Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3970
Faren til en jente kom løpende til leiligheta mi og sa at jeg og en veninne skulle bli anmeldt for innbrudd hos en jente vi har kranglet med. Altså vi har ikke gjort noe innbrudd! Så nå sitter vi her i byen på 20 m2 og lurer på hva man får i oppreisning for slikt? For nå skal vi vist i avhør og hele pakka. Vi fikk senest trusler fra jenta igår om at hun skulle lage livet vårs til ett helvette btw. om det har noe og si.

Så hva får man i oppreisning og hva kan vi gjøre for og få det? Plis svar seriøst.
ærlig sagt. ingenting.
det er vel ikke ærekrenkelse å sitte på politistasjonen ?
Sist endret av ilucifer; 23. november 2009 kl. 01:54.
Jo, dersom du ikke blir dømt kan du faktisk få gratis advokathjelp til å gå til sak mot anklageren.

Dette er det to av mine venner som holder på med i disse tider.
Du får ingenting. Du kan selvsagt anmelde jente for falsk vitnemål og da kan hun risikere bøter, men du får fremdeles ingenting.

Dersom truslene var "egnet til å skape frykt" eller noe i den dur kan du også anmelde henne for trusler, men heller ikke for det får du noen økonomisk erstanting.


EDIT: Hva tror advokatene til disse vennene dine at de skal få for å ha bli feilaktig anklaget for noe da? Og hva ble dem feilaktig anklaget for?
Sist endret av Cikey; 23. november 2009 kl. 01:54.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
om det ikke er hold i påstandene hennes og dere oppfører dere mot politiet, vil de nok ta tak i saken og anmelde henne selv for falsk anmeldelse, de er rimelig flinke med slikt utifra det jeg har erfart.

de liker særdeles lite at noen skaper unødig arbeid for dem når de kunne brukt tiden på viktigere ting.
det er dog ingenting DU vil tjene noe økonomisk på, dette er ikke USA der man blir millionær om man tråkker på en tyggis på gaten.

om dere har noe bevismateriale som styrker situasjonen deres (sms eller lignende), så ta vare på dem og vis til politiet i avhøret.
Sist endret av somnium; 23. november 2009 kl. 01:56.
Trådstarter
6 0
Men det er da ærekrenkelse og gå og fortelle mange personer at disse jentene har gjort innbrudd og stjelt ting for nærmer 20 000? Noe vi ikke har.

hun har også kommet med trusler og diverse mot oss.
Sitat av sannejow Vis innlegg
Men det er da ærekrenkelse og gå og fortelle mange personer at disse jentene har gjort innbrudd og stjelt ting for nærmer 20 000? Noe vi ikke har.

hun har også kommet med trusler og diverse mot oss.
Vis hele sitatet...
Riktig!

Du har en sak dersom du har ditt på det rene og du kan bevise det.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av sannejow Vis innlegg
Men det er da ærekrenkelse og gå og fortelle mange personer at disse jentene har gjort innbrudd og stjelt ting for nærmer 20 000? Noe vi ikke har.

hun har også kommet med trusler og diverse mot oss.
Vis hele sitatet...
jo forsåvidt, men du kan se langt etter noe erstatning her likevel.
det skal ganske grove overtramp til før det er snakk om noe erstatning for injurie/ærekrenkelse.
Trådstarter
6 0
ja dette er da på nett og det er bevis ? Men kan vi få noen form for erstatning for dette?

Men det er jo temmelig stort og si at vi har gjort innbrudd og tatt ting for 20 000 ?!
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av sannejow Vis innlegg
ja dette er da på nett og det er bevis ? Men kan vi få noen form for erstatning for dette?
Vis hele sitatet...
hør nå her, om du bare er ute etter å tjene deg raske umoralske penger så dra til USA og få noen til å kjøre over foten din.

hun er teit, men du tjener ingenting på å vær teit tilbake.

om du bare er ute etter å hente penger ut av dette, har du tydeligvis ikke blitt så forferdelig såret og krenket over dette opptrinnet hennes.
Herregud, som flere har sagt:

NEI, du kommer ikke til å ende opp med å få noen erstatning.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av sannejow Vis innlegg
ja dette er da på nett og det er bevis ? Men kan vi få noen form for erstatning for dette?

