Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 3777
Først vil jeg si at dette innlegget er skrevet fordi jeg må få ut
mitt hat og sinn mot russen. Det er derimot ikke rettet til en eller flere russer.


Russen har jo vært en tradisjon så lenge de fleste her kan huske.
Masse russ som løper igjennom barnetoget på 17.mai og frister små barn med så kalte russekort.
Når man vokser opp litt skjønner hvor dumt egentlig det å være russ er.
Kjøpe klær til 5000 +/- drekke seg ”uvanlig” full og utfylle russeknute krav.


Jeg digga jo russ som liten. Var helt gira på russekort og
klarte helt sikkert og samle over 1000 kort vært år.
Men nå som jeg ser hvor teit det egentlig er hater jeg meg selv for å gi russen den gleden.
Jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert når jeg ser det kommer
en gjeng med sånne utrolig teite røde/blå/svarte osv bukser og
tror de kan kødde med alle uten og få noe igjen.
Mange små er jo redd for russen. Det kommer av kidnappings historier,
terrordager og vann.


Jeg syntes dette er utrolig unødvendig og ser ikke vitsen
med og kaste vann på unger som i hvert fall ikke har sjanse til og ta igjen.
Jeg så bare for en snau uke siden at en unge på kanskje 10 år
blei dynka med vann. Hadde ikke jeg sittet i en bil som kjørte forbi skulle jeg gjort en
stopper for det. Jeg ble selv spurta ned når jeg gikk på grunnkurs og
klarte og rive ut vanngæveret og ødelegge det. Jeg var så sinnsykt irritert
at jeg hadde problemer med å holde meg i ro.


Også har vi de teite russeknutene. Hva faen er poenget?
”Woho, vi sitter i en rundkjøring i dag”, må bare si at det er virkelig
tøft og sitte i en rundkjøring altså. Hadde aldri tørt
det selv men(det var selvsagt ironi)
Selv skal jeg ikke bli russ selv men det er jo opp til en vær.
Mange mener russen er et tegn på våren, men jeg mener
det er et tegn på dumhet.


Halve poenget med dette innlegget er at jeg vil høre hva dere andre mener.
Sist endret av eXo_O; 16. mai 2007 kl. 15:59.
Jeg skjønner at russen kan irritere deg, og at mange russ gjør dumme ting. Men det at russen har lyst til å sitte i rundkjøringa og spise skader jo ingen, så hvorfor bryr du deg om sånt?
Jeg er selv russ i år og har klart å svi av over 7000 kroner i russetiden. Hva så? Det er mine penger som jeg har jobbet for, så hvorfor skal du gidde å bry deg om det?
Hva med å.. Drite i det? Det dør 12 millioner barn under 5 år på grunn av sult vært år. Engasjer der heller i den saken..
Det er vel fordi at man etter gammel tradisjon var dedikert i den grunnleggende skolen. Man ønsket da to uker å skeie ut på, være barnslig og ikke minst danne viktige relasjoner til det videre liv. Sammhold er viktig. Jeg synes russetiden var ei fin tid, jeg er glad jeg hadde den.

Når det kommer til kjente østlandske tradisjoner hva angår pengebruk og drikkekultur - er nok ikke det en kjennsgjerning for min del. Min russebil kostet 4000, og ble lovet vraket av NAF etter russetiden.
Å samanlikna barn som dør av svolt blir vel kanskje litt drøyt i denne samanhengen?

Uansett, eg er til ein viss grad enig med trådstartar. Russetida er ikkje noe av det mest intelligente som finst, og mange russ gjer dumme ting dei vanligvis ikkje ville gjort. Men eg syns det er viktig å få fram at dei aller fleste russ oppfører seg nokolunde normalt (dvs normalt i forhold til andre på den alderen). Det er som oftast berre nokre få russ som finner på ting som kidnapping, sprute ned tilfeldige unger og så vidare. Dei aller fleste gjer ikkje dette.
Då eg var russ (i fjor) så hadde me sjølvsagt vannkrigar; men mest med kvarandre og mot andre russ. Me drog ikkje rundt til barneskular og liknande for å plaga folk der. Det låg ein ungdomsskule ca 500 meter frå min skule, og det var dei som kom til oss for å ha vannkrig. Så dei var med på det. Men sjølvsagt, nokre få finner på å yppa sjølv og plager folk som ikkje er med på moroa. Men dei er ikkje representative for resten av russen.
Når det gjelder pengebruken, så er det jo ganske store skilnader. Har inntrykk av at det blir brukt meir pengar på austlandet enn andre stadar. Eg bur på vestlandet, og dei fleste brukte rundt 3000 kroner. Det meste gjekk til klær, og resten til alkohol (som ein ville kjøpt uansett). Men joda, når ein bruker fleire 10 000 på russetida så synes eg det er feil prioritering, men eg antek at dei som bruker så mykje pengar, gjer det fordi dei har så mykje pengar.
Poenget med russeknutar? Må det vera noko poeng i det da? Det er jo mest for morro skuld at ein tar russeknutar. Trenger ikkje løysa verdsproblemer heile tida heller.
Før du skal prøve å engasjere noen i ett eller annet bør du sette deg ned for å gå gjennom de norske skrivereglene. Posten din er så full av skrivefeil at jeg ikke orket annet enn å skumme gjennom den.

