Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 532
Prøver å få koblet til to USB-porter som befinner seg på fremsiden av kabinettet, men finner ikke helt ut av hvor de forskjellige kontaktene skal...

På hovedkortet har jeg en "JUSB"-kontakt, og fra de USB-portene på fremsiden kommer det fire kontakter. To med "+D", "-D" og "+5 V", en med to "Ground", og en med en "USBOC". Kontakten på hovedkortet har 2 x "VCC", 2 x "USB-", 2 x "USB+" og tre "GND". Se bildet om dere ikke skjønner.

Noen som vet hva som skal hvor? Kan jeg ødelegge noe om jeg prøver meg litt frem her?

http://i171.photobucket.com/albums/u298/purity89/th_DSC01531.jpg
(klikk for å se større bilde)

Jeg kan nevne at til den kontakten med to "Ground" er en av ledningene litt tjukkere enn alle de andre. Kan det være den tjukke som skal til "USBOC" ? Regner med at de to andre "Ground" skal til "GND"

Om jeg måtte tippe ville det blitt på at +5V = VCC, USB- = -D og USB+ = +D
Noen som tror dette stemmer?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
+D = USB+
-D = USB -
VCC = 5V
GND = GND
purity's Avatar
Trådstarter
Takk!

Og den tjukkere av Ground-kontaktene skal til USBOC eller? Enten det eller til der hvor det ikke er en pin.
Til USBOC, ja. Man trenger den egentlig ikke, men det er vel like greit å bare gjøre det.
purity's Avatar
Trådstarter
Ålrait, takk for hjelpen folkens!