Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1270 515336
Sitat av St.Vitus
Men det er jo litt av meningen, siden Lobotomi gjør drastiske forandringer i tankegang og hjerneaktivitet. Foreksempel veldig aggresive mennesker ble veldig rolige..
Vis hele sitatet...
Er merkelig hvor rolig (les:grønnsak) du blir etter å ha fått en issyl opp i nesa ja.

Sitat av furiouz
Når vi ringte det nummeret hørte vi en gammel dame som satt i gyngestol eller noe og sa masse forskjellige tall om og om igjen. Når vi pratet til henne så stoppet hun opp til vi sluttet å prate og fortsette å lese opp tallene. Og hver dag sa hun forskjellige tall.
Er det noen som har dette nummeret? Er ingen som tror på meg.. jævlig irriterende..
Vis hele sitatet...
Bullshit alarmen min gikk her et par ganger.
Du HØRTE en gammel dame i en gyngestol?? Hvordan HØRES dette ut da?
Hun sa forskjellige tall hver dag? snakket dere med henne i flere dager da eller?

tøffel: Spennende info! Hvor fant du denne?
Fantastisk tøffel! Som alle her sikkert vet, men som jeg bare vil sette fingeren på er jo at i gamledager var folk med psykiske lidelser 0 verdt.. Personalet på galehusene kunne gjøre hva de ville med pasientene siden folk sjeldent besøkte de..

De som liker nedlagte galehus og sånne creepy greier har i grunn mye å se fram til..
Flere og flere galehus blir med tiden nedlagt fordi det ønskes at mennesker med psykiske lideleser skal spres rundt i landet så ikke kontrasten blir så stor på mennesker med psykiske lidelser og normale mennesker. Det er ikke lenge til sinnssykehus som Gaustad og Emmahjort blir nedlagt.. Da er de klare til besøk også!
Forskjellen er at det ligger en helt annen historie bak disse nyere sykehusene og derfor er det ikke så spennende å besøke de, men går man langt nok tilbake i tid finner man ut at mennesker helt sikkert ble mishandlet og trakasert her også..
Sist endret av Pope; 5. september 2006 kl. 23:15.
jeg vil råde alle til å lese 23 salen. da får man vite mye av det som skjedde der. og det som er skremmende er at det skjedde for 30 år siden. sykt og tenke på gitt
Sitat av Pope
Det er ikke lenge til sinnssykehus som Gaustad og Emmahjort blir nedlagt..
Vis hele sitatet...
Emmah Hjort er ikke et sinnsykehus, det er derimot noen omsorgssenter der for folk med fysiske eller psykiske handicap.
Det du velger å kalle sinnsykehus er for mennesker med alvorlige depresjoner, schizofrene/psykotiske, folk med alvorlige rusproblemer ol.
Emmah Hjort er for mennesker med spesielle behov, folk med fysisk handicap, downs syndrom eller andre psykiske handicap som hindrer dem i å fungere slik som de fleste andre i hverdagslivet. Dette stedet blir nok ikke lagt ned på en stund, og skulle det bli det er det jo ikke et sykehus som du kan komme deg inn på, det er et boligomeråde der det også bor helt vanlige mennesker.
Sitat av Sot-Jo
Er merkelig hvor rolig (les:grønnsak) du blir etter å ha fått en issyl opp i nesa ja.


Bullshit alarmen min gikk her et par ganger.
Du HØRTE en gammel dame i en gyngestol?? Hvordan HØRES dette ut da?
Hun sa forskjellige tall hver dag? snakket dere med henne i flere dager da eller?

