Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3362
skulle mekke selv for første gang igår, gjorde som man skal...
men greier ikke å få gnidd hasjen orntlig ut i tobakken...
blir masse klumper (kickere?), men ble bra stein for det...
noen tips til meg, hvordan blir jeg kvitt de klumpene (kickerne)?
bare varm klumpene og gni de ut? ta deg tid, ikke stress så går det seg til
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
varme reven lenger før du blander den inn
Synes et par små kickere i jointen bare smeller litt hyggelig jeg, såfremt dette ikke er det eneste den består av.
Varm den skikkelig, bruk skje laget av sølvpapir, får du varmet alle sidene iallefall
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
eller, (advarsel, dette kan resultere i katastrofe) har du skikkelig svartiss som bare klumper seg, så tar du å varmer opp hele mekket ditt, la lighteren gli frem og tilbake under arket du mekker på, men pass på at ikke noe tar fyr...

så gnir du igjen, du vil få et veldig mørkt stapp med denne teknikken
fr0zty's Avatar
Trådstarter
aki, øvesle gjør mester på en måte? hehe
fant også ut at grusen i hagen var fin å tømme pipa i
takk for svar
Opprinnelig postet av Dodecha
eller, (advarsel, dette kan resultere i katastrofe) har du skikkelig svartiss som bare klumper seg, så tar du å varmer opp hele mekket ditt, la lighteren gli frem og tilbake under arket du mekker på, men pass på at ikke noe tar fyr...

så gnir du igjen, du vil få et veldig mørkt stapp med denne teknikken
Vis hele sitatet...
Ja faen, glemte å si ifra om det
Varm godt.
Mange sier det er dumt å varme med flammen direkte på hasjen, men jeg kjenner mange godemekkere som gjør dette med godt resultat.
Flamme på hasjen går greit så lenge det ikke er svarting.
Skikkelig svarting bare klumper seg no alvorlig da

<intern type"meget">
Forresten. Det "riktige" navnet på klumpene i jointer er gullklumper. Og hvis man slipper gullklumper ned i jointen rett før man ruller igjen, skal man lage en "ploinklyd"
</intern>
Sist endret av lars?; 5. juni 2004 kl. 17:44.
flamme på hasjen går greit, men det er ikke den mest effektive måten akkurat. veldig mye thc som ryker ut.

jeg pleier og sette en kjele på komfyren, slenge oppi mekk-siggg så den blir litt toasta mens jeg river opp hasjen i litt mindre biter, så slenger jeg den oppi også og rører litt rundt, så ere bare å mekke. blir ikke no klumper da. bare pass på å ikke toaste siggen for mye for det smaker helt jævlig.
Kjenner en fyr som holdt på å få juling da han brant bønna på et besøk i england, dette var vist helt "wicked" noe av kvaliteten på "kong hussans sponplater" må vel ta en del av ansvaret for vår "rare" måte ¨å gjøre ting... de reiv bare opp bønna da..

Pleier å varme moderat på toppen av flammen(ikke borti) akkurat når bønna "tenner" er den ferdi, vært mye boblings i det siste og til pipe pleier jeg å kjøre hele mekket gjennom en sikt og varme opp de siste klumpene...

Synes sigg smaker helt jævlig uansett, men er vel hva du er vant til
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
sier bomber til klumper i mekket vi :P
Vi kaller det bare bonus
Kaller det klumper jeg.

"Det enkle er ofte det beste"
Her kaller vi det pi(e)cer
Her kalles det gullkorn
hva mener du med "kong hussans sponplater"? skjønte ikke denne helt..:S
Tørr Marocc...
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
så vidt jeg vet så er vel klumper en effektiv måte å sløse bort reven på, ser ikke mye gull i det.
Apraksin:
Vel, det river da litt ekstra
Men sant nok, store klumper er bare bortkasta
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Så sant du røyker til det er tomt så burde ikke det være noe verre enn å røyke rent, vel?
klumper er i og for seg ikke så farlig..men hvis de er så store at de drysser av jointen (som glør) sier der jo seg selv at man mister hasj. syns forøvrig ikke det er noe i veien med litt klumper (ikke 0.3'ere) i pipe-mekk, men jointer er jeg litt mer nøye på
bruker gode gamle kniven jeg, varme godt under og bevege lighteren sjappt rundt toppen av shitten, og blander "knar" direkte i tobakken. ikke være enn og fikse kickere til slutt, kickere er digg nok det, men ofte derfor det drysser og man mister faktisk en del.
fr0zty's Avatar
Trådstarter
tråden lever fortsatt, spennende...

mekket litt igjen, og får "kickere", men tar meg god tid og knar godt + varme lenge, så blir det bra...
men litt offtopic... igår fikk jeg tak i noe, så sa en dude "aww, ikke svarting". det jeg lurer på er da, er svarting lissom ikke bra? (ble jo fjern...), men noen andre snakker om såkalt hia... hva er forskjellen(e)?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
svarting er jo som regel noe av det bedre man får tak i, så han kisen virker litt på villspor. "hia" er ukjent for meg.
Svarting går for å være en av de bedre typene hasj.

Jeg har heller aldri hørt om "hia".
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Svarting er prima. Får du tak en svart jævel av en klump som du kan forme med hendene, da skal du prise deg lykkelig.
Jeg røyka det igår.. å fy faen den var digg. Bitteliten klump delt på to, men fy å den funka.
Nå er det jo forskjell på sorting også, GOD brun denger vanlig sort, mens Gullstemplet Sorting denger det meste.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
sure er at du får 2 stapp uttav ei bønne svarting, mens vanlig brun kan du ofte få 6-7-8 stapp
fr0zty's Avatar
Trådstarter
gullstemplet? synes det var ett lite gullskjær i klumpen... var som modelleire lissom... funka dritbra den
Som folk sier over meg, svarting er fint nok det, men kvaliteten varierer der også. det finnes mange typer sorting også, noen blir man høy av noe man sovner av (sativa/indica). hia er bare et annet ord for bobblings.

dodecha: mener du at du blir stein 8 ganger på en grammer ? pleier ikke dele opp grammerne mine i mere en to stapp uansett hvordan shit det er jeg as..hvis jeg røyker aleine på pipe hender det at jeg deler grammet på tre, men at jeg røyker pipe aleine hører dog til sjeldenhetene
Jeg sitter å fyrer dagen lang, alene, og trives med det... deler alldri opp et gram, men det rekker til til tre kansje fire vist jeg tyner det ut eller det er god bønne. Sorting synest jeg er litt oppskrytt... Den er god, men den er ikke "all that". Nei for min del så slår ingenting en gullstemplet jøde....*vann i munnen* Men så blir jeg jo ikke "stein" heller da... ikke nå lenger... men for roen liksom.
hvis du ser på å være stein som å ha totalt lattis og ikke kontroll over seg selv, så blir vel heller ikke jeg stein lenger.. jeg mener den roen du snakker om er det som virkelig er å være stein, når man liksom har det under kontroll. Tok meg flere år med konstant røyking før jeg fant ordentlig ut av det å være stein..
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Gammel Tråd,men så noen nevne "Hia" det er kanskje noe av det beste jeg har røyka.Røyka 4 piper på Vann Shubangen var helt lost.
mye av svartingen her i byen er hvertfall jævlig stygg å røyke..
kickere/klumper/"halvgrammere" osv er helt akseptert hos meg
Svartingen vi får tak i her av og til har alltid vært utrulig bra....blir på en måte en mye tyngre rus en av den vanlige hasjen...hva jeg røyker kommer litt an på hvordan jeg vil ha rusen. Men har lært meg å bli veldig glad i svartingen!