Jeg forstår at du har mye imot russen, men jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor. Jeg var selv russ for akkurat ett år siden, og hadde det virkelig skøy. Tro det eller ei, men det var faktisk ganske morro å overnatte i rundkjøringa, og det syntes omtrent alle de tusenvis av bilene som kjørte forbi også. Det var i grunn litt befriende å for en gangs skyld kunne drite seg offentlig ut uten å føle seg dum.

Det har vel i grunn alltid vært et enormt fokus på russeknutene og det du må gjøre for å få dem, du er ikke den første til å påpeke det. Jeg kan være enig i at en del av dem er på feil side av loven, men det er -overhodet- ingen som tvinger deg til å gjøre dem. Alle russeknutene er frivillige, og du må selvfølgelig selv ta ansvaret for det du eventuelt skulle finne på å gjøre. Slik har det vel i grunn alltid vært.

Jeg synes i grunn du overdriver hele situasjonen jeg. Det er langt i fra alle og enhver som freaker helt ut i russetiden, de aller fleste klarer faktisk å stoppe før de gjør noe alt for alvorlig. Jeg hadde heller ingen problemer med å ha det artig til tross for at jeg ikke brukte 5000,- på russeklær. Jeg brukte i overkant av 1000,-, og hadde det artig nok fordet.
Trådstarter
64 0
Hva faen har mine norsk kunnskaper med dette og gjøre?
Det du gjør nå er å dra ut enkeltmennesker og sier at disse få menneskene representerer alle russene i Norge.

Det er som å si at hele Kautokeino er voldtektsmenn.

Du har folk som kun er russ for det sosiale.. De bruker i underkant av 1000 ,- på klær og gjør uskyldige ting for å få russeknuter. De spruter kanskje litt vann på de plagsomme småungene som synes det er gøy å herje med russen.

Hvis du har et problem med dette så foreslår jeg at du setter deg i et hjørne og gråter deg gjennom resten av livet, for det kommer alltid til å finnes en eller annen person som går på feil side av veien.
Sist endret av Rejolo; 16. mai 2007 kl. 16:19.
Maset om russen er blåst ut av proposjoner av skandalesøkende aviser.

Russ flest bruker ikke 5000,- kr på russeklær. Russ flest spruter ikke ned uskyldige tiåringer. Russ flest er ikke dumme.

Russ bruker en del penger, men det er på bil/buss, alkohol og treff. Ting som gjør avsluttningen på videregående minneverdig.
Russ spruter og terroriserer, men barna som sprutes ned er gjerne med på leken og kaster vannbalonger og ler. De som "terroriseres" kastes kanskje i et lokalt tjern og må gå tilbake på skolen. Huff da, måtte du gå i ti minutter med våte klær? Da må du nok be moren din ringe vg!

Folk er så utrolig pysete! La nå ungdommen leke litt. Det er et fåtall som går over streken, men det er de som slås opp stort i media.
Trådstarter
64 0
Sitat av Hoodlum
Det du gjør nå er å dra ut enkeltmennesker og sier at disse få menneskene representerer alle russene i Norge.

Det er som å si at hele Kautokeino er voldtektsmenn.

Du har folk som kun er russ for det sosiale.. De bruker i underkant av 1000 ,- på klær og gjør uskyldige ting for å få russeknuter. De spruter kanskje litt vann på de plagsomme småungene som synes det er gøy å herje med russen.

