Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 6666
Hei
Lurer på om noen her vet om noen bra reseptfrie tabbiser som hjelper en med å sove? er ikke intresert i å høre gamle kjerring råd eller at jeg må ta meg en jogge tur.... vill rett og slett sovne lett uten å måtte gjøre store greiene for det
hehe, satt akkuatt å tenkte på jeg burde utelukke det ogå:P er intresert i ting jeg kan kjøpe f.eks på apoteket. har lest at man blir trøtt av reisesyke tabletter, funker det?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
For meg er ei pils eller 3 før sengetid utmerka sovemedisin. Sover da 20 minutter etter at eg hopper til sengs. Fungerer alltid.
sitter å tar et par pils nå, men det som er problemet er ay jeg har problemer å med komme tilbake til en god søvnrytme etter å værtpå fylla(spesiet når jeg har vært det en to tre dager) akkuratt derfor jeg vil ha en annen måte. for når jeg drikker sover jeg som et barn, men kan jo ikke drikke meg snydings vær dag heller. forreste, er det vanskelig å få noe av legen?
et par pils eller noe litt sterker i små menger er greit, da sovner du greit vill jeg tro
Konjakk..Om du liker det eller ikke, kurer gruff :P Funker mot mye, faktisk.

EDIT:Leif

EDIT2: Return of Leif
Viss du får påvist av legen at du har søvnproblemer så vil du få tilbud om å kjøpe sovemedisin. Har prøvd en type, men husker ikke hvilken type det var hehe. Funka hvertfall bra
som sagt, si til legen at du har søvn problemer.. da får du sikkert resept på noen INNSOVNINGS piller.. som får deg til å bli trøtt og sovne.. funker som regel greit. zopliconer gir meg som regel mad metallsmak i kjeften tho..
innsovnings tabletter gjør at man føler seg ræv hele dager derpå dog!
Nei, ikke alle. Flere er ute av systemet ditt før du rekker å våkne igjen.
Sitat av overtrip
hehe, satt akkuatt å tenkte på jeg burde utelukke det ogå:P er intresert i ting jeg kan kjøpe f.eks på apoteket. har lest at man blir trøtt av reisesyke tabletter, funker det?
Vis hele sitatet...
Jeg blir trøtt av reisesyketabletter, bare å prøve.
Når jeg tar reisesyketabletter, svimer jeg av uten problemer. Er bare det at jeg blir trøtt når jeg våkner også, selv om jeg har sovet i flere timer.
har ved et par anledninger hatt noen blå valium, stilknoct og andre slappe av tabbiser som har vært veldig fine men det er noe jeg hvertfall ikke vil ta ofte....
Kjøp deg Melatonin. Du får kjøpt det i utlandet. Bare sjekk ut noen webshoper. Du kan ta inn for 3mnd eget bruk. Ta en ~6mg en time eller to før du vil legge deg. Funker bra for meg hvertfall.
Søstera mi skal snart gifte seg - og slet med å sove pga stress. Gikk til legen og spurte om piller, og fikk resept. Skal altså ikke så mye til.
Legen gir ikke ut sovemedisin til en som er ungdom. Så langt du ikke har en sykdom eller noe da. De selger reseptfrie urter på apoteket. Disse skal da hjelpe det å sove. Om det virker tror jeg er psykisk. Du kan jo prøve
Sist endret av Sindr3; 7. august 2006 kl. 07:46.
Prøv med 5-10 mg Vitamin B6 ca. 30 min før leggetid.
Gå på apoteket og kjøp ein pakke zyrtec. Det blir du sinnsjukt trøtt av, eller ikkje alle meg eg og mange eg kjenner. Ta 2 stk og ei pils så trur eg du er ute som eit lys..
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Sitat av grever
Gå på apoteket og kjøp ein pakke zyrtec. Det blir du sinnsjukt trøtt av, eller ikkje alle meg eg og mange eg kjenner. Ta 2 stk og ei pils så trur eg du er ute som eit lys..
Vis hele sitatet...
Zyrtec ? Viss jeg ikke tar helt feil, er dette allergipiller? Jeg tar en sånn hver dag nesten, men sovner ikke for det? Jeg blir kansje _litt_ slappere, men kan de nyttes til sovepiller? Nei.
Sist endret av mkey; 7. august 2006 kl. 11:15.
ehh man blir jo ikke sløv av zyrtec??? hvis man ikke er overfølsom ellerno
Jo, er mange som blir det. Det er en av bivirkningene man KAN få. Ikke alle, men noen.
ZMA fåes kjøpt på en rekke kosttilskuddbutikker. Anbefalles!
Både eg og fleire eg kjenner reagerer med å sovne kontant vist du legger deg nedpå etter å ha tatt det. Snakker av egen erfaring eg, seier ikkje at det vil virke men kansje det vil.

Utdrag fra felleskatalogen: Bivirkninger: Forbigående og mild hodepine, svimmelhet, _tretthet_, uro, munntørrhet og gastrointestinale bivirkninger kan forekomme. Svært sjelden kan allergiske reaksjoner som hudreaksjoner og Quinckes ødem forekomme.


Lenke: http://felleskatalogen.no/felleskata...UCB_84503.html
Zyrtec funker som sovemiddel for noen. Andre bruker det som middel for å unngå dagen-derpå symptomer. En overdose av zyrtec er 50 mg, ie 5 10 mg tabletter. Ta mindre enn det iallefall! En tablett funker dersom du ikke er vant til tabletter/rus.

Bare vær klar over at Zyrtec gir enkelte blodtrykksfall i høye doser, og det kan være nokså fali` det. Kroppen vennes fort til cetirizin som er virkestoffet i zyrtec så dersom du tar det hver dag forsvinner den søvndyssende effekten fort.

