Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1324
Hei!

Jeg lurte på om det er noen som vet av noen filmer som er veldig lik filmen Se7ven? sånn mysteriumaktig, nøkkelord, seriemorder osv.

takker for svar!
imba's Avatar
Trådstarter
takker! har ikke sett den funksjonen på imdb før, skal sjekkes!

Noen som har noen personlige anbefalinger?
Sitat av imba Vis innlegg
takker! har ikke sett den funksjonen på imdb før, skal sjekkes!

Noen som har noen personlige anbefalinger?
Vis hele sitatet...

Vil utav no where anbefale deg >No contery for old men< bare fordi den er genial. Dessverre er den ikke helt lik med dødssynder osv.Men hadde litt samme følelsen når jeg så den (Personlig mening.)

Bra filmer generelt;

Snatch (Brad Pitt)
lock stock and two smoking barrels (Jason statham)
Léon (Jean Reno)
ok, no country for old men kan jeg på sett og vis være enig i. Men resten? De har jo NULL av samme feelingen som seven?! Hm, derimot, når du nevner jean reno - kanskje "de røde elvene". Den var vel ganske mørk og dyster med mordmysterie såvidt jeg husker. Sin City ser jeg blir anbefalt, den er ganske annerledes på mange måter, men er enda mørkere.
Sitat av atomet Vis innlegg
ok, no country for old men kan jeg på sett og vis være enig i. Men resten? De har jo NULL av samme feelingen som seven?! Hm, derimot, når du nevner jean reno - kanskje "de røde elvene". Den var vel ganske mørk og dyster med mordmysterie såvidt jeg husker. Sin City ser jeg blir anbefalt, den er ganske annerledes på mange måter, men er enda mørkere.
Vis hele sitatet...
Sitat av Apu Vis innlegg
Bra filmer generelt;

Snatch (Brad Pitt)
lock stock and two smoking barrels (Jason statham)
Léon (Jean Reno)
Vis hele sitatet...
Bra filmer generelt betyr ikke like filmer, bare følte for å gi noen flere tips om forskjellige filmer..
Recommendations på imdb har vel alltid vært helt useless? Hvis de ikke har fikset på det. Er mulig du klarer å plukke ut en eller to filmer derifra, men ikke regn med å få like filmer. Bedre å søke på Serial Killer som keyword.
Jeg likte Zodiac : http://www.imdb.com/title/tt0443706/
Er noe opp omrent samme gate vil jeg si.
imba's Avatar
Trådstarter
Takker igjen!

har sett No Country for Old Men, kanonbra film!

har lest litt om Léon, men finner ingen bra torrents. men det blir vell

Noen som har flere anbefalinger?

og btw, har sjekket ut IMDB's top 100 films osv;p har sett de fleste som er best rated:b
The Shawshank Redemption
Band of Brothers
Seven Pounds
Inside Man
Pupl Fiction
Fight Club
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Noes Vis innlegg
The Shawshank Redemption
Band of Brothers
Seven Pounds
Inside Man
Pupl Fiction
Fight Club
Vis hele sitatet...
Nå var det jo slik at han lette etter filmer med liknende story og plot som Se7en. Ingen av de filmene du listet opp har noe som helst samsvar med det han sa...

Derimot må jeg legge inn en knapp på Silence of the Lambs. Briljant og mystisk film. Hannibal-karakteren av Anthony Hopkins er noe av det beste jeg har sett i film noensinne.
Saw-serien kan vel på mange måter sammenlignes, uten at noen av filmene er i nærheten av like bra som Se7en.
On the top of my head: Kalifornia, American Psycho, Henry: portrait of a serial killer, Monster, Citizen X

Synes det er en utbredt uvane på dette forumet å liste opp personlige favorittfilmer ved enhver anledning, anbefalinger burde forsvares med å ha et visst samsvar med det trådstarter er ute etter!
Problem, officer?
thomasf's Avatar
The Usual Suspects, Fallen og Lucky Number Slevin burde passe bra.

The Usual Suspects er forøvrig regissert av den relativt ukjente Bryan Singer, og er en fenomenal film. Vel verdt en titt.
Sist endret av thomasf; 23. februar 2009 kl. 22:04.
Hele Hannibal-serien som nå er komplett filmatisert bør du se. Liker du Se7en liker du også de filmene.
Zodiac - lang men utrolig spennende "Finn morderen film"
Hostel filmene - de er hvertfall like groteske
Shrooms - spennende grøsser
The Hole - bra skrekk/thriller

det er nok endel flere men disse er anbefalte filmer som ligner på Se7en
Kan anbefale den første Saw filmen. Resten av den serien er bare dritt
Litt urelatert, men hvis du vil i et genialt spill i samme sjanger, test ut still life.