Hvis du har et problem med dette så foreslår jeg at du setter deg i et hjørne og gråter deg gjennom resten av livet, for det kommer alltid til å finnes en eller annen person som går på feil side av veien.
Vis hele sitatet...
Ok. Alle i hele Kautokeino er voldtektsmenn da.
Sitat av eXo_O
Ok. Alle i hele Kautokeino er voldtektsmenn da.
Vis hele sitatet...
håper det var ironi, hvis ikke er det noe i veien med deg.
Sist endret av Spelly; 16. mai 2007 kl. 16:28.
Trådstarter
64 0
Sitat av spelley
håper det var ironi, hvis ikke er det noe i veien med deg.
Vis hele sitatet...
Ja. Det var det.
Sitat av eXo_O
Ok. Alle i hele Kautokeino er voldtektsmenn da.
Vis hele sitatet...
Det høres ut som du har blitt dynket selv av russen, og har traumatiske opplevelser av dette, ettersom den måten du skriver på så tar du alle under en kniv, hvor du sier at all russ er hensynsløse mennesker.

Er alle utlendinger terrorister og selvmords bombere, bare fordi en liten del av samfunnet er det?

Ettersom det står i profilen din er du født i 1989, dvs at du kansje kan/vil være russ iår, evt til neste år?

Det du sier at russen bruker over 5000,- hver år får så være, kansje noen gjør dette, de fleste av disse som gjør så, har egne jobber. Det meste av dette går som regel i drikke varer evt andre ting, og ikke russe klær, da skal du kjøpe bra mye.

Det har blitt blusset opp de siste årene i aviser over at russen er hensynsløse mennesker, de bruker titalls tusen kroner under russetiden.
De fleste av disse som blir blusset opp i VG eller andre riksdekkende aviser er som regel "søringer" som kjøper seg russe busser osv.

Her oppe i nord har vi ikke den tradisjonen som "søringer" har.
Russetiden handler jo ikke bare om og bruke masse penger, men en sosial handling grunnet at det er siste året på VGS før en går ut i det "voksne" livet.

Så ville gått igjennom dine teorier og fakta før du går i krig mot en liten gruppe mennesker som blir dømt av hva en enda mindre gruppe mennesker gjør.
eXo_0 : Hvorfor bryr du deg om folk kjøper russeklær for 5000+-?, og hvorfor bryr du deg i om de drekker seg uvanlig fulle.
Det er demmes måte å feire at de er ferdig med 12 års skolegang på, etter 12 år må jeg si at jeg syns man kan få lov å ta en skikkelig feiring med god samvittighet.

Det går jo ikke utover noen andre, om man ikke tåler å få spruta litt vann på seg i en sommermnd så så syns jeg litt synd på dem det gjelder..

Men en annet ting er om russen gjør herverk eller ting som går utover personer økonomisk e.l, det er dumt, men det gir fortsatt ikke noen grunn til å dra alle under en kam.

Mvh
BoinTjau
Jeg er helt enig!

Jeg vil bare få legge til en liten parallell, og må bare informere om at dette innlegget er skrevet i hat og sinne mot innvandrere, og jeg henger ikke ut en eller flere innvandrere.
Alle innvandrere kommer bare til Norge og gjør absolutt ingenting. Sitter bare på rumpa og gidder ikke å lære norsk. Samtidig koster de staten mange tusen kroner i året. Og det er våre skattepenger!! Greit nok at de skal kunne flykte, men seriøst, vi få en slutt på denne "tradisjonen" med å ta de inn. Det er jo ingen av de som gjør noen nytte uansett, og de koster bare masse penger!

Samtidig går de bare rundt og selger narkotika, og koster samfunnet enda mer penger i form av etterforskning og at de må sitte i fengsel.

Halve poenget med dette innlegget er at jeg vil høre hva dere andre mener.
Må si jeg er mer i mot invandrere som løper rundt å sloss og gjør herværk enn russen ja.
Du har tydeligvis bli påvirket negativt av media, russen er ikke så slemme. (og ja, jeg er en av de)
For å unngå at flere driter seg ut, vil jeg bare påpeke at GeirBauers siste innlegg et satirisk, og handler om generalisering. På samme måte som idiotrasister skjærer alle innvandrere under en kam, når en idiotinnvandrer begår noe kriminelt, er det like idiotisk å stemple alle russ fordi en russ gjør noe dumt. Forstår alle dette nå?
Word. *10tegn*
Problemet er at det er et fokus på at russen må være slem. Å sitte i en rundtkjøring er bare morsomt. Vi sprang nettop gjennom byen, og mange andre plasser, nakne. Veldig herlig å kunne gjøre slikt.

