Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3351
Hei!
I går fikk jeg min andre Amsam M810. Den har operativsystemet "Windows Mobile 6.0". (Knuste den første jeg hadde)

Da jeg skrudde på telefonen min i går, virket alt, men da jeg koblet telefonen til pc'n, for å overføre et par små programmer, mistet jeg plutselig signalet til telenor og jeg fikk ikke koblet til igjen. Nå står det altså "No Service" og hvis jeg går på Phone Settings->Network og velger "Find Network", får jeg opp denne meldingen:
"Cannot register on selected network. Choose another network , or disconnect your data connection and try again."

Jeg skal ikke være skråsikker, men jeg er nesten helt sikker på at jeg så det sto "Telenor" på today-skjermen før koblet telefonen til pc'n.
MAO, der HAR vært forbindelse.

Jeg prøvde både en soft og en hard reset uten at det har hjulpet.

SIM-kortet mitt fungerer fint i andre telefoner. Fikk ikke min kjærestes sim-kort til å funke i Amsamen heller.

Hva har skjedd?
Sikker på at du har valgt at selveste telefonen skal koble seg til Telenor sitt nett? Man kan enten velge autosøk, eller Netcom / Telenor i Norge.

Edit: Huff, les før du skriver! <- til meg selv

Edit2:
Men nja.. Lever den inn?
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg får også opp meldingen i det jeg forsøker å bytte mellom manuell og automatisk registrering.
Skjønner ikke dette.

Hva kan være årsaken? Kan IMEI være svartelistet? Det er vel så og si umulig, siden det er en kinesisk telefon og den ikke har vært brukt i norge før?

Også skjer noe rart:
I dag satte jeg inn sim-kortet igjen etter å ha hatt det i en annen telefon som ikke feiler.
Jeg får koblet meg til telenor og alt er som det skal, men nå i kveld, da jeg skulle ringe, hadde jeg fullt signal, men jeg fikk bare opp tre "pip" med en gang jeg prøvde å ringe, og deretter ble samtalen avsluttet.

Jeg koblet meg fra nettverket og deretter på igjen, men da fikk jeg samme feil som i går. "No Service".
Så jeg puttet sim-kortet tilbake i den andre telefonen, kom meg på nett, for deretter å putte sim-kortet tilbake i Amsam'en. Da fungerte alt igjen. Dette har fungert to ganger, men etter en stund kommer feilen tilbake. Hva kan jeg gjøre? Oppdateringer av programvare? Jeg er desperat.

Kan legge til at kjæresten min også fikk "No Service" da hun puttet sitt sim-kort i min telefon. Feilen må vel da ligge i telefonen?
Det må da finnes noen måter å oppdatere programvaren på telefonen din på?
Hvis du har hatt en identisk mobil før, og den virket, så vet du hvertfall at telefonen skal fungere i norge.

Høres ikke ut som IMEI-blacklisting siden du har fått koblet deg til flere ganger.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Jeg aner ikke! Har sittet oppe til 3 flere netter på rad nå for å fikse dette.
Jeg er på nippet til å gi opp.

Jeg utlyser herved en dusør på 200 kroner til personen som greier å hjelpe meg i mål med dette først!
Fungerer den med et SIM-kort fra f.eks NetCom?

når man får no service og det gjelder flere SIM-kort er det ofte to årsaker:
1. Operatørlåst telefon
2. svartelistet IMEI
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Kinesisk telefon? Hvor mye ga du for den? Høres ut som et tvilsomt produkt, type det man får fra dealextreme og lignende.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
moridin:
Har bare testet med sim-kort fra telenor, men skal prøve å få testet med et netcom-kort.
Telefonen kan ikke være operatørlåst eller ha svartelistet IMEI. Den har jo vært registrert på telenors nett. Jeg har ringt ut og mottatt samtaler på telefonen. Men det var bare et par ganger jeg greide å få kontakt med telenor.

dataguttem:
Ja, kinesisk telefon fra DealExtreme. Den kostet ca. 1500, og jeg har hatt en helt lik telefon tidligere. Vet at dette egentlig er et veldig bra produkt.

Kan det hjelpe å f.eks. ringe telenor og forhøre seg litt? Eller er dette antakelig et problem de ikke får gjort noe med?
Sist endret av Pope; 19. november 2009 kl. 22:36.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Jeg forsøkte igjen i går, og jeg fikk koblet meg til telenor igjen. Jeg sjekket regelmessig at den virket ved å ringe en kompis, og etter en times tid, mistet jeg kontakten igjen. Satte sim-kortet inn i nokiaen, og til min store overraskelse stod det "Frakoblet" der det skal stå telenor på den telefonen også:/
Dette fikset jeg ved å skru telefonen av og på.

