Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 867
Heisann

Lurer på om noen vet hva det aller første alfabetiske tegnet er? Mener da på tastaturet som du kan klare å mane frem ved hjelp av shift og alt knappen, eller noe du kan finne på internetten. Det jeg skal ha ut av dette er å komme øverst på min kontaktliste på MSN vist noen er med da:P

Crazy Norwegian
Nummer og tegn er før alfabetet.
Sist endret av Dimergon; 22. november 2009 kl. 16:24.
Sitat av Crazy-Norwegian Vis innlegg
Heisann

Lurer på om noen vet hva det aller første alfabetiske tegnet er? Mener da på tastaturet som du kan klare å mane frem ved hjelp av shift og alt knappen, eller noe du kan finne på internetten. Det jeg skal ha ut av dette er å komme øverst på min kontaktliste på MSN vist noen er med da:P

Crazy Norwegian
Vis hele sitatet...
a ? _titegn_
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Nummer og tegn er før alfabetet.
Vis hele sitatet...
Den er jeg med på, men er det for eksempel noe som slår bindestrek? Kan noen som kommer bra høyt, men er jo interesankt å finne ut om det er ett som er uslåelig?
Bruk "-" plager å komme øverst da.
Sitat av Crazy-Norwegian Vis innlegg
Den er jeg med på, men er det for eksempel noe som slår bindestrek? Kan noen som kommer bra høyt, men er jo interesankt å finne ut om det er ett som er uslåelig?
Vis hele sitatet...
[ bruker å være øverst, i alle fall på min steam venneliste.
Noen som er like lost som meg når det gjelder å forstå denne posten ? :-s Skulle gjerne ha hjulpet, men ser ikke hva du skal frem til!
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Noen som er like lost som meg når det gjelder å forstå denne posten ? :-s Skulle gjerne ha hjulpet, men ser ikke hva du skal frem til!
Vis hele sitatet...
Han vil være øverst på sine venners kontaktlister, derfor leter han etter tegn som rangerer over andre når det kommer til å sortere alfabetisk.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Han vil være øverst på sine venners kontaktlister, derfor leter han etter tegn som rangerer over andre når det kommer til å sortere alfabetisk.
Vis hele sitatet...
alfabeisk sett er A den første bokstaven.
Sist endret av ilucifer; 22. november 2009 kl. 16:31. Grunn: leif
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Her er ASCII tabellen, første tegnet er visst NUL.
http://www.asciitable.com/
Sist endret av Dodecha; 22. november 2009 kl. 16:32.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Noen som er like lost som meg når det gjelder å forstå denne posten ? :-s Skulle gjerne ha hjulpet, men ser ikke hva du skal frem til!
Vis hele sitatet...
Forklarte det i posten, står at jeg skal komme øverst på kontaktlisten min.
Sitat av ilucifer Vis innlegg
alfabeisk sett er A den første bokstaven.
Vis hele sitatet...
Ikke i PC verdenen.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Her er ASCII tabellen, første tegnet er visst null.
http://www.asciitable.com/
Vis hele sitatet...
Der ja Takk. var noe sånt jeg lette etter, men visste ikke hva jeg skulle søke på. Thanks.

Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Ikke i PC verdenen.
Vis hele sitatet...
Det jeg også tenkte, trodde da jeg forklarte det i posten?:P
utropstegn er den første printbare karakteren du kan bruke til å komme på toppen av lista (ihvertfall av mine erfaringer)
Sist endret av VivaLatrina; 22. november 2009 kl. 16:53.
Kommer det egentlig ikke helt an på hvordan vennene sorterer og deler opp listene sine?
Lista er annerledes enn på steam, "[" og "]" er før bokstaver der. Har 107 venner, den øverste begynner med "("
Sist endret av Low; 22. november 2009 kl. 17:02. Grunn: Hadde lyst? =3
Sett:

' *navnet ditt*

Så kommer du først..
Er du ikke øverst, så setter du inn flere mellomrom
Sist endret av Blackkoz; 22. november 2009 kl. 17:10.
Uten å være noen ekspert, så er det nok to hovedkategorier for sortering avhengig av hva slags tegnsett man bruker:
ASCII eller UTF

Bruker programmet UTF8, så er første non-control character mellomrom.
Bruker programmet ASCII, så er første non-control character utropstegn.

For å gjøre alt vanskeligere så vil som regel noen tegn være disallowed av programmet du bruker, og sortingsrutina akkurat ditt program bruker kan også være anderledes. Å prøve seg fram er beste trikset.



Hvis ikke programmet gjør noe særlig input-validering, kan du legge til unicode tegn direkte på denne måten:

1. Press and hold down the Alt key.
2. Press the + (plus) key on the numeric keypad.
3. Type the hexidecimal unicode value.
4. Release the Alt key.

Da kan du legge inn usynlige tegn på starten av navnet ditt som gjør at du kommer først. Avhenger garantert hvilket lynmeldingsprogram du bruker om det funker eller ikke, og det kan sikkert få ting til å kræsje her og der
Jeg bruker ~ foran navnet mitt, er øverst på alle mine venners kontaktlister iallefall.