Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 14943
Hei
Var i Kristiansund for ikke så lenge siden, og var innom en "Cowboy"-butikk.
Der såg jeg en pistol som jeg likte godt, og som var plombert.
Og som 15 åringen som aldri har rørt en ekte pistol, så kjøpte jeg den.
Så nå kom jeg til å tenke på om at det ikke skulle være så utrolig vanskligt å fjerne plomberingen å få den til å virke?

Ikke kom med moral prek.


Takker for alle svar


(Bilder kommer snart)
Sist endret av AntonBB; 22. juni 2008 kl. 16:53.
somregel er det et våpen som er lagd med plombering.. de er ikke egnet til å bli brukt.. det er et våpen som er lagd for utstilling, ikke et ordentlig våpen som senere er plombert.. hadde en plombert revolver før, og den var lagd med plombering.. det er ikke anbefalt å fjærne plomberinga får å prøve å skyte med det, da de ikke er laget for det..
Er det plombert og du får kjøpt det så er det 99% kjangs for at det ikke funker.
hvis det var et brukt våpen med plombering er det godt mulig og ta opp plomberingen. Dette er dog en veldig avansert prosess som kan ende med døden til den som skyter hvis det ikke gjøres ordntlig
Svært lite trolig at du får den til å fyre.
Og om du gjør det så er det svært store sjangser for å sprenge av deg div fingre.
Men om du ikke skal høre på disse fornuftige karene kan du prøve, å si hvordan det gikk.
man må eventuelt borre ut plomberinga.. men si ifra åssen det går da, få en kamerat av deg til å skrive det her, siden du kommer til å miste fingre.. xD ..
AntonBB's Avatar
Trådstarter
50 5
Sitat av AntonBB
Hei
Var i Kristiansund for ikke så lenge siden, og var innom en "Cowboy"-butikk.
Der såg jeg en pistol som jeg likte godt, og som var plombert.
Og som 15 åringen som aldri har rørt en ekte pistol, så kjøpte jeg den.
Så nå kom jeg til å tenke på om at det ikke skulle være så utrolig vanskligt å fjerne plomberingen å få den til å virke?

Ikke kom med moral prek.


Takker for alle svar


(Bilder kommer snart)
Vis hele sitatet...
http://img37.picoodle.com/img/img37/...5m_abc2f47.jpg
http://img33.picoodle.com/img/img33/...0m_e735b0c.jpg
http://img28.picoodle.com/img/img28/...1m_d4ebfe2.jpg
http://img33.picoodle.com/img/img33/...5m_a416d65.jpg
Sist endret av vidarlo; 22. juni 2008 kl. 21:14. Grunn: Store bilder = regelbrudd.
er det startpistol ? Som regel passer ikke vanlige kuler i magasinet, de er laget kun for løskrutt
AntonBB's Avatar
Trådstarter
50 5
Hun dama i kassen sa det var ekte pistol som var plombert
Sitat av AntonBB
Hun dama i kassen sa det var ekte pistol som var plombert
Vis hele sitatet...
Hvor mye kosta den?
AntonBB's Avatar
Trådstarter
50 5
Hun sa den var dyrere, men jeg fikk den for 600,-

Edit: Det var denne butikken jeg var i: http://www.kriwestern.no/

Noen som vet hvordan jeg gjør det?
Sist endret av AntonBB; 22. juni 2008 kl. 18:11.
Synes jeg ser støperand på bilde nr 2 der "plomberinga" er. Er løpet glatt innvendig, dvs ingen riller?
Fikk kjøpt en Beretta 92 kopi når jeg var i omtrent samme alder. Top Secret tror jeg det var hos.
Hanen og diverse små deler knakk av etter et par turen i bakken. Gøy så lenge den varte.
hvilken kaliber er den? start pistoler er som regel kal.8

det beste er å kjøpe en gammal plombert pistol/revolver på qxl.( ikke sveiset i løp)
Eller kjøpe en som virker , samleobjekt er ikke reg. pliktig pga alder
Å fjerne plomberingen er sikkert en ganske enkel sak, men å fjerne det på en sikker måte som gjør at dem er trygg å skyte med, er en annen sak.(tror jeg)

