Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 3283
Da har jeg sett ferdig alle sesongene av disse fantastiske seriene.

Noen som kan anbefale noen nadre serier jeg kan gå løs på?

Følgende har jeg fått med meg, så de trenger jeg ikke forslag på:
Heroes
Lost
Prison Break
Carnivale
The 4400
24
Sist endret av Don Corleone; 23. oktober 2007 kl. 13:15.
Hotel cæsar.. hehe
Jeg vil anbefale deg å se The O.C og One three hill
Sist endret av xazer123; 23. oktober 2007 kl. 12:48.
Vist du liker de seriene du har nevnt der, så tror jeg du vil like presidenten.
The Prisoner. Britisk tv-serie fra 60-tallet
Den britiske underholdningsserien 'Balls of Steel' eller 'The Real Hustle' er å anbefale. De er dog ikke av typen du kanskje er ute etter (spenningsserier ol.), men forandring fryder.

Konseptet til balls of steel er simpelt. En gjeng med forskjellige folk gjør det de kan for å lage ukentlige stuntklipp som skal vise deres såkalte 'balls of steel'. Et eksempel på et slikt stunt er: http://www.youtube.com/watch?v=96OljGZapv4 .
Pritchard og Pancho fra Dirty Sanchez er også et annet eksempel. Denne tv-serien var fantastisk god underholdning for meg, men vær obs på at du må tåle britisk humor og enkelte tørre vitser fra programleder.

--

The Real Hustle er et TV-program som gjør noe ingen andre tv-programmer har gjort før. Alex, Jessica og Paul er alle såkalte profesjonelle svindlere, og i dette tv-programmet skal de vise deg nøyaktig hvordan slike svindler foregår slik at du skal unngå og selv bli svindlet.

Ved hjelp av 'social engineering' og '-compliance' og ikke minst utrolige fingerferdigheter svindler og stjeler de fra reelle britiske personer, derav navnet The Real Hustle. Ofrene får selvfølgelig sine saker tilbake senere etter svindelen er gjennomført. Et eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=sexUus0igWs
Balls of steel er fantastisk! The real hustle synes ikke jeg var noe tess, veldig opplagte greier...
-----------

Har du sett "The Shield"? Politiserie om den brutale politimannen Vic Macky (eller hvordan det skrives), og hans "Strike Team" som gjør mye som de vil for å holde kriminaliteten nede. Vic er en good guy (kanskje?) men utvilsomt med "bad-guy-metoder" God underholdning og mye action! Det er så langt kommet seks sesonger.

EDIT: Ah, screwed by wkl
Sist endret av Cikey; 23. oktober 2007 kl. 13:02.
Kyle XY. Fantastisk serie.

Handler om en kar som våkner opp i skogen, som har uante krefter (lærer ting fort, leser fort, kjappe reflekser osv) Serien handler om livet til denne mannen ... Dritfett
Sitat av Cikey
Balls of steel er fantastisk! The real hustle synes ikke jeg var noe tess, veldig opplagte greier...
Vis hele sitatet...
The real hustle handler i hovedsak om å vise revolusjonerende svindler, men heller å ta svindler som årlig drar inn store penger, men i enda større grad å vise hvor sårbare vi mennesker er, og hvordan vi som mennesker reagerer når vi får forskjellige situasjoner presset på oss.
Smaken er som baken dog
Sist endret av John B; 23. oktober 2007 kl. 13:07.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
The 4400
Six Feet under
Jericho
24

Og den beste av de alle; Twin Peaks
Sist endret av ChS; 23. oktober 2007 kl. 13:08.
"OC" er ein fantastisk serie. Følger fangane i eit amerikans fengsel. Ein serie du berre må sjå om og om igjen.
Sitat av TrakTord
"OC" er ein fantastisk serie. Følger fangane i eit amerikans fengsel. Ein serie du berre må sjå om og om igjen.
Vis hele sitatet...

