Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 932
hei har fått tråløst nettverk hjemme, routeren står ganske langt unna der jeg har PCen , lurer derfor på om noen har noe tips/ambefalinger til et tråløstkort med bra rekkevide..

takker for alle svar
Neh, ikke sats på D-Link.

Hvor lang avstand er det snakk om, og hvor mange vegger er det evt. i mellom? Det kan rett og slett hende du trenger en bedre trådløs ruter i samme slengen og.
vi snakker om ca 10meter og 2 tynne vegger
Jeg vil anta at det ikke vil være stort problem nesten uansett hvilket kort du skaffer deg. Selv har jeg ca samme distanse og hindringer. Jeg bruker kun en veldig billig medion router og medion usb kort. Hadde _litt_ problemer i starten, men skaffet en skjøtekabel til usb kortet og fikk hengt den litt høyere! Det hjalp veldig.
ikke prøvd dette produktet selv men ideen er at du skal få antenna lengst mulig unna selve pcen din.
derfor: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=47339
Jeg kan også anbefale den linksysen der. Skaff gjerne enda en usb-forlenger, sett at du trenger mer fleksibilitet ang. plassering.
Kanskje et mimo kort i maskinen?
Din side testet med en mimo router og et vanlig kort i maskinen resultatet kan du se her.
takker for flotte svar den linksys`en så ganske heftig ut... noen her som har den og kan si hva de synes om den
Jeg er ganske sikker på at den modellen bruker RT2500-chipset, som forøvrig er meget kurrant. Driverne direkte fra Ralink (produsenten av selve chipsetet), er nok de du bør satse på. Enten kan du bruke programmet som følger med, eller så huker du rett og slett av for at du skal ha Windows Zero Configuration istedenfor.