Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1411
Jeg vet det er flere en meg selv som digger ekte hip hop her på forumet. Så jeg lager derfor denne tråden som jeg ønsker skal få et rikt innhold med mye god classic beat eastcoast sound. God Westcoast hip hop er selfølgelig velkommen. Men jeg selv foretrekker Eastcoast flyten.

Før vi begynner ønsker jeg å klargjøre at Drake, Lil Wayne Eminem og all den der pop-rappen ikke er velkommen.
Her ønsker vi real hip hop. Underground, oldschool, Eastcoast hip hop.. Rett og slett hip hop du kan nyte til en joint.

Apathy - Most Murderous Music

Apathy - Tell me Feat. Celph Titled & Motive

Big Pun - Beware

Ugly Heroes - Desperate

Dilated People - Worst Come to Worst

The Procussions Feat. Talib Kweli - Miss January

D12 - Activity as Phucktivity

O.C. - Born 2 Live DJ Eclipse Remix

Big Pun - Glamour Life

Big Pun - I'm Not a Player

Fat Joe Feat. Big Pun - Twins/Deep Cover Remix with Notorious B.I.G

Apathy - Night Life 12" Mix

Apathy Night Life Original Mix

Apathy - Checkmate

Aim, YZ - Ain't Got Time to Waste

Celph Titled Feat. Apathy - No Joke

Jadakiss - Kiss of Death

Gang Starr Feat. Jadakiss - Rite Where U Stand

Torae - For The Record

Verbal Threat - Reality Check

Celph Titled - Primo's Four Course Meal

Celph Titled Feat. Richbums - Panic

Celph Titled Feat. Buckwild - Step Correctly

Celph Titled - Time Travels On

Kyo Itachi Feat. Ruste Juxx & R.A The Rugged Man

Big Shug - Blue Collar

Big Shug Feat. Fat Joe & M.O.P

Big Shug - Play It

Raekwon - Knowledge God

Limp Bizkit - My Way DJ Premier Remix

Madlib, Freddie Gibbs - Thuggin

Madlib, Freddie Gibbs

Nas Feat. Q-Tip - One Love DJ Eqlipse Remix

J Dilla Feat. Common - E=MC2

Slum Village Feat. De La Soul - Scheming

Common - The 6th Sence

Styles P - What's The Problem

Peace out my people
Alt av Vinnie Paz kan nevnes. Ellers så er jeg glad i "rå" rap med enkel beat med og mye tekst, som f.eks:

Jedi Mind Tricks - Winds of War
Jedi Mind Tricks - War Ensemble ft. Esoteric & Virtuoso
GangStarr - The Rep Grows Bigga

De fleste artistene oppi dette er vel ganske eastcoast geografisk sett.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Bubba Sparxx - Miss new booty
https://www.youtube.com/watch?v=FAb0IxMs4Ik
Vis hele sitatet...
Claremount lounge
Eminem ikke "real hip hop"? Enig i at han har tapt seg men SSLP og MMLP er to klassiske album for ikke å glemme Devils Night med D12. Jeg synes nå at Kendrick, ASAP Rocky, Schoolboy, Danny Brown og Flatbush Zombies er minst like "real"som det man finner i undergrunnen. Og jeg har vært undrgrunnship hop-fan i årevis. Uansett gleder jeg meg sinnsykt til The Godfathers-prosjektet til Necro og Kool G Rap. Har man ikke hørt om G Rap trenger man virkelig å gjøre sin hip hop-research grundigere.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Hiver inn oldschool lista:
http://open.spotify.com/user/agent9x...JyWNrKXfSrrsgc.

Vil nå si at Eminem er en del av "oldschool". Nå er ikke jeg en av dem som får med med alle navnene på rapperne, dette fordi jeg utnytter radiofunksjonene til Spotify/Google Music.
Joey Bada$$ er vell en av de veldig få yngre rappere som VIRKELIG har klart å fange essensen til 90-talls ekte hip-hop.
Jeg er ikke akkurat "blodfan" av kidden, men herregud for en flyt og for noen fantastiske beats han tar i bruk.


Joey Bada$$ (feat. Chuck Strangers) - Fromdatomb$
Joey Bada$$ - Waves
Joey Bada$$ x Capital STEEZ - Survival Tactics


Ellers så vil jeg si at jeg har en veldig solid hip-hop liste i signaturen min
Sist endret av Juicekongen; 17. august 2013 kl. 16:00.
Trådstarter
5 2
Hehe.. Skjønner at jeg skapte litt reaksjoner med å nevne at Eminem var uønskelig. For han er for "mainstream" :P Grunnen for at Eminem ble nevnt var egentlig bare på grunn av den ene sangen med Rihanna.. Eminem er jo faktisk til idag en av de mer ekte kjente rapperene. Og har mange fete gamle sanger.. Men i de nyere albumene derrimot har han tapt seg veldig, og er på lik linje med det meste av Kanye West sin musikk uvelkommen.

Om folk forsetter å ligge inn Eastside hip hop er det flott Kul han med Dirty south og westcoast rap
Flott tråd! Har begynt å gå tom for god musikk så håper jeg finner litt nytt her.

RA The Rugged Man - Uncommon Valor