Men hater å føle meg presset til å være slem mot andre for å ikke være tamruss...
Trådstarter
64 0
Har jeg plutslig blitt rasist og nå a?
Sitat av MartinB
Jeg skjønner at russen kan irritere deg, og at mange russ gjør dumme ting. Men det at russen har lyst til å sitte i rundkjøringa og spise skader jo ingen, så hvorfor bryr du deg om sånt?
Jeg er selv russ i år og har klart å svi av over 7000 kroner i russetiden. Hva så? Det er mine penger som jeg har jobbet for, så hvorfor skal du gidde å bry deg om det?
Vis hele sitatet...
Waste of money spør du meg,
men til topic:

Er da ikke noe galt i å være russ, la de få more seg så lenge det ikke går utover andre.
Russ er som regel greie, men ikke når dem spruter ned alt og alle med vanngevær. Den gangen jeg ble spruta ned i år hadde jeg så lyst å ta geværet hans å daske han med det! Sinnsykt irritert... men det er jo bare noen som er sånn som "må plage alle"
Jeg er russ i år og jeg må absolutt si at du må ha vært det for å forstå deg på det...
Jeg har opplevd de beste festene i mitt liv og hatt det ufattelig morro. Altså, argumentene dine var at de spruter vann på folk og deler ut russekort? Det er 17 dager i året og jeg synes folk skal ha tolleranse for at vi da feirer slutten på 12 års skolegang. Du har jo helt elendige argumenter for at du hater russen, og jeg vil ikke si at motangrepene på postene over var så veldig imponerende heller.
Sist endret av Cheese; 16. mai 2007 kl. 17:12.
Sitat av eXo_O
Har jeg plutslig blitt rasist og nå a?
Vis hele sitatet...
Når du setter folk i bås og snakker stygt om disse folkene så er du en slags rasist i mine øyne.

Sånn som jeg har oppfattet deg nå er du verre en mange av de russene jeg har møtt. Og noen av de jeg har møtt var ille.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Er det mange små som er redd russen? Hmm... kanskje det er derfor de flokker seg rundt meg hver gang jeg stikker nesen ut døren? Du har helt idiotiske argumenter og klarer ikke forsvare det du står for engang. Og om du syns russetid er så forbanna teit så syns du kanskje andre lignende utskeielser som representerer ett eller annet er teite og da, som f.eks. utdrikningslag? At det går an å være så trangsynt er helt på trynet.
Sitat av Raymond
Waste of money spør du meg,
men til topic:

Er da ikke noe galt i å være russ, la de få more seg så lenge det ikke går utover andre.
Vis hele sitatet...
Det er det helt klart, men det er penger jeg har jobbet hardt for, så da er det vel jeg som bestemmer hva jeg gjør med de og. Og forresten er russetiden en tid jeg kommer til å tenke tilbake på resta av livet, og om jeg ikke gjør noe dumt innen de to neste dagene vil jeg aldri angre.
Sitat av eXo_O
Har jeg plutslig blitt rasist og nå a?
Vis hele sitatet...
ÅH My God! Du er det mest trangsynte individet jeg har truffet på, en mus har klarere syn på saker å ting enn du har.

--
Btw. Bare steng meg ute en uke eller to:P det er værd det.

Mvh
BoinTjau
er litt morsomt at de feirer de er ferdig med skolegang, selv om 90% av Blå og Rødruss pent nødt blir å måtte gå 3-5 år mer skole før de kan si seg ferdige :-p

men la de feire, så lenge det ikke blir for mye...var arti å være svartruss.
jeg var for det meste en russ som bare drakk og ikke gjor annet. tror jeg fikk en knute heh.. .
Sitat av BoinTjau
ÅH My God! Du er det mest trangsynte individet jeg har truffet på, en mus har klarere syn på saker å ting enn du har.

BoinTjau
Vis hele sitatet...
Du tar ordene ut av munnen min
Sitat av GeirBauer
Jeg er helt enig!

Jeg vil bare få legge til en liten parallell, og må bare informere om at dette innlegget er skrevet i hat og sinne mot innvandrere, og jeg henger ikke ut en eller flere innvandrere.
Alle innvandrere kommer bare til Norge og gjør absolutt ingenting. Sitter bare på rumpa og gidder ikke å lære norsk. Samtidig koster de staten mange tusen kroner i året. Og det er våre skattepenger!! Greit nok at de skal kunne flykte, men seriøst, vi få en slutt på denne "tradisjonen" med å ta de inn. Det er jo ingen av de som gjør noen nytte uansett, og de koster bare masse penger!

