde henne unna, og ender opp med å skyve henne såpass hardt (tilfeldigvis var den ene hånden plassert delvis over ansiktet hennes) at hun krasjer i en litt tynn vegg. Hun blir helt forferdet, og enda sintere, og stormer ut av huset for å fortelle det til venninner, slik at de kan rotte seg sammen mot mannen.

Hva skal man gjøre?

Mannen må få lov til å forsvare seg, det er det hos meg liten tvil om. Spørsmålet er bare hvordan? Det kan være veldig vanskelig å forsvare seg mot en kvinne. Armene veiver, så de kan man ta tak i, men hun sparker jo fortsatt! Søren. Brystkassa er liksom så tilgjengelig på andre menn, man kan skyve og dytte i den, og ta tak i klesplagg som dekker til, men hos kvinner kommer puppene i veien, så det går jo ikke.

Kvinnen ble dyttet mot veggen. Hun var nok uforberedt, og er en del lettere enn en mann, så hun flyr litt hardt inni veggen. Fysisk gjør det nok ikke veldig vondt; liten kraft og stort treffpunkt, men det er nok noe med det psykiske (han slo meg med en hel vegg/han kastet meg i veggen, akkurat som på film, og der knekker folk ryggen fordi de knuste en mursteinsvegg (det at vår vegg er laget av noe tynt spon elns. er uviktig her.)), eller det auditive (man hører et ganske kraftig dunk).

Hvordan skal mannen forsvare seg i ettertid? "Jamen _hun_ begynte!".
...
Nei

Vi har alle blitt oppdratt med det at gutter er mye tøffere enn jenter. Han kommer til å bli ledd av av både venninnene hennes, hans kamerater, resten av familien sin, og media og folk generelt ("Ptheh, hva er du for en mann da? Pyse eller? Klarer ikke å forsvare deg mot en kvinne en gang?!").
Er dette virkelig noe å diskutere? Menn som må benytte seg av vold for å få kontroll på kvinner, bør personen komme seg i hardtrening. Selvsagt er det de kvinnene som bedriver kampsport, de kan være noe vanskelig å få has på.

Generellt har du null problem med å få tak i armer eller noe og lagt en dame i bakken, når du har hon i bakken er det videre null stress og beholde kontrollen. Ser på det som feigt visst du velger å slå jenter, på samme måte som det er feigt å slå personer som er betydelig svakere enn deg selv. Dette handler ikke om likestilling, men om at du må kontrolere din egen styrke.

