Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Kommer du til å ta ibruk Trådløs Familie?
Ja 10 50,00%
Nei 10 50,00%
Stemmegivere: 20. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  21 1781
Leste en artikkel i dagbladet i dag:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/17/443632.html

Gikk inn på NetCom sine nettsider for å se hva de selv uttalte om dette, og måtte søke på sidene deres for overhode å finne noe om Trådløs Familie. Fant dette:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/17/443632.html


Noen som vet noe mer om hva det kommer til å koste? Trådløs Bedrift koster jo 130,- kroner i tillegg til mobilabbonnementet pr. telefon. Vil det bli like dyrt med Trådløs Familie?
ser å hørtes intresangt ut. ville noka ha hoppet på det å hadde det ikke vært for at jobben betaler noe av regninga å jeg må da ha chess
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
- Det koster ikke NetCom en krone når kundene deres ringer til hverandre. Derfor er nok denne gratiskampanjen heller et ledd i å skaffe seg flere kunder i et marked der flere og flere bytter operatør, sier Tore Aarønæs, daglig leder av analyseselskapet Norsk Telecom.

Selv om kundene ikke betaler for å ringe, må de betale abonnementsavgift til selskapet i en eller annen form. Men så lenge ringekostnadene for selskapet er null, er dette en vinn-vinn-situasjon for NetCom.
Vis hele sitatet...
Ut fra det som står her virker det som det kommer til å bli gratis.. I så fall er det et flott tilbud.
Så digg greit å kunne ringe gratis til et par stykker..a
hvordan blir det å ringe til de som du ikke kan ringe gratis til da ?
NKF
Trådstarter
Sitat av gillebo
hvordan blir det å ringe til de som du ikke kan ringe gratis til da ?
Vis hele sitatet...
Det vil koste det samme som du betaler i dag. Det står jo at Trådløs Familie kan kombineres uavhengig av hvilket abbonnement du har, så fremt det er NetCom abbonnement.

Dvs. har du kontantkort, betaler du kroner 2,99 pr. min for å ringe til de som ikke inngår i Trådløs Familie
https://netcom.no/abonnement/tradlosfamilie.html

NYHET! Trådløs Familie
Trådløs Familie lanseres 19. september - velkommen tilbake for mer informasjon og bestilling.
Vis hele sitatet...
Blir sikkert dyre månedspriser. Går utifra at denne kommer på toppen av de abb du allerede har? I tillegg får de kundene til å drive heftig reklame for netcom for å få venner/familie til å skifte.

Edit: hva med å ringe til mobyson-kunder og andre kunder som bruker netcom sitt nett, men som ikke er direkte kunde hos netcom?
Sist endret av cavey; 18. september 2005 kl. 13:25.
NKF
Trådstarter
Nå har NetCom lansert Trådløs Familie. Det ser ut til at det ikke ble noen ekstra månedsavgift på toppen av ditt nåværende abbonnement. Jeg tror dette er et flott tilbud, og har allerede bestilt
forresten, fikk nettopp internmelding her om at Administrator i trådløs familie må være over 25år.
Ikke så aktuelt for veninne/venne-flokker likevel? Men passer selvfølgelig bra for familier som ringer mye til hverandre der en av foreldrene er administrator med fakturabasert abonnement.

https://netcom.no/abonnement/tradlos...ml?fane=vilkar

* Alle familiemedlemmene må være NetCom-kunder
* Minimum 2 og maks 6 medlemmer
* Ett av familiemedlemmene må være juridisk eier (Kunden) av alle abonnementene og ha et fakturabasert privat abonnement. Dette innebærer at abonnementene må overføres til en person i familien som gis det juridiske og økonomiske ansvaret for alle abonnementene. Samlefakturaen sendes Kunden
* Kunden må være fylt 25 år
* Familien kan maksimalt ha 3 kontantkort i løsningen
Vis hele sitatet...
Tror nok jeg står over...
Jeg satser på å leie inn pappa som administrator, kjøpe et kontantkort til han, bruke mitt eget abbonement, og skaffe kontantkort til damen (som jeg også setter i mitt navn). Dermed kan vi snakke gratis, det er jo knall.
Nå må jo alle abonnementene stå i administrator sitt navn... (faren din) Og han (eller du) må ha et ikke-kontantkort-abb.

Skulle hatt dette når jeg og min samboer studerte på hver vår plass...
Jeg har et activetalk abonnement, bruker mobilen mye (snakke, ikke zmz).

Regner med at det går greit, jeg betaler, og han bare eier. Satser også på at man bare kan ta det via nettbank/efaktura. Irriterende at jeg ikke bare kan sette meg selv opp som eier.
Det var jo kjipt at en måtte være over 25.
Det er en enkel grunn til kravet om 25 år, det er rett og slett for å begrense muligheten for "trådløs vennegjeng"

Verdt å legge merke til er at man velger å stå som ansvarlig for seg selv og 5 kompiser og abo blir sperret så blir _ALLE_ sperret, uansett om dette skjer fordi en driter i å betale, eller fordi man overstiger kredittgrensen som settes.

Forøvrig må det nesten nevnes at idag har vært en helvetes møkkadag på jobb hos NetCom, det var faktisk mindre stressende den dagen i juni hvor ingen verdens ting fungerte. Men på den andre siden, over 500 spenn ekstra i lønn på EN dag er jo ikke akkurat normalt : )
Men det heter tross alt "Trådløs Familie", men dette er nok bare det første tilbudet vi ser fra en tele-operatør, det kommer nok bedre og flere slike tilbud på løpende bånd. Dette er mye mer utbredt i danmark (og sverige?) så det kommer nok snart.
Japp, det tok jo ikke akkurat lang tid før Tele2 fulgte opp med lignende løsning. Rimelig spennende å se hva som skjer fremover, spesielt fra TnM. Telenor har jo på mange måter gjort seg litt avhengige av fastlinjene sine, og dette er jo et godt skritt mot en hverdag hvor fast-telefoni er unødvendig
Netcom og Tele2 tar jo ganske enkelt etter et annet mobilselskap, PgOne (ja fra de "skumle 7Seven) folka. I tillegg til priser på nivå med Chess, ringer jeg gratis til alle andre med samme selskap, og har gjort det i et par år. Siden de fleste jeg kjenner bruker samme selskap er regninga svært lav. (Og nei, jeg jobber ikke for dem)
tele2 skal jo ha oppstartsavgift... det skal ikke netcom ha..
Sitat av moridin
Det er en enkel grunn til kravet om 25 år, det er rett og slett for å begrense muligheten for "trådløs vennegjeng"

Verdt å legge merke til er at man velger å stå som ansvarlig for seg selv og 5 kompiser og abo blir sperret så blir _ALLE_ sperret, uansett om dette skjer fordi en driter i å betale, eller fordi man overstiger kredittgrensen som settes.
Vis hele sitatet...
Så det er ikke lov å ha med annet enn familiemedlemmer?
Jo, men administrator får alle regningene og alle får svi hvis kompisen ikke gidder å betale. F.eks. hvis kompisen ikke kan betale (har ikke penger), må en av de andre legge ut penger og betale for han, hvis de ikke ønsker sine abonnement stengt.