Eller du kan gjøre som intreserte sa: Kjøpe et gammalt våpen på qxl/finn.
AntonBB's Avatar
Trådstarter
50 5
Her er flere bilder

http://img26.picoodle.com/img/img26/4/6/22/f_DSC00103m_891309f.jpg http://img32.picoodle.com/img/img32/4/6/22/f_DSC00099m_20508f4.jpg
Er det riller i løpet? Hvis ikke kan du ihvertfall bare drite i det, da er det bare en utstillings-sak.
pengejeger
Natz's Avatar
hehahhaeh jeg har vært i denne butikken mange ganger bor i kristiansund. det er en gammel senil fyr som eier butikken han har ikke peiling på hva han driver med. alt han selger er bullshit/ made in china..så den gønnern der er bare til fun liksom
Sitat av confuser
Men om du ikke skal høre på disse fornuftige karene kan du prøve, å si hvordan det gikk.
Vis hele sitatet...
Hvis han har noen fingre til å skrive med igjen da...
AntonBB's Avatar
Trådstarter
50 5
Sitat av Natz
hehahhaeh jeg har vært i denne butikken mange ganger bor i kristiansund. det er en gammel senil fyr som eier butikken han har ikke peiling på hva han driver med. alt han selger er bullshit/ made in china..så den gønnern der er bare til fun liksom
Vis hele sitatet...
Det var en dame som stod i kassen da jeg kjøpte.
Å senere når jeg ringte til butikken så var det en dame som jeg pratet med...
Tror du skal ha ganske bra utstyr for å gjøre dette. Min far fortalte om en kompis som hadde boret opp en plombert pistol. Og låve-veggen hadde det fint i alle sine dager. Så tror bare du skal legge pistolen på hyllen
AntonBB's Avatar
Trådstarter
50 5
Sitat av spaceinvader
Tror du skal ha ganske bra utstyr for å gjøre dette. Min far fortalte om en kompis som hadde boret opp en plombert pistol. Og låve-veggen hadde det fint i alle sine dager. Så tror bare du skal legge pistolen på hyllen
Vis hele sitatet...
Så det går ann å borre vekk plomberingen så funker den?
Sitat av AntonBB
Så det går ann å borre vekk plomberingen så funker den?
Vis hele sitatet...
du kan borre vekk plomberingen på våpen ja, men dette krever skikkelig utstyr og kompetanse. leste om en fyr i vi menn for noen år siden som kjøpte plomberte våpen og borret opp og solgte det videre til samlere. Han brukte alt fra 45min til en time på et våpen, men anbefalte ingen uten videre kompetanse til å gjøre det.

se for deg at du borrer opp en pistol og skal fyre av og få kammerspreng på denne.. hadebra hånden din i værste fall..

cheers
Jeg har en uplombert ekte magnum 44.
Den var plombert for en stund siden da. Men en kompois av meg kan visst sånne ting, han sa han kunne fikse den for meg.

Men det er dog litt vanskelig å finne kuler til en magnum44 nå i disse dager..

Beklager for litt off topic.
Sitat av Boo-Boo
Jeg har en uplombert ekte magnum 44.
Den var plombert for en stund siden da. Men en kompois av meg kan visst sånne ting, han sa han kunne fikse den for meg.

Men det er dog litt vanskelig å finne kuler til en magnum44 nå i disse dager..

Beklager for litt off topic.
Vis hele sitatet...
åssen revolver er det du har? S&W eller?
magnum44 eller .44 magnum som det heter er jo bare kaliberet på pistolen, samme kaliber som forøvrig er brukt i mange rifler..
Sitat av SpARxXx
åssen revolver er det du har? S&W eller?
magnum44 eller .44 magnum som det heter er jo bare kaliberet på pistolen, samme kaliber som forøvrig er brukt i mange rifler..
Vis hele sitatet...

Er ikke helt sikker. Har egentlig veldig lite peling på dette... Men jeg kan fortelle deg hva som står på den da.

På "løpet" står det "44 MAGNUM", så står det et modellnr lengre nede. Under der kulene skal være... "Model NO 647"

Beklager dårlig forklaring. Men jeg har som sagt egentlig null peiling på dette...
AntonBB's Avatar
Trådstarter
50 5
Sitat av Boo-Boo
Jeg har en uplombert ekte magnum 44.
Den var plombert for en stund siden da. Men en kompois av meg kan visst sånne ting, han sa han kunne fikse den for meg.