Nå skal jeg ikke bli helt tante Sofie her, men en spasertur eller joggetur fungerer faktisk utmerket som sovemiddel. Er du for doven til å ta en joggetur så ta deg en ronk før du legger deg. Det kan gjøre noen og enhver avslappet.
Jeg tar Zyrtec for å unngå å bli fyllesjuk, men også mot allergiske reaksjoner jeg får av mygg/knott
jeg blir da søvnig om jeg blir bitt av mygg/knott. Zyrtec`s bivirkninger er forskjellig fra person til person
Sitat av Filia
ZMA fåes kjøpt på en rekke kosttilskuddbutikker. Anbefalles!
Vis hele sitatet...
ZMA, zink magnesium og vitamin b6 har ingen søvnfremmende effekt. Det den gjør er å gjøre søvnen dypere og gi deg sykere drømmer. Men det er også noe individuelt. Så å bruke det som sovemedisin er en ganske lost case.

Og du som foreslo 5-10mg b6..... Wtf?
Sitat av Epitaph
ZMA, zink magnesium og vitamin b6 har ingen søvnfremmende effekt. Det den gjør er å gjøre søvnen dypere og gi deg sykere drømmer. Men det er også noe individuelt. Så å bruke det som sovemedisin er en ganske lost case.

Og du som foreslo 5-10mg b6..... Wtf?
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt ZMA ganske en periode nå, og vil absolutt påstå at det gir meg en bedre innsovning/mer døsig når jeg legger meg. Har slitt med søvnproblemer før men det har uansett gitt seg etter jeg begynte med ZMA. Og jeg tror at den søvnfremmende effekten av ZMA i størst grad kan tilskrives B6'en, derfor anbefalte jeg det.
ZMA hadde motsatt effekt på meg. Ble helt hyper i topplokket og sloknet aldri
så noen foreslo zyrtec her, bruker dem vær dag gjennom hele året, hjelper meg mot allergi og fyllesyke men ikke trøtt av det. Men vet at mange andre blir det...
Sitat av rune420
Jeg har brukt ZMA ganske en periode nå, og vil absolutt påstå at det gir meg en bedre innsovning/mer døsig når jeg legger meg. Har slitt med søvnproblemer før men det har uansett gitt seg etter jeg begynte med ZMA. Og jeg tror at den søvnfremmende effekten av ZMA i størst grad kan tilskrives B6'en, derfor anbefalte jeg det.
Vis hele sitatet...
Kan hende det er veldig individuelt. Ellers så har vi jo noe som kalles placebo. Men 5-10mg b6 er en latterlig lav dose og kan umulig ha noen dokumentert effekt. Jeg har prøvd med 200mg b6 i tillegg til en mannedose zma og 12mg melatonin. Må si jeg merket det bedre enn med bare en vanlig dosering zma
Et par glass rødvin. Gjør underverker i tide og utide.

Edit: Om du da i tillegg tar en reisesyketablett med de to glassene blir du så trøtt at du ikke greier å se en film med venner ei gang uten å sovne. Snakker av erfaring. Anbefales dog ikke, siden du kan bli litt groggy utpå morgenkvisten.
Sist endret av dadyd; 7. august 2006 kl. 19:10.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Orker ikke lage ny tråd så spørr her:
Finnes det en måte man kan få en persjon til å sovne på ca.1 til 10min og sove dypt i ca 20min?
Enten et stoff män kan gi persjonen eller noe man kan gjøre.
Sitter med en bok om å lære seg hypnose, men hadde vert grit om noen viste noe...

Thoryllo.
braiwave generator greia funka for meg... sovna etter 10 minutter... husker ikke hva den het men ligger vel på bwg.com elns...

skal sies at jeg hadde vært våken o 37timer uten stimuli... sov bare 1 time ca... men alt er jo bedre enn ingenting=)
Sitat av Thoryllo
Orker ikke lage ny tråd så spørr her:
Finnes det en måte man kan få en persjon til å sovne på ca.1 til 10min og sove dypt i ca 20min?
Enten et stoff män kan gi persjonen eller noe man kan gjøre.
Sitter med en bok om å lære seg hypnose, men hadde vert grit om noen viste noe...

Thoryllo.
Vis hele sitatet...


noen som har problemer med å skaffe seg damer på byen el?
man.. det der thoryllo sa virka litt skummelt :S
Hmm, på sånn helsekost butikk kan du kjøpe herbal relax. Det er lett beroligende og øker konsentrasjonen. Ta dobbel dose elns, og du sover ganske godt ;D Ikke noe farlig med de
Blir ikke så trøtt av zyrtec, men hvis du spør legen din om han kan skrive ut noen litt kraftigere allergi medisiner, polaramin f.eks. Sånne de brukte på 70-tallet. De har ikke noen særlig andre bivirkninger enn døsighet. Legen skriver det sikkert gladlig ut, for han synes nok det er greiere å gi ungdommer det enn sedativer.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
hmm ok, takk for svar hittil i allefall.
Nei jeg har ikke problemer med å skaffe deg damer på byen, Bare hørte det var en som nevnte at det var noe likt man kunne gjøre eller gi en persjon og få den til å sovne fort og dypt! Så spurte her for å vite om noen andre også hadde peil på det
Sitat av halla
ehh man blir jo ikke sløv av zyrtec??? hvis man ikke er overfølsom ellerno
Vis hele sitatet...
Eg har 2 kompiser pluss ein som eg veit om som blir døsig og sløv av zyrtec. Ei venninne som fekk noko for irritasjon i huden som ho blei utrulig sløv av. Husker ikkje navnet på sistnevnte. Trur ingen av dei er overfølsomme, men folk reagerer ulikt så det er ingen garanti. Det er vel eit bedøvende middel på lik linje som tabeletter for folk som blir bil/sjø syke.