Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1096
Jeg valgte å skrive denne i Vitenskap og Forskning ettersom at Roboter er innen det faget. Men vis jeg skull ta feil, vær så snill å flytt tråden i steden få å slette den.


Helt siden jeg var en liten gutt har roboter fasinert meg.

Etter at jeg så et tv program om roboter, ga det meg enda mer lyst til å prøve dette innviklende(har jeg hørt)temaet. Jeg tenker vel på en robot man kan snakke til, men som også snakker tilbake, noe som er antageligvis er ganske vanskelig, men det er jo lov å ha litt håp


*Hvor burde jeg starte
*Noen spesielle websider/bøker som er til å anbefale
*Er det noen spesielle skoler som har mye med dette (t.o.m videregående)


Spør gjerne spørsmål.


- Erlnd2210


PS: Og ja, jeg har søkt litt rundt, men fant ikke mye.
Vet ikke hvor gammel du er, men enig i at Mindstorm er tingen. (fra 8-80) Den kan du i starten programmere med NXT (det som følger med) som er en forenklet utgave av Labview fra National Instruments NI.com
Du kan også programmere i Labview, og med C++ når du blir mer avansert.

Ser du bor i Akershus så vil anbefale å prøve å få til en tur til ett arrangement robotsenteret på teknisk museum eller Lego Educational Center i biblioteket på Kongsberg

Lykke til!

Når det gjelder skole vil jeg tro at automasjonsline eller data er tingen på vidergående.
Etter videregående er det automasjon eller kybernetikk som er tingen, mye koselige realfag.
Litt off topic:
Teknologien kommer seg:
- http://www.youtube.com/watch?v=HluWsMlfj68
Hvis du vil bygge roboter går du elektro på vgs. Vil du utvikle roboter, går du allmenn og videre på ing./siv. ing. kybernetikk.
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Som en introbok kan jeg anbefale Robot Builder's Bonanza. God introduksjon for både mekanikk, elektronikk og programmering.

Min erfaring er at mange liker en av disse feltene bedre enn andre, og da fordyper seg i det feltet. Men som en introduksjon og en oversikt over alt som er involvert i robot-bygging, fungerer den glitrende.