Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1315
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Vi går rett til poenget her:
For noen dager siden mottok jeg ei pakke jeg hadde bestilt fra Komplett.no med et gfx kort og ei ram brikke. Jeg satte dem inn i pcn min, som btw kjører WinXP Pro.
GFX kortet funker bra, men RAm brikka er det verre med. Den virket i begynnelsen, men i stad, da jeg spilte et spill på pcn fikk jeg beskjed om at "Programmet hadde krasjet og måtte avsluttes." (Ikke den vanlige Windows feilmeldingen.)
Så kom jeg tilbake til desktopen. Etter et par sekunder slo pcn seg av. Jeg startet den på nytt og logget inn, men etter et par sekunder slo den seg av igjen. Neste gang jeg startet opp valgte jeg å "Deaktivere automatisk omstart etter systemfeil" (F8 - menyen, samme sted du velger Safe Mode) og jeg fikk en BSOD.
Det virker som om feilen ligger på Ram brikka. Jeg mottok pakken den 2. jan hvis jeg husker riktig, og i skrivende stund er det fem dager siden. Nå har jeg ikke lest så veldig mye på kompletts sider, jeg bare lurte på om noen har erfaring med den nettshopen fra før.
Mener å huske at komplett gir 14 dager angrefrist, men gjelder det hvis pakken er åpnet?
Håper på raske svar..
Ja, det vil jeg tro. Hvorfor ikke forhøre deg med kundeservice?
Hvis brikka er ødelagt går det jo på garantien. Og nei, du kan ikke returnere et produkt du har tatt ut av eska og prøvd, det burde være en selvsagt konklusjon hos selv den største søppelnerden!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Er ikke helt sikker på om det er ( eller de kan få vridd det til at det er) min feil, og da går jo angrerett\returrett i dass forever..
Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)
Vis hele sitatet...
I samme stand; [COLOR=Red]Nei.[/COLOR]
Beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side; [COLOR=DarkOrange]Tror ikke det.[/COLOR]

Jeg ødela da ikke brikken, (ikke direkte iallefall) men den ble allikevel ødelagt I MIN VARETEKT. Da blir det vel min feil allikevel? eller?
Med mindre du har kasta brikka i gulvet og tråkka på den er det en garantisak, en brikke skal holde i mer enn 5 dager om du behandler den på vanlig måte. Ta kontakt med Komplett og spør dem hvordan garantien er på brikka.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Sitat av Devotio
Med mindre du har kasta brikka i gulvet og tråkka på den...
Vis hele sitatet...
Har hatt LYST, men ikke gjort det. Alltid vært svært forsiktig.
Sitat av Devotio
Ta kontakt med Komplett og spør dem hvordan garantien er på brikka.
Vis hele sitatet...
Okay, skal gjøre det. Takk for svar, folks.
Edit; Blir seff ikke før i morra, det er jo søndag >.>


EditIgjen; Sett litt nærmere etter på komplett.np nå, og ser at det er garanti på 36mnd, men er det sikkert at dette en skade som går på garantien?

EditEndaEnGang; Så etter på prod. hjemmeside nå, men den var på japansk, et språk jeg ikke er helt stiv i for å si det sånn. Formidler Komplett kontakt, eller må jeg klare med sjøl?
Sist endret av robhol; 7. januar 2007 kl. 12:25.
det er bare å høre med komplett en kompis kjøpte deler på komplett, 2*1024 ram, alt funket helt greit den første dagen, så plutselig streiket pc'en, det var altså den ene rambrikken som gikk føyken, derfor måtte han sende inn begge, så han kunne få en ny pakke med 2 nye i tilsendt... var ikke noe problem
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Må jeg sende inn grafikkortet óg, da?
Vi er vel ikke Komplett kundesupport her?
Send mail til dem, forklar omstendighetene, og de vil være behjelpelige med retur, garanti osv.