Samtidig går de bare rundt og selger narkotika, og koster samfunnet enda mer penger i form av etterforskning og at de må sitte i fengsel.

Halve poenget med dette innlegget er at jeg vil høre hva dere andre mener.
Vis hele sitatet...
Bra skrevet. Og jeg er helt enig i din undertone =)
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Å slippe inn innvandrere til Norge er ingen tradisjon på linje med det å være russ. Det er en nødvendighet. Både for å sørge for at Norge får nok arbeidskraft, samt å sikre folk som ikke har det bra i hjemlandet sitt (asylsøkere) en bedre framtid.

Russetid er på ingen måte en nødvendighet. Å trekke en slik parallell er egentlig litt småteit, selv om jeg vet at hovedpoenget var å trekke fram at få ødelegger for mange.

Når det gjelder kritikk av russen, er dette noe russen bare må tåle. Det faktumet at det skjer mye hærverk og ugang i russetiden, vil aldri aksepteres. Og det burde det ikke heller.
Men for all del, man trenger ikke la all kritikk gå innover seg når man vet den gjelder fåtallet og ikke nødvendigvis deg.

For meg var russetiden en av de flotteste periodene i mitt liv. Og jeg vet jeg deler dette med mange. Jeg brukte ikke stort mer enn jeg ville gjort på en sydentur. Å bruke russens pengeforbruk som et argument for at russetiden er "teit", er vel heller en av de svakeste argumentene man finner.

Når man skal avgjøre om noe har rett til å eksistere, veier man opp fordeler og ulemper. De fleste kritikere av russetid er enten hjemmesittendes grinebitere eller personer med vanskeligheter for å se andre glede seg. Russetid er for de fleste russ en tid som gir de mye tilbake. Man kan si det er en investering i et minne for livet.

I et samfunn hvor man verdsetter materielle verdier høyere enn sosiale verdier, vil det for mange være vanskelig å akseptere russetiden rett og slett fordi de mener det er sløsing av samfunnets ressurser. Også har vi jo media som er med på å gi russen et særdeles dårlig rykte også.

Men når trådstarter bruker "skrekkhistorier" med vanngevær som skyts, må jeg bare le. Med tanke på at dette er enkeltepisoder som skjer så sjeldent at media faktisk gidder å skrive om det, så vil jeg ikke si det utgjør et problem. Det er ikke noe grunn å unnskylde de få som ikke greier å holde seg til reglene. Russ skal følge lover og regler som alle andre. Men det å skjære russen under en kam, er vel omtrent like teit som å dynke småunger med vann.
Vet ingenting
Synes det er feil av deg å skjære all russ under en kam. For ALLE russ er ikke lik, og alle russ dreper, voldtar og drikker ikke. Du må se det fra alles side når det finnes masse russ om bare vil ha det gøy uten at det skal gå på andres bekostning.
Dessuten syns jeg å huske at det var veldig morro å kødde med russen å bli dynka av de når jeg var liten.

Og en ting til, hva er gærent med at russen løper rundt å frister unger med russekort?, det var jo kult å samle på russekort da:P

Samme som brikker å pokemonkort osvosv... Selvfølgelig syns du det er litt teit når du blir eldre, men det gjør vel ikke noe sålenge det var gøy når du var liten?
Sist endret av BoinTjau; 16. mai 2007 kl. 19:43.
Jeg sitter alltid igjen med en følelse av at folk som så sterkt kritiserer russen for deres fanterier og pengeforbruk bare er bitre og småsjalue mennesker fordi de føler de ikke får/fikk ta del i russefeiringen på samme måte som de som kritiseres gjør! Og jeg må si den samme følelsen dukker opp når jeg leser trådstarters noe krasse innlegg.
Det er ikke mange russ som tar tilfeldige folk, vil jeg tro.

På skolen min kom det 10-20 russ bort til inngangen og bare sto der mens de pumpet med vanngeværene sine.

En fyr fikk den smarte ideen å kaste vann og dassruller på dem. Han ble dyppet med egg og vann, og ingen andre. De safer helt sykt.
Det er vel ikke russen generelt en missliker.