tøffel: Spennende info! Hvor fant du denne?
Vis hele sitatet...
Høres ut om hun sitter i en gyngestol og gynger frem og tilbake. Vi snakket ikke med henne, men når vi prøvde å si noe eller avbrøt så stoppet hun opp. Når vi sluttet å si noe fortsatte hun på tallene igjen. Vi ringte ikke hver eneste dag. Men ringte av og til, noen ganger 2 dager etterhveradnre. Og alle gangene var det forskjellige tall.
Sitat av Sot-Jo
Emmah Hjort er ikke et sinnsykehus, det er derimot noen omsorgssenter der for folk med fysiske eller psykiske handicap.
Det du velger å kalle sinnsykehus er for mennesker med alvorlige depresjoner, schizofrene/psykotiske, folk med alvorlige rusproblemer ol.
Emmah Hjort er for mennesker med spesielle behov, folk med fysisk handicap, downs syndrom eller andre psykiske handicap som hindrer dem i å fungere slik som de fleste andre i hverdagslivet. Dette stedet blir nok ikke lagt ned på en stund, og skulle det bli det er det jo ikke et sykehus som du kan komme deg inn på, det er et boligomeråde der det også bor helt vanlige mennesker.
Vis hele sitatet...
Ok! My bad! Akkurat det med Emmah Hjort er ikke jeg så godt kjent med, men hørte det fra en kompis for noen dager siden.. Sorry
Sitat av furiouz
syns dette er litt creepy. opplevede noe greier for 6 år siden. jeg trodde ikke det var så store greier og trodde det bare var jeg som visste om det eller noen som kødda med meg. Har fortalt mange venner om historien men få som tror på det.
Jeg hadde jeg en venninde, en venn av moren henns hadde jobbet der for lenge siden eller kjente noen som hadde jobbet der eller noe og fortalte oss masse historier derifra. Vi fikk tak i telefonnummeret som skulle være til mentalsykehuset på lier. Når vi ringte det nummeret hørte vi en gammel dame som satt i gyngestol eller noe og sa masse forskjellige tall om og om igjen. Når vi pratet til henne så stoppet hun opp til vi sluttet å prate og fortsette å lese opp tallene. Og hver dag sa hun forskjellige tall.
Er det noen som har dette nummeret? Er ingen som tror på meg.. jævlig irriterende..
Vis hele sitatet...
kansje hu satt og ga deg lottorekkene framover:P
Jeg kan få tak i masse bilder fra lier om folk er intresert men da må jeg neste få en server å uploade på =)
Infoen jeg har kan letes opp på google og slike ting...

jeg kan også lage en liten faktafil om det er ønskelig ang lier
Åå! Det hadde vært "sinsykt" spennende og dra dit
Skulle ønske jeg hviste hvor det var
Sitat av kakebak
Åå! Det hadde vært "sinsykt" spennende og dra dit
Skulle ønske jeg hviste hvor det var
Vis hele sitatet...
Hvis du ser igjennom postene her så finner du kart og bilder :P
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
tøffel: Det finnes flere sider på nette hvor du kan laste opp bilder bare legg de i en zip fil, å uppe hele greia ;D
Sitat av tøffel
Jeg kan få tak i masse bilder fra lier om folk er intresert men da må jeg neste få en server å uploade på =)
Vis hele sitatet...
Du kan nok ikke få en server, men jeg har en server du kan få lov å opploade på.
Sitat av bllan
jeg vil råde alle til å lese 23 salen. da får man vite mye av det som skjedde der. og det som er skremmende er at det skjedde for 30 år siden. sykt og tenke på gitt
Vis hele sitatet...
Helt enig! Er nesten ferdig med den selv og sitter å rister omtrent!
Sitat av Fukaniso
Hvis du ser igjennom postene her så finner du kart og bilder :P
Vis hele sitatet...
Ahh!
Jeg fant det nå...
Nah...skeptisk til at en 13 åring kan ta seg dit alene..
Sitat av kakebak
Nah...skeptisk til at en 13 åring kan ta seg dit alene..
Vis hele sitatet...
Næh, hvorfor det? Småunger må jo ha noe å finne på bortsett fra å sitte foran PCen eller drive med dop dem også?
Sitat av bllan
jeg vil råde alle til å lese 23 salen. da får man vite mye av det som skjedde der. og det som er skremmende er at det skjedde for 30 år siden. sykt og tenke på gitt
Vis hele sitatet...

Håper den er bra for nå har jeg nettopp bestilt den :P

Tror det er første gang jeg har kjøpt en bok.


Her er noen sider som man kan laste opp bilder på:
http://www.imagefap.com/
http://imagevenue.com/
http://img1.imageshack.us/
Har selv lest 23-salen etter at jeg leste om den i denne tråden. Jeg synes det var en god bok og den gir et ganske bra perspektiv på hvordan det var på denne avdelingen.

Andre steder du kan laste opp bilder:
photobucket.com
bildr.no
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Ingen filmer som kan minne om slike plasser som Lier og Dikemark ?

