Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 661
heisann...

har et merkeligt spørsmål..:P

sei jeg har 2 pcer eller flere, ,med akkuratt de same programmene.
jeg er innpå noe på PC #1 og vil senne denne informasjonen til PC #2 via nettverk.


noen som sjønner? altså, senne winduer fra en PC til en annen PC, eller er dette bare ein virtuell drøm...?


jeg bruker foresten ubuntu, og har 2 clienter og en server

hørte en gang om at det gikk an å sette opp en pc som master og en som slave, at man vil få en slik funksjon da? rett meg hviss jeg tar feil.

MVH
Eirik Pedersen
Sist endret av ballemm; 24. september 2007 kl. 22:47.
Det har du innebygget:
system -> instillinger -> eksternt skrivebord (Tjener)
Programmer -> internet -> terminal server (Klient)

Da sender du hele skrivebordet, ikke bare ett vindu.

Edit:
Du kan også ha remote login. Det blir ikke helt det samme. Men fungerer utmerket. Det kan gjøres med SSH, eller med gdm.
Sist endret av Dinithion; 24. september 2007 kl. 22:57.
tanken var jo å kun kunne sende vinduer...:P


har alldri likt vnc noe serlig.... så jeg tenke en litt mer tynnklient aktig løsning..?
Du må nok forklare litt bedre. Hva mener du med "sende vinduer"?
Hvorfor vil du ha en tynnklient løsning om du har to klienter som funker?

Terminalserver og rdp kan du google. Skulle ikke være alt for vanskelig å sette opp. Da kan du bruke serveren som terminalsterver og koble deg opp mot den fra klientene ved hjelp av en rdp klient.
x-window har muligheten til å åpne vinduer på andre maskiner, tror den het xterm,
men driiit i å kjøre f eks mplayer for det spiser all båndbredden i verden.

http://csci.csusb.edu/dick/samples/remote.html

http://www.google.com/search?q=xterm+remote+window
Sist endret av fxxked; 24. september 2007 kl. 23:27.
takk fxxked kan se ut som om dette er noe av det jeg leter etter...


vet ikke om jeg forklarte meg rett, men jeg har både vnc og ssh fra før, men er ikke nødg med det.
Sist endret av ballemm; 25. september 2007 kl. 15:27.
ja, okey. var visst ikke det jeg så etter allikevel... =P

men si det slik da... sei jeg har en ubuntu box ( #1 ) med ssh server, og bringe fram et x-vindu fra en annen pc på nettverket ( #2 )

son helt enkelt eksempel:
jeg er på en pc ( #2 ) og vil opne et bilde som het test.JPG ved programmet eog (eye of gnome) på pc ( #1 )


( takker for svar så langt )