Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 5392
Noen som vet NGT koden for å logge inn på routern? ("ngt - noway" er det ikke.)
Det er en Netopia router.

name = ngt
pass = ?
Jeg selv bruker:

bruker= "admin"
pass= "noway"
kanskje det står noe på relativt.net?
ngt / Tshml55
Trådstarter
funker vist ikke helt.
Sist endret av utmeldt; 28. juni 2004 kl. 22:02.
hjelper kanskje å sjekke ut www.relativt.net eller å ringe ngt kundeservice ?
Trådstarter
koden som står funker ikke. kundeservice har vel stengt?
Sist endret av utmeldt; 28. juni 2004 kl. 22:13.
Jeg hadde for meg at man måtte ringe til ngt-kundeservice for og få oppgitt router-koden sin.
Opprinnelig postet av mongeland
Jeg hadde for meg at man måtte ringe til ngt-kundeservice for og få oppgitt router-koden sin.
Vis hele sitatet...
For netopia ruterene er det en slags standard, brukernavn minus noe osv. Noen av de har også fast brukernavn/passord på alle. Det er vel bare cisco ruterene (som NGT brukte en stund, er vel kuttet ut nå) man må kontakte nextgentel for å få passordet til.
Name: P54000 (Stor P og trekk ifra 10000 fra ditt kundenr, som her da egentlig er: 64000)
Password: Samme som du brukte ved aktiviseringen av ditt abonnement hos NGT.
Pass på at du bruker store og små bokstaver der det skal brukes. Tror dette har noe å si. Ellers så skal dette funke:

ngt // Tshml55
VÆR FORSIKTIGE om dere bruker ngt // Tshml55.

Det er login'en gitt til NGT av de som produserer Netiopia, alias admin-login. Vær _sikker_ på hva du endrer på når du bruker det, du kan nemlig endre greier på routeren, som NGT ikke støtter, og dermed fucke hele routeren, og det vil du få erstatningskrav på.
Tenkte det ville vært greit å vite.
Opprinnelig postet av duxo
VÆR FORSIKTIGE om dere bruker ngt // Tshml55.

Det er login'en gitt til NGT av de som produserer Netiopia, alias admin-login. Vær _sikker_ på hva du endrer på når du bruker det, du kan nemlig endre greier på routeren, som NGT ikke støtter, og dermed fucke hele routeren, og det vil du få erstatningskrav på.
Tenkte det ville vært greit å vite.
Vis hele sitatet...
Burde vel funke å bruke tilbakestillingsknappen vel? Og så aktivere ruteren på nytt. Det gikk ihvertfall greit når jeg klarte å gjøre noe tull.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Reset knappen + re-aktivisering fikser alt, presterte å legge inn feil firmware på routeren her en gang..
informasjonen som står på www.relativt.net skal fungere.. sikkert bare du som n00ber ut..
Fra relativt.net
Det nye adminpassordet til Netopia ruterene!
login: ngt
passord: ChkBid114
(ADVARSEL: Du kan sette ødelegge konfigurasjonen hvis du ikke vet hva du holder på med)
Vis hele sitatet...
Det står tilogmed på forsiden.
jeg bruker:
Brukernavn som jeg har fått i posten, minus 1000 (f.eks P7587-1000=P6587)
Passord som jeg har fått i posten..

edit: det ble feil..
just read the shit!
http://www.relativt.net/faq/netopia/#1
Sist endret av Zoidberg; 6. juli 2004 kl. 14:43.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
NextGenTel skifta "standard" passordene på ruterne for ei stund siden, så du kan kun bruke ditt eget passord på ruteren.
Dette får du av Kundeservice.
Trådstarter
Den "nye" koden funker. Rart at de skifta passord rett etter jeg hadde ringt dem å fått den "gamle" koden.. hehe. Emne closed.