Heller de 2-3 mongo-idiotene som må pælme flaser på uskyldige biler, tisse i hagen din og ellers bare være helt håpløse hver gang de drikker. Kidnappe uskyldige, kaste egg på vanlige biler, lista er lang.

Men dette gjelder ikke bare russen. Dette gjelder de taperne som blir helt idiot hver gang de smaker på en øl, og som tror at det at nettopp de har drukket øl tillater dem å herje, pisse og generelt være dust, er helt åkei.

De vi ikke liker er de jævla idiotene som ikke ser lenger enn sin egen nese. Som herjer og herper, og skylder på "jeg er russ".

Problemet er at dette subbet fortsetter å være "russ" hele livet, det er aldri deres feil.

Derfor hater vi russen.
Når russen kommer med vanngevær kan du jo bli med på leken og bare springe fra dem/han/hun?
Trådstarter
64 0
Sitat av Blackspot
Når russen kommer med vanngevær kan du jo bli med på leken og bare springe fra dem/han/hun?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal jeg gidde og være avhengig av og kunne løpe unna eller holde mobil,ipod osv unna vannet?
Sitat av eXo_O
Hvorfor skal jeg gidde og være avhengig av og kunne løpe unna eller holde mobil,ipod osv unna vannet?
Vis hele sitatet...
Det er bare 17 dager det er fare for at du blir sprutet på.. av disse dagene skjer det kanskje 5 ganger? Her i Ålesund kjører de bare forbi og spruter litt vann.. (drive by) så går du bare utenfor skytesone og de gidder ikke gå ut av bilene for å springe etter deg. Som sakt før er det bare noen av russene som faktisk gidder å springe etter deg.. det er få. Har aldri opplevd dette selv!

For meg høres du ut som en gretten fyr. Ser ikke noen grunn til å legge seg opp i dette. Ellers får du ha en koselig 17.mai
Sist endret av Pheromone; 17. mai 2007 kl. 16:38.
Sitat av eXo_O
Først vil jeg si at dette innlegget er skrevet fordi jeg må få ut
mitt hat og sinn mot russen. Det er derimot ikke rettet til en eller flere russer.

Russen har jo vært en tradisjon så lenge de fleste her kan huske.
Masse russ som løper igjennom barnetoget på 17.mai og frister små barn med så kalte russekort.
Når man vokser opp litt skjønner hvor dumt egentlig det å være russ er.
Kjøpe klær til 5000 +/- drekke seg ”uvanlig” full og utfylle russeknute krav.
Vis hele sitatet...
Det er du selv som velger hvor mye penger du vil legge i russetiden og hvor full du vil bli.

Jeg vil si meg enig i at konseptet med russ er egentlig ganske dumt. Men at konseptet er dumt gjør det på ingen måte til en dårlig tradisjon.

Mener du det er dumt å være russ eller at russe-tradisjonen er dum?


Sitat av eXo_O
Jeg digga jo russ som liten. Var helt gira på russekort og
klarte helt sikkert og samle over 1000 kort vært år.
Men nå som jeg ser hvor teit det egentlig er hater jeg meg selv for å gi russen den gleden.
Jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert når jeg ser det kommer
en gjeng med sånne utrolig teite røde/blå/svarte osv bukser og
tror de kan kødde med alle uten og få noe igjen.
Mange små er jo redd for russen. Det kommer av kidnappings historier,
terrordager og vann.
Vis hele sitatet...
Slik jeg forstår er russekulturen veldig forskjellig fra sted til sted.

Sitat av eXo_O
Jeg syntes dette er utrolig unødvendig og ser ikke vitsen
med og kaste vann på unger som i hvert fall ikke har sjanse til og ta igjen.
Jeg så bare for en snau uke siden at en unge på kanskje 10 år
blei dynka med vann. Hadde ikke jeg sittet i en bil som kjørte forbi skulle jeg gjort en
stopper for det. Jeg ble selv spurta ned når jeg gikk på grunnkurs og
klarte og rive ut vanngæveret og ødelegge det. Jeg var så sinnsykt irritert
at jeg hadde problemer med å holde meg i ro.
Vis hele sitatet...
Jeg mener også det er litt dumt å gå etter barn som er så unge som du sier. Jeg mener dog ikke at man skal gi seg med vannkriger. Etter min mening burde russen ta mer hensyn til hvem de spruter på. Det er for eksempel ikke alltid like lurt å helle en bøtte vann over noen med sekk ettersom du ikke vet hva personen kan ha i sekken. De burde også kun sprute på folk de vet "tåler" det. Desverre er det alt for få som tåler slik etter min mening.