Kommer det til kvinner som bedriver kampsport som virkelig kan være hard å få dreisen på, har du virkelig gjort en stor feil i starten, du terger ikke på deg en som er sterkere/bedre å sloss en deg selv. Men du skal heller ikke slå, i hvertfall ikke før det er ytterst nødvendig.
Å si at man ikke skal slå jenter, er som å si at det er greit å slå menn. Man skal ikke slå noen, er det vanskelig å forstå?
Jeg har fått bank av en jente som er ett år mindre enn meg. Men hun var tidligere norgesmester i kickboksing. Vi holdt på å bokse(på morro). Jeg traff hun en gang i fjeset(med ein feil, var meningen å blokkere), og etter det hadde jeg skikkelig dårlig samvittighet. Hun hadde jo slått meg maangen ganger før det, og det var ganske vondt!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av kjuagutt Vis innlegg
Generellt har du null problem med å få tak i armer eller noe og lagt en dame i bakken, når du har hon i bakken er det videre null stress og beholde kontrollen.
Vis hele sitatet...
Tørr jeg spørre hva du bruker å gjøre når du har lagt en kvinne i bakken?
Som hovedregel skal man ikke slå uansett, verken menn eller kvinner. Tilfeller hvor det er nødvendig med vold er for å beskytte seg selv ved å sette motparten ut av spill, eventuelt avskrekke. Fysisk sett så er menn som oftest overlegne kvinner og derfor vil de tilfellene hvor vold er nødvendig hovedsaklig være mot menn. Hvis man havner i en situasjon hvor en kvinne angriper fysisk og oddsene er i hennes favør så har en mann selvfølgelig rett til å beskytte seg som om han hadde stått ovenfor en fysisk sterkere mann! Jeg ville heller sagt det slik at man ikke har _rett_ til å angripe personer som er fysisk svakere enn seg selv, da har man tross alt større spillerom for å komme til en ikke-voldelig løsning istedet.
La oss si at ei dama har gått helt koko, du klarer å overmanne dyret og legger henne i bakken. Hva gjør du nå? Du må jo selvfølgelig prøve å roe henne ned. Men nei det går ikke. Da drar hun frem sitt get out of jail free card. Hun skriker ut, VOLDTEKT! VOLDTEKT! Så kommer det løpende 5 karer som ikke har sett starten på situasjonen. De begynner å denge løs på deg fordi dem håper jo på at kanskje hun vil bli med en av dem hjem siden han redda henne.
Et lite senario å tenke på.
Men for alldel, er imot vold, mot kvinner og mot menn!
Sitat av El_idioto Vis innlegg
jeg lever den dag idag etter den regelen att man ikke skal slå kvinner uansett hva. men jeg lurer på hva man egentlig skal gjøre vis en kvinne tilter i alle vikler og flyr på en? altså, man vil jo ikke slå, men hvor går denne grensen?
Vis hele sitatet...
Jeg var ute for det for et par måneder siden. Jeg var ute og satt på en benk, for øyeblikket alene, en sen lørdag. Hun kom bort på benken, og krevde at jeg skulle gå vekk for at hun skulle snakke om noe hemmelig med veninna. Jeg nektet, for jeg sa jeg hadde den fulle rett til å sitte her. Kun klikka fullstendig, slo meg på tryne et par ganger etc. Jeg bare tok imot. Kunne liksom ikke slå igjen. Etterhvert kom det noen og tok henne bort.
Sist endret av illuSiOn^; 8. mars 2009 kl. 14:17.
Sitat av kjuagutt Vis innlegg
Kommer det til kvinner som bedriver kampsport som virkelig kan være hard å få dreisen på, har du virkelig gjort en stor feil i starten, du terger ikke på deg en som er sterkere/bedre å sloss en deg selv. Men du skal heller ikke slå, i hvertfall ikke før det er ytterst nødvendig.
Vis hele sitatet...

Nettopp der beviser du at du har minimal erfaring med kvinner. Det er ikke alltid like greit å vite hvorfor et kvinnfolk blir forbannet. Ofte er det helt uten grunn. Dette innrømmer de til og med selv.
Kongetema på kvinnedagen.

Men er enig, er det snakk om selvforsvar og intet annet er mulig ser jeg ikke hvorfor det ikke skulle være likestilling på det punktet.
Er det noen lover som gir verre straff for å slå eller utøve vold mot kvinner enn mot menn? Det er vel likestilling på dette punktet?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Glittertind Vis innlegg
Er det noen lover som gir verre straff for å slå eller utøve vold mot kvinner enn mot menn? Det er vel likestilling på dette punktet?
Vis hele sitatet...
Jeg ville blitt ganske forferdet om det var slik. Men nå er det mye sosiale normer inn i bildet her, med tanke på tilfeldig forbipasserende o.l.
Prøver på nytt da
Om jenter absolutt skal slå og bli voldelige, så må de bare forvente å få tilbake.
Sist endret av Stayneh; 8. mars 2009 kl. 15:19.
Sitat av Glittertind Vis innlegg
Er det noen lover som gir verre straff for å slå eller utøve vold mot kvinner enn mot menn? Det er vel likestilling på dette punktet?
Vis hele sitatet...
Nei, men du kommer nok til å bli straffet mye hardere av dommeren.