Noen ideer?
Prøvd å oppdatert telefonen til siste programvare?
Prøvd å ringt til telenor, og spurt hvorfor dette fårkommer? DET ville jeg gjort, de har svaret på det meste faktisk, og jeg tror nok de vill kunne hjelpe deg med problemet, om de ikke kan? Da vet jeg ikke, ringe en kiosk/butikk som har samme telefon?
er simkortet gammelt? kan bli slitt og gi dårlig kontakt! ring og få nytt!! 200kr??
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Ringer telenor i morgen. Er det kontaktfeil på sim-kortet, noe jeg antar det ikke er, så får du pengene bb001984

edit: Det blir vel på mandag..

Sitat av Jack Daniels Vis innlegg
Prøvd å oppdatert telefonen til siste programvare?
Prøvd å ringt til telenor, og spurt hvorfor dette fårkommer? DET ville jeg gjort, de har svaret på det meste faktisk, og jeg tror nok de vill kunne hjelpe deg med problemet, om de ikke kan? Da vet jeg ikke, ringe en kiosk/butikk som har samme telefon?
Vis hele sitatet...
Hvordan oppgraderer jeg programvaren? Hvilken programvare skal jeg oppdatere?
Må det være en Windows Mobile-oppdatering som er laget spesielt for Amsam M810? Jeg har funnet et par til HTC og lignende, men det står veldig tydelig at de ikke må brukes på andre telefoner.
Sist endret av Pope; 22. november 2009 kl. 04:51.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Herregud! Sendte en nokså utfyllende mail til telenor i går kveld for å spørre som problemet muligens kunne ha noe med de å gjøre. Fikk som svar at dette ikke var et produkt de hadde levert, men at jeg kunne få hjelp ved å ringe Telenorhjelpen. Hva er vitsen med et kundeservice-tilbud som er gratis hvis de bare hendvender deg til en hjelpetelefon som koster 26kr/min?

edit: Dusøren for å hjelpe med med å fikse dette problemet stiger nå til 300 kroner. Kommer ikke til å gå høyere..
Sist endret av Pope; 23. november 2009 kl. 22:02.
Sitat av Pope Vis innlegg
Herregud! Sendte en nokså utfyllende mail til telenor i går kveld for å spørre som problemet muligens kunne ha noe med de å gjøre. Fikk som svar at dette ikke var et produkt de hadde levert, men at jeg kunne få hjelp ved å ringe Telenorhjelpen. Hva er vitsen med et kundeservice-tilbud som er gratis hvis de bare hendvender deg til en hjelpetelefon som koster 26kr/min?

edit: Dusøren for å hjelpe med med å fikse dette problemet stiger nå til 300 kroner. Kommer ikke til å gå høyere..
Vis hele sitatet...
Kundeservice hjelper deg med telefoner du har kjøpt fra Telenor. Skal du ha support utover dette tar du kontakt med leverandøren av telefonen.

Du må da forstå at Telenor ikke har mulighet til å drive gratis support på alle slags mobiltelefoner.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av danielsk Vis innlegg
Kundeservice hjelper deg med telefoner du har kjøpt fra Telenor. Skal du ha support utover dette tar du kontakt med leverandøren av telefonen.

Du må da forstå at Telenor ikke har mulighet til å drive gratis support på alle slags mobiltelefoner.
Vis hele sitatet...
Som jeg veldig tydelig forklarte Telenor i mailen jeg sendte de, ønsker jeg aldri noe support på telefonen. Jeg ville bare få avkreftet om dette kan ha noe med de å gjøre. F.eks. om IMEI-koden var svartelistet hos telenor, noe de har full oversikt over.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Ser du skriver at du får dekning innimellom.. Har du en annen telefon du kan ha SIM-kortet ditt i? F.eks en hel dag? Slik at du ser om du har dekning konstant, skulle du mot all formodning ikke ha dekning hele tiden har du muligens funnet ut at det er problemer med SIM-kortet. Da ringer du 09000 og ber om et nytt. Dette får du da gratis, eller du kan stikke til nærmeste forhandler og få et der mot en symbolsk sum (alt fra 50,- til 200,-).
Ang. oppdatering av programvare på telefon: Om den er solgt med Windows Mobile 6.0 må du vel ha tilgang til å laste ned dette fra produsentens hjemmeside? Eller har de bare "lånt" Windows Mobile til det apparatet? Om det er en piratkopi kan du vel få litt problemer..