Selv kan jeg anbefale Asylum, ganske kul film... Fikk så sykt flashback's når jeg så den
Sitat av Pumpkin
Ingen filmer som kan minne om slike plasser som Lier og Dikemark ?

Selv kan jeg anbefale Asylum, ganske kul film... Fikk så sykt flashback's når jeg så den
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg har vært på verken lier eller dikemark, men jeg vil anta at filmen Gjøkeredet (One flew over the cookoo's nest eller noe sånt) gjenspeiler ganske bra hvordan det var på slike steder på den tiden da slike psykiatriske metoder var svært omdiskutert, på rundt 50-60-70-tallet.
Filmen er i hvertfall en av de beste jeg har sett.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
moor: jeg finner den ikke på den lokale video sjappa iaff noe anelse om hvor i verden jeg kan få tak i den ? =)
Jeg likte Session 9 godt ihvertfall.
One flew over the cookoo's nest, igjenspeiler galskapen ganske bra ja (ikke fra pasientenes side)... Pumpkin du kan laste ned denne filmen på de fleste torrent sider som har imdb's topp 250 liste.
Gjøkeredet er helt sinnsykt bra, bare for å ha sagt det. Har dere ikke sett den, så bør dere se den. Men det var veldig off topic.
Filmen ligger også på DC++ (Laster ned nå)
Sitat av 1000
Dale i Sandnes. Ser ut som et slott. Ikke noe hyggelig sted.
Vis hele sitatet...
Dale er ikke noe spennende... Det er fullt i bruk, derfor slipper du ikke inn.
Noen som kan gi meg link på Norgeibilder hvor Lier mental ligger?
Er ikke så vennskelig å finne frem. Vi fant frem på første forsøk. Hvis du kommer fra lier byen så kjører du mot el verket. Så svinger du inn til høyre rett ved elverket. Står skiltet lier psykiatrisk avd. eller noe. SÅ føleger du bare veien helt opp, så er du der
Noen som har adressa?
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Hvordan er det egentlig med den vaktbua på Lier? Var jo ingen vakter der når vi var der
Trur dem gir ganske faen såfremt du ikke lager bråk
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Ja men det er jo adgang forbudt da.. Er det ikke noe vakthold på Dikemark? Så ikke noe vaktbu, bare en securitasbil som kjørte rundt
adgang forbudt er vel helst en formalitet slik at evt skader ikke kan føre til saksøkelse

sålenge du ikke lager faen
▼ ... over en uke senere ... ▼
er Lier sykehus fortsatt sperret?? husker jeg og noen venner planla tur dit for noen år siden, men det ble det aldri noe av, pga. sperringene, men det er jo endel år siden da.. når skal husene rives?? må jo rekke å ta en tur dit, før alt er borte. har hørt om en som eksperimenterte med å putte en slags chip i hjernen til forskjellige pasienter.. hvilke avdelinger er det som er nedlagt?
Sitat av living-dead
er Lier sykehus fortsatt sperret?? husker jeg og noen venner planla tur dit for noen år siden, men det ble det aldri noe av, pga. sperringene, men det er jo endel år siden da.. når skal husene rives?? må jo rekke å ta en tur dit, før alt er borte. har hørt om en som eksperimenterte med å putte en slags chip i hjernen til forskjellige pasienter.. hvilke avdelinger er det som er nedlagt?
Vis hele sitatet...
Sperringene er der, men det er bare gjerder som er rivd ned, det er visst sperringer på dørene ol, men vil man inn nok så finner man en vei
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Naits360, den historien der var litt creepy. Tenk at de slapp ut sånne folk på prøve osv. FYSJ!
hans som forgrep seg på den lille jenta i oslo, og så drepte henne i en kjeller ble sendt til et annet sinnsykehus hvor han døde, og ikke til lier asylum.. men ja, han var en stund på lier, helt til han rømte...
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av RiffAlven
Sperringene er der, men det er bare gjerder som er rivd ned, det er visst sperringer på dørene ol, men vil man inn nok så finner man en vei
Vis hele sitatet...

