Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 39007
Ser et par svenske nettbutikker som har slike.. men er skeptisk til å ikke få den pga tollen.. så lurte på om noen veit om hvor slike kan kjøpes i sverige over disk? finns det feks på svinesund eller nordbysenteret? eller må man lenger inn i sverige? og evt hvor? hehe.. Evt om noen veit om en nettbutikk som sender pakker som går gjennom tollen? Thx
om varene går gjennom tollen er vel strengt tatt ikke avhengig av butikken men hvilke pakker de bestemmer seg for å kontrollere den dagen. Pakker de opp en batong tar de den enten den kommer fra lindex eller kapp ahl
Alternativt bestille en i nettbutikken, skaffe seg en poste restante adresse på postkontoret i Strømstad og dra og hente den der.
Eller skaff deg bære lisens..
Link til butikker som selger? Har våpensmugling på rullebladet bla. pga. at jeg ville ha med meg teleskop-batong fra Bulgaria ^^
Sitat av Eight-Ball
Link til butikker som selger? Har våpensmugling på rullebladet bla. pga. at jeg ville ha med meg teleskop-batong fra Bulgaria ^^
Vis hele sitatet...
dette blir OT, men hvordan fant de den? jeg tok med meg mange kniver fra utlandet, men ble ikke stoppet. jeg fikk beskjed om at jeg hadde flasks, men jeg tviler på at de gidder å skjekke bagasjen din som blir sent med flyet.
Tollere prioriterer vel ikke søk etter teleskopbatonger og batangaer, men det er jo klart de tar dem om de finner noen ved stikkprøver etc.

Jeg bare lurer på hva slags farlig verden dere lever i ettersom dere har dette voldsomme behovet for å bevæpne dere?? Jeg bare spør.
kom opp til nordnorge, og kjøp greiene i kiruna. bjørnefjell overgangen er _aldri_ bemannet.

Såvidt jeg vet må du har vekterlisens for å få kjøpt teleskopbatonger i Sverige. De selges ikke i vanlige butikker, og de svenske nettbutikkene jeg har sett som fører disse presiserer at de kun selges til vektere o.l.
Vekterlisens? I norge får ikke vektere lov og bære batong engang. Kun politi. Så vidt jeg vet bærer ikke vektere i sverige batong heller. Disse har en lei uvane av å lage brist i hodeskallen på folk annet som ikke er så heldig.
Er sjelden jeg som vekter føler at jeg trenger en batong. Har vernevesten som tar imot nåler, kniver og 9 mm. Ellers er vi som regel mange nok til å pågripe en person og få ringt politiet om vi trenger assistanse om vi ikke skal slå stakkaren bevistløs med en batong en tillegg eller brekke et eller annet.
Tør jeg spørre hva du skal med en batong? Det er ett livsfarlig våpen, og ingen sivile uten kurs/opplæring burde bære en slik. Jeg håper virkelig at du ikke får fått i en.

Jeg bærer selv batong, men har til gjengjeld gjennomgått grunding opplæring, og har lov til å bære den.
Sist endret av ZuPrEmE; 26. mai 2007 kl. 15:38.
Sitat av ZuPrEmE
Tør jeg spørre hva du skal med en batong? Det er ett livsfarlig våpen, og ingen sivile uten kurs/opplæring burde bære en slik. Jeg håper virkelig at du ikke får fått i en.

Jeg bærer selv batong, men har til gjengjeld gjennomgått grunding opplæring, og har lov til å bære den.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte er det et livsfarlig våpen? Hjertestans og slikt eller?
Det er vanskelig å estimere hvor mye skade man gjør, og det kan fort ende opp med kraniebrudd og indre blødninger.
det er jo klart at en hard batong vil gjøre mye skade når du slår noen med dem! er ikke batonger ment for å knekke bein? hvis du slår noen hardt nok i hodet med noe hardt så er det jo farlig!

teleskop batong er jo kult da, ikke no å si på det. batanga er livsfarlig, men du trenger jo ikke å stikke folk ned.
Når du slår en person med en teleskop batong, så slår du med en en kraft som tilsvarer ca 1 tonn. Når du slår med batong skal du alltid ta sikte på store muskelgrupper, det vil si overarm/lår. Slår du en person i hodet, så vil han mest sannsynlig dø. Slår du i armer eller ben, så vil de med stor sannsynlighet knekke bein.