Du trenger ikke sende inn GFX'en din.
Sitat av devotio
Og nei, du kan ikke returnere et produkt du har tatt ut av eska og prøvd
Vis hele sitatet...
Man kan det, tro det eller ei. Så lenge produktet ikke er ødelagt og pakket fint inn i originalforpakningen kan du bruke angreretten. Selv gjort det noen ganger.
Goophy: Dersom du klarer å få det til å se ut som du ikke har åpnet og prøvd det, så ja. Men det er ikke sånn det er ment! Eller tar jeg helt feil nå!?
Er jo jævlig vanskelig å vite om en RAM-brikke har feil, før den er prøvd. Så her gjelder reklamasjon.

Klarte å bestille feil RAM-brikke 3 ganger etter hverandre.. Dette var deres feil da, siden de ikke klarte å finne ut hva RAM jeg trengte. Men dette ble jo prøvd, og så sent i retur. Ingen problem. Så min oppfatning er at Komplett er greie på dette, bare du får forklart omstendighetene
Jeg har også retunert tilbake ting den 30. dagen etter kjøpsdatoen. Da har jeg brukt det helt fram til da, og man kan se det har vært åpna. Så lenge det ikke er skader på produktet så går det jo bra, med mindre skadene var der fra før av.
sitter med mitt 3. icemat headset her nå, har fått erstattet det hver gang jeg har herpa det uten problemer. trengte ikke sende tilbake det ødelagte heller.. dette var forsovet mpx.no da.
Sitat av devotio
Goophy: Dersom du klarer å få det til å se ut som du ikke har åpnet og prøvd det, så ja. Men det er ikke sånn det er ment! Eller tar jeg helt feil nå!?
Vis hele sitatet...
Jo, vi har faktisk slike lover i Norge.

Er brikken ødelagt går det på reklamasjonsretten, ikke garantien (man kan selvsagt ta det på garantien produsenten gir, men hvorfor gidde?). Folk må lære seg forskjellen på disse begrepene.

Komplett har egne funksjoner for returer under profilen din der.
Jeg har returnert så mangt til komplett, men som oftest ikke åpnet. Både på grunn av feilbestilling og skadet vare. Jeg pakket ut å monterte inn et hovedkort i pc'en, og oppdaget at jeg hadde bestilt feil. Så jeg returnerte uten at alt som fulgte med ble sendt tilbake engang.. Men det var ikke med vilje
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Takk for svar. Men noen jeg kjenner sa at jeg burde prøve å bytte om Ram'brikkene, dvs. hvilken slot de står i. Har dette noe for seg eller er det BS?
Og pakka ser DEFINITIVT ikke ut som da jeg fikk den, og å prøve å få den til å se sånn ut igjen er det bare å glemme. Hva skjer da? Får ikke ringt kundesvc akkurat nå så jeg spør dere isteden!
Jo, devotio, det er faktisk sånn ment. At du skal kunne teste ut produktet for å forsikre deg om at det lever opp til de forventningene du hadde på forhånd, for å så kunne returnere det hvis det ikke gjorde dette.

Les at det står tilnærmet samme stand. Åpnet og pent nedpakket igjen = tilnærmet.

Men om ram-brikken virkelig er fucket lønner det seg selvfølgelig for robhol og bruke reklamasjonsretten fremfor angreretten, siden han da vil slippe å stå for fraktkostnadene tilbake til butikken selv.
Er jo bare å prøve. Men etter hva jeg har hørt fra andre er komplett noen idioter når det gjelder slike ting (Selvsagt individuelle historier, så gjelder ikke alle!). Men back in the old days klarte jeg å ødelegge en CPU jeg hadde kjøpt hos psdata. Jeg ringte og forklarte hva som hadde skjedd og de sa jeg kunne returnere den. Og siden det var i juleferien fikk jeg i tillegg lov til å kjøre til lageret og få en ny CPU der. Så alt går an