Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 6793
hei søkte men fant ingenting,
Det jeg lurte på er : ryddet rommet mitt i ste og kom over en 2-er ,den har vel lagt der i 3-4uker. Er denne ødelagt?eller funker det helt fint og røyke selvom? den luktet ikke så sterkt som da jeg kjøpte den.!
Etter hva jeg har hørt kan hasjen ligge veldig lenge før den blir ødelagt.
THC'en er vist godt bevart i all hasj oljen.
Men kan ikke si deg dette med sikkerhet
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=27760

Den enkleste måten å sjekke hvordan den er vil være ved å rulle seg en. At kvaliteten er senket betraktelig kan det derimot ikke være tvil om.
Jeg har funnet hasjbiter som har ligget under sofaen i over et år, uten emballasje, som har fungert helt fint. Kanskje litt redusert, men definitivt fortsatt effektiv. Det er bare å fyre opp.
Sitat av Mullah
At kvaliteten er senket betraktelig kan det derimot ikke være tvil om.
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg på. 3-4 uker er ikke spesielt lenge. Så lenge piecen ikke er blitt varmet opp til noe høyere enn romtemp. og ikke er blitt utsatt for mye sollys, så burde den ikke ha mistet så mye THC. Men, du har helt rett i at det ikke er noen god måte å oppbevare cannabis, og at den enkleste (dog ulovligste) måten å finne ut om, og i så fall hvor mye, potensen har sunket.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Kan ikke krangle med deg når jeg tidligere henviste til din tråd, så jeg får vel bare legge meg flat... forutsatt av vi er enige om at kvaliteten i det minste er noe senket som følge av den røffe behandlingen.
Hvis det er vanlig brunt så skal det ikke ha noe å si, med mindre den har blitt utsatt for varme eller sterkt lys... Grønt blir nok litt annerledes, men hvis den ligger mørkt og kaldt har det ikke særlig mye å si på kvaliteten.
hehe, nå tar det jo normalt godt over tre-fire uker ifra hasjen blir lempa opp i bilen til produsenten, til den er klar for røykings hjemme hos deg, så en tre-fire uker skal ikke ha så mye å si..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Men da er den jo pakket godt inn i plastikk for å holde på fuktighet, noe den som oftest ikke er hvis den ligger under sofaen :P

Hasj og marihuana er ferskvare, og bør behandles med det i tankene. F.eks. frys ned mesteparten hvis du har mye liggende.
ja, sant nok det.. men nå kan du ikke kalle det de selger utenfor jakobskirken for ferksvare hehe.. tørre pinner jo ffs :P Håper jeg aldri blir så desp at jeg kjøper av dem igjen hehe..

edit: sorry, så du var ifra bergen.. det som selges utenfor jekobskirken/anker er uansett sånn pinnehasj som er utter crap.. in case u didnt know hehe
▼ ... over en måned senere ... ▼
sorry for å dra opp en gammel tråd, men gidder ikke lage en helt nye en for mitt lille sprøsmål. kan man fryse ned marihuana? hvor lenge hvordan gjøres eventuelt dette?
tja legg det i en pose og legg det i fryseren, det skulle vel funke
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det skal gå helt bra å legge det i fryseren, og bevares mye bedre da enn i romtemperatur.