Men det er dog litt vanskelig å finne kuler til en magnum44 nå i disse dager..

Beklager for litt off topic.
Vis hele sitatet...

Noen som vet om folk som kan gjøre dette for meg for en liten sum penger?
Nei, hadde jeg gjort det der hadde jeg festa pistolen i en skrustikke. Knyt et hyssing tau rundt avtrekkeren slik at du utløste avtrekkeren med det. Setti den rundt et hjøre på en hytte uti ødemarka og så trukket i snora. Ingen risk hær
du kan borre opp løpet og skyte med løskrutt uten problemer, men skal du bruke ekte ammo, så drit i å ofre handa di på det...

det finnest to forskjellige plomberte våpen.
1. våpen som folk kjøper av hæren for 2kr stykket, plomberer og selger for 500 til 15åringer.
2. våpen som er kopier av ekte våpen og plomberte for at ikke folk skal finne på å prøve ammo i dem, men som regel funker de ikke, for andre vitale deler er fjerne (tennstift o.l)

å borre opp et løp krever mer enn bare en borremaskin og en skrustikke, det skal vere 110 nøyaktig, og det må matche resten av pistolen.
er ikke vits i å prøve engang, sjangsen for at du får det til å funke er syykt liten.. bruk heller tia å pengene dine på å skaffe deg et ordentlig, uplombert våpen..
Og hvor i helvete skal du få tak i ammo? Meld deg inn i pistolklubb heller, not worth it...
ammo går det ann å få tak i.. kanskje ikke lovlig, men jeg regner med at trådstarter ikke tenker på å følge loven siden han ber folk om å fjerne plomberinga i revolveren hans..
AntonBB's Avatar
Trådstarter
50 5
Ser dere har god peiling på våpen her.
Noen som kan si ved å se på bildene hva slags pistol jeg har?
På eksen jeg fikk pistolen i står det "denix"
Sitat av AntonBB
Ser dere har god peiling på våpen her.
Noen som kan si ved å se på bildene hva slags pistol jeg har?
På eksen jeg fikk pistolen i står det "denix"
Vis hele sitatet...
kan ikke si jeg vet eksakt hvilket våpen det er, men det ligner på en Smith & Wesson model 36/40, som politiet her i landet brukte tidligere..

har du bildet av esken forresten?
Sist endret av SpARxXx; 23. juni 2008 kl. 23:16.
AntonBB's Avatar
Trådstarter
50 5
Sitat av SpARxXx
kan ikke si jeg vet eksakt hvilket våpen det er, men det ligner på en Smith & Wesson model 36/40, som politiet her i landet brukte tidligere..

har du bildet av esken forresten?
Vis hele sitatet...
http://img33.picoodle.com/img/img33/...7m_9f4988e.jpg
http://img29.picoodle.com/img/img29/...8m_247e945.jpg

Jeg la forresten nettopp merke til at det står "Made In Ciutadella De Menorca - Spain" utenfor esken
Sist endret av vidarlo; 24. juni 2008 kl. 00:04. Grunn: Det var den vesle tingen med billedstørrelser...
AntonBB's Avatar
Trådstarter
50 5
Noen andre som vet hvilken pistol det er?
Denne revolveren er laget i støpegods, du MÅ ikke finne på og avfyre noe som helst med den dær. en EKTE plombert revolver vil koste mye mere en 600kr.

http://plombertevaapen.tripod.com/index.html

Som du ser her er det Mauser som koster 1200kr og det koster den selv om den ikke er plombert også..

Så det prosjektet ditt, MÅ du legge på hylla..

Alle våpenkopier fra Denix er laget av en Zinklegering. Dette gir et autentisk utseende, og har samme vekt som originle våpen. Alle mekaniske deler er beveglige. Skjefteplater er av treverk. Vi vil ikke anbefale å demontere våpenene.

