Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 6623
Det er faktisk sant, det går an å tjene seg noen slanter på nettet uten å bli svindlet og lurt. Jeg orker ikke å skrive en komplett guide, men tenkte å linke til noen seriøse sider. De som lover at man kan bli rik uten risiko og innsats prater selvfølgelig bullshit, men hvorfor ikke tjene noen kroner på den tiden man uansett ikke bruker til noe fornuftig? Det er primært spørreundersøkelser og betalt epost reklame som er mulighetene. På spørreundersøkelser tjener man vanligvis 5- 30 kroner per undersøkelse. Tjente 30 kr på en start.no undersøkelse om ølmerker for epost reklame er det som regel et par cent per annonse man leser. Husk å oprette en egen e-post konto for reklamemail!! hvis ikke blir det nok mye rot..

Her er noen veldig bra overssiktssider for spørreundersøkelser:
http://www.turn2you.com/paid_surveys_1.html
http://surveystar.blogsource.com/

Det er mange sider som er utilgjengelige for folk utenfor utvalgte land, men også en god del internasjonale.

Av rene norske sider er det ikke så mange, men start.no og Ciao surveys er de jeg har funnet. Start.no har et panel for spørreundersøkelser, det kommer ikke så ofte (ihvertfall ikke til en fattig singel student), men hvis det er noen husmødre her regner jeg med at de får et tonn flere undersøkelser tilsendt enn meg.. start.no betaler ihvertfall brukbart.

En liten overssikt over epost sider:
http://www.gjerrigknark.com/index.php?cat=83

Jeg har også kommet over et program som heter "Gomez peer". De betaler for å "undersøke" internettkapasiteten fra din maskin. Det høres kanskje litt suspekt ut, men folk får kikke på det selv.

Norske spørreundersøkelser
Ciao surveys norway
Start.no panelet

edit: nederste linje ble også slettet.

Ville bare oppfordre folk på forumet til å komme med innspill!
Sist endret av m0b; 9. mai 2007 kl. 21:44.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Edit: Leste ikke igjennom hele posten din. Jeg fjernet referals. Carry on.
Sist endret av m0b; 9. mai 2007 kl. 20:46.
Skal knækkes
Golder's Avatar
er dette vikrelig trygt?
Sitat av Golder
er dette vikrelig trygt?
Vis hele sitatet...
det samme lurer jeg på, er det trygt og gi dem all den info en om deg?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg har tjent penger til to bøker hos panel.no, dvs. 200kr :P
Sitat av super
det samme lurer jeg på, er det trygt og gi dem all den info en om deg?
Vis hele sitatet...
Tja, du kan ikke stort sett ikke melde deg av de uten at de begynner å selge epostadressen din til alle spammerne de klarer å finne.
Sitat av meitemark
Tja, du kan ikke stort sett ikke melde deg av de uten at de begynner å selge epostadressen din til alle spammerne de klarer å finne.
Vis hele sitatet...
nja nå lage jeg no bare en ny epost med web hotellet mitt, men tengte litt mer på all den andre info en som navn
Har vært medlem av panel.no ganske lenge, fikk mitt gavekort på 200,- for noen uker siden. Virker høyst troverdig.
Sist endret av Snillorg; 9. mai 2007 kl. 21:30.
Trådstarter
trygt og trygt :P Selvfølgelig er det litt ubehagelig å gi fra seg så mye informasjon om seg selv. Når det gjelder de pay per click mailtjenestene "stoler" jeg ikke på dem. De seriøse firmaene som driver med spørreundersøkelser f.eks. panel.no og ciao, er høyst sannsynlig til å stole på. Jeg mener at man ikke kommer opp i større problemer enn det et spamfilter ordner. Er jeg for naiv?
Sitat av Damnyou
trygt og trygt :P Selvfølgelig er det litt ubehagelig å gi fra seg så mye informasjon om seg selv. Når det gjelder de pay per click mailtjenestene "stoler" jeg ikke på dem. De seriøse firmaene som driver med spørreundersøkelser f.eks. panel.no og ciao, er høyst sannsynlig til å stole på. Jeg mener at man ikke kommer opp i større problemer enn det et spamfilter ordner. Er jeg for naiv?
Vis hele sitatet...
Evt kan man jo bare bruke\opprette en annen epost adresse til det formål
CIAO spør litt for mange spørsmål synes nå jeg.
Trådstarter
|d13m0b hvorfor fjernet du linken til gomez peer? så langt jeg har klart å finne ut er det ikke spyware. Heller ingen scam artikler eller negative kommentarer på noen forum.

