Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 7499
Nå tenkte jeg at jeg skulle motargumentere alt det idiotiske Bundy kommer med, men heldigvis kom atomet med et par flotte innspill, så slapp jeg å gå helt off topic også :- )

OT: Har egentlig aldri opplevd noe særlig med kontroller, selv om jeg har kjørt moped i 2 år, og vært passasjer til mine kompiser utallige ganger i bil. Eneste gangen verdt å nevne er vel den gangen jeg fikk bot for ikke bruk av bilbelte, svært irriterende. Hadde bilbelte på, men så måtte han i midten inn en tur, så flytta meg inn mot midten og glemte bilbelte. 500 Meter senere ble vi stoppa ;p Hjelper svært lite å febrilsk lete etter beltet når man først har sett soldaten i gul vest.
FIIIIIIIN tråd! Har opplevd noe liknende uten at jeg skal gå for langt inn på det.. Men det var en av dem beste følelsene jeg har hatt i mitt liv når jeg ikke fikk bota. Har aldri gjort det gale igjen, kommer aldri til å gjøre det heller.
Sitat av Bundy Vis innlegg
Og ja, har du 100% konsenstrasjon når du kjører i 30 sone?
Vis hele sitatet...
Selvsagt har man det, fordi 30-sone betyr at det kryr av folk og unger der. Jeg følger med hånda på hjertet mye bedre med i 30-sone enn på motorveien.
Sitat av atomet Vis innlegg
Ah, så egentlig er det trygt å kjøre hvor fort som helst (inntil man mister veigrepet), fordi hjernen bare går fortere og fortere?
Surprise surprise - det fungerer faktisk ikke sånn. Du har en reaksjonstid, som ikke automatisk blir kortere hvis du kjører fortere.
Vis hele sitatet...
"man tar hensyn til hva slags område man er i" - bundy

Faktisk tror jeg jeg er mer obs når jeg f.ex. kjører i en liten gate på kampen, enn når jeg kjører på motorveien. Men hey, jeg har jo bare hatt lappen i ... 12-13 år nå uten noen uhell, så hva vet vel jeg.
Vis hele sitatet...
Ja det kan nok stemme for din del, men jeg bruker ikke 100% konsentrasjon i smågater, bare jeg følger med hele tiden.

Sitat av reedhelvet Vis innlegg
Nå tenkte jeg at jeg skulle motargumentere alt det idiotiske Bundy kommer med, men heldigvis kom atomet med et par flotte innspill, så slapp jeg å gå helt off topic også :- )
Vis hele sitatet...
Njæææh, spar deg.
Sist endret av Bundy; 13. januar 2009 kl. 19:41.
Jeg håper virkelig du slipper å få deg en lærepenge som går utover noen andre enn deg selv på det der Bundy. Men, hvis du ikke er mer obs når du kjører i smågater som f.ex. på kampen, som er skikkelig uoversiktelige, med unger som leker og ofte litt "kreative" parkeringer osv, enn når du kjører på motorveien, som stort sett går veldig rett fram, det ikke er innkjørsler som ikke er godt merka, og folk i 99% av tilfellene kjører ganske ryddig (den ene prosenten tror jeg innebefatter deg), så er du rett og slett dum, og jeg tror nok den lærepengen mest sannsynlig vil bli veldig kjip.

At du kommer med et slikt "sitat", og så kommer med den slags utsagn som du gjør, viser bare at du virkelig ikke har skjønt hva det vil si å ta hensyn til forholdene/området.

Men du er jo 18-19 og sannsynligvis verdens beste sjåfør som så mange andre som akkurat har fått lappen, det er en grunn til at det er en ganske darwinistisk prosess de første årene der. Jeg har hatt min fair share med flaks, til dels i situasjoner der jeg har gjort dumme ting, og grunnen til at jeg ikke har hatt noen uhell er ikke at jeg kjører som en gammel dame. Kunsten er å lære av feil - og ikke bare av dine egne, men enda viktigere - av andres, så du slipper å gjøre dem selv i det hele tatt. HØR på andre som har mer erfaring enn deg.
Sist endret av atomet; 18. januar 2009 kl. 10:52.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Det finnes drittsekker overalt. Du kan ikke dømme alle politikonstabler fordi 1-2 var drittsekker.
Vis hele sitatet...
ja, og det finnes hyggelige folk overalt. Du kan ikke dømme alle politikonstabler fordi en kar på et internett-forum ble behandla årleit.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Fudge Vis innlegg
ja, og det finnes hyggelige folk overalt. Du kan ikke dømme alle politikonstabler fordi en kar på et internett-forum ble behandla årleit.
Vis hele sitatet...
super holdning, anta at alle er drittsekker til de beviser motsatt?
nei, men heller ikke slikke rompe fordi dusten i uniform faktisk kan være skikkelig årleit innerst inne.
men ja, er misantrop til beinet, ikke bare anntar jeg at folk er drittsekker, jeg vet, men det gjør meg ingenting, jeg er det selv, og har ikke noe problem med at andre er det.
Sitat av Fudge Vis innlegg
nei, men heller ikke slikke rompe fordi dusten i uniform faktisk kan være skikkelig årleit innerst inne.
men ja, er misantrop til beinet, ikke bare anntar jeg at folk er drittsekker, jeg vet, men det gjør meg ingenting, jeg er det selv, og har ikke noe problem med at andre er det.
Vis hele sitatet...
Hehe, kudos for den der, du er ihvertfall ærlig!