Det skal mye til før jeg trekker batong, og hvis jeg trekker, så er det mest for å skremme. For når man har trekt batong, er det få som er dumme nok til å angripe.
Er en batong mye farligere enn balltre/jernrør osv?
En batong er nok like farlig som både balltre og jernrør om ikke farligere. Jeg vil dog ikke anbefale deg og bruke noen av delene. Skal du være berettighet til å forsvare deg med slikt så skal du stå over en særdeles truende situasjon ellerså får du overfall med særdeles farlig gjenstand på rullebladet
Bare lurte. Er ikke akuratt av den voldelige typen, så det skal nok gå bra.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg skulle gjerne hatt en teleskopbatong ;=) sånn for å bare være på den sikre siden, og vise enkelte hvor landet ligger .. med en batong er det veldig mye lettere å få folk til å forstå hvor mye må jeg gi for en sånn en å hvor får jeg tak i de tro?
Sitat av thatura
jeg skulle gjerne hatt en teleskopbatong ;=) sånn for å bare være på den sikre siden, og vise enkelte hvor landet ligger .. med en batong er det veldig mye lettere å få folk til å forstå hvor mye må jeg gi for en sånn en å hvor får jeg tak i de tro?
Vis hele sitatet...
Du kan jo prøve å spørre klassekameratene dine på ungdomskolen?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Enklaste batongen lager en av ei avis. Rull stramt sammen ei oppslått avis, og brett på midten. Overraskande stabil sak, som kan brukast til å påføre en del smerte.

Beste av alt er jo at aviser er lovlige å bære rundt på.
Ingen her inne som har erfaring med å bestille fre utlandet? Men det blir vel bare en svær bot om man blir tatt...?
det er gjort :/
Sitat av thatura
det er gjort :/
Vis hele sitatet...
Hvor mye måtte du ut med pris/frakt, hvilket land? Hardplast eller metall?

Link? (hvis lov)?
Sist endret av empty; 18. august 2007 kl. 19:52.
DET er ikke gjort xD hehe.. var på månen eller noe når jeg svarte
vist du kjøper springbatong kan du få masse i bot!!!
springbatong er en at halve batongen er ei fjør som brekker beinet når du slår!!!
Kjøpte springbatong i hellas, ble ikke stoppet i tollen, heldigvis. Den slo nesten hull i kjøleskapet i leiligheten. Ikke noe og tulle med
Sitat av DunhillRider
Ser et par svenske nettbutikker som har slike.. men er skeptisk til å ikke få den pga tollen.. så lurte på om noen veit om hvor slike kan kjøpes i sverige over disk? finns det feks på svinesund eller nordbysenteret? eller må man lenger inn i sverige? og evt hvor? hehe.. Evt om noen veit om en nettbutikk som sender pakker som går gjennom tollen? Thx
Vis hele sitatet...

Link:http://www.oldeagle.se/index2.php.

De sendet det i anonym innpakning, eneste minus er at du må betale på forhånd.
Skal bestille derifra selv, for dette er det ultimate selvforsvarsvåpen. Og de som syns det er unødvendig bør ta seg en titt på verden vi lever vi!

Survival of the fittest
Jeg gikk med et sverd på skuldra igjennom tollen i USA, og i Norge. Hvordan det gikk til at ingen tok det ifra meg aner jeg ikke, men jeg ble ofte spurt om hva det var. Jeg bare svarte at; "Dette er et sverd jeg har kjøpt der og der", og de bare lot meg passere. Det var vistnokk inpakket i en del bobleplastik, eller sprett-glapakk som jeg kaller det. Men man kunne tydlig se at det var et sverd



http://www.weaponmasters.com/index.h...ITEM=CI-DG-A15

Her er en link til sverdet, se på det så forstår du hvorfor jeg ikke fatter at det ikke ble tatt.
Sist endret av Lille Nikotin; 26. august 2007 kl. 18:33.
Til trådstarter og dere andre som har bestilt/vil bestille.
Håper virkelig dere blir tatt.
FØR dere får hendene på batongen selv.
Både med og uten opplæring så er batong dødelig. Det skal bare en liten bom til fra å treffe f.eks. hodet istedet for overarmen.
Tror dere det er så fordømt kult den dagen "dere skulle forsvare dere" eller sette dere i respekt, og du i verste fall er drapsmann?
Er noe som heter legemsbeskadigelse med særdeles farlig redskap.

Er noe som heter våpenloven. Spiller ikke noe rolle om det var selvforsvar eller ikke.

Det ser sikkert bra ut på rullebladet dems senere i livet.......
vi testet batong i militæret. vi slo på hverandre mens vi hadde på oss beskyttelse. en idiot bommet på beskyttelsen min og traff meg i låret, ikke så veldig hardt da. men det gjorde no sinnsykt vondt. klarte ikke å delta på øvelser på over en uke.