edit: var det fortsatt en referral link?

her er ihvertfall hjemmesiden:
http://www.porivo.com/

edit igjen
Fant enda en norsk side:
www.verdifullmening.no

Jeg har ikke fått testet den selv ennå, men den driftes av de samme folka som har http://www.valuedopinions.co.uk/ de sender ihvertfall en god del undersøkelser og betaler 1- 2 pund per undersøkelse..
Sist endret av Damnyou; 9. mai 2007 kl. 22:21.
er det noen som har prøvd directmedia?
eventuelt noen synspunkter på dem?
Jeg tjener rått på Zapera! De gir deg poeng (opptill 300) per undersøkelse. Disse poengene kan du bruke til å kjøpe ting i Panel Store. Jeg har allerede kjøpt en brødkniv fra Rosendalh (2100 poeng kosta den). Du kan også kjøpe mye annet, som gadgets etc. Anbefales!
Sitat av super
er det noen som har prøvd directmedia?
eventuelt noen synspunkter på dem?
Vis hele sitatet...
Har fått reklame av directmedia en stund nå, har ikke tatt ut noen av pengene heller. Enkelt og greit hos dem, du får en mail med reklame, så er det en link på bunnen som bekrefter at du har lest reklamen. Jeg har ikke gjort annet enn dette, utenom å logge på directmedia.no å sjekke hvor mye jeg har tjent.
Jeg har prøvd directmedia, klikket jevnt og trutt i et par år. Hadde lyst til å gi meg men hadde opptjent en fin slant så jeg tenkte at jeg skulle bli ferdig og så slutte. Først var jeg veldig nær 200,- grensa for utbetaling, men så hevet de den til 300,- Nå er jeg 12kr fra utbetaling, og har ikke mottatt en mail fra dem på et par måneder. Skal kontakte dem snart, det er ren svindel..
Trådstarter
Her er enda en norsk side: http://www.meningstorget.com

Vet ikke så mye om dem, men det ser greit ut.
jeg fant en artikkel på itpro om akkurat dette som var fra 2005 og der var alle linkene døde, unt at inboxdollars.com, noen som har prøvd det?
spankingguru
Worner's Avatar
Man må bo i USA for å få penger fra inboxdollars.com. Finnes noe som heter sendearnings.com som også er akkurat det samme.

Når det kommer til spørreundersøkelser så vil jeg anbefale

globaltestmarket.com
lightspeedpanel.com og... en annen en som jeg ikke husker navnet på. Kommer tilbake med den senere.

Disse 2 krever at du bor i USA, men de betaler via Paypal, så du kan registrere deg med en adresse i USA og alikavel få pengene dine
Sist endret av Worner; 11. mai 2007 kl. 10:19.
i denne artikkelen viser dem til sider som du først betaler for så og få oppdaterte lister over betalte undersøkelser, og favoritten deres er surveytemple noen som kan bekrefte at dette er noe og satse på?
det meste av dette er bare dritt, sider hvor du må tjene over en viss pengesum før du kan ta ut pengene. Dette er bare for de med utrolig mye tolmodighet.
Trådstarter
Sitat av super
i denne artikkelen viser dem til sider som du først betaler for så og få oppdaterte lister over betalte undersøkelser, og favoritten deres er surveytemple noen som kan bekrefte at dette er noe og satse på?
Vis hele sitatet...
Dette er bare tull! guiden dems er forsåvidt brukbar, men sidene de anbefaler er ren svindel. Det store tipset må være å sette opp sin egen slikblirdurik.no, da kan man lure alle som er dumme nok til å gi seg masse penger.

her er det en liste over betalende undersøkelser utenfor usa: <link fjernet, full av refs>, men husk på på at det ikke er noen særlig mulighet til å tjene mye penger uten veldig mye arbeid. De fleste eierne av sånne sider tjener også selv på referral poeng. Men der hvor det ikke er snakk om å betale for å få tilgang, er det som regel sider hvor man får betalt.
Sist endret av Damnyou; 13. mai 2007 kl. 03:47.
vel nå sitter nå jeg ganske mange timer foran datamaskinen per dag så det er vel ikke det største problemet.

jeg har registrert meg på flere at sidene tidligere og hittil har jeg fått 5kr fra panelet(med et uhell jeg valgte at jeg var kvinne så jeg fikk en spørsmål om jeg var gravid og slikt) og 1kr fra Directmedia siden onsdag så man blir ikke akkurat millionær av dette.