Oz heter den
Sitat av Grandiosamannen
Home And Away
Vis hele sitatet...
Jah, det er jo ganske liknende sopranos og sånt da. ^^
Mange sier Dexter er en flott serie, har ikke fått sjekka den ut selv så kan ikke uttale meg spesifikt.
Skulle akkurat til å legge Dexter til. Fantastisk serie. Anbefales sterkt!
Sitat av Duckyuck
Mange sier Dexter er en flott serie, har ikke fått sjekka den ut selv så kan ikke uttale meg spesifikt.
Vis hele sitatet...
Knallserie.
Kan også anbefale Entourage, en av de bedre seriene jeg har sett på lenge. Riktignok ikke i helt samme sjanger.
Vet det ikke faller inn under veldig spennende serier, men Entourage er en sykt fengende serie.
Handler om en kar som blir filmstjerne, så joiner de tre beste vennene hans over til LA.
Der lever de det gode liv med masse festing og smoothe damer.
Sist endret av trulsH; 23. oktober 2007 kl. 14:25. Grunn: Burde oppdatert før jeg skrev inn svar gitt:P
jeg liker 4400 og jericho.. spesielt jericho er en fantastisk serie som handler om ett atomangrep på USA og alt det kan påføre ett lite tettsted av problemer
Hvis du er fan av Sopranos og Deadwood må du se The Wire! og så klart Twin peaks. The Wire er en slags politiserie fra Baltimore. Men i motsetning til vanlige serier brukes en hel sesong på en stor sak, i tillegg kommer man godt innpå alle de involverte, både politiet og de kriminelle. Mener denne serien er bedre enn Sopranos.
Numbers og Jericho :=)
Sitat av Cikey
Balls of steel er fantastisk! The real hustle synes ikke jeg var noe tess, veldig opplagte greier...
Vis hele sitatet...
Hele poenget med serien er jo å få ting til å bli opplagt, så litt feil ordvalg der.
Dette er en serie som en bør få med seg uansett, da du lærer utrolig mye om svindling og ikke minst å unngå og bli svindlet selv.
Sier som flere andre; Dexter. Bedre serie skal du lete lenge etter - jeg har i hvert fall ikke funnet noen Dexter handler om en seriemorder som dreper og parterer mennesker som "fortjener" det. Samtidig lever han et tilsynelatende vanlig liv som CSI-mann. Ekstremt gjennomført og spennende serie. Anbefales på det sterkeste.
Som noen andre har sagt før her i tråden så kan jeg anbefale Kyle XY. Første sesongen er bra, men jeg kjedet meg litt når 2 sesong starta..

Ellers må jeg foreslå Weeds!
Sitat av John B
Den britiske underholdningsserien 'Balls of Steel' eller 'The Real Hustle' er å anbefale. De er dog ikke av typen du kanskje er ute etter (spenningsserier ol.), men forandring fryder.

Konseptet til balls of steel er simpelt. En gjeng med forskjellige folk gjør det de kan for å lage ukentlige stuntklipp som skal vise deres såkalte 'balls of steel'. Et eksempel på et slikt stunt er: http://www.youtube.com/watch?v=96OljGZapv4 .
Pritchard og Pancho fra Dirty Sanchez er også et annet eksempel. Denne tv-serien var fantastisk god underholdning for meg, men vær obs på at du må tåle britisk humor og enkelte tørre vitser fra programleder.
Vis hele sitatet...
Tror det går på TV2 zebra. Uansett så er det god underholdning, på en ellers kjedelig tirsdagskveld.
Band of Brothers er verdt å se. Ganske kort da, men utrolig bra serie. Ellers støtter jeg de som har nevnt Jericho. Om du liker sitcoms og er av den nerdete typen, sjekk ut The Big Bang Theory. Til slutt: Hustle - britisk drama/komedie-serie om en gjeng med svindlere som gir onde, rike mennesker det de fortjener.
Begynn å last ned de fem første episodene av Heroes S02 da..
Eller så ville jeg anbefalt dexter.. kjempebra serie!
Sitat av Diablo
Tror det går på TV2 zebra. Uansett så er det god underholdning, på en ellers kjedelig tirsdagskveld.
Vis hele sitatet...
Japp. Så reklamen for det i dag. Håper bare de begynner sendingen av Paul fra samme program sitt "The Takedown" fra Court-TV. *Håpe*
Takk for mange gode tips!

Jeg har foreløpig skaffet meg Dexter og Jericho. Har veldig lyst på The Wire, men sliter med å finne den.