Sitat av eXo_O
Også har vi de teite russeknutene. Hva faen er poenget?
”Woho, vi sitter i en rundkjøring i dag”, må bare si at det er virkelig
tøft og sitte i en rundkjøring altså. Hadde aldri tørt
det selv men(det var selvsagt ironi)
Vis hele sitatet...
Poenget er å gjøre noe morsomt og sosialt med kamerater. Jeg tviler på at russen setter seg i en rundkjøring for å vise at de tørr det.
Sitat av eXo_O
Selv skal jeg ikke bli russ selv men det er jo opp til en vær.
Mange mener russen er et tegn på våren, men jeg mener
det er et tegn på dumhet.
Vis hele sitatet...
Jeg vil anbefale deg å tenke nøye gjennom å droppe russtiden. Denne tiden gir masse minner og det vil være litt kjedelig når alle kameratene dine snakker om hvor morsomt de hadde det i russetiden når du heller satt hjemme.


Props for god utblåsing.
Trådstarter
64 0
Altså,du trenger jo ikke være hjemme når de andre er russ?
Altså, hvis du ikke er russ kommer du ikke inn på russetreff.
Sitat av eXo_O
Altså,du trenger jo ikke være hjemme når de andre er russ?
Vis hele sitatet...
Altså, jeg regner med de fleste skal være russ. Du kan jo alltids gå ut og se på solnedgangen eller noe alene.

Er det bare ren prinsippsak at du er "mot" russ?
vedder på at russen har grilla deg, for du er en folk flest ikke tåler trynet på..
så nå er du sur på dem...

btw. skulle likt å sett at du sprang etter russen, for "å sette en stopper for at de spruta vann på en kid" hhehe jaja, denne tråden din er nok et resultat av at du satt hjemme på rommet ditt 16. mai uten venner eller fest.
Du er nokk bare lei deg for du også dette året fikk buksevann av russen. Dakar liten
Sitat av eXo_O
Først vil jeg si at dette innlegget er skrevet fordi jeg må få ut
mitt hat og sinn mot russen. Det er derimot ikke rettet til en eller flere russer.


Russen har jo vært en tradisjon så lenge de fleste her kan huske.
Masse russ som løper igjennom barnetoget på 17.mai og frister små barn med så kalte russekort.
Når man vokser opp litt skjønner hvor dumt egentlig det å være russ er.
Kjøpe klær til 5000 +/- drekke seg ”uvanlig” full og utfylle russeknute krav.


Jeg digga jo russ som liten. Var helt gira på russekort og
klarte helt sikkert og samle over 1000 kort vært år.
Men nå som jeg ser hvor teit det egentlig er hater jeg meg selv for å gi russen den gleden.
Jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert når jeg ser det kommer
en gjeng med sånne utrolig teite røde/blå/svarte osv bukser og
tror de kan kødde med alle uten og få noe igjen.
Mange små er jo redd for russen. Det kommer av kidnappings historier,
terrordager og vann.


Jeg syntes dette er utrolig unødvendig og ser ikke vitsen
med og kaste vann på unger som i hvert fall ikke har sjanse til og ta igjen.
Jeg så bare for en snau uke siden at en unge på kanskje 10 år
blei dynka med vann. Hadde ikke jeg sittet i en bil som kjørte forbi skulle jeg gjort en
stopper for det. Jeg ble selv spurta ned når jeg gikk på grunnkurs og
klarte og rive ut vanngæveret og ødelegge det. Jeg var så sinnsykt irritert
at jeg hadde problemer med å holde meg i ro.


Også har vi de teite russeknutene. Hva faen er poenget?
”Woho, vi sitter i en rundkjøring i dag”, må bare si at det er virkelig
tøft og sitte i en rundkjøring altså. Hadde aldri tørt
det selv men(det var selvsagt ironi)
Selv skal jeg ikke bli russ selv men det er jo opp til en vær.
Mange mener russen er et tegn på våren, men jeg mener
det er et tegn på dumhet.


Halve poenget med dette innlegget er at jeg vil høre hva dere andre mener.
Vis hele sitatet...