jeg har ikke registret meg på de engelske siden enda siden jeg ikke viste hvilken zip kode, by og slikt jeg skulle velge?
Jeg gjør det og har til nå tjent 56 dollar og startet for et par uker siden.
spankingguru
Worner's Avatar
Sitat av super
vel nå sitter nå jeg ganske mange timer foran datamaskinen per dag så det er vel ikke det største problemet.

jeg har registrert meg på flere at sidene tidligere og hittil har jeg fått 5kr fra panelet(med et uhell jeg valgte at jeg var kvinne så jeg fikk en spørsmål om jeg var gravid og slikt) og 1kr fra Directmedia siden onsdag så man blir ikke akkurat millionær av dette.

jeg har ikke registret meg på de engelske siden enda siden jeg ikke viste hvilken zip kode, by og slikt jeg skulle velge?
Vis hele sitatet...
Skriv inn 10009, New York. Det var det jeg brukte og jeg får ca 2 spørreundersøkelser fra hver side hver dag.
Ok jeg har også lyst å tjene litt smått på dette her. Men jeg har gjerne lyst til å få disse pengene til min paypal account. Ikke opp i gavekort og poeng, så jeg kan kjøpe noe på siden deres. Vet noen om sånne sider. som betaler til paypal accounten din?
▼ ... noen uker senere ... ▼
nå er agloco baren lansert og klart til nedlasting.
Hva med det har? Noen som har prøvd det ?

http://www.ultimatewealthpackage.com/
Sist endret av meitemark; 7. juni 2007 kl. 20:08.
Trådstarter
hadde vært moro å høre fra noen som faktisk har kjøpt en av de pakkene. Men som regel er det tilnærmet ren svindel. Enten får man informasjon man kunne fått gratis, eller "for å bli rik må du videreselge denne pakken til andre..".
OracIe

Jeg tviler ganske sterkt på at man kan faktisk tjene 1000 dollar om dagen, hvorfor jobber folk da ? man kunne like godt sitte hjemme og tjene 1000 om dagen, hadde nok vært herlig det da!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ja, jeg har gjort dette... Flaut er det, utrolig flaut... Har nesten ikke lyst til å fortelle om det...


http://www.ultimatewealthpackage.com/


IKKE KJØP!!!!

Du får bare informasjon, og link til en side hvor du kan kjøpe en såkalt "automatisert nettside" som du ikke vil tjene penger på med mindre oppgraderer til en såkalt "PRO"-versjon som koster enda mer... Dette har jeg ikke gjort, og kommer heller ikke til å gjøre. Grunnen til det er at det ikke skjer, jeg tviler så utrolig sterkt på at du vil tjene noe penger på det....

Men uansett lykke til... og hvis noen har fått dette til, forklar please

*flau*



Edit: I tilegg syns jeg slikblirdurik.no virker som en utrolig luguber side, dirty business, det eneste de vil er at du kjøper ting ved å trykke på lenkene deres, for da tjener de penger på det...
Sist endret av Blue-water; 19. juli 2007 kl. 21:53.
hvorfor ikke bare sette opp egen web shop og gjøre som amentio.no , dem henter bare grosist prisen fra komplett, mpx,netshop og smoker alt i en liste, og så sørger den for og være litt billigre(noen få kr)
så får du bare komplett til og sende varer rett til kunden og du får regninga, og kunden payer via visa.
det er ikke scam eller noe, men du må forsatt reklamerer om siten din da.
gjør som tord company og selg sigaretter som ikke er sigaretter og gamle sko
eller "pizza og burger rett fra mammas kjøkken"

http://tord-company.tk/

should be worth a finsky

tror forresten han har kopiert logoen fra freakforum
Sist endret av Tang0; 20. juli 2007 kl. 21:06.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Sitat av Tang0
gjør som tord company og selg sigaretter som ikke er sigaretter og gamle sko
eller "pizza og burger rett fra mammas kjøkken"

http://tord-company.tk/

should be worth a finsky

tror forresten han har kopiert logoen fra freakforum
Vis hele sitatet...

Den siden og den virksomheten der må nesten være noe av det dårligste jeg har sett, blir flau jeg.
Den jeg er medlem av nå så står det at jeg får ca. 10-25kr per undersøkelse, og når jeg når 60-75kr så kunne jeg velge mellom gavekort fra: Narvesen(lol), Filmweb, Platekompaniet, bokklubben(what) og 2 til.

Valgte filmweb i første omgang Narvesen kan jo være ganske kjekt, gratis pølser hele tiden, men platekompaniet skjønner jeg ikke. Hva kan man ha nytte av som koster så lite der?