Utrolig vanskelig å komme over at det ikke blir flere sesonger av Deadwood asså!!
The Wire, Weeds, jericho, Numbers, euREKA, heroes er ihvertfall de jeg har hørt/sett er bra
Kva med ei runde humor? F.eks. "My name is Earl"?
M.D. House og Weeds er heller ikke å fordra
Heroes ble jeg lei av 4-5 episoder, Lost skal vistnok ha blitt bedre etterhvert, 2 sesong sugde iallfall baller!
Dexter er ett klart must, er du glad i en god, smart og sexy komedie burde du sjekke ut "Californication". Første sesong er snart ferdig sendt i statene og det kommer flere.
Trailerpark boys...... Helt rått. Gleder meg til den kommer på DVD. Hvis den noensinne kommer da.
Oz, den må du få med deg. Trur det er alt 6 sesonger om jeg ikkje tar heilt feil. Kongen av Queens er bra, men er komedie ikkje spenning, og Jericho er bra.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Ser at "Life" ikke er nevnt her... har blitt airet 5 episoder (av syv) så langt og jeg ser at de har bestillt 7 nye episoder av serien.

Drapsetterforsker "Charlie Crews" spillt av Damian Lewis (Major. Winters fra BOB) er en herlig og eksentrisk karakter.
Sitat av tnt
Ser at "Life" ikke er nevnt her... har blitt airet 5 episoder (av syv) så langt og jeg ser at de har bestillt 7 nye episoder av serien.

Drapsetterforsker "Charlie Crews" spillt av Damian Lewis (Major. Winters fra BOB) er en herlig og eksentrisk karakter.
Vis hele sitatet...
You beat me to it. Digg serie
Er ikke akkuratt i kategorien vanlig tv-serie men den er faen meg verdt hver bidje mb på disken din.

Deadliest Catch følger flere fiskebåter og deres Crew og Kapteiner i deres søken etter Kongekrabbe. Masse ACTION og en haug av fete personligheter, barentshavets sinnSYKE krefter og fy faen for noen fangster, 5 dagers arbeid 50k us $ per hode til "deckhandsa". Vanvittig! Nesten så jeg blir fisker selv etter å ha sett denne serien.
Sist endret av voktern; 26. oktober 2007 kl. 13:52.
Sitat av wkL
Skulle akkurat til å legge Dexter til. Fantastisk serie. Anbefales sterkt!
Vis hele sitatet...
absolutt til å annbefale, sinnsykt bra serie.
Du må se "Twin Peaks" i alle fall Det er nesten et must.
Sist endret av Unreal143; 26. oktober 2007 kl. 17:50.
Du må se "Twin Peaks" i alle fall Det er nesten et must
Vis hele sitatet...
Slenger meg på denne ..... Twin Peaks var og er en meget super serie
Jericho! Hver gang en episode slutter gleder jeg meg som en unge til juleaften til neste episode!

Gleder meg så til Sesong 2!
Sist endret av Pinneknurk; 28. oktober 2007 kl. 18:31.
The West Wing og Friday Night Lights. I will say no more.
Arrested Development

Morsomt amerikansk komedie serie. Handler om en familie, hvor alt kan skje.
OZ - Livet bak murene
En realistisk og virkelighetsnær skildring av livet i ett amerikansk fengsel. Anbefales!

EDIT: Samt meget bra komposisjon, og tema for enhver episode
Sist endret av Kaptein Snus; 28. oktober 2007 kl. 23:36.
Se The Wire, Oz, Dexter, Californication, Weeds
Sist endret av Thrillseeker; 4. november 2007 kl. 23:25.
The Shield - Bra første sessong. har ikke sett mer enn det.
The Wire - Sinnsykt bra, der du ser drug dealing både fra politiet og dealerne sin side
Friday Night Light -UTROLIG bra serie. Handler om en liten amerikansk småby og problemene rundt det lokale fotball laget.

Andre: The OC, Entourage(min favouritt) og OZ.

Glemte:

Californication - Helt rå serie, sjekk den ut..
Sist endret av InsomniA; 11. november 2007 kl. 20:24.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Battlestar Galactica og Firefly!

Den siste er desverre så alt for fort unnagjort. Sannsynligvis den beste serien som noen gang er tatt av lufta. 14 episoder og det er også alt som finnes. Serien ble kansellert pga den traff en eldre målgruppe en det fox ønsket seg i det aktuelle tidsrommet. En herlig mix av "borgerkrig western" og SiFi.

Battlestar galactica burde ikke trenge noen nærmere introduksjon, det er den beste SiFi serien som er laget på denne siden av millenniumet.