Kopiene er ikke skytbare og kan heller ikke bygges om (bores opp). Kan ikke skyte løskrutt. Selges som dekorative samle- og pyntegjenstander.


http://www.countryshop.no/ds_product...roducts_id=115 her er linken til det samme som jeg sa faktisk..
▼ ... noen uker senere ... ▼
man kjøper pistol med plombert i løpet, derretter er det mange sider i amerika som selger deler, der kjøper man nytt løp og erstatter det gamle. det selges også mange plomberte i utlandet ,brukpost adresse i dANMARK, TA fjordline over med løp og pistol plombert. simpelt. og enkelt

http://www.impactguns.com/store/beretta.html

http://www.collectorsfirearms.com/ad...=5&subcatID=39

http://www.ebang.com/gun_searches/beretta_1934.html

å bore opp løpet er bare tull kjøp nytt/brukt og erstatt det heller

men hvorfor ikke bare kjøpe en på svartebørsen 4-7 tusen med kuler,,,lettere det
tror du blei lurt ass kompis. og med tanke med at du er femten og har 50cent på¨bildet ditt håper jeg heller ikke at du får fiksa deg en uplombert revolver, siden det høres ikke akuratt som en solskinnhistorie med deg som viser den fram på røykehjørnet i storefri.
Den du har der minner om en startpistol. Slik som bildene fremstår ser jeg ikke noen annen inskripsjon/merking enn D.S.A og der er så vidt jeg vet ikke noe kjent merke, mao du står enten med en pistol som er laget for utstilling eller en plombert startpistol. Dersom den er laget for utstilling kan det hende at hammeren er fjernet(Vanskelig å se på bildet) og da er du like langt om du fjerner plomberinga eller ei.

Jeg ser ikke vitsen med å fjerne plomberingen til et utstillingsobjekt, OM du mot formodning skulle klare å få en fungerende revolver er du rimelig fucked om onkel blå banker på døra...
IMO:
La den være, heng den opp på veggen elns men ikke prøv å gjør den "brukbar".
vil bare si at jeg ikke tror det kommer til å funke på noen som helst måte. driver endel med våpen selv og på bilde nr.3 ser det ikke ut som det mulighet for hanen å treffe tennhetten i bakerste enden av patronen. iogmed at ingenting kan treffe patronen, går det ikke an å fyre den av uten store modifiseringer. påbilde nr 2 kan man se noe som ligner på en støpekant, noe som gjør den alt for lite solif for ekte ammunisjon!
Denix lager KUN replicas, dvs. støpe-tinn pistoler, altså fake fake ultrafake.

Hilsen våpeneksperten.
Sist endret av foshar; 19. juli 2008 kl. 02:04.
Ser veldig fake ut...lettere med plomberte gevær, da lager du bare nytt løp
Skjønner ikke hvorfor du fortsetter å spørre, siden du har fått så ekstremt mange svar som sier at det ikke går, og at du kommer til å miste hånda.. Kjøp deg en ekte pistol... En gangster som deg skulle vel klart det lett tenker jeg...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
er det en replica er det bare og glemme og gjøre noe med den. men vis den er plombert er tennstiften(hanen) din kappet av ell slipt ned og løpet ditt er sveiset.og borre opp er både dumt og du vil da ødlegge rillene dine i løpet. bestill nytt løp og hane på nettet. klarer du og få bestilt det, er det fort gjort og bygge den om.
har man lov å skyte med gammle våpen som ikke trenger tilatelse?
hva mener du med gammle våpen? uregistrert hagle eller hva mener du?
mener antikke våpen,feks en krag
ja,du har lov til og skyte med det, men på bane. er ikke 100% sikker på hvordan reglene er nå. du må nok 99% sikkert være medlem i en skytterklubb ,men jeg er usikker på om du må registrere det.
det jeg ville gjort vis jeg var deg var og ringe norskjeger forbund eller en skytter klubb og dobbelsjekka med de ang regler. det er mye tryggere en og stole på meg
hehe

er foresten flere skyter klubber i norge som driver med antikk våpen og svart krutt skyting vis jeg ikke tar helt feil..
men vis du er i et øde sted i skogen og brenner av noen salver så går nok det bra det og (så lenge ikke sheriffen kommer)
ok.men er folk som selger antikke våpen like villig til å selge til folk uten tilatelse selvom man ikke trenger det