Går du på baksia av bygge, så er det lett å komme seg inn.
Hvis ikke gjør du som meg, gå berserk å riv ned alt av planger


Det som ikke går, det SKAL!
har hørt at de eksperimenterte med elektroder eller noe sånt der. de borret hull i hjernene til pasienter og puttet inn noe, for å se om de kunne kontrollere pasientene..
Det er et skremmende "helsevesen" vi har i dette landet.
Sitat av Gubbe
Det er et skremmende "helsevesen" vi har i dette landet.
Vis hele sitatet...
mhm, litt offtopic dette her, men har ikke tillit til leger her i det hele tatt, de er en gjeng med bedrevitere, som kan gjøre så mange feil de vil...

er det mange uteliggere/narkiser som oppholder seg på Lier?
Orker ikke å lese hele posten, men er stedet stengt av nå? Eller går det an å komma seg inn?
Har faen så løst til å dra dit!
Sitat av Pumpkin
Går du på baksia av bygge, så er det lett å komme seg inn.
Hvis ikke gjør du som meg, gå berserk å riv ned alt av planger


Det som ikke går, det SKAL!
Vis hele sitatet...
Her har du svaret, TL35182
Sitat av living-dead
mhm, litt offtopic dette her, men har ikke tillit til leger her i det hele tatt, de er en gjeng med bedrevitere, som kan gjøre så mange feil de vil...
Vis hele sitatet...
Jeg tror det ikke er noen restriksjoner rundt å gjøre f.eks. kirurgiske inngrep på deg selv om du ønsker å ta saken i egne hender.
Jurgen1337: Takk takk
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av living-dead
har hørt at de eksperimenterte med elektroder eller noe sånt der. de borret hull i hjernene til pasienter og puttet inn noe, for å se om de kunne kontrollere pasientene..
Vis hele sitatet...

Lobotomering heter det.
Det betyr at de fjerner en del av hjernen, for å "endre" personen. Fra gal til normal osv..

Tviler sterkt på at de noen gang har klart det! Om de har, så skal jeg ha bevis!
Sitat av Pumpkin
Lobotomering heter det.
Det betyr at de fjerner en del av hjernen, for å "endre" personen. Fra gal til normal osv..

Tviler sterkt på at de noen gang har klart det! Om de har, så skal jeg ha bevis!
Vis hele sitatet...
heter det lobotomering når man putter gjenstander (elektroder) i hjernen da? har sett på TV at de driver på med sånne ting i USA, men da for a fjerne rykninger til folk med parkinsons.. og de i USA har vel litt mer komplisert utstyr og peilig. det de holdt på med på Lier var vel eksperimentering.. har hørt at noen prøvde å intervjue en av forsøkspasientene etter at Lier ble lagt ned, men han var helt lost. de klarte ikke å få noe kontakt med ham..

det å fjerne deler fra hjernen for å lagen en "zombie" er jo mulig.. de blir ikke akkurat normale, de blir rolige og fjerne.. det var det dahmer gjorde med en del av ofrene sine før han drepte dem..
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av living-dead
heter det lobotomering når man putter gjenstander (elektroder) i hjernen da? har sett på TV at de driver på med sånne ting i USA, men da for a fjerne rykninger til folk med parkinsons.. og de i USA har vel litt mer komplisert utstyr og peilig. det de holdt på med på Lier var vel eksperimentering.. har hørt at noen prøvde å intervjue en av forsøkspasientene etter at Lier ble lagt ned, men han var helt lost. de klarte ikke å få noe kontakt med ham..
Vis hele sitatet...

Er ikke sikker på hva det heter,.. Men de roter no i skallen :P

Men ey, iaff for 1år siden, så var det St.Olavs Hospital i Trondheim som hadde det beste utstyre osv.. Var en robot elns !?



USA har ikke alt, selv om de tror det selv
Sitat av Pumpkin
Er ikke sikker på hva det heter,.. Men de roter no i skallen :P

Men ey, iaff for 1år siden, så var det St.Olavs Hospital i Trondheim som hadde det beste utstyre osv.. Var en robot elns !?



USA har ikke alt, selv om de tror det selv
Vis hele sitatet...
tviler på at de på Lier hadde sånt utstyr..

folk her sier at det er en likbrenner på Lier, er ikke det unormalt da? skal psykiatriske sykehus ha sånne ting??
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Seff har de ikke det på Lier. Evigheter siden lier ble lagt ned, å noe robot eller avansert utstyr hadde de vel ikke..
Det var en kremasjons-ovn der.. Lett å bli kvitt dødekropper som ingen savner. Istede for å betale det lille ekstra for å få de begravd.