Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1376
I sommer skal jeg en liten tur til San Fransisco og jeg har lyst til å oppleve så mye som mulig på de 5 dagene jeg skal være der. Jeg har allerede tenkt på Alcatraz og Golden Gate Bridge, men er det noen litt mindre kjent som er absolutt verdt å få med seg?

Jeg tar også gladelig i mot tips til hvor man burde gå å spise o.l!
Sist endret av Puslebøtte; 4. juni 2014 kl. 20:44.
Har vært der en uke. Lei en sykkel og sykle over golden gate, ta båten tilbake. Stå tidelig opp og ikke sykle for langt.

Dra opp til utkikkspunktet, husker ikke hva det heter. Utrolig fint der oppe. En iskrembil selger is der så du overlever!

Og så Alcatraz... men stå opp GRYTIDELIG om du har tenkt på bilett, utrolig populært med forhåndsbestilling, men er du tidelig oppe og står i kø selger de deg en billett.

Kos deg og ta med masse DOLLAR og 1 dollarsedler til tips etc
Sitat av Tekniker2 Vis innlegg
Og så Alcatraz... men stå opp GRYTIDELIG om du har tenkt på bilett, utrolig populært med forhåndsbestilling, men er du tidelig oppe og står i kø selger de deg en billett.
Vis hele sitatet...
Hvor tidlig snakker vi?

Takk så mye for forslagene deres!
Anbefaler en tur i Haight-Ashbury og Castro distriktene. Førstnevnte er gammelt hippie-strøk som egentlig fortsatt er det. Veldig hyggelig stemning der. Godt eksempel er vel at jeg på bussen fikk plutselig litt weed i hånden fra en eldre mann som bare sa "peace and love" og gikk videre Ellers burde du leie sykkel i Golden gate park og sykle litt rundt der.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
ta en tur langs bay area, søk opp noen kjente piers og spis sjømat en dag.
Ta på deg sneakers'ene, og bare vandre rundt. Hvor enn du måtte føle for det.. San Francisco er en heeerlig by å oppdage på den måten! Kanskje titte litt på google maps først, se etter artige butikker osv, slik at du har en viss anelse ..


Ville vurdert en tur rett nord for golden gate også (sausalito), og kanskje en liten tur til berkeley? (Selv om, 5 dager er kanskje litt kort for slike avstikkere ..)
Ved siden av nevnte områder er Mission District morsomt å ta en titt på. Hovedgata er Mission st. Ta BARTen til 24th Mission Station også kan du vandre oppover mot sentrum igjen. Mission st. var begynt å bli ganske hipsteresque når jeg var der i 2012, så hvis du vil ha litt mer mexicansk SF kan du gå ned paralellgata S Van Ness Ave. Masse gode Taqueriaer! Skal du kjøre rundt i CA, eller resten av USA for den saks skyld, anbefaler jeg å ta en titt på Roadside America. Masse rare turistattraksjoner. For Bay Area kan jeg for eksempel anbefale PEZ-museet i Burlingame med verdens største PEZ-dispenser, utstilling av alle dispensere som noen gang er laget og en ganske merkelig innehaver. Ellers bra med utesteder og konsertscener i Fillmore. Anbefaler også Oakland hvis man har tid! Kort tur med BART eller ferje, og kjekt hvis man får med seg Oakland Artmurmur.