Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2071
Noen som skal til Amsterdam denne sommeren?

Var der første gang i fjor og reiser 3. aug i år! Vi booka fly gjennom sterling og har bestillt rom på Amsterdam Cribs Bodde i fjor på en litt fjongere side av byen, veldig koselig, men lå vel 20min. gange unna nærmeste coffee shop. Derfra var det vel en 10 min. trikketur for å komme seg til red light. Tungvint å bruke såpass tid på å bare stikke hjem til hostellet en tur. Det var heller ikke noe stas å møte skilt med "NO DRUGS ALLOWED" og "NO SMOKING" på inngangsdøra. Derfor ville vi ha noe i sentrum og "smoker friendly" amsterdam cribs hørtes bra ut!

Vi satt mye på rookies i fjor og stedet var meget hyggelig! Annbefaler stedet og menyen de har der! Vi var ikke så nøye på stedene vi besøkte, vi stakk bare innom de vi gikk forbi og testet varene. I år derimot har vi lyst til å ha en enda trivligere reise og lurer på om noen har noen tips til coffee shops, utesteder osv?

Fått noen tips om coffee shops, som Homegrown Fantasy med tilhørende frøbank /headshop og Abraxas hvor de dyrker meget publikumsvennlig i øverste etasje. Hørt at på Tweede Kamer har de en dutch moonshine hasj som virkelig fenger, og at jeg må besøke de damkring pga den gode keefen. The Grey eller noe i den duren skulle visst være drevet av to amerikanere og ha meget god weed.

Så Barneys vant 04 eller 05 sesongen av cannabis cup for beste coffee shop, men har lest heller negative reviews om stedet, noen som har vært der?

Vi testa noe sopp (mildeste de hadde i headshoppen) i fjor i dyreparken, men det blir nok et litt mer stille sted i år. Noen parker, hyggelige steder å sitte? Vi fikk vel med oss det meste av de store faste kulturbidragene byen har, men jeg er glad i å gå på utstillinger/museer så har du vært på noe bra, kom med det!

Jepp, så fortell gjerne om din amstertur og gi oss noen tips!
Sensation White Here I Come
Ta en tur på red lighten, finn ut hvor transene holder hus, spesielt de med pupper.

Legg nøye merke til når f.eks en japaner går inn der, for det er når den japanske business nissen kommer ut at du er interessert i ta bilde av ansiktsuttrykket hans :-)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Stikker til amstern 7. juli, skal være der i 10 dager.
Vi er 6 kompiser som skal nedover, ingen av oss vært i amsterdam før, hvor bor hen gir vi egentlig faen i ettersom vi kommer til å være ute mesteparten av tiden, vi har booket oss på:
http://www.reservations.bookhostels....elNumber.4525/

Om jeg absolutt skulle ha trangen for et privat rom, så har jeg økonomisk kapasitet til å leie meg noe ekstra.

Vi skal også innom http://www.dancevalley.nl og se prodigy bl.a.
Jeg drar for den 3`de gangen den 14. juli. skal være der i 10 dager sammen med 2 kompiser. Har leid leilighet på Bulldog hotell som ligger midt i Red Light. Bor alltid der Kanskje vi treffes Dodecha?

Anyday som ligger i Spuistraat er en liten, men koselig coffieshop som har masse digg på menyen. Stikker alltid en tur dit. 222 som ligger like ved Bulldog hotell er også å anbefale. Veldig lite, men stor meny. Eller så er Grasshopper, Greenhouse, Dampkring, Grey Area og Barney`s også å anbefale sterkt.
Jeg hørte at coffieshop'ene var stengt for turister.
Er dette bare piss? skal ikke ned før neste år men er greit å vite om jeg kan kose meg på coffieshopsa eller om jeg må kjøpe meg no på gata å kose meg på hotellet
Uansett så koser man seg i amster.
Alle som er over 18 år kan kjøpe cannabis i coffieshop`ene. Turist eller ikke Det har ikke blitt noen forandringer. Viss jeg har forstått riktig så var det bare ett forslag som jeg tror ble nedstemt ganske fort. Mulig det har blitt prøvd ut i de mindre byene, men ikke i Amster.
Ok, godt å høre!
Var redd for at jeg ikke fikk sitte på coffieshopsa jeg.
Men da vet jeg jo det
Takk for svar.
håper folk planlegger å gjøre litt mer enn bare å ruse seg og se på perversiteter når de er der da, Amsterdam er jo en vanvittig fin by - sånn ellers også.
Amster er konge woooohooooooooooooo!

Til alle som skal dra: ta sopp å stikk i dyrehagen. SYKT
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Stikker ned fra 18-21 august. Kan hende jeg utvider til en uke. Vi er en liten gjeng som skal nedover, og jeg lurer på om noen her har noen anbefalinger til steder som er verdt å besøke i Amsterdam eller omegn? Er det noe spesiellt jeg burde oppleve? Coffeshops og redlight er jo selvfølgelig ett must, men kunne tenke meg å oppleve noe av kulturen der nede. Museumer, dyreparker osv...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
The connection has timed out
The server at tuxinator.sytes.net is taking too long to respond.
Vis hele sitatet...
20 tegn osv, osv!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
My bad, dns var ikke oppdatert, gjorde det netopp, skal være oppe om max 5 minutter.
Drar til Amsterdam og Utrecht første august, gleder meg , skal være der i 10 dager. Skal bo hos en kamerat som har flytta ned dit, så han kjenner vel til alle de obligatoriske stedene tror jeg, hehe.

DarkStaar: Viss du har mulighet, så burde du dra ut til kysten nord for Amsterdam(noen øyer som ligger der), utrolig bra sandstrender og bølger(vanligvis) viss du liker surfing. Du kan også dra sørover til mange av de små gamle byene(td. Delft, gammel handelsby med kanaler og gamle bygninger). Går tog over hele Nederland, tar ca. 1.5t fra Amsterdam til Utrecht så vidt jeg veit. Du kan styre unna Rotterdam, er bare masse industri og nybygg. Ellers er Amsterdam rimelig spesielt, folk fra andre steder i Nederland drar på ferie til Amsterdam
Ser ikke helt poenget med Amster lenger da man ikke får tak i så bra hasj der som før. Har fem venner som alle har samme pusher som meg, og har vært i Amster det siste halve året. Ingen fant så bra hasj som den vi får tak i til daglig, uansett hvor de dro og hvor dyr hasj de kjøpte. Men så er vi kanskje litt bortskjemte med nepalesisk hasj uncut rett fra Nepal..?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Mye bedre greier der enn i midtnorge såvidt jeg vet.. er vel noen få unntak men.

Greia for meg og mine er pot, veldig sjelden vare i disse traktene.