Har hørt rykter om at flere som har kjøpt kinesiske telefoner ikke får de på nett ved bruk av Telenor.
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Men nja.. Lever den inn?
Vis hele sitatet...
Til et verksted? Det kan bli dyrt. Bare for å frakte mobilen til verksted, og for at teknikker skal gi et prisoverslag på en evnetuell reperasjon koster dette fort godt over 1000 kr. Da mobilen ikke er kjøpt i norge, har den heller ingen garanti/reklamasjonsrett. Dette gjelder bare for landet varen er kjøpt i.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av Magisk Vis innlegg
Ser du skriver at du får dekning innimellom.. Har du en annen telefon du kan ha SIM-kortet ditt i? F.eks en hel dag? Slik at du ser om du har dekning konstant, skulle du mot all formodning ikke ha dekning hele tiden har du muligens funnet ut at det er problemer med SIM-kortet. Da ringer du 09000 og ber om et nytt. Dette får du da gratis, eller du kan stikke til nærmeste forhandler og få et der mot en symbolsk sum (alt fra 50,- til 200,-).
Ang. oppdatering av programvare på telefon: Om den er solgt med Windows Mobile 6.0 må du vel ha tilgang til å laste ned dette fra produsentens hjemmeside? Eller har de bare "lånt" Windows Mobile til det apparatet? Om det er en piratkopi kan du vel få litt problemer..

Har hørt rykter om at flere som har kjøpt kinesiske telefoner ikke får de på nett ved bruk av Telenor.
Vis hele sitatet...
Jeg har en annen telefon jeg bruker nå. En gammel Nokia. Der er det ikke noe problemer i det hele tatt med det samme sim-kortet.
Jeg vet ikke helt hvordan det er, men dette er vel et ukjent merke for Microsoft, og en skal vel ikke se bort ifra at telefonen programvaren kanskje er piratkopiert. Fikk ikke med noen lisenspapirer i det hele tatt da jeg kjøpte telefonen, og det burde jeg vel ha fått?

Men som sagt. Jeg har hatt en maken telefon tidligere, og med den var det aldri problemer med nettet. Det er det som forundrer meg litt.
Sitat av Pope Vis innlegg
Men som sagt. Jeg har hatt en maken telefon tidligere, og med den var det aldri problemer med nettet. Det er det som forundrer meg litt.
Vis hele sitatet...
høres ut som om senderen(chipen) er feil med.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Hva for en sender/chip er det du mener?
Som mottar / sender signaler på telenettet.

Altså, antennen på mobilen. Oppfordrer deg sterkt til å levere den inn til service!
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Som mottar / sender signaler på telenettet.

Altså, antennen på mobilen. Oppfordrer deg sterkt til å levere den inn til service!
Vis hele sitatet...
Siden han har handlet denne på dealextreme og den bruker piratkopiert programvare, så blir vel dette en vanskelig sak.

Over til problemet, er nok selve telefonen som er fubar her. Siden SIM fungerer i annet apparat. Så du må nok google en hel del for å finne ut hvordan du eventuelt oppgraderer software eller lignende. Eventuelt send en mail til dealextreme og hør om de har noen tips.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Magisk Vis innlegg
Dette får du da gratis, eller du kan stikke til nærmeste forhandler og få et der mot en symbolsk sum (alt fra 50,- til 200,-).
Vis hele sitatet...
På hvilken måte er 50 - 200 kroner for et SIM-kort en symbolsk sum?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Franklin Vis innlegg
På hvilken måte er 50 - 200 kroner for et SIM-kort en symbolsk sum?
Vis hele sitatet...
På alle måter. Produksjon, distribusjon, folk gir deg kortet, folk som sitter og legger inn dette på abonementet.. Er jo klart dette koster penger å produsere og for at kunden skal få.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg hadde dette problemet med en iphone jeg hadde, å da var det fordi jeg hadde slettet et program som jeg ikke ville ha som het swirly mms, det førte til akkurat det samme.
Vet ikke om du tok backup av den gamle eller noe sånt som du skulle legge inn på den nye da du koblet den til datamaskinen? Det skal vel kansje ikke ha noe å si, siden du tok hard reset osv..

Den gamle du har da? Er den helt knust, eller er det bare skjermen som er knust? I så fall kan du jo bare bytte over noen deler for å få den til å funke.