Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3217
Hey,

satt her og funderte.
Sett at man er skikkelig på fylla og en mygg kommer og stikker deg. (suger blod og greier), vil den myggen da bli drita? jeg kom fram til at det i teorien er mulig ettersom

alkohol er i blodet og den sikkert ikke trenger mye , før den kjenner det.

noen som vet noe om det? har noen erfaringer(sett drita mygg) ,eller annet?

KP^^
Haha, hadde vært fett å prøve iallefall:P
Teoretisk sett høres det jo sannsynlig ut.
Broren min og en kamerat bada et par krabber i sprit når de begge var små og jeg enda mindre, de påsto at den ble full, men vi var alle små så jeg vet ikke hvor sant det er
Dynker du skiver i sprit og hiver de til måkene får ihvertfall de seg en liten fyllekule!

Drita mygg er vel ikke så lett å få øye på, de surrer liksom bare rundt...der. Om den surrer mer til høyre eller kræsjlander i stearinlyset ditt tror jeg fortsatt ikke du kan trygt konkludere at myggen får en helsike av en fyllesyke.
Vanlig mengde for drikkbar alkohol: 5-40 prosent
Sprit etter den har kommet inn i menneskeblod: ca. 1 promille

En vampyr ville ikke blitt brisen engang, så skulle ikke tro at en mygg ville føle det. Nå kan ikke jeg så mye om mygg da, men om de skal merke det bør de være over 10 ganger mer sensitive til alkohol. Nå skal det nevnes at myggen fyller på med mer blod i forhold til kroppsvekta enn vi drikker av alkohol da.
WhatSOever har ett godt poeng ved at du måtte ha inntatt umulige mengder drikke med 1 promiller for å blir dritings. MEN når du ser for deg en mygg som har sugt blod fra ett menneske/dyr, så utgjør den andelen blod som den inntar en veldig stor brøk av myggens samlede blod. Derfor vil jeg tro at myggen vil bli full ved at blodet som da går gjennom kroppen hans plutselig er blod med 1 promille.
Sist endret av Graps; 30. mai 2007 kl. 23:39.
jeg tappet øl i kjeften på en lange (fisk) engang ... den ble i hvertfall lang i maska når jeg heiv den utenfor bryggekanten igjen... den var på rundt 2 KG og svømte rundt og rundt. Fantastisk morro!
Sikker på at myggen tar opp blodet den suger i sitt eget blodomløp da? Tror kanskje den bare lagrer det i en magesekk..
Flott ide..
Det må nesten prøves.. =)
Skal drikke meg full og sette meg lettkledd ute en varm sommersnatt
Tipper det blir et slitsomt prosjekt. I tillegg til en fet hodepine, får du også gleden av å klø deg til blods dagen derpå. Åssen har du tenkt å finne ut om myggen er beruset forresten?
Det kommer ikke til å skje. Som WhatSOever sa så snakker vi promille her. Dessuten har jeg hørt at mygg tåler årntli mye alkohol.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Sitat av Mcmak
Skal drikke meg full og sette meg lettkledd ute en varm sommersnatt
Vis hele sitatet...
Skal vi ikke alle
Over til topic: Jeg tviler litt på dette, ikke spør meg hvorfor, men det rimer ikke helt. Noe med mengden blod og mengden alkohol i blodet ect.
Sier meg enig med WhatSOever.
Sitat av C.Hendrix085
Haha, hadde vært fett å prøve iallefall:P
Teoretisk sett høres det jo sannsynlig ut.
Broren min og en kamerat bada et par krabber i sprit når de begge var små og jeg enda mindre, de påsto at den ble full, men vi var alle små så jeg vet ikke hvor sant det er
Vis hele sitatet...
Krabber går forover (ikke sidelengs) når de blir påvirket av alkohol
Drikker du mye GIN så er ikke myggen så veldig "sugen" på deg lenger. Det er vist noe i den som myggen ikke liker, og Gin som er så godt...
Sist endret av Seigmansen; 1. juni 2007 kl. 09:13.
Sitat av WhatSOever
Vanlig mengde for drikkbar alkohol: 5-40 prosent
Sprit etter den har kommet inn i menneskeblod: ca. 1 promille

En vampyr ville ikke blitt brisen engang, så skulle ikke tro at en mygg ville føle det. Nå kan ikke jeg så mye om mygg da, men om de skal merke det bør de være over 10 ganger mer sensitive til alkohol. Nå skal det nevnes at myggen fyller på med mer blod i forhold til kroppsvekta enn vi drikker av alkohol da.
Vis hele sitatet...
Nå er jo tross alt myggen LITT mindre enn oss og da. Tror heller den hadde dødd enn å bli full egentlig BTW Gin smaker urin!
Sist endret av h4llik; 1. juni 2007 kl. 14:04.
Hva hvis man smører ut litt sprit på armen? Så når myggen setter snabelen sin inn i armen, så får den sprit
Sitat av Romanowa
Hva hvis man smører ut litt sprit på armen? Så når myggen setter snabelen sin inn i armen, så får den sprit
Vis hele sitatet...
Akkurat der den stikker ja, tviler på en eller to atomer har så mye å si.

