Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 12140
Er det noen som har bestilt til poste restante i det siste? siste månedene?
For lurer på hvem adresse som er riktig, noen sier en adresse mens andre en annen også har du den siden som heter posterestantestromstad.no

Mener jeg leste et annet nr en det som sto på siden der på posten i sverige sine hjemmesider (men nå finner jeg jo seff ikke fram til den siden lenger)

Så, noen som kan hjelpe? er btw fra sverige til sverige det er snakk om.
Har sett den siden der før, ingen anelse om de er seriøse eller ei. Det er ikke den offisielle måten å få post poste restante i strømstad. Regner med at disse ønsker å tjene penger på sine tjenester, mens posten.se er gratis som overalt ellers.

Husker ikke adressen i hodet men kan sjekke senere i kveld, og en henter ikke posten sin på coop i sentrum men "på andre siden av vannet" hos foretaksavdelingen.



Ditt namn
POSTE RESTANTE 452 01 STRÖMSTAD

Husker ikke gateadressen men du kjører over broa ved skolen "på andre siden av vannet" og tar andre vei til venstre.
Sist endret av frtoretang; 13. august 2015 kl. 20:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Har sett den siden der før, ingen anelse om de er seriøse eller ei. Det er ikke den offisielle måten å få post poste restante i strømstad. Regner med at disse ønsker å tjene penger på sine tjenester, mens posten.se er gratis som overalt ellers.

Husker ikke adressen i hodet men kan sjekke senere i kveld, og en henter ikke posten sin på coop i sentrum men "på andre siden av vannet" hos foretaksavdelingen.



Ditt namn
POSTE RESTANTE 452 01 STRÖMSTAD

Husker ikke gateadressen men du kjører over broa ved skolen "på andre siden av vannet" og tar andre vei til venstre.
Vis hele sitatet...
Ja stemmer! over brua og ned til venstre der..
Vært suverent om du fant riktig adresse, eller er det den du skrev der? Takker
Når du kommer til rundkjøringen i strømstad kommer du fra E6 retning Svinesund (den første rundkjøringen ved det nye senteret) kjører du til venstre. Følg veien rett fram gjennom neste rundkjøring, over broen og andre vei til venstre etter broen. Er ca 150 m ned i gata der. Er skilt der så du ser den når du kommer.

Det jeg skrev var poste restante adressen du bruker for å motta post/forsendelser.


Strømstad er en pitteliten by så du finner frem, helt garantert. Og skulle du stå fast så spør en svenske.
Sist endret av frtoretang; 13. august 2015 kl. 20:43.
ja veit hvor det er så da er det bare: navnet mitt, poste restante, 452 01 strømstad.

right? Greit å ha det på det rene når det er snakk om litt cash
Sist endret av jenspetter93; 13. august 2015 kl. 20:44.
Jepp det funker det der
Bare husk å forsikre deg om at de du bestiller varer hos ikke bruker private fraktselskaper av typen TNT, DHL osv. Da disse (naturlig nok) ikke leverer til poste restante-adresser.

Jeg tror faktisk den private tjenesten "PR Strømstad AB", som du linker til i åpningsinnlegget ditt, kan være et alternativ dersom avsender bruker en privat kurér.
Av erfaring vet jeg at PR som du linker til fungerer. Har akkurat henta pakke derfra.
Sitat av andjoha Vis innlegg
Bare husk å forsikre deg om at de du bestiller varer hos ikke bruker private fraktselskaper av typen TNT, DHL osv. Da disse (naturlig nok) ikke leverer til poste restante-adresser.

Jeg tror faktisk den private tjenesten "PR Strømstad AB", som du linker til i åpningsinnlegget ditt, kan være et alternativ dersom avsender bruker en privat kurér.
Vis hele sitatet...
DHL har ikke hatt problemer med å levere poste restante i Strømstad tidligere. Fikk selv levert pakke dit, og posten tok imot og kvitterte den ut fra DHL

Sitat av FlipWare Vis innlegg
Av erfaring vet jeg at PR som du linker til fungerer. Har akkurat henta pakke derfra.
Vis hele sitatet...
Du tenker på det no domenet? Hva kostet det? Regner med ingen driver å tar imot pakker for andre gratis? Ja bortsett fra de offisielle postkontorene som jo må utføre poste restante kostnadsfritt.
Sist endret av frtoretang; 14. august 2015 kl. 01:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De har jo prisliste på siden sin. Har selv brukt de en gang før. Var bare en fyr som hadde noen særs shabby lokaler, men visste ikke om det «offisielle» alternativet, og prisen var jo ikke så gal.
Sendte mail til fyr'n i går kveld der jeg spurte om forskjellen på hans tjenester, og poste restante-tjenesten til den svenske posten. Fikk følgende svar, som jeg syntes var ganske ryddig og oppklarende:

Hei,

Vi er et privat selskap og tilbyr en alternativ løsning. Poste Restante tjeneste du henviser til er tjenesten som tilbys av Svenske posten. SP tar ikke betalt for slike tjenester. Det er gjør vi.

Det er flere forskjeller:

1. Vi har bedre åpningstider, har åpent mandag-lørdag (10-18).
2. Du får beskjed når pakken har kommet til oss.
3. Du får hjelp med sporing og oppfølging dersom pakken din har kommet bort hos fraktselskapet.
4. Postens egen poste restante løsning vil ikke fungere dersom pakken din blir fraktet av andre fraktselskaper enn svenske Posten. UPS, DHL, TNT og Schenker godtar ikke Postens løsning og vil kreve en adresse som pakken kan kjøres ut til samt at noen godkjenner og signerer ved mottak. Vi signerer ved mottak det gjør ikke svenske Posten.

Håper du har fått svar på spørsmålene dine.

Vennligst bruk registreringsskjema på hjemmeside vår så får du en detaljert beskrivelse for fremgangsmåte!

O.B.S.
Vi håndterer ikke kontanter og tar betalt kun med bankkort.

Det er krav på pass som identitetshandling ved henting av pakker.


Med vennlig hilsen

PR Strömstad AB
Karlsgatan 9A
452 30 Strømstad
Vis hele sitatet...
Jeg er en flittig bruker av poste restante systemet. Og har erfaring fra både det offisielle systemet til posten.se, og PR Strömstad AB og må si jeg bruker sistnevnte mest. Det koster litt mer, men mye enklere å ha med å gjøre enn et stort system.

Jeg har faktisk ikke brukt posten etter jeg prøvde PR Strømstad.

henter 3-4 pakker i måneden.
Nja ser ut som de postrerestante.no taler for sin syke mor der altså. Som sagt har jeg selv fått pakker fra DHL til posten.se sin poste restante. Posten.se signerte for mottak hos DHL og pakken ble mottatt hos posten.se. Kostet meg ingenting når jeg hentet forsendelsen.


Jeg ville helt klart sjekket med DHL om de har endret praksis rundt dette med poste restante. Tror DHL er fornøyd bare noen signerer på mottak. De andre har kanskje bedre åpningstider, men så tar de jo betalt for sine tjenester. At de forsøker å disse posten.se er vel ikke å undres over? Sjekk med DHL selv, fremfor å stole på posten.se sin konkurrent.
Sist endret av frtoretang; 14. august 2015 kl. 16:11.