EDIT: Leif
Sist endret av nobels; 27. august 2007 kl. 05:51.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Sjanten
Til trådstarter og dere andre som har bestilt/vil bestille.
Håper virkelig dere blir tatt.
FØR dere får hendene på batongen selv.
Både med og uten opplæring så er batong dødelig. Det skal bare en liten bom til fra å treffe f.eks. hodet istedet for overarmen.
Tror dere det er så fordømt kult den dagen "dere skulle forsvare dere" eller sette dere i respekt, og du i verste fall er drapsmann?
Vis hele sitatet...
Jeg skal ha batongen til den dagen noen står utenfor døra mi med kniv og skal drepe meg.
Ikke til gå rundt i gatene og slå ned uskyldige med.
Alle med litt hjernebark vet at de ikke slår noen i hodet med batong.
Så mye psykoer som går rundt med kniv her til lands, somaliere, You name it! Så er jeg faen ikke redd for å bestille en batong for å beskytte meg og mine ifra dette. Jeg står ikke å ser på at noen stikker meg ned bare fordi jeg skulle være mønsterborger i ett møkkaland som ikke fungerer.

Sitat av thatura
jeg skulle gjerne hatt en teleskopbatong ;=) sånn for å bare være på den sikre siden, og vise enkelte hvor landet ligger .. med en batong er det veldig mye lettere å få folk til å forstå hvor mye må jeg gi for en sånn en å hvor får jeg tak i de tro?
Vis hele sitatet...
Du får kjøpt dem her i Norge hos privatpersoner, men på grunn av risikoen så tar de ofte rundt 2000 kr for de samme som koster 700-800 kr på nettet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av g3tl41d
Link:http://www.oldeagle.se/index2.php.

De sendet det i anonym innpakning, eneste minus er at du må betale på forhånd.
Skal bestille derifra selv, for dette er det ultimate selvforsvarsvåpen. Og de som syns det er unødvendig bør ta seg en titt på verden vi lever vi!

Survival of the fittest
Vis hele sitatet...
Fikk du fått bestillt og mottat den eller, altså fikk du den igjennom tollen?
Hvis du skal kjøpe kan jeg annbefale http://www.batondefense.com/asp-tactical-baton.html

Dette er meget stabile batonger, blir bla brukt av US army.
Hvis dere kjenner noen som er i afganistan eller irak kan dere be disse om og kjøpe av soldatene der nede.
En venn av meg gjorde det og hans sin fungerer utmerket.
Hva får man i straff for noe sånn da, siden det går under våpenloven?
Bøter og/eller fengsel inntil 3 måneder/2 år i noen tilfeller samt inndragning ut i fra hva jeg skjønner.
For ikke å glemme flekker på rullebladet.

Lov om skytevåpen og ammunisjon m.v. (Våpenloven): http://www.lovdata.no/all/hl-19610609-001.html
Forskrift om skytevåpen, våpendeler og ammunisjon: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...0125-9722.html
Sitat av Sjanten
Bøter og/eller fengsel inntil 3 måneder/2 år i noen tilfeller samt inndragning ut i fra hva jeg skjønner.
For ikke å glemme flekker på rullebladet.

Lov om skytevåpen og ammunisjon m.v. (Våpenloven): http://www.lovdata.no/all/hl-19610609-001.html
Forskrift om skytevåpen, våpendeler og ammunisjon: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...0125-9722.html
Vis hele sitatet...
Blir vel bare med en bot vel?
Tror neppe du slipper med bot. Etter en episode med knokejærn har vi en som fikk ubetinget fengsel og da kan jeg bare tenke meg hva batong gir....
Er vel litt avhengig av hva du har på rullebladet fra før. Har du flekker er du en såkalt gjengangs forbryter og de slår de gjerne litt hardere nedpå en førstegangs forbrytere
Sist endret av mp34567; 19. september 2007 kl. 12:25.
jeg kjøpte en sånn slåsshanske ^^ ble stoppa i tolle, hadde noen samurai sverd og ninjastjerner.

haha, så fikk jeg en anmerkning at tollerne og hvis jeg fikk en til var det 10-dager fengsel ^^

heldig meg så fant de ikke ninjastjerna.. noe som de sa var ulovelig :P
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Bollemus
Fikk du fått bestillt og mottat den eller, altså fikk du den igjennom tollen?
Vis hele sitatet...
Ja. say no more.

