Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1358
Mamma fant en iphone 3g for 6 måneder siden, hun skulle prøve å finne eieren, men da hun er tilbakestående når det kommer til elektronikk ga hun opp. Nå har jeg da fått den, men jeg har ikke noen intensjoner om å prøve å finne eieren, da han/henne mest sannsynlig allerede har fått ny telefon, dessuten vil jeg ha den selv.

Men, når jeg skrur den på står det: Sim kort låst. Iphonen er deaktivert.

What to do?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Den forrige eieren var smart, du kan kanskje forvente at IMEI er svartelistet, slik at den ikke kan kobles opp mot basestasjonene i Norge(og diverse andre land)
Har ikke noe konkret å komme med har ikke Iphone og kjenner ikke særlig til Apple produkter.
Men det må vel være mulig å komme forbi en slik type sperre? Det må jo være noe sw sperre?
Iphone har jo blitt flasha med ymse firmware i lang tid så regner med det skal være mulig å feks endre IMEI til et annet feks en annen telefon du har. Du får søke på bytte av imei så dukker det sikkert opp løsninger.
Trodde dette skulle være en enkel sak jeg, har prøvd å google, men får ikke til metodene som blir oppgitt
Det finnes ingen mulighet til å endre IMEI på iPhone 3G. Hvis telefonen er sperret via programvare for å hindre uønsket bruk kan du jailbreake den. Ut fra feilmeldingen din høres det ut som det er tilfellet. Sjekk Google.
Kan jo kanskje forsøke å gjennopprette i iTunes? Selv om jeg syntes du er veldig lite kjomslig nå.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Jeg ville prøvd å jailbreaka den, og se om du kommer deg inn da. Prøv også å gjenopprett via iTunes som missjones skrev. Om ingen av disse delene går er nok IMEI-nummeret til mobilen blokkert - men etter hva jeg har lest og sett er det en enkel sak å endre dette nummeret.
om imei er sperret så må du få bytta imei og det er jo som kjent serienr elns på selve tlf, så lite og gjøre, om du finner ut så hyl ut har en htc desire hd som jeg trudde var stjelt som jeg fikk sperret på imei, men som jeg fant igjen etter 3mnd og den er jo da seff en brick
Sitat av missjones Vis innlegg
Kan jo kanskje forsøke å gjennopprette i iTunes? Selv om jeg syntes du er veldig lite kjomslig nå.
Vis hele sitatet...
Går ikke, får opp feilmelding der det står at den er låst.
Sitat av Vesuv Vis innlegg
Det finnes ingen mulighet til å endre IMEI på iPhone 3G. Hvis telefonen er sperret via programvare for å hindre uønsket bruk kan du jailbreake den. Ut fra feilmeldingen din høres det ut som det er tilfellet. Sjekk Google.
Vis hele sitatet...

Det høres ikke særlig plausibelt ut spør du meg. Det lages software til å endre imei til de fleste telefoner og kan virkelig ikke tenke meg at noe slikt ikke finnes til Iphone.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det finnes til iphone, men da må du ha en GAMMEL bootloader(3.9 eller 4.6)

Så må du også ha et valid IMEI nummer å bytte til, det beste hadde vært en annen Iphone, men dette er vanskelig å skaffe, du kan jo bruke fra en gammel telefon du har liggende, men da vil mobilen din bli identifisert som den telefonen for telefonselskapet, og du kan oppleve litt trøbbel med software osv.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Det finnes til iphone, men da må du ha en GAMMEL bootloader(3.9 eller 4.6)

Så må du også ha et valid IMEI nummer å bytte til, det beste hadde vært en annen Iphone, men dette er vanskelig å skaffe, du kan jo bruke fra en gammel telefon du har liggende, men da vil mobilen din bli identifisert som den telefonen for telefonselskapet, og du kan oppleve litt trøbbel med software osv.
Vis hele sitatet...
Nahh. Det eneste problemet med å bruke en gammel imei måtte være å motta automatiske innstillinger for gprs/3G oppsett og slikt. Men det kan jo gjøres manuelt. Bortsett fra slike små hindre ser jeg ikke at det skal være noe problem å bytte imei - det er jo folk som lever av å stjele og selge Iphone så det kan ikke være veldig hokus-pokus å mekke det til.
Vel, ikke for å være moralens vokter, men håper du ikke får låst den opp!
Å finne eieren er null stress.
Hadde vært min telefon og eg hadde funnet deg, så tror eg du hadde angret på at du har beholdt den. Er drittlei av kyniske og egoistiske folk, har mistet all empati for sånne folk. Har totalt null respekt for sånne som deg, hadde ikke gjort meg en mine å sett sånne folk lide en smertefull skjebne. Ble full blåsning nå, men er drittlei av folk stjeler og oppfører seg sånt!!!
Sist endret av pontiac; 7. april 2012 kl. 11:50.