Ok, når jeg først leste dette lo jeg! Er rett og slett tragisk å sitte å lese på at en stakkar ensom jævel som sikkart har hatt traumatiske lidelser fra en vond barndom. Kanskje du rett og slett ble voldtatt av en russ da du var 10? Har du aldri vært russ selv? Den spenningen, gleden og det showet som russen faktisk lager er jo en tradisjon! Er tross alt en feiring av et 3 år med videregående, kjedelig skole endelig er over! og du er i mot det? Ikke kom å si at du faktisk er lei deg for å forlate skolen?

Synes det er tragisk at du må bruke et forum for å henge ut russen. Hva med å gå direkte til en russ å sjelle han/hun ut? Eller tørr du ikke det? Tenkte meg det, er enkelt å være kul på et forum der du kan skjule deg bak det svette nicket ditt. Hadde du virkelig turt å gå til en gjeng med russ som akuratt skulle maltraktere en liten 10årings ansikt med vann og be dem stoppe? Neppe!

Heller gå til alle dine venner å syt? Eller er det dem som har utstøtt deg fra russebilen deres? Kanskje er du en russ som ikke har fått noen gjeng å henge med? Er det derfor du bruker dette geniale forumet til å få ut dine inderste følelser? Hva blir det neste? En film på youtube der du forteller om dine indre følelser?

Synes rett og slett synd på deg og må ærlig innrømme at jeg synes seriøst synd på foreldrene dine som faktisk må leve med det dyret av en svett nerd hver dag. Kondolerer til dem! Og til deg: Lykke til!
Sist endret av Laksefiskeren; 19. mai 2007 kl. 01:27.
Sitat av eXo_O
Først vil jeg si at dette innlegget er skrevet fordi jeg må få ut
mitt hat og sinn mot russen. Det er derimot ikke rettet til en eller flere russer.


Russen har jo vært en tradisjon så lenge de fleste her kan huske.
Masse russ som løper igjennom barnetoget på 17.mai og frister små barn med så kalte russekort.
Når man vokser opp litt skjønner hvor dumt egentlig det å være russ er.
Kjøpe klær til 5000 +/- drekke seg ”uvanlig” full og utfylle russeknute krav.


Jeg digga jo russ som liten. Var helt gira på russekort og
klarte helt sikkert og samle over 1000 kort vært år.
Men nå som jeg ser hvor teit det egentlig er hater jeg meg selv for å gi russen den gleden.
Jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert når jeg ser det kommer
en gjeng med sånne utrolig teite røde/blå/svarte osv bukser og
tror de kan kødde med alle uten og få noe igjen.
Mange små er jo redd for russen. Det kommer av kidnappings historier,
terrordager og vann.


Jeg syntes dette er utrolig unødvendig og ser ikke vitsen
med og kaste vann på unger som i hvert fall ikke har sjanse til og ta igjen.
Jeg så bare for en snau uke siden at en unge på kanskje 10 år
blei dynka med vann. Hadde ikke jeg sittet i en bil som kjørte forbi skulle jeg gjort en
stopper for det. Jeg ble selv spurta ned når jeg gikk på grunnkurs og
klarte og rive ut vanngæveret og ødelegge det. Jeg var så sinnsykt irritert
at jeg hadde problemer med å holde meg i ro.


Også har vi de teite russeknutene. Hva faen er poenget?
”Woho, vi sitter i en rundkjøring i dag”, må bare si at det er virkelig
tøft og sitte i en rundkjøring altså. Hadde aldri tørt
det selv men(det var selvsagt ironi)
Selv skal jeg ikke bli russ selv men det er jo opp til en vær.
Mange mener russen er et tegn på våren, men jeg mener
det er et tegn på dumhet.


Halve poenget med dette innlegget er at jeg vil høre hva dere andre mener.
Vis hele sitatet...
Nå kommer det noe som helt sikkert strider mot nff's regelverk, men likevel: Fy faen for en unødvendig post! Har selv vært russ, og må si det var den beste tiden jeg har hatt som skoleelev. Det er deilig å få slå seg litt løs etter tre år med skole og slit! Dessuten.. som andre har sagt. Det er en tradisjon! Alt folk skal bry seg om som egentlig ikke er noe problem! Du klarer deg vel i tre måneder av et år med russ i gatene? Du skjønner sikkert lett hva min mening om saken er?
niiiiiiiice, viktig og quote førstepost.
Kort oppsummert;
Hva folk bruker pengene sine på er dems egen sak? Deres penger, deres valg.
Russen spruter som oftest på de som spruter på dem. Dessuten er det varmt ute.

Russen sørger for en fin avsluttning på grunnskolen, noe som er helt greit for meg. De har for all del fortjent det.