Så lenge det finnes ranere med kniv så har ikke jeg dårlig samvittighet om jeg gir en sånn juling med en batong. Knekke det som knekke vil. Bedre det enn at slike går og voldtar småjenter og raner gamle damer. Så alle som mener det er unødvendig med selvforsvarsvåpen, bør gå seg en tur rundt i Oslo en lørdagsnatt, helt alene.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av g3tl41d
Så alle som mener det er unødvendig med selvforsvarsvåpen, bør gå seg en tur rundt i Oslo en lørdagsnatt, helt alene.
Vis hele sitatet...
OT, men det har jeg gjort i snart fire år. Aldri vært borte i noe guffent. Har du et stort behov for våpen på vei hjem fra byen bør du nok revurdere omgangskrets, oppførsel eller rett og slett ta taxi.
kjempebra løsning "fabianca", leve livet på andres premisser!, batong er ikke så farlig, det er det bare ola nordmann som synes hvertfall. Man kan gjøre like stor skade med nevene eller beina.

Til det som sto tidligere, så er det etter det jeg har erfart 8.000 i bot for knokejern, batong, springkniv ulovlig forsvarsgass osv.. osv..
Sist endret av Zhorty88; 27. mars 2008 kl. 19:20.
Zhorty88 mener du virkelig at du kan gjøre like mye skade med hendene eller føttene som om du skulle ha en 40cm batong å slå med? de er ikke så tykke, energien blir mer konsentrert da regner jeg med.

ikke missforstå, jeg liker batonger, kniver og slikt og skulle gjerne hatt en.
Sitat av Zhorty88
batong er ikke så farlig, det er det bare ola nordmann som synes hvertfall. Man kan gjøre like stor skade med nevene eller beina.
Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis ikke særlig erfaring med batonger. Kombinasjonen av steinhardt (vel, stålhardt) materiale, lite treffpunkt og utvidet rekkevidde og hastighet gjør nok mye mer skade enn du noen gang kan håpe å gjøre med bare nevene. Med mindre du er shaolin-monk og kan knuse skaller med fingeren din, da.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Claest
jeg kjøpte en sånn slåsshanske ^^ ble stoppa i tolle, hadde noen samurai sverd og ninjastjerner.

haha, så fikk jeg en anmerkning at tollerne og hvis jeg fikk en til var det 10-dager fengsel ^^

heldig meg så fant de ikke ninjastjerna.. noe som de sa var ulovelig :P
Vis hele sitatet...

vil det si at du bare fikk en advarsel og de tok det de fant?


selger de teleskopbatonger i sverige til alle? norske turister?
Har en kompis som alltid tar med seg batongen når det blir noe trøbbel, en gang klinka han til en fyr i skulderen og knuste noen leddgreier øverst i skulderen. Han som ble slått har enda smerter (ca 5 mnd siden slaget). Batong er ett fantastisk våpen hvis det virkelig skulle skje noe, men ikke til å "skremme" wannabe's som er frekke i kjeften.

Har også selv fått opplæring i bruk av batonger og vet en god del om treffpunkter og risikoer.
Batonger er laget såpass lette at man skal kunne få fart i svingen men pga den lette vekten er det lett å overdrive! Jeg snakker av erfaring da jeg sier at det man tror bare er ett lett slag faktisk kan knekke ben. Med en "nightstick" knuser man store deler av benet man treffer og dette gjør det mye farligere/vondere, men så er jo nightsticken værre å håndtere da
Ser for meg følgende scenario: Du vandrer gatelangs i Oslo enten alene eller med dama di på vei hjem fra byen. Så dukker det opp en representant for våre nye landsmenn med kniv som skal ha penga dine. Du åpner jakka og sier: "Jeg har noe til deg her" Så drar du opp batongen og svinger den rett i OVERARMEN hans. Problem løst. Om han knekker armen eller få andre varige mén kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Truer du MEG, får du ta konsekvensene.

:P
Spartakus, da hadde virkelig dama di synes at du var jæævla tøff og du hadde garantert fått det beste knullet ever, mens pakkisen måtte ete grus istedet!! WooooW! KP til deg.

Eller går det ann å prøve å bremse opp det ekstreme behovet norske menn har for å vise seg frem på fylla og gå fra ubehagelige situasjoner om det trengs, og løpe istedet for å være så jæævla redd for å vise annsikt. Ved å bruke huet har jeg prata meg ut av beef så jævla mange ganger og driti ut beeferne for jeg har fått både dem og publikum til å innse hvor jævla idioter de var. man fåkke damer med våpen, man for damer ved å være tøff, og tro meg, det tøffeste du kan gjøre er å stikke av fra bråk.

Men det forstår desverre ikke disse 'etniske landsmenna' som drikker heimert på landbøgda og kjører volvo 240. som kjøtt synger på anlegget mitt akuratt idet jeg skriver detta: "primitiv"

men så skal det sies at jeg foretrekker at folk går med batong enn kniv.
Bare se så mye snuten koser seg når de får dratt'n frem og lekt kjekke!
Jeg har et par stykker. De er ikke leketøy, og bør ikke havne i hendene på de som ikke vet hvor mye skade en batong kan gjøre.