Men det er jo temmelig stort og si at vi har gjort innbrudd og tatt ting for 20 000 ?!
Vis hele sitatet...
Det lukter svidd lang veit... Sats på å få en god unnskyldning over kaffe og vaffler.

Forventer du mer? Shame on you!
Sitat av sannejow Vis innlegg
Men det er jo temmelig stort og si at vi har gjort innbrudd og tatt ting for 20 000 ?!
Vis hele sitatet...
nei! det er ikke stort å bli løyet det på seg.
tror ikke du får et rødt øre
mtp at jeg har blitt løyet på drap å fikk ikke et øre. igjen
Sist endret av ilucifer; 23. november 2009 kl. 02:10.
de har nettop mista verdisaker for 20k og du vil pumpe de for enda mer penger? *thumbs up*
greit, det er gjort innbrudd hos dem, de trenger noen å skylde på, og har gjort en skivebom, du trenger ikke skrike ERSTATNING av den grunn. Er det noen spesiell grunn til at du/dere er mistenkt?
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Riktig!

Du har en sak dersom du har ditt på det rene og du kan bevise det.
Vis hele sitatet...

Hvilken sak har ham som gir ham rett på erstatning, og hva mener du han kan oppnå? For ikke snakke om: hva bygger du dette på?
Trådstarter
6 0
Igår kveld fikk vi beskjed fra jenta om at ''vi kunne bare vente'' , da vi spurte om dette var en trussel fikk vi ''vent og se'' , så trur faktisk ikke noe er stjålet derfra . Så til dere som tenker jeg bare vil fucke det opp for me med og ta noe fra de tar FEIL. Men når man først får trusler og så blir anmeldt for innbrudd så må man jo rope noe !?

Mener dere fortsatt vi skal be etter en kopp kaffe og en unnskyldning? Det kommer først trusler og så blir vi anmeldt? Noe burde jo gjøres. Vi bor i en liten by og man er allerede stemplet innbrudstyv, det er da ikke fear?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av sannejow Vis innlegg
Igår kveld fikk vi beskjed fra jenta om at ''vi kunne bare vente'' , da vi spurte om dette var en trussel fikk vi ''vent og se'' , så trur faktisk ikke noe er stjålet derfra . Så til dere som tenker jeg bare vil fucke det opp for me med og ta noe fra de tar FEIL. Men når man først får trusler og så blir anmeldt for innbrudd så må man jo rope noe !?

Mener dere fortsatt vi skal be etter en kopp kaffe og en unnskyldning? Det kommer først trusler og så blir vi anmeldt? Noe burde jo gjøres. Vi bor i en liten by og man er allerede stemplet innbrudstyv, det er da ikke fear?
Vis hele sitatet...
ta tak i det når eventuelt anmeldelsen kommer mot deg/dere, forklar situasjonen til politiet og om ikke politiet gjør det selv, anmeld dem for falsk anmeldelse.

det er få her som sier "la det ligge" uten å gjøre noe, men når du bare fokuserer på "hva kan jeg tjene på dette" så er det tydelig at du ikke ønsker noe mer enn penger ut av situasjonen.
Trådstarter
6 0
Ønsker og få noe utav jenta som har kaldt meg og ropt etter meg på gata i ett år ..

Faren er like dum som jenta selv , men burde ta ansvar for handlingene sine . Og med at de må gi noe for at de driver og anklager folk som ikke har gjort noe så trur jeg de lærer og forhåpentligvis vis blir en smule smartere. Om de anmelder oss for noe vi ikke har gjort så er det på sin plass mener jeg at vi faktisk anmelder de for noe de har gjort , om de faktisk skal anmelde oss .

Men man vet nå ikke ennå , det kan jo være tomme ord.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av sannejow Vis innlegg
Om de anmelder oss for noe vi ikke har gjort så er det på sin plass mener jeg at vi faktisk anmelder de for noe de har gjort
Vis hele sitatet...
leser du overhodet postene som blir skrevet til deg?

men greit, gå til søksmål (sivilt søksmål) der du anklager henne for å komme med falske anklagelser.

du ender opp med å betale advokat og saksomkostninger selv.
du blir endel fattigere og hun ler av deg, hurra.

jesus fuck.

det at du nå plutselig plusser på ett år med "ærekrenkelser" gjør deg bare mindre og mindre troverdig her inne.
Trådstarter
6 0
Trenger ikke høres troverdig ut, ville bare høre om noen viste om man kunne få noe utav det ?