Når du drikker blandes det jo ut i ditt blod, og myggen får da nesten ingenting siden det flyter rundt i 5 liter blod, og myggen drikker kanskje noen mikroliter.
Sitat av MannY
Dynker du skiver i sprit og hiver de til måkene får ihvertfall de seg en liten fyllekule!
Vis hele sitatet...
Tror dyrevern regnes det som dyreplageri? Jeg syns iallfall synd på dyrene som ikke opplever å bli ruset iblant
Sitat av WhatSOever
En vampyr ville ikke blitt brisen engang, så skulle ikke tro at en mygg ville føle det.
Vis hele sitatet...
Hæh?? Hvor liten er den vampyren? Du kan ikke sammenligne et menneske og en mygg i noe sånt. Det går bare ikke.
Sett at en mygg stikker deg, og drikker så mye blod at det utgjør 1/3 av den totale blodmengden til myggen. Viss du da har 3 i promille, vil da myggen få en i promille. Enkel matte.
Tror ikke myggen metaboliserer blodet den drikker, den bruker det bare som næring til eventuelle unger.
Vil ikke tro dette er en promille underholdende å prøve ut engang.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Det som er ganske komisk er å la en ølboks/flaske stå ute en sommernatt, og la en veps sveve nedi og konsumere alkholet. Det jeg fikk var en dritas veps som ikke kunne fly rett.
Jeg var nettop i Uganda, og der var det veldig mange mygg. Jeg fant ut at hvis jeg drakk veldig mye alkohol, fikk jeg ikke myggstikk. De to siste ukene jeg var der, gikk jeg tom for malaria medisinen, det ble to uker med mye alkohol. Det kan være jeg innbillte meg virkningen, men det virket som at jeg ikke var like fristende med høy promille.
Sitat av ivioyner
Tror ikke myggen metaboliserer blodet den drikker, den bruker det bare som næring til eventuelle unger.
Vis hele sitatet...
Det jeg prøvde å forklare og, men ditt ordforråd forklarte det nok litt bedre

Og en ting til:
Dersom de tar det opp i sitt eget blodomløp vil de få samme mengde alkohol i blodet som personen de tok det fra. Promilleverdien i blodet forsvinner ikke, den er konstant.. Promillen vil holde seg på 1 hvis man tar ut 1 ml av 5 liter!
hehe,stakkars myggeunger,de blir født alkoholikere stakkars
Sitat av ivioyner
Tror ikke myggen metaboliserer blodet den drikker, den bruker det bare som næring til eventuelle unger.
Vis hele sitatet...
Det stemmer. Myggen bruker blodet som næring til unger. Det er derfor bare hun-myggen stikker og suger blod. Dermed vil ikke mygen bli påvirket av alkoholen.
En mygg blir faktisk større etter å ha fått seg ett stikk ( )
Men om en flott hadd blitt full er en annen sak . For den bruker vel blodet selv tror jeg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av ivioyner
Tror ikke myggen metaboliserer blodet den drikker, den bruker det bare som næring til eventuelle unger.
Vis hele sitatet...
Og etterpå kan du oppkalle barnevernet (hvis de tar seg av mygg, de tar seg ihvertfall av andre kryp) og anmelde for langing av alkohol...
Litt off topic:
Jeg tappet øl i kjeften på en lange (fisk) engang ... den ble i hvertfall lang i maska når jeg heiv den utenfor bryggekanten igjen... den var på rundt 2 KG og svømte rundt og rundt. Fantastisk morro!
Vis hele sitatet...
Dagens!
Så den ikke før nå, helt utrolig at du ikke har fått flere KP enn mitt! Lo så jeg grein! Neste fisketur vanker det børst på en stakkars abbor eller ørret
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg fisker veldig mye, og har dermed mye erfaring med myggjævlene... Og det blir jo ofte en pils eller 10 på fisketur

Jeg må desverre meddele at jeg ikke kan si å ha sett en full mygg noengang!
Men jeg har selv drevet litt forskning på området, og kommet frem til at myggen biter mye mer etter alkoholinntak, og da spesielt etter øl

Jeg valgte desverre å gi opp prosjektet da jeg i halvfull tilstand valgte å "brenne av leggpelsen" som en ren krigshandling, bare for å svi av snabelen på en håndfull av de summende jævlene... ( Mulig et resultat av øl-inntaket ) Så klok av skade medbringer jeg nå en flaske Axe & en lighter på fisketur, og knerter faenskapen med mitt egene gassbaserte luft-waffe!

Konkluksjonen er altså, myggen liker tideligvis øl, men passer på å ikke